dopravacz
Přejeme vám klidné prožití vánočních svátků a mnoho štěstí, zdraví a úspěchů v novém roce...
I v novém roce budeme jezdit pro Vás!
Zdroje: dpmp cz , regiojet cz
Stránky
▼
12/28/2018
Posilujeme dopravu na Novoroční ohňostroj v Hrabůvce
dopravacz
V úterý 1. ledna 2019, před zahájením a po skončení Novoročního ohňostroje v Ostravě-Hrabůvce, posílí Dopravní podnik Ostrava tramvajovou a autobusovou dopravu. Důvodem je očekávaný zájem veřejnosti a snaha zajistit dostatečnou kapacitu veřejné dopravy.
V úterý 1. ledna 2019, před zahájením a po skončení Novoročního ohňostroje v Ostravě-Hrabůvce, posílí Dopravní podnik Ostrava tramvajovou a autobusovou dopravu. Důvodem je očekávaný zájem veřejnosti a snaha zajistit dostatečnou kapacitu veřejné dopravy.
Posilové spoje do Hrabůvky, před zahájením ohňostroje
- Linka č. 1 – spoj navíc
odjezd v 17:23 h ze zastávky Plynárny (příjezd v 17:44 h na zastávku Poliklinika). - Linka č. 1 – spoj navíc
odjezd v 17:27 h ze zastávky Plynárny (příjezd v 17:48 h na zastávku Poliklinika). - Linka č. 3 – kapacitní posílení spoje
odjezd v 17:01 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:34 h na zastávku Josefa Kotase). - Linka č. 3 – spoj navíc
odjezd v 17:10 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:43 h na zastávku Poliklinika). - Linka č. 3 – spoj navíc
odjezd v 17:16 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:49 h na zastávku Poliklinika). - Linka č. 3 – kapacitní posílení spoje
odjezd v 17:21 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:53 h na zastávku Poliklinika). - Linka č. 12 – kapacitní posílení spoje
odjezd v 17:13 h ze zastávky Hranečník (příjezd v 17:42 h na zastávku Josefa Kotase). - Linka č. 15 – kapacitní posílení spoje
odjezd v 17:23 h ze zastávky Výškovice (příjezd v 17:37 h na zastávku Josefa Kotase). - Linka č. 15 – spoj navíc
odjezd v 17:33 h ze zastávky Výškovice (příjezd v 17:46 h na zastávku Hotelový dům Hlubina). - Linka č. 15 – kapacitní posílení spoje
odjezd v 17:43 h ze zastávky Výškovice (příjezd v 17:56 h na zastávku Hotelový dům Hlubina). - Linka č. 17 – spoj navíc
odjezd v 17:22 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:44 h na zastávku Josefa Kotase). - Linka č. 17 – spoj navíc
odjezd v 17:27 h ze zastávky Poruba vozovna (příjezd v 17:48 h na zastávku Hotelový dům Hlubina). - Linka č. 48 – spoj navíc
odjezd v 16:43 h ze zastávky Duha (příjezd v 17:12 h na zastávku Hotelový dům Hlubina).
V případě neprůjezdné komunikace u zastávky Hotelový dům Hlubina bude výstupní zastávka Sámova. - Linka č. 48 – spoj navíc
odjezd v 16:49 h ze zastávky Opavská (příjezd v 17:23 h na zastávku Hotelový dům Hlubina).
V případě neprůjezdné komunikace u zastávky Hotelový dům Hlubina bude výstupní zastávka Sámova. - Linka č. 48 – spoj navíc
odjezd v 16:54 h ze zastávky Opavská (příjezd v 17:28 h na zastávku Hotelový dům Hlubina).
V případě neprůjezdné komunikace u zastávky Hotelový dům Hlubina bude výstupní zastávka Sámova. - Linka č. 48 – spoj navíc
odjezd v 16:59 h ze zastávky Opavská (příjezd v 17:33 h na zastávku Hotelový dům Hlubina).
V případě neprůjezdné komunikace u zastávky Hotelový dům Hlubina bude výstupní zastávka Sámova.
Posilové spoje z Hrabůvky, po skončení ohňostroje
- Linka č. 1 (směr Plynárny) – spoj navíc
odjezd v 18:24 h ze zastávky Poliklinika. - Linka č. 1 (směr Plynárny) – spoj navíc
odjezd v 18:25 h ze zastávky Poliklinika. - Linka č. 3 (směr Poruba vozovna) – kapacitní posílení spoje
odjezd v 18:16 h ze zastávky Dubina / v 18:20 h ze zastávky Josefa Kotase. - Linka č. 3 (směr Poruba vozovna) – spoj navíc
odjezd v 18:24 h ze zastávky Poliklinika. - Linka č. 3 (směr Poruba vozovna) – spoj navíc
odjezd v 18:26 h ze zastávky Dubina / v 18:30 h ze zastávky Josefa Kotase. - Linka č. 12 (směr Hranečník) – kapacitní posílení spoje
odjezd v 18:23 h ze zastávky Dubina / v 18:27 h ze zastávky Josefa Kotase. - Linka č. 15 (směr Výškovice) – kapacitní posílení spoje
odjezd v 18:18 h ze zastávky Dubina / v 18:22 h ze zastávky Josefa Kotase. - Linka č. 15 (směr Výškovice) – spoj navíc
odjezd v 18:26 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina. - Linka č. 17 (směr Poruba vozovna) – spoj navíc
odjezd v 18:25 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina. - Linka č. 17 (směr Poruba vozovna) – spoj navíc
odjezd v 18:25 h ze zastávky Dubina / v 18:29 h ze zastávky Josefa Kotase. - Linka č. 48 (směr Opavská) – spoj navíc
odjezd v 18:28 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina.
