Stránky

7/29/2020

MHD ve Frýdku-Místku má 15 nových autobusů SOR NSG 12

dopravacz

Společnost ČSAD Frýdek-Místek pořídila pro MHD Frýdek-Místek patnáct nových autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), které nahradí stávající naftové vozy.  Slavnostní představení vozidel proběhlo v pátek 24. července 2020 na Zámeckém náměstí ve Frýdku-Místku.
Zámecké nám., Frýdek-Místek na mape
Dopravní společnost ČSAD Frýdek-Místek v rámci 89. výzvy IROP realizuje projekt "Pořízení nízkoemisních vozidel pro MHD Frýdek-Místek," v rámci něhož pořídila 15 kusů nízkoemisních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) pro MHD Frýdek-Místek.

Dojde tak k obnově významné části vozového parku ČSAD Frýdek-Místek, kdy nové CNG autobusy nahradí stávající vozidla s pohonem na naftu. Po jejich uvedení do provozu bude 100% kmenových autobusů dopravce poháněno stlačeným zemním plynem.

“NSGéčka” svým cestujícím nabídnou 33 míst k sezení, 68 míst ke stání a samozřejmě i místo pro kočárky, či vozíčkáře. O zvýšený komfort cestování se postará celovozová klimatizace, tmavě tónovaná boční okna pro eliminaci přímých slunečních paprsků, protiskluzová podlaha, 8 USB nabíjecích portů pro chytrá zařízení, vnější LED a vnitřní LCD informační panely. Pro nevidomé cestující vozidla disponují povelovým přijímačem.

Každé z vozidel pohání řadový šestiválec o objemu 7,8 litru a výkonu 213 kW s pohonem na stlačený zemní plyn. O rozvod hnací síly se stará automatická šestistupňová převodovka.

Na nových autobusech bude krom logotypů dopravce vyobrazeno také logo města s doplňkovým grafickým rastrem v modrobílé barvě. Vizuální identitu města tak vozidla budou šířit i do okolních obcí, do kterých v rámci městské hromadné dopravy zajíždějí.

Celkové náklady na projekt přesahují 96 milionů Kč, finanční podpora EU pokrývá  81 727 500 Kč.

Prezentace flotily a slavnostní uvedení do provozu proběhne v pátek 24. července na Zámeckém náměstí ve Frýdku-Místku. V 9:15 budou autobusy v prostoru MHD zastávky linky č. 14 před frýdeckým zámkem, v 10:07 vyjedou na první jízdu.

ČSAD Frýdek-Místek a.s. je součástí nadnárodního dopravního koncernu Transdev Group, zajišťujícího převážně veřejnou hromadnou dopravu v 17 zemích světa, kde provozuje přes 16 000 vozidel a zaměstnává přes 85 000 pracovníků.

Zdroje: busportal cz, dopravacek eu

Nová mezinárodní linka 691 HRÁDEK N.N.- ZITTAU - BOGATYNIA - FRÝDLANT - ŚWIERADÓW ZDRÓJ

dopravacz
V sobotu 1. srpna začne o víkendech jezdit nová turistická autobusová linka, která hned pět krát překročí státní hranici tří států. Linka spojí zajímavá místa Německa, Česka a Polska. Pojede z Hrádku nad Nisou přes Zittau a Bogatyniu, Frýdlant do letoviska Świeradów-Zdrój. Jedna ze zastávek je přímo u dolní stanice lanovky na Schronisko Na stogu Izerskim, z něhož je to již zpět na českou stranu kousek. Obyvatelům Libereckého kraje tak bude veřejnou dopravou dostupná oblast Jizerských hor z polské strany.

Linka vznikla v rámci projektu TRANS-BORDERS podpořeného z finančních prostředků Evropského fondu regionálního rozvoje.

Do 22. listopadu platí na lince speciální zaváděcí tarif ve dvou cenových pásmech s možností platby jízdného ve třech měnách. Následně bude zařazena do tarifu IDOL.
Linka spojí Hrádek nad Nisou, Zittau a Bogatyniu přes Frýdlant s letoviskem Świeradów Zdrój na polské straně Jizerských hor. Jedna ze zastávek je přímo u dolní stanice lanovky na Stóg Izerski z něhož je to již zpět na českou stranu kousek.

Start linky je výsledkem projektu TRANS - BORDERS (CE 973) podpořeného z finančních prostředků Evropského fondu regionálního rozvoje.

Do 22.11.2020 platí na lince speciální zaváděcí tarif ve dvou cenových pásmech:

Hrádek n.Nisou – Zittau  – Swieradów Zdrój

  • 2 EUR/8 PLN/50 CZK

(zlevněné 1 EUR/4 PLN/25 CZK)

Bogatynia – Swieradów Zdrój 

  • 1 EUR/4 PLN/25 CZK

(zlevněné 0,5 EUR/2 PLN/10 CZK
Zlevněné jízdné: děti 6-18 let, studenti do 26 let, senioři nad 65 let)

Přepravné psa a zavazadla nad 20*30*50 cm

  • 0,5 EUR/2 PLN/10 CZK

(jednotné na spoj)
Na lince jsou také uznávány již zakoupené jednodenní jízdenky EURO-NISA-TICKET a celosíťové jízdní doklady IDOL nahrané na Opuscard a platné jednotlivé jízdenky MHD Zittau. 

Po ukončení zaváděcího tarifu bude linka zařazena do tarifu IDOL.

V konečném stavu má linka 691 návaznosti na vlaky v Raspenavě a ve Frýdlantu. Bude tím zajištěna dostupnost Liberce a Hejnic.

Z důvodu probíhající výluky vlaků na tratích 037 a 038, nebude linka 691 do 23.8. zajíždět na nádraží v Raspenavě a v rámci výlukového jízdního řádu bude přestup na NAD částečně zajištěn ve Frýdlantu.

busportal cz idol cz

7/20/2020

Z Pardubic přes Hradec na Lipno. Přímá autobusová linka odstartuje v srpnu

dopravacz

Tuzemskou síť veřejné dopravy v srpnu obohatí nová komerční autobusová linka. Zavede ji společnost Enjoy Europe s partnerským dopravcem Skript 1. srpna pod číslem 650200. Linka povede z Pardubic přes Hradec Králové, Prahu a Český Krumlov do Lipna nad Vltavou.
Jde o první vnitrostátní linku cestovní agentury Enjoy Europe, která podle obchodního rejstříku patří podnikateli jménem Yu-Han Wang původem z Tchaj-wanu. V jízdním řádu Idos je linka psána zatím na pátky, víkendy a státní svátky, autobus vyjede z nádraží v Pardubicích v 5:44 a na Lipně u lanovky bude v 11:20.
Základní cena je podle Idosu 420 korun. Provoz na lince bude zajištěn zájezdovými autobusy Mercedes-Benz Tourismo. V plánu je podle firmy celoroční provoz. Jízdenky lze koupit v e-shopu na stránkách firmy, který zajišťuje Bileto, v pokladnách AMSBus i u řidiče.

K 1. září hodlá společnost navíc spustit i druhou linku 610003 Hradec Králové – Humpolec – Tábor – České Budějovice. Ke stejnému datu prý dojde i k rozšíření provozu na lince 650200.

„Tvorba jízdních řádů obou linek byla složitá. Jedná se o linky čistě na komerční bázi. Z tohoto důvodu jsme museli do jízdních řádů promítnout podmínky jednotlivých licencí, tedy omezení možnosti přepravy v úsecích a časech daných jednotlivými krajskými úřady. Proto je například u linky 650200 zakázána přeprava na spoji 12 mezi Černou v Pošumaví a Českým Krumlovem,“ uvedl jednatel Enjoy Europe Jan Veselý.

zdopravy cz

PŘIPRAVUJEME: INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA KOKOŘÍNSKU OD 8. 8. 2020

dopravacz
Zjednodušené schéma linkového vedení
Schéma Kokořínska – návrh
Schéma Kokořínska – stávající stav
Mělník – schéma linkového vedení (stav po integraci Kokořínska)
Mělník – mapa linkového vedení (stav po integraci Kokořínska)


Mělník, aut. st. – schéma přestupního uzlu (stav po integraci Kokořínska) – výlukový stav (rekonstrukce)
Od 8. srpna 2020 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK a ROPID společně s městy, obcemi a autobusovými dopravci k integraci autobusových linek v oblasti Kokořínska (oblast mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým Vtelnem a Všetaty). Zavedeno bude 9 nových linek (689 – 697), změněny budou stávající linky 474 a 668. Zrušeno bude 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude zaveden nebo rozšířen na území dalších 33 měst a obcí Středočeského, resp. Libereckého kraje. Zejména bude rozšířena dopravní obslužnost v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno, dojde ke koordinaci časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno i neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov. Nové spoje jsou zavedeny v mezikrajské relaci Mšeno – Dubá. Rozšířena bude také víkendová doprava do turisticky atraktivní oblasti Kokořínska zejména z Mělníka, kde budou zajištěny návaznosti na autobusy do Prahy.

Dotčená města a obce

Blatce, Dobřeň, Doksy, Dolní Zimoř, Dubá, Chorušice, Kadlín, Kanina, Katusice, Kokořín, Lhotka, Liběchov, Lobeč, Luka, Medonosy, Mělnické Vtelno, Mělník, Mšeno, Nebužely, Nosálov, Okna, Řepín, Skalka u Doks, Stránka, Střemy, Tachov, Tupadly, Velký Borek, Vidim, Vrchovany, Vysoká, Ždírec, Želízy.

Oblast Liběchov – Kokořín

V této oblasti jsou zavedeny 3 nové linky PID – 691692 a 694 a dále je rozšířen provoz na  stávající lince PID 474. Na linku 474 budou převedeny stávající neintegrované spoje v relaci Mělník – Kokořín – Dobřeň, tzn. že dojde ke zpravidelnění spojů a odstranění nutnosti přestupů v zastávce Kokořín pro cesty Mělník – Dobřeň. K rozšíření provozu dochází také v pracovní dny večer a o víkendech, a to celoročně. Linka 691 zajistí obsluhu obcí VidimTupadly a Želízy a linka 692  obcí ŠemanoviceSítnéDolní Zimoř a Želízy. Část spojů obou linek je vedena přímo do Mělníka (především školní spoje) a část pouze do Liběchova s garantovaným přestupem na linku 369, která zajišťuje spojení přímo do centra Mělníka a také do Prahy. Linka 692 je na opačné straně v Kokoříně navázána na linku 474, tudíž je možné se z oblasti Šemanovic do Mělníka dostat dvěma způsoby (přes Kokořín nebo přes Liběchov). Linku 692 společně provozují dopravci ČSAD Střední Čechy a Kokořínský SOK. Linky 474 a 691 zajišťuje dopravce ČSAD Střední Čechy. Linka 694 obstarává spojení Kokořín – Vysoká – Dolní Zimoř – Liběchov a provozuje ji dopravce Kokořínský SOK. Na lince 694 v relaci Kokořín – Liběchov je rozšířen provoz v dopoledním sedle pracovních dnů.
Kokořínským údolím je vedena linka 695, na jejímž provozu se podílejí oba již zmínění dopravci. Na lince je rozšířen provoz zejména v letním období pro její turistický potenciál. Víkendové spoje budou nově v provozu od dubna do října. Linka je vedena v trase Mělník – (Lhotka) – Kokořínský Důl – (Kokořín) – Vojtěchov – Mšeno. Přes Lhotku jsou vedeny pouze vybrané spoje pro zajištění spojení pro školáky, a to vzhledem k dostatečné obsluze této oblasti železniční dopravou.

Oblast Mšena

Oblast Mšena je v současné době jen částečně zaintegrována, a to železnicí a autobusovou linkou 668 v trase Všetaty – Byšice – Mělnické Vtelno – (Kadlín) – Mšeno. Provoz na této lince bude rozšířen o školní spoje dopravce Kokořínský SOK v relaci Chorušice – Mšeno. Varianta spojů do Kadlína bude z důvodu minimálního využití cestujícími z této linky odstraněna, všechny spoje budou vedeny z/do Mšena, a to oběma variantami jak přes Velký Újezd, tak přes Stránku.
Zavedena je nová významná linka 696 v trase Mělník – Střemy – Nebužely – (Řepín / Kanina – Mšeno). Součástí této linky jsou spoje v relacích Mělník – Mšeno, Mělník – Řepín i školní spoje Mšeno – Řepín. Časové polohy spojů jsou koordinovány se souběžnou železnicí tak, aby nedocházelo k souběhům spojů, avšak nadále jsou zajištěny školní časy. Na lince je zaveden intervalový provoz a obslužnost je rozšířena během celého dne. Dopravcem bude především ČSAD Střední Čechy, část spojů zajistí Kokořínský SOK. Na lince je zaveden provoz letních víkendových spojů v trase Mělník – Řepín.
V oblasti Mšena jsou dále zavedeny linky 689690693 a 697. Tyto linky zajišťují především školní spojení z/do Mšena, ale také navazující spojení na linky do Mělníka nebo nové propojení do sousedního Libereckého kraje. To se týká linky 697, která významně rozšíří spojení Mšeno –– Dubá – (Doksy). Kromě stávajících školních spojů v relaci Mšeno – Blatce budou v provozu nově 3 páry spojů v pracovní dny v trase Mšeno – Ždírec – Dubá, které budou v Dubé časově navazovat na spoje linek IDOL z/do České Lípy. Součástí linky 697 jsou také letní víkendové spoje v trase Mšeno – Doksy, jejichž provoz bude rozšířen na období duben–říjen. Linka 690 zajistí spojení Mšeno – Stránka – Kadlín. Linka 693 je vedena v trase Mšeno – Lobeč – Nosálov – (Doubravice – Katusice) a linka 689 v trase Hradsko – Mšeno – Vrátno – Ostrý. Tyto tři linky jsou provozovány především dopravcem Kokořínský SOK. Na lince 693 jsou zavedeny dva víkendové spoje, které zajistí ČSAD Střední Čechy. Všechny tyto linky slouží hlavně pro dopravu školáků do Mšena, ale také navazují ve Mšeně na vlaky oběma směry nebo linky 695 či 696 z/do Mělníka.
Zdroje: zdopravy cz, pid cz

7/07/2020

Prázdninové jízdy historickými vozidly v Ostravě

dopravacz
Dopravní podnik Ostrava vypraví o sobotách 11. a 25. července a 15. srpna 2020 historický autobus a trolejbus k ZOO. Jízdenku pořídí cestující u průvodčího přímo ve voze. Dospělí zaplatí za jednu jízdu  30 Kč, děti (od 6 do 15 let) – 15 Kč.

Trasa projížďky historickým autobusem vede ze zastávek Poruba,Alšovo nám. - Jižní svahy - Svinov,mosty - Hulváky - Ahepjukova - Husův sad - Most Pionýrů do ZOO a zpět po stejné trase.

Trolejbus vyjíždí ze zastávky Hulváky - Ahepjukova - Husův sad - Most Pionýrů do ZOO a zpět.


Odjezdy spojů ze zastávek:

Poruba,Alšovo nám. (směr ZOO přes Hulváky)
09:12 A, 11:12 A, 13:12 A, 15:12 A.

Hulváky (směr ZOO)
08:30 T, 09:30 A, 10:30 T, 11:30 A, 12:30 T, 14:30 T, 15:30 A, 16:30 T
  
ZOO (směr Hulváky pro trolejbus / směr Poruba,Alšovo nám. pro autobus)
09:15 T, 10:15 A, 11:15 T, 12:15 A, 13:15 T, 14:15 A, 15:15 T, 16:15 A, 17:15 T
 
Pozn.: A - autobus / T - trolejbus

Jízdné


Dospělí - 30 Kč

Děti (od 6 do 15 let) - 15 Kč

Jízdné platí pouze pro jednu jízdu.
Jízdenky zakoupíte u průvodčího ve voze.
Předplatní ani volné jízdenky neplatí.


Zdroje: dpo cz, busportal cz , dopravacek eu

7/01/2020

Praha - Soukromý dopravce Leo Express začne od 10. července vypravovat autobusy do Chorvatska

dopravacz
Z Prahy bude autobus vyrážet každý pátek a zastavovat bude například v Zadaru, Splitu nebo na Makarské. Linka bude fungovat až do 12 září. ČTK o tom dnes informoval mluvčí firmy Emil Sedlařík. Vlaky do Chorvatska dnes odpoledne poprvé vypraví konkurenční RegioJet, už dříve tam začal jezdit také FlixBus.

Cesta z Prahy k Jadranu bude autobusům Leo Expressu trvat okolo 13 hodin. Na území ČR budou další zastávky v Táboře, Českých Budějovicích a Kaplici. V Chorvatsku pak bude Leo Express zastavovat v Zadaru, Biogradu na Moru, Vodici, Šibeniku, Splitu, Omiši, Baška Vodě a na Makarské. Podle mluvčího ovšem bude možné na chorvatské trase po domluvě zastavit i jinde. Zpátky se budou černozlaté autobusy vracet vždy v sobotu. Dopravce už začal s prodejem jízdenek.

Sedlařík v souvislosti s cestou přes Slovinsko dále uvedl, že v autobusech budou dodržovány odstupy 1,5 metru. Ty jsou podle informací na webu českého velvyslanectví v Lublani povinné ve veškeré dopravě. "Jedná se o opatření, u kterého jsme si ověřovali, že se skutečně vztahuje na autobusy a vlaky. A Leo Express je tedy dodrží. Cestující se tedy nemusí obávat, že by se nedostali do své cílové destinace," podotkl Sedlařík.

První vlaky dnes do Chorvatska vyšle také RegioJet, spoj je vyprodaný. Žluté vlaky budou přes prázdniny jezdit denně z Prahy přes Bratislavu a Lublaň do Rijeky. RegioJet ovšem rozestupy uplatňovat nebude. Mluvčí dopravce Aleš Ondrůj ČTK řekl, že společnost o podmínkách cesty přes Slovinsko jednala se svým slovinským partnerem, kterým jsou tamní státní dopravce, a také s českou ambasádou. Z jednání podle něj vzešlo, že odstupy nejsou pro vlaky tranzitující přes Slovinsko povinné.

Už v předchozích týdnech začal jezdit do Chorvatska i autobusový dopravce FlixBus. Dopravce vypravuje do Rijeky denní i noční linku.
Jízdenky do Chorvatska již v prodeji Přímé autobusové spojení již od 990 Kč

Zdroje: leoexpress com , ceskenoviny cz