Stránky

2/21/2020

Praha. Dopravní omezení: Palmovka - Florenc: krátkodobé přerušení provozu tramvají

dopravacz
V sobotu 22. února 2020 a v neděli 23. února 2020, vždy od 7.30 hodin do 18.30 hodin dojde k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Palmovka – Florenc.
Změny tras tramvajových linek

  • Linka číslo 3 je v úseku Palmovka – Bílá labuť odkloněna přes zastávky Libeňský most, Maniny, Pražská tržnice, Vltavská a Těšnov.
  • Linka číslo 6 je ve směru z centra prodloužena ze zastávky Palmovka přes zastávky Balabenka, Nádraží Libeň a Podkovářská do zastávky Starý Hloubětín, kde je ukončena.
  • Linka číslo 8 je ve směru od Nádraží Podbaba zkrácena do zastávky Bílá labuť.

Náhradní doprava

V trase Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc – Masarykovo nádraží je zavedena náhradní autobusová doprava číslo X3.

dpp cz

2/20/2020

Dopravní podnik hl. m. Prahy pořídí nové midibusy SOR a Solaris

dopravacz
V příštích pěti letech může být v Praze v provozu až 20 midibusů SOR BN 9,5 a až 40 midibusů Solaris Urbino 10,5. První vozy od Solaris přijedou ještě letos, tento typ bude mít v České republice premiéru.
Vítězi veřejných zakázek na nákup nových vozů v kategoriích midibus (MD) a midibus plus (MD+), které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se staly společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. a Solaris Bus & Coach S.A.

DPP v těchto dnech s výrobci uzavřel rámcové dohody, díky nimž může v následujících pěti letech nakoupit až 20 midibusů SOR BN 9,5 a 40 midibusů plus Solaris Urbino 10,5. Cena jednoho midibusu je 5,15 milionů Kč, midibusu plus pak 5,5 milionů Kč bez DPH včetně pětileté záruční doby. Dodávky jednotlivých vozů se budou realizovat dle potřeb DPP na základě dílčích prováděcích smluv. DPP v současnosti již připravuje objednávku na 20 midibusů plus, které by měl výrobce dodat do Prahy do konce letošního roku. DPP je následně nasadí na linky 101 a 138.

„Oba tendry na nákup midibusů a midibusů plus, které jsme v těchto dnech dokončili, nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a servis vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a dodal: „Uzavřením rámcové dohody nevzniká DPP povinnost vozy odebrat. Dodávky jednotlivých midibusů budeme realizovat v průběhu následujících pěti let na základě dílčích prováděcích smluv dle potřeb obnovy vozového parku DPP, provozních potřeb a požadavků společnosti ROPID. Letos se v první fázi soustředíme na nákup 20 vozů typu midibus plus, tedy prodloužené třídveřové verze. Mimochodem jejich nasazení bude pro DPP premiérové – tento typ autobusů DPP v novodobé historii zatím neprovozoval.“


Nové midibusy či midibusy plus mají výrobci za povinnost dodat DPP do 9 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Jednotková cena nových vozidel bez DPH je dle nabídek vítězů veřejných zakázek 5 148 800 Kč za midibus a 5 499 760 Kč za midibus plus. V pořizovací ceně vozidla je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Oba typy midibusů jsou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Nové midibusy i midibusy plus budou také vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasícím systémem v motorovém prostoru.

SOR BN 9,5 – základní technické údaje:

Typ: BN 9,5
Výrobce: SOR Libchavy spol. s r.o.
Délka: 9 600 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 950 mm
Počet dveří: 2
Obsaditelnost: 76 osob
Motor: FPT Industrial S.p.A, F4AFE612G, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 728 cm3
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová

Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje:

Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová

Novou verzi midibusu s délkou 10,5 metru představil Solaris v roce 2017 na veletrhu Busworld v Kortrijku. Vozidlo bylo postaveno na základě dvanáctimetrového modulu Solaris poslední generace. V porovnání s ním je zkráceno o 1,5 metru mezi prvními dveřmi a druhou nápravou. Díky zmenšení konstrukce autobusu a kratší vzdálenosti mezi nápravami má vozidlo výbornou manévrovatelnost

busportal cz , dopravacek eu

Informační den-3. března 2020. Chci do DPP

dopravacz

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (DPP) pořádá setkání, které je určeno pro případné uchazečky a uchazeče na pozice  řidiček a řidičů autobusů. Setkání je určeno pro ty, kteří vlastní řidičské oprávnění pro skupinu „B“, skupinu „C“ s platným průkazem profesního osvědčení i bez něj. Dále pro řidiče, kteří vlastní řidičské oprávnění pro skupinu „D“ (opět jak s platným průkazem nebo i bez průkazu profesního osvědčení).

Řidičské oprávnění pro skupinu „D“ můžete bezplatně získat u DPP, pokud vlastníte řidičské oprávnění pro skupiny „B“ nebo „C“.

Přivítáme vás na adrese U Vozovny 6, Praha 10, budova Autoškoly DPP, ve středu 4. března 2020 v 15:00 hodin.

Spojení tram: linka číslo 5, zastávka „Ústřední dílny Dopravního podniku“

Účelem setkání je podat zájemcům podrobné informace o profesi řidiče autobusu MHD. Veškeré dotazy budou odborně zodpovězeny fundovanými zaměstnanci DP.

Co Vás bude čekat v případě zájmu o profesi řidič autobusu MHD DPP:
přezkoušení z jízdy na vozidle, na které vlastníte řidičské oprávnění (přezkoušení z jízdy můžete absolvovat již v tento den)
lékařská prohlídka
dopravně psychologické vyšetření
nástup do kurzu v předem dohodnutém termínu

Program setkání:
Úvod právní vztah nového zaměstnance k DPP
kvalifikační dohody
platové podmínky
kolektivní smlouvy (benefity, příplatky apod.)

Informace Autoškoly přehled platné legislativy pro řidiče autobusu
délka kurzu k získání řidičského oprávnění pro skupinu „D“

Pracovní doba a Provozní informace pracovní doba řidičů ve vazbě na zákonné normy (v DPP se v žádném případě neporušují)
typy pracovních směn řidičů
zařazování řidičů do turnusů (diagramů)
přehled typů směn
konkrétní směny (služby)
povinná školení, lékařské prohlídky
mzdové podmínky, za co vše budete placeni
přehled příplatků za práci
seznámení s podmínkami získání náborového příspěvku 50.000 Kč
jízdní řády (konstrukce jízdních řádů, délky směn a podobně)
služební stejnokroj
dispečerské řízení provozu autobusů
prodej jízdenek u řidiče

Seznámení s výpravnou činnost výpravny
elektronické informace pro řidiče (informování řidičů o změnách v dopravě a o konkrétních směnách na mobilní telefony případně e-mailem a další)
doprava do a z práce
nástup a ukončení směny
„Záznam o provozu autobusu“, který vede řidič při výkonu práce
seznámení s vozovým parkem
středisko garážmistrů


Získejte ty nejlepší informace o skutečné práci a o pracovních podmínkách řidiče autobusu MHD v DPP!

Pokud se nemůžete na tento den dostavit a máte o práci řidiče autobusu MHD DPP zájem, kontaktujte prosím naši náborovou kancelář

dpp cz

DPP nově nabízí náborový příspěvek pro řidiče autobusů

dopravacz
Dopravní podnik hl. m. Prahy spustil náborový program, díky němuž budou mít řidiči autobusů, kteří splňují podmínky (zejména platný řidičský průkaz skupiny D a průkaz profesní způsobilosti řidiče), nárok na náborový příspěvek až 50 000 Kč.
Na příspěvek dosáhnou ti, kteří do 30. června 2020 či do naplnění stavu volných míst, absolvují výběrové řízení, splní požadavky pro výkon povolání a podepíší pracovní smlouvu s DPP na pozici řidiče autobusu s plným pracovním úvazkem.
Uvedená částka bude vyplacena po odpracování 1 000 pracovních hodin. Podmínkou je platný řidičský průkaz skupiny D a průkaz profesní způsobilosti řidiče. Pracovníci se také musí zavázat ke spolupráci na dobu minimálně 3 let.
Náborový příspěvek také bude vyplacen zaměstnanci, který již v Dopravním podniku hl. m. Prahy pracoval na DPČ/DPP, tuto DPČ/DPP ukončí a následně v době vyhlášeného náborového programu uzavře pracovní smlouvu a splní podmínky náborového programu.

Více informací získáte také na pravidelných setkáních pro případné uchazečky a uchazeče na pozice řidiček a řidičů autobusů

dpp cz

2/17/2020

Mobilní aplikace PID Lítačka jako náhrada za plastovou kartu

dopravacz
12/23/2018- Mobilní aplikace PID Lítačka má další funkce
Uživatelé mobilní aplikace PID Lítačka si nově mohou zakoupit dlouhodobé časové kupóny přímo z mobilního telefonu. Jedná se o další krok k tomu, aby se aplikace PID Lítačka stala kompletním průvodcem a pomocníkem Pražanů a Středočechů při jejich cestách veřejnou dopravou.

Po prosincové aktualizaci mobilní aplikace PID Lítačka, od kdy si mohou všichni uživatelé aplikace nahrát dlouhodobý časový kupón do mobilního telefonu a při přepravní kontrole se prokazovat jen prostřednictvím obrazovky mobilu, se jedná o další krok k vylepšení aplikace PID Lítačka, která se již brzy stane kompletním nástrojem pro cestování v Pražské integrované dopravě.

„Naším dlouhodobým cílem je, aby mobilní aplikace PID Lítačka byla úplnou náhradou za plastovou kartičku. Jsem proto rád, že si mohou uživatelé od nynějška pořídit přímo v této mobilní aplikaci kromě jednorázových jízdenek i časové kupóny. Do budoucna plánujeme také informační kampaň přímo na prodejních místech, abychom rozšířili povědomí o výhodách mobilní aplikace. Přijde mi dobré dát lidem možnost, aby nemuseli čekat ve frontách, když si můžou všechno během chvíle zařídit přes chytrý telefon,“ uvedl k nové funkcionalitě primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

K nákupu jednorázových jízdenek, které je možné prostřednictvím aplikace PID Lítačka zakoupit již od srpna 2018, tak od včerejšího dne přibyla možnost si na pár kliknutí pořídit i dlouhodobé časové kupóny, to znamená kupóny s platností od jednoho měsíce až do jednoho roku. „Spuštění nové funkce v mobilní aplikaci PID Lítačka je jedním z dalších kroků vedoucích k modernizaci způsobu odbavování a snižování nákladů na vydávání plastových karet Lítačka. Všichni Pražané, Středočeši i turisté mají od loňského prosince možnost koupit si jízdenku s mobilním telefonem na více než 3 000 zařízeních u 26 dopravců, kteří jsou součástí Pražské integrované dopravy. Umožněním nákupu dlouhodobých kupónů přes mobilní aplikaci tak pokračujeme v nastavené digitalizaci, čímž chceme co nejvíce usnadnit cestování veřejnou dopravou po Praze a Středočeském kraji,“ dodal k nákupu dlouhodobých kupónů v aplikaci PID Lítačka náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Jen za první den od spuštění možnosti zakoupit si dlouhodobý časový kupón v mobilní aplikaci bylo přes mobilní telefony zakoupeno o 50 % dlouhodobých kupónů víc než na přepážkách ve Škodově paláci. „Těší nás velký zájem cestujících o tuto novinku a jasně se ukazuje, že Pražané na tuto službu čekali, a proto ji neváhali využít od prvního dne od jejího spuštění. I samotná možnost převést si dlouhodobý kupón do mobilní aplikace, kterých máme po dvou měsících provozu registrováno více než 60 000, jen dokazuje, že směr digitalizace, kterým se městská doprava ubírá, je správný,“ doplnil Michal Fišer, generální ředitel společnosti Operátor ICT, která má na starosti provoz a rozvoj regionálního dopravního systému PID Lítačka.

Mobilní aplikaci PID Lítačka si cestující mohou stáhnout zdarma na App Store a Google Play.

busportal cz

2/13/2020

Arriva City pořídila v prosinci čtyři nové autobusy SOR BN 9.5, řidiči se dočkali uzavřené kabiny

dopravacz
Novinkou ve vozovém parku dopravce Arriva City jsou od prosince loňského roku čtyři nové autobusy od výrobce SOR Libchavy. Jedná se o klimatizované vozy SOR BN 9.5, které jsou vybaveny dle současných standardů Pražské integrované dopravy. Pořízeny byly prioritně na nově vysoutěžené linky číslo 204 a 224, které Arriva zajišťuje od poloviny prosince.

Dva autobusy jsou přiděleny do provozovny Malešice (ev.č.9042 a 9043) a dva do Satalic (9044+9045).

Řidiči jistě u těchto vozů ocení uzavřenou kabinu, která není u autobusů tohoto dopravce zvykem a područky u sedadla řidiče. K dispozici mají i ledničku.

dopravacek eu

Ústí nad Labem má nové parciální trolejbusy

dopravacz
01/29/2020 Škoda Electric dodala do Ústí nad Labem devět kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr
Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. představil ve čtvrtek 30. ledna 2020 nové parciální trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které byly zakoupeny v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL. Dále nízkoemisní autobusy s pohonem na CNG, zakoupené v rámci projektu IROP – Obnova a rozšíření vozového parku DPMUL II a dispečerské vozidlo Škoda Octavia Combi G-Tec 3. generace.

Představení nových vozidel se zúčastnil ministr životního prostředí Richard Brabec, primátor statutárního města Ústí nad Labem Petr Nedvědický, členové představenstva a dozorčí rady Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. a další hosté.

mhd86 cz

V Opavě přibyde pět dalších trolejbusů se jmény

dopravacz
Deset parciálních trolejbusů Škoda 32 Tr doplní koncem roku pět nových, Městský dopravní podnik uzavřel další smlouvu se Škodou Electric.

Pět nových plně nízkopodlažních trolejbusů Škoda 32 Tr přijede do Opavy do 31. prosince 2020. Cena jednoho vozidla je 11,5 mil. Kč. bez DPH.


Trolejbusy Škoda 32 Tr vyrábí Škoda Electric ve spolupráci se SOR Libchavy, vozidla využívají karosérii SOR NS 12. Pro Opavu jsou vybaveny klimatizací, USB porty, informačním a kamerovým systémem. Opava je prvním městem, kam byl tento typ 15. října 2018 dodán.

zdopravy cz

České dráhy představily první jednotky Stadler pro Olomoucký kraj

dopravacz
01/09/2019 České dráhy koupily 12 jednotek Stadler GTW, původně je chtěl RegioJet
Cestující na trati z Olomouce do Drahanovic čeká v nejbližších dnech zásadní změna. Místo regionov začnou na trati jezdit jednotky řady 646 od Stadleru. České dráhy je dnes představily zástupcům kraje a médií.

„Jednotky Stadler GTW jsou v jednotném vzhledu stejně jako všechna ostatní vozidla v motorové trakci, které v regionu v rámci objednávky Olomouckého kraje jezdí. Vnější nátěr je v korporátních barvách Českých drah, příslušnost k regionu pak reprezentují polepy s motivy Olomouckého kraje,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.

Po roce od nákupu dvanácti jednotek nasadí zatím dvě jednotky. Ty modernizovaly České dráhy vlastními silami, v opravě jsou další dvě. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři jednotky Stadler sami, než vybereme opravce, který kompletně zmodernizuje všechny. Proč nevyužít toho, že máme šikovné lidi a potřebné kapacity. Poděkování za to patří zaměstnancům olomouckého depa,“ doplňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz. České dráhy za rok od nákupu firmu na opravu jednotek nevybraly, jednu soutěž musely zrušit, protože se nikdo nepřihlásil.

Jednotky jezdily dříve pro Deutsche Bahn na tratích kolem Berlína. České dráhy zaplatily za vlaky 190 milionů korun bez DPH. Modernizace měla vyjít na 300 milionů korun.

Vozidla budou nasazena na pravidelných spojích výhradně na území Olomoucké kraje. V první fázi budou jezdit na Hané, konkrétně na trati z Olomouce do Drahanovic. Poté se s nimi cestující svezou také na severu kraje. Na Jesenicku budou jezdit například na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna.

Každá jednotka nabídne přes 100 míst k sezení, ve stávajícím provedení je již instalován audiovizuální informační systém (prozatím bez diakritiky) nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu v průběhu tohoto roku.