Odjezd spoje je orientační, autobus pojede ihned, jakmile bude průjezdná ul. Horní a kruhový objezd. - Linka č. 48 (směr Opavská) – spoj navíc
odjezd v 18:30 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina.
Odjezd spoje je orientační, autobus pojede ihned, jakmile bude průjezdná ul. Horní a kruhový objezd. - Linka č. 48 (směr Opavská) – spoj navíc
odjezd v 18:33 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina.
Odjezd spoje je orientační, autobus pojede ihned, jakmile bude průjezdná ul. Horní a kruhový objezd. - Linka č. 48 (směr Opavská) – spoj navíc
odjezd v 18:36 h ze zastávky Hotelový dům Hlubina.
Odjezd spoje je orientační, autobus pojede ihned, jakmile bude průjezdná ul. Horní a kruhový objezd.
dpo cz
ČSA zruší linky do Ostravy a Bratislavy
dopravacz
České aerolinie zruší od 11. ledna tři dlouhodobé linky. Skončí přímé letecké spojení Prahy do Ostravy a Bratislavy a současně zruší i vnitrostátní linku z Bratislavy do Košic. Vyplývá to z údajů v rezervačním systému, zrušení potvrdily i zdroje z ČSA a bratislavského letiště. Firma dnes konec obou linek potvrdila oficiálně.
Podle rezervačního systému končí linky Praha – Bratislava, Praha – Ostrava a Bratislava – Košice 11. ledna, kdy poletí naposledy. Další termíny již nelze koupit. Zůstává naopak přímé spojení Prahy s Košicemi.
Mezi Prahou a Bratislavou létají ČSA dosud šestkrát týdně, letadlo pak pokračovalo ještě do Košic a zpět do Bratislavy a Prahy.
„Hlavním důvodem ukončení provozu na obou linkách je nedostatečná kapacita odpovídajícího typu letadel ve flotile koncernu vzhledem k odchodu tří letadel ATR 42 a jejich vrácení lessorům v následujících týdnech. Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro to obchodní potenciál či předpoklad dalšího růstu poptávky. V rámci koncernu Smartwings se pod značkou ČSA chceme zaměřovat na pravidelné linky, které nabízí zajímavý obchodní potenciál, možnosti růstu a dalšího rozvoje, a je možné je provozovat jednotnou flotilou proudových letadel,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.
V případě spojení Praha – Ostrava ještě na jaře firma oznamovala velké plány na růst, ke kterým ale nakonec vůbec nedošlo.
Linka z Prahy do Bratislavy byla vůbec první, kterou tehdy ještě Československé aerolinie v roce 1923 zavedly. ČSA už jednou spojení se slovenským hlavním městem ukončily: v roce 2011 poté, co dočasně létaly z Bratislavy přímo do jiných evropských měst. Dva roky poté se na linku vrátily, současně se zahájením provozu vnitrostátní slovenské linky z Bratislavy do Košic.
České aerolinie zruší od 11. ledna tři dlouhodobé linky. Skončí přímé letecké spojení Prahy do Ostravy a Bratislavy a současně zruší i vnitrostátní linku z Bratislavy do Košic. Vyplývá to z údajů v rezervačním systému, zrušení potvrdily i zdroje z ČSA a bratislavského letiště. Firma dnes konec obou linek potvrdila oficiálně.
Podle rezervačního systému končí linky Praha – Bratislava, Praha – Ostrava a Bratislava – Košice 11. ledna, kdy poletí naposledy. Další termíny již nelze koupit. Zůstává naopak přímé spojení Prahy s Košicemi.
Mezi Prahou a Bratislavou létají ČSA dosud šestkrát týdně, letadlo pak pokračovalo ještě do Košic a zpět do Bratislavy a Prahy.
„Hlavním důvodem ukončení provozu na obou linkách je nedostatečná kapacita odpovídajícího typu letadel ve flotile koncernu vzhledem k odchodu tří letadel ATR 42 a jejich vrácení lessorům v následujících týdnech. Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro to obchodní potenciál či předpoklad dalšího růstu poptávky. V rámci koncernu Smartwings se pod značkou ČSA chceme zaměřovat na pravidelné linky, které nabízí zajímavý obchodní potenciál, možnosti růstu a dalšