Stránky

12/13/2018

Arriva míří k další zakázce od krajů, má jezdit na Vláře. Většinu uhájí ČD

dopravacz
Společnost Arriva vlaky míří k získání dalšího velkého kontraktu na české železnici. V tržních konzultacích Zlínského kraje nabídla nejlepší podmínky v provozním souboru B, jehož páteř tvoří Vlárská dráha.
„Rada schválila, že o dvou provozních souborech budeme dál jednat s Českými drahami, u jednoho s Arrivou,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Botek. Konečné slovo podle něj bude mít příští týden ještě zastupitelstvo.
To musí řešit i další problém: finance. Zlínský kraj se rozhodl výrazně navýšit počet objednaných vlakokilometrů, v rozpočtu ale tolik připraveno zatím není. Ze stávajících 3,5 milionu vlakokilometrů za rok má dojít k navýšení na 4,9 milionu vlakokilometrů. „Vracíme se na hodnoty před deseti lety. Dojde k jiným oběhům i navýšení počtu vozidel.,“ dodal Botek.
Kraj zatím nezveřejnil, jaké cenové podmínky dopravci nabídli. Arriva zatím nechce detaily své nabídky komentovat, dokud nerozhodne zastupitelstvo.
Arriva vyhrála zakázku na provoz motorových vozů na takzvané Vlárské dráze, kde má získat desetiletou smlouvu. Kromě provozu na trati ze Starého Města u Uherského Hradiště do Bylnice jde také o vlaky z Bylnice do Horní Lidče a dál do Valašského Meziříčí a Rožnova pod Radhoštěm. Jde o celkem 21 vozidel. Deset z nich budou motoráky Alstom Lint, které si pronajme od Leo Express, dál půjde o vozidla řady 845, které postupně nahradí motorové jednotky Stadler GTW. České dráhy v tomto provozním souboru nabízely většinou kombinaci motorových vozů 854, Regionov i jednotek 460.
Pro Arrivu jde o další velkou zakázku, kterou získala během dvou týdnů. S provozem motorových rychlíků v Praze a okolí pro ministerstvo by tak měla příští prosinec jezdit se zhruba 50 vlaky. 
Českým drahám zůstane provoz na koridorové trati mezi Břeclaví a Přerovem, kde by u každé soupravy měl být alespoň zařazen modernější řídící vůz, jinak bude jezdit stejnými vozy, jako dosud. Dál budou jezdit i na ostatních regionálních tratích včetně spojení z Otrokovic do Zlína. Jejich smlouva je ale nejkratší.
Jasno ale nakonec není o smlouvě na provoz na trati Kojetín – Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm. Na ní měly původně dál jezdit České dráhy kvůli nasazení jednotek RegioShark pořízených za evropské dotace. Požadavky ČD na cenu za kilometr jsou ale podle Botka tak vysoké, že se rozhodly také na tento soubor vypsat tržní konzultace. Pokud by ČD odešly, musí vlaky nasadit na jinou trať v rámci ROP Střední Morava.
Zdroj: zdopravy cz

Žádné komentáře:

Okomentovat