Všech dvanáct jednotek má projít kompletní modernizací externí firmou. Na rozdíl od první soutěže se do druhého pokusu zájemci přihlásili. Kompletní modernizace bude zahrnovat i vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.
Technické parametry
Třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu
Rok výroby – 1999/2000
Max. rychlost – 120 km/h
Max. zrychlení – 0,85 m/s2
Délka jednotky – 38 660 mm
Šířka skříně – 3 000 mm
Celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg
Výkon motoru – 550 kW
Obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících

zdopravy cz

V Českých Budějovicích testují kloubový autobus SOR NS 18 DIESEL

dopravacz
České Budějovice – Dopravní podnik města České Budějovice od pondělí 10. 2. 2020 testuje autobus SOR NS 18 diesel. Tento nízkopodlažní dvoučlánkový autobus výrazného designu byl představen v roce 2018 na veletrhu Czechbus a doposud byl testován pouze Dopravním podnikem Bratislava a Dopravním podnikem Hradec Králové.
SOR NS 18 představuje novou generaci městského celonízkopodlažního autobusu pocházející z produkce společnosti SOR, která na trhu působí již více jak 25 let. Jedná se o čtyřdveřový dvoučlánkový autobus dosahující délky 18 750 mm a šířky 2 550 mm, o jehož design se postaral na poli dopravy významný architekt doc. Ing. arch. Patrik Kotas, mimo jiné tvůrce architektonické řešení stanice pražského metra Rajská zahrada či urbanistického a architektonického řešení železniční trati Praha hlavní nádraží – Libeň.
Nový typ autobusu SOR NS 18 disponuje možností variabilního uspořádání sedadel, která jsou ve voze k dispozici 47 cestujícím. Komfort během cesty je zajišťován automatickou klimatizací s funkcí topení. Vůz je vybaven přeplňovaným vznětovým šestiválcem Iveco Cursor F2CFE612C, splňující emisní normu Euro VI, který poskytuje výkon 243 kW, 2200 otáček za minutu. Konstrukční rychlost vozu je 80 Km/h.

Testovací provoz autobusu SOR NS 18 byl zahájen v pondělí 10. 2. 2020, kdy proběhly první zkušební jízdy bez cestujících. Od úterý 11. 2. 2020 byl testovací provoz spuštěn na běžných linkách. Vůz bude postupně testován na všech autobusových linkách, na kterých jsou standardně provozovány velkokapacitní vozy, tzn. na linkách 1, 7, 11, 14, 15 a 18, a to až do začátku března.
Zdroje: dpmcb cz, zdopravy cz

2/11/2020

Historie Českých drah v datech

dopravacz
Víte, kdy byla v Česku poprvé využita železnice? Podívejte se na krátkou infografiku, kde jsme znázornili některá důležitá data.
České dráhy jsou pokračovatelem více než 175leté tradice železniční dopravy na území Čech, Moravy a Slezska. Historické milníky jejího vývoje obsahují nejedno prvenství.

  • 1828 - první koněspřežná železnice v Evropě: České Budějovice - Linec 
  • 1839 - první parostrojní železnice na evropském kontinentě: Vídeň - Břeclav
  • 1903 - první normálně rozchodná elektrifikovaná trať 
  • 1918 - vznik Československých státních drah (ČSD)
  • 1991 - na síti ČSD zahájen provoz vlaků evropské prestižní sítě EuroCity (EC) 
  • 1993 - vznik Českých drah (ČD) po rozpadu ČSFR 
  • 1993 - zahájení modernizace páteřních tratí - železničních koridorů 
  • 1994 - zahájení dopravy kamionů po železnici ("RoLa") ČD: Lovosice - Drážďany 
  • 2003 - vznik společnosti České dráhy, a.s.
  • 2004 - realizace zásadních změn v zájmu efektivnějšího řízení nákladní přepravy
  • 2005 - České dráhy, a.s., obhájily své exkluzivní postavení mezi 10 největšími evropskými železničními společnostmi
  • 2007 - vznik samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo, a.s. – jakožto největšího źelezničního dopravce.
Zdroj: ceskedrahy cz

2/05/2020

Iveco Czech Republic v roce 2019 splnilo svůj výrobní plán

dopravacz
S celkovým tržním podílem téměř 52 % je IVECO BUS v České republice lídrem na trhu v segmentu meziměstských autobusů. Díky nejúspěšnější evropské řadě Crossway vyráběné ve Vysokém Mýtě.
Na Slovensku se v roce 2019 stal IVECO BUS opět absolutním lídrem na trhu autobusů s celkovým tržním podílem 44,5 %.
Rok 2019 byl pro společnost Iveco Czech Republic, a. s. opět úspěšný. Stoupající zájem o meziměstskou řadu autobusů Crossway vyráběnou ve Vysokém Mýtě i významné a dlouhodobě plánované investice firmy do technologického vybavení a do vyššího počtu zaměstnanců jsou hlavními důvody dosažení výrobního výsledku 4 612 vozů (meziroční nárůst o 7,6 %). Vysokomýtský závod tak v uplynulém roce vyrobil o 326 vozů více než v roce 2018.
Největší úspěchy firma sklízí díky meziměstské řadě Crossway. IVECO BUS dosáhl v roce 2019 i dalšího důležitého milníku předáním 40 000. autobusu řady Crossway společnosti Arriva. Tento výsledek potvrzuje vedoucí postavení, které řada Crossway v segmentu meziměstských vozů v rámci Evropy zaujímá.

