Stránky

12/10/2018

Proč Leo Express přišel o rychlíky? Nedodal bankovní záruku.

dopravacz
Nabídl nejnižší cenu, přesto nejspíš rychlíky na lince R8 Brno – Ostrava – Bohumín provozovat nebude.
R8 Brno – Ostrava – Bohumín na mape
Dopravce Leo Express totiž nesplnil podmínky ministerské soutěže. „Společnost Leo Express v rámci nabídky neposkytla požadovanou jistotu ve formě bankovní záruky,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Bankovní záruka ve výši 20 milionů korun měla zajistit, že příslušný dopravce myslí nabídku vážně a z jednání nevycouvá.
Leo Express tak přenechal vavříny i miliardovou zakázku konkurenčnímu RegioJetu. Rozstřel byl přitom velice těsný. Leo Express požadoval dotaci 251 milionů ročně, RegioJet 252 milionů ročně. Celkově si tak za osm let trvání smlouvy přijde RegioJet na 2,017 miliardy korun. České dráhy šly do soutěže s nabídkou 278 milionů za rok.
Leo Express tvrdí, že je připraven o nabídce dále jednat, mluví přitom o strategickém partnerovi ze zahraničí, se kterým spolupracuje na „vozidlovém řešení“. Bližší informace o strategickém partnerovi nechtěl mluvčí Emil Sedlařík sdělit.
Vyjádření Leo Expressu:
Podali jsme nabídku s nákladově efektivním vozidlovým řešením, která je pro Ministerstvo dopravy nejvýhodnější z pohledu požadované kompenzace, a to i přes velmi krátký čas na přípravu a získání více než čtyřiceti vozů a osmi lokomotiv. Vzhledem k omezenému časovému prostoru bylo nutné prodiskutovat některé další aspekty spolupráce se strategickým zahraničním partnerem, se kterým jsme pracovali na výhodném vozidlovém řešení. Na toto jsme Ministerstvo dopravy upozornili a vysvětlili důvody, spolu s dalšími navrhovanými kroky. Jsme připraveni na nabídce dále pracovat v rámci tržních konzultací. Budeme respektovat jakékoliv rozhodnutí a jsme Ministerstvu dopravy k dispozici pro další jednání s cílem nalézt nejefektivnější řešení pro dálkovou dopravu.
Zdroj: zdopravy cz

Žádné komentáře:

Okomentovat