dopravacz
Speciálně upravená tramvaj bude projíždět Brnem a preventivně ošetřovat trolejové vedení protinámrazovou složkou. Nanesená emulze eliminuje vznik námrazy a umožní tramvajím i za nepříznivého počasí plynulou jízdu. Do ostrého provozu vyjede na začátku prosince.
Upravená služební tramvaj T3 je osazena dvěma pantografy – jedním klasickým a druhým, který na trolejové vedení při jízdě nanáší protinámrazovou emulzi. Tímto způsobem už několik let ošetřuje trolejové vedení upravený trolejbus. „Opatření se v zimním provozu osvědčilo, námraza na vedení nepřilne, a pokud ano, dá se lehce odstranit bez poškození našich vozů. Proto jsme se rozhodli zařízení zakoupit i pro tramvaj,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Pantograf s pomocným zařízením stál podnik necelý milion korun.
Zatímco zmíněný trolejbus používá k ochraně ekofridex, u tramvaje bude dopravní podnik testovat glycerinovou emulzi. „Budeme tak už během sezóny schopní porovnat, který způsob je efektivnější,“ řekl vedoucí střediska technického provozu Tomáš Kadlec. „Jak často bude tramvaj do ulic vyjíždět, vyplyne z testovacího provozu, ale v případě potřeby může jezdit i denně,“ dodal.
Vznik námrazy na trolejovém vedení mají omezit i speciální uhlíkové pantografické lišty, které jsou umístěny běžně na všech tramvajích. Jejich výhodou je měděná náběhová hrana, která vznik námrazy eliminuje.
Zdroje: dpmb cz, dopravacek eu
Žádné komentáře:
Okomentovat