Stránky

2/18/2021

Most a Litvínov. Nové autobusy SOR NS 12 a tramvaje EVO 2

dopravacz

Mezi Mostem a Litvínovem jezdí už dvě tramvaje EVO 2
DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova (DPmML) uzavřel se SOR Libchavy smlouvu na dodání dalších čtyř autobusů SOR NS 12. DPmML od SOR koupil prvních pět autobusů NS 12 v roce 2019, další čtyři vyjely na konci loňského roku a stejný počet obnoví vozový park DPmML na konci toho letošního. Vozy budou vybaveny uzavřenou kabinou řidiče se sklem a otvory pro komunikaci s cestujícími, kamerovým systémem, systémem počítání cestujících a USB.

DPmML se také pustil do obnovy tramvají. V lednu přijela do Mostu čtvrtá dvoučlánková tramvaj EVO 2 a na začátku února poslední. „Jde o realizaci dalšího projektu spolufinancovaného z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Evropské unie na pořízení 2 kusů nízkopodlažních tramvají," řekl Daniel Dunovský, ředitel DPmML. Ve vozovém parku tak bude mít celkem 5 dvoučlánkových tramvají EVO 2.  Obě tramvaje EVO 2 byly pořízené z Integrovaného regionálního operačního programu s dotací ve výši necelých 85 %. První tramvaj s ev. č. 320 najela za necelý rok 90 880 kilometrů (v provozu od 16. 1. 2020), druhá v pořadí ev.č. 321 najela 74 234 kilometrů (od 19.2.2020 a třetí 63 248 kilometrů (od 20.3.2020).

busportal cz



V Kladně bude dál zajišťovat městskou dopravu ČSAD MHD Kladno

dopravacz


Společnost ČSAD MHD Kladno, která patří do skupiny Arriva, vybrala kladenská radnice jako provozovatele městské autobusové dopravy na dalších deset let.

Výběr nového dopravce město Kladno zahájilo už na jaře 2018. Po skoro třiceti měsících byla podepsána Smlouva o veřejných službách v městské autobusové dopravě se společností ČSAD MHD Kladno. Účinná je od 1. září 2021 a platit bude následujících 10 let. Komfort pro cestující, moderní technologie a ekologie, to jsou hlavní cíle následující spolupráce, uvádí město. „Pro cestující je vedle technického komfortu důležitá i spolehlivost dopravce, nová smlouva proto již jasně stanovuje pokuty za nedodržení smluvních podmínek, nejvíce samozřejmě za porušení smluveného jízdního řádu,“ říká kladenský primátor Milan Volf.

Komfort v cestování zajistí nízkopodlažní autobusy, jejichž technické standardy se znatelně zvýší. Moderními informačními i odbavovacími technologiemi a systémy sledování aktuální polohy, které komunikují s chytrými označníky na zastávkách, budou vybaveny všechny vozy. Dopravce se dále zavázal, že převážnou část vozového parku zajistí vozy s ekologickým pohonem na zemní plyn. V září vyjedou pro kladenské cestující linky 610 i dva zcela bezemisní elektrobusy.

„V zákonné lhůtě Město obdrželo dvě nabídky, a to od společnosti ČSAD MHD Kladno a ČSAD Jindřichův Hradec, těsně před skončením lhůty podal další dopravce námitku k podmínkám zadávacího řízení, které rada města nevyhověla. Na základě hodnoticích kritérií, tedy především ekonomické výhodnosti, stanovila hodnotící komise nabídku ČSAD MHD Kladno, jako tu výhodnější. Doporučení komise potvrdila začátkem prosince rada města,“ přiblížil zjednodušeně proces primátor Volf.

Zástupci města se museli vypořádat i s podáním na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Úřad po zaslání veškeré dokumentace neshledal ani důvod k zahájení správního řízení. „Na první prosincové radě jsme rozhodli o přidělení této nadlimitní veřejné zakázky vítězi tendru, společnosti ČSAD MHD Kladno. Jsem rád, že jsme proces dokončili a věřím, že nastavené podmínky smlouvy pomohou zvýšit kvalitu a spolehlivost kladenských mandelinek," doplnil Milan Volf.
 
Všechny autobusy budou zajišťovat dopravu v schváleném jednotném vizuálním stylu pro systém městské dopravy v Kladně – tradiční bílé provedení s červenými pruhy, doplněné logem.  Cestující tak jasně rozezná městský autobus od autobusů jiných systémů. Součástí smlouvy je i provozování čtyř předprodejních a informačních kanceláří na území města. Vysoutěžené jednotkové ceny za jednotlivé pohony činí za jeden vozokilometr: nafta – 58,60 Kč, CNG – 59,32 Kč, elektro – 78,69 Kč.

„Chceme zvýšit úroveň nabízených služeb i pověst kladenské městské hromadné dopravy, čemuž by měl napomoci i vypracovaný sazebník pokut za nedodržení smluvních podmínek.  Mezi další povinnosti dopravce patří i aktualizace jízdních řádů nebo optimalizace trasování podle dopravních potřeb města," dodal kladenský primátor.

I nadále bude platit částečná tarifní integrace, kdy jsou v systému kladenské městské dopravy uznávány vybrané jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID), i když je to pro Kladno finančně velmi náročné. Vzniklý propad jízdného ve výši cca 12 milionů korun, dorovnává přímo město Kladno.  Cestující z linky PID mohou například využít své jízdenky i v autobusech městské hromadné dopravy či si v městském autobusu zakoupit jízdenku pro návazný spoj PID.

"Jsme rádi, že naše nabídka byla vyhodnocena jako nejlepší a dalších deset let bude naše společnost městskou dopravu ve městě zajišťovat. Pro naše zaměstnance to znamená dlouhodobou jistotu zaměstnání a pro  společnost zhodnocení zavádění nových moderních trendů. V minulosti jsme mezi prvními zařadili například nízkopodlažní autobusy, zavedli odbavování bezkontaktními kartami a posledních deset let intenzivně obnovujeme vozový park autobusy na alternativní pohon. Podle podmínek kontraktu budou všechna vozidla od zahájení plnění v nízkopodlažním provedení, vybavena moderním elektronickým informačním vnitřním i vnějším systémem. Součástí odbavovacího zařízení bude i čtečka bankovních karet, autobusy budou on-line sledovány a informace o poloze autobusu bude přenášena do informačního systému, informačních aplikací města Kladna a zastávkových zařízení. Cestující budou mít k dispozici bezplatné připojení k síti internet pomocí Wi-Fi. Při zahájení bude 60% autobusů vybaveno klimatizací, v průběhu kontraktu bude tento podíl zvýšen minimálně na 85%," uvádí Ludomír Landa, ředitel ČSAD MHD Kladno.

"Od zahájení provozu budeme plnit požadavek objednatele vyjet minimálně se 60% autobusů na alternativní pohon, v průběhu kontraktu toto číslo vzroste na nejméně 85%. Toho chceme dosáhnout přechodem na zcela bezemisní pohon, tj. nasazením elektrobusů. Dva zcela nové vyjedou při zahájení, budou nasazeny na linku 610 zajíždějící do centra města. Další elektrobusy plánujeme pořídit v průběhu kontraktu, zpracováváme záměr nasazení nejprve na linky 603 a 606. Město Kladno tím bude plnit závazek vycházející z evropské směrnice zajišťovat městskou dopravu bezemisními vozidly," doplnil Ludomír Landa.