 Iveco Czech Republic má dlouhodobě zásadní význam pro českou ekonomiku i díky podílu na exportu. Až 93 % výroby z Vysokého Mýta je určeno pro export. Největšími exportními trhy jsou Francie, Itálie a Německo.

busportal cz

ČSAD Liberec, jehož 99% vlastníkem je Liberecký kraj, pořídilo 17 nízkopodlažních autobusů Iveco Crossway.

dopravacz
Nákup nových autobusů (Za jedno vozidlo, díky smlouvě z roku 2017, zaplatilo 4 271 tisíc korun bez DPH) za na tiskové konferenci 4. února zdůvodnil hejtman Libereckého kraje Martin Půta:
"ČSAD Liberec jsme koupili prostřednictvím společnosti Autobusy LK už s platnou smlouvou, díky tomu jsou ceny výrazně příznivější, než je současná situace na trhu a tabulkové ceny od prodejce. Pokud bychom měli  autobusy kupovat v současné "hezké" situaci, která je ve veřejných zakázkách v dopravě, tak jsem přesvědčen o tom, že bychom si žádné autobusy v otevřeném výběrovém řízení koupit nemohli, protože by zakázka byla napadana jako v případě jiných krajů, kde je problém cokoli v dopravě nakoupit. Máme posudek právní firmy, která všechny kroky použití smlouvy posvětila." Případnou další obnovu dopředu kraj zveřejňovat nehodlá. Počítá však v budoucnu s pravidelnou modernizací flotily prostřednictvím výběrového řízení a rámcové smlouvy, v plánu je pohon na CNG.

I přes nízkou cenu jsou vozidla v té nejlepší výbavě. Mají výkonné motory Cursor 265 kWh (určené pro horské prostředí), automatickou převodovku, klimatizaci, jsou vybavena dvojitýmy skly, bezpečnostními pásy na sedadlech a dalšími doplňky. Již dodaná vozidla jsou v designu, který bude na všech vozech IDOL. Jsou vyčleněny plochy pro propagaci kraje.

"Projekt obnovy byl naplánován ještě když ČSAD Liberec byl privátním subjektem. Chtěl bych poděkovat společnostem Zliner a Iveco CR za to, že dodržely smlouvu, která vychází z podmínek roku 2017. Pro nás je to velká radost, protože můžeme nabídnout cestujícím to nejlepší, co na trhu je. Autobusy jsou vybaveny nadstandardně nejen pro cestující, ale i řidiče. 17 autobusů je zhruba čtvrtina, kterou jezdíme v naší oblasti Sever. Všech 17 autobusů začne jezdit od poloviny února. Jedno vozidlo stálo 4 271 tisíc bez DPH," uvedl na tiskové konferenci Martin Bobek, předseda představenstva ČSAD Liberec.

busportal cz

OAD Kolín uzavřelo se SOR Libchavy smlouvu na nákup dvaceti dvanáctimetrových autobusů SOR na CNG

dopravacz
OAD Kolín uzavřelo se SOR Libchavy smlouvu na nákup dvaceti dvanáctimetrových autobusů SOR na CNG. Na linky PID vyjedou ještě před prázdninami.
Za dvacet dvanáctimetrových nízkopodlažních autobusů SOR na zemní plyn zaplatí společnost OAD Kolín 118 300 000 Kč bez DPH. Autobusy jsou pořizovány v rámci projektu IROP - "Pořízení CNG autobusů ve společnosti Okresní autobusová doprava Kolín, s.r.o." s 85% dotací. SOR zvítězil ve výběrovém řízení, nabídku podala s vyšší cenou také Scania.

Nové nízkopodlažní autobusy dodá SOR v květnu a červnu 2020 a nasazeny budou na příměstské linky PID v okrese Kolín. Vzhledem k provozu v PID budou vybaveny podle standardů Pražské integrované dopravy včetně klimatizace.


OAD Kolín od února provozuje nově městskou hromadnou dopravu v Kolíně, cestujícím slouží nová
OAD Kolín představila v Kolíně na náměstí nové autobusy
busportal cz

Jízdenkomaty Dopravního podniku Ostrava nově přijímají eura i platby kartou

dopravacz
Po měsíci od zrušení prodeje papírových jízdenek zavádí Dopravní podnik Ostrava u nových jízdenkových automatů další možnosti úhrady. KREDITní jízdenky a další nákupy v jízdenkomatech je nyní možné hradit i eurobankovkami nebo bankovní platební kartou.

Cestující dosud mohli v jízdenkomatech DPO nakupovat kreditní jízdenky nebo dobíjet kredit pouze za hotovost, a to jen českými bankovkami, případně elektronickou peněženkou ODISky. Nyní se však platební možnosti rozšířily také o možnost úhrady platebními kartami a eurobankovkami.

„Těší mě, že se nám již během prvního měsíce podařilo úspěšně zprovoznit další plánované funkce jízdenkomatů, které jsme cestujícím chtěli nabídnout. K dnešnímu dni bylo vydáno již přes 20 000 kreditních jízdenek a věřím, že nové jízdenkomaty teď budou využívány ještě častěji.“ uvádí generální ředitel DPO Daniel Morys.

Zahraniční turisté a další cestující, kteří nemohou nebo nechtějí svou platební kartu využívat přímo v prostředcích MHD, mají nyní ještě více možností, jak si jízdné zakoupit, a nemusejí přitom spoléhat na příslušnou hotovost v české měně. Od 1. února přijímají jízdenkomaty v Ostravě bankovky s hodnotami 100, 200, 500 a 1000 CZK nebo 5, 10, 20 a 50 EUR, a dále platební karty jak ve fyzické, tak virtuální podobě (Apple/Google Pay) a platby prostřednictvím elektronické peněženky ODISky.

dpo cz, dopravacek eu


Do Ostravy dodá Solaris do roka 37 autobusů Solaris Urbino 18 CNG

dopravacz
Významná zakázka pro Solaris - 37 kloubových autobusů Urbino 18 CNG pro Dopravní podnik Ostrava. Jedno komfortně vybavené Urbino uveze 110 cestujících.
Solaris Bus & Coach S.A. získal další objednávku ekologických kloubových autobusů poháněných CNG. Na základě smlouvy podepsané mezi výrobcem a Dopravním podnikem Ostrava a.s. obdrží město Ostrava 37 nejmodernějších autobusů Solaris Urbino 18 CNG. Vzhledem k tomu, že se jedná o významnou zakázku informoval výrobce média prostřednictvím tiskové zprávy.
V souladu s podmínkami smlouvy podepsané na začátku ledna bude do 12 měsíců dodáno 37 kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG. Celková hodnota zakázky pokrývající také pětiletou záruční dobu na vozidla je 13 milionů EUR. Vylepšená a ekologická autobusová flotila pomůže dopravci výrazně přispět ke zlepšení kvality života obyvatel Ostravy.
Srdcem nových vozidel bude motor o výkonu 239 kW, který bude jako palivo používat stlačený zemní plyn (CNG). Motor bude podporovat funkci studeného startu, který usnadňuje startování při velmi nízkých venkovních teplotách. Hnací ústrojí bude doplněno automatickou převodovkou zajišťující optimální pohodlí při cestování pro řidiče a cestující. Na střechu vozidla bude umístěno 5 nádrží na CNG. Jejich celková kapacita bude 1 875 litrů.
Moderní autobusy odebrané českým dopravcem budou schopny přepravit minimálně 110 cestujících najednou. I přes dva prostory pro invalidní vozíky a kočárky se polskému výrobci podařilo umístit ve vozidlech 42 sedadel, z nichž 17 je přístupných z nízkého podlaží. Pro rychlý výstup a nástup cestujících na autobusových zastávkách budou použity čtyři dvoukřídlé dveře (2 + 2 + 2 + 2). Ekologické autobusy z Bolechowo budou mít vysoký standard vybavení. Komfort cestujících bude zajištěn mimo jiné klimatizací celého vozidla, duálními USB porty pro cestující a Wi-Fi. Komplexní informační systém pro cestující s hlasovým oznámením autobusové zastávky cestujícím usnadní identifikovat správnou zastávku.

Na žádost zadavatele použije polský výrobce také řadu řešení, která zvýší bezpečnost autobusu. Půjde o systém detekce a hašení požáru nainstalovaný v motorovém prostoru, uzavřenou kabinu řidiče a systém video dohledu s kamerami monitorujícími dveřní oblasti, šest kamer bude otočených do prostoru pro cestující, a přední a zadní kamery. Podle výrobce bude velkých usnadněním každodenního provozu kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG možnost vzdáleně otevřít první dveře pomocí dálkového ovládání.


Obyvatelé Ostravy vozidla Solaris dobře znají. Po dokončení objednávky jich bude mít české město téměř 400. Převážnou část tvoří ekologické autobusy na stlačený zemní plyn a trolejbusy s nulovými emisemi. Solaris také dokončil svou největší dosud uzavřenou smlouvu na vozidla poháněná CNG dodáním devadesáti 12 metrových a 15 kloubových autobusů do Ostravy objednaných Dopravním podnikem Ostrava v roce 2015.

Zdroje: solaris cz, dopravacek eu

Kde bydlet, když potřebujete každý den dojíždět do Prahy? Aktualizováno pro rok 2020

dopravacz
Ze 13 měst s více než 10 000 obyvateli se dostanete hromadnou dopravou do centra Prahy za méně než 60 minut. Někde jsou ceny bytů i poloviční oproti těm v hlavním městě. Zjistili jsme odkud se vám nejvíce vyplatí dojíždět za prací do Prahy.

Po roce jsme pro vás opět aktualizovali přehled měst, ze kterých je dobrá dostupnost veřejnou dopravou do Prahy.
Do porovnání jsem použili pouze byty o rozloze 70 až 90 m2, v osobním vlastnictví, které prošly kompletní rekonstrukcí a nabízely se k prodeji v průběhu roku 2019. Tak byla zjištěna průměrná cena za m2 a ta následně vynásobena 80. Pro znázornění vývoje cen byla použita stejná analýza, kterou jsme publikovali v únoru 2019. Za poslední rok vzrostly ceny v 15 městech v okolí Prahy v průměru o 13 %.
Průměrná cena za byt v Praze byla odvozena totožně, jen byly brány v úvahu pouze byty nacházející se v městských částech Praha 3 až Praha 10. Záměrně byly vyloučeny nemovitosti na Praze 1 a 2, kde jsou ceny mnohem vyšší a mohly by tak zkreslovat výsledky. Vyšlo tak, že 80metrový byt po rekonstrukci lze v Praze pořídit v průměru za 7 240 000 Kč.

Kde bydlet, když potřebujete dojíždět do centra
Pomocí webu idos.cz jsme zjistili dojezdové časy ve všedním dnu mezi 7. a 9. hodinou ranní z měst, ze kterých je možné se do hodiny dostat na Václavské náměstí v Praze. Ještě před dvěma lety jich bylo 15. Letos už je doba dopravy z Nymburka a Poděbrad lehce nad 60 minut.

Při zohlednění doby strávené cestou a rozdílu v cenách bytů se nejvíce vyplatí dojíždět z Čelákovic a Kralup nad Vltavou. Ceny bytů jsou zde téměř poloviční a hromadnou dopravou se do centra hlavního města dostanete shodně za 34 minut. Každá minuta dojíždění vám tak ušetří přes 100 000 Kč.
Kde bydlet, když vám stačí dojíždět jinam
Ne všichni však musí každý den dojíždět na Václavské náměstí. A pak je tu ještě otázka, zda cena za pořízení bytu bude opravdu o tolik nižší, aby vám vyrovnala dobu strávenou v hromadné dopravě v příštích několika letech. Proto jsme následně zjistili průměrné ceny bytů v okolí stanic, kam se dostanete autobusem či vlakem z výše uvedených měst.

Vzali jsme v úvahu, že byste dojížděli do práce příštích 30 let, 200 dní v roce a každý z těchto dnů vždy tam a zpět. Dle rozdílu v cenách bytů v Čelákovicích a v okolí pražské stanice Hlavní nádraží vyšlo, že každá hodina ve vlaku vám ušetří 1 277 Kč. Naopak dojíždění z Poděbrad na Černý most bude vykoupeno pouze 113 Kč za hodinu.

Zdroj: valuo cz