busportal cz , dopravacek eu

2/03/2021

ISUZU NovoCiti Life - nový autobus pro Pražskou integrovanou dopravu

dopravacz
TURANCAR CZ ukázal první vizualizace menšího autobusu NovoCiti pro 60 cestujících, který s výbavou ve standardech PID nabídne dopravcům k vyzkoušení.
Nízkokapacitní linkový autobus ISUZU NovoCiti Life je jeden z další autobusů, který budeme mít možnost vidět na linkách PID. První prototyp, v typickém modro, červenobílém provedení, opustil výrobní linku v závodě Anadolu ISUZU. NovoCiti Life bude splňovat definované standardy PID, týkající se technických parametrů, vybavení a vzhledu.
TURANCAR CZ představil první vizualizace, jak by měl nový autobus vypadat. Po certifikaci pro provoz v PID ho budou mít dopravci možnost otestovat v provozu s cestujícími.
Malý linkový autobus NovoCiti Life se poprvé objevil v roce 2017 a získal si dobrou pověst a velmi kladné reference evropských dopravců. Je držitelem prestižního ocenění italské poroty Golden Design Award 2017 za design a využitelnost. U evropských dopravců jezdí již celé flotily sestavené právě z autobusů ISUZU NovoCiiti Life.
NovoCity Life je navržený na základě studie zahrnující požadavky na maximální využití vnitřního prostoru, využitelnost, funkčnost, komfort pro cestující, ekonomiku provozu a pořizovací cenu. Autobus v provedení Low Entry dlouhý necelých 8 metrů pojme až 60 cestujících a jeho vnitřní plocha je z více jak ¾ nízkopodlažní. Odborníci oceňují optimální proporcionální řešení vozidla s maximálním využitím vnitřního prostoru. Již na první pohled je interiér prostorný a vzdušný, s širokou uličkou a plošinou pro kočárky a invalidní vozíky u zadních dveří. Disponuje komfortním pneumatickým pérováním se třemi polohami výšky a funkcí kneeling. Ke standardnímu vybavení patří výkonná klimatizace (klimatronic) a účinné zónové vytápění.
Jedná se o stoprocentní autobusovou koncepci se samonosnou karoserii a uložením motoru v zadní části. Za zmínku stojí úplně nový typ zadní nápravy od renomované italské značky Brist (tzv. Z převod) speciálně navržený pro NovoCiti Life. Při výrobě jsou použity další osvědčené a odzkoušené komponenty a agregáty. Motor FPT (Fiat Powertrain Technologies ) o obsahu 4,5 litru v kombinaci s plně automatickou šestistupňovou převodovkou a integrovaným intarderem amerického výrobce Allison vykazuje mimořádně spolehlivé provozní výsledky. NovoCiti Life je odpočátku navržený jako skutečný autobus, má takový vzhled i jízdní vlastnosti. V kategorii linkových autobusů s délkou do osmi metrů je to poprvé, kdy se v Česku nabízí takový autobus, jehož základ netvoří podvozková část užitkového vozidla, ale jedná se skutečně o typickou autobusovou konstrukci.

V MHD vyjely u nás poprvé dva minibusy ISUZU NovoCiti Life před rokem v Kolíně, kde začala provozovat městskou dopravu společnost OAD Kolín.
Autobusy ISUZU jsou vyráběné sériově ve velkých objemech v jedné z nejmodernějších továren ISUZU v Evropě, která průběžně investuje nemalé prostředky do vývoje a inovací. Karoserie jsou proti korozi ošetřeny celkovou kataforézou, což zvyšuje jejich životnost.
"Plánujeme osmimetrové NovoCiti Life nabídnout k vyzkoušení dopravcům, kteří najdou pro tento menší typ autobusu na svých linkách uplatnění. Nyní je nový vůz na cestě z výrobního závodu a celkový vzhled i vybavení budeme kompletovat v České republice po dohodě a podle požadavků ROPID a IDSK. Předpokládám, že první cestující by se s ním mohli na linkách Pražské integrované dopravy svézt už v létě," uvádí Viktor Wiesner ze zastoupení TURANCAR CZ, které k nám autobusy značky ISUZU dováží.

Výhradní dovozce autobusů ISUZU a servisní centrum společnost TURANCAR působí úspěšně na českém a slovenském trhu 17 let. Je přímo napojený na výrobní závod Anadolu ISUZU, disponuje rozsáhlým skladem dílů, které distribuuje i mimo Českou republiku. TURANCAR zabezpečuje dodávky dílů nejen pro autobusy, ale veškeré všechny další v celém portfoliu značky ISUZU.


busportal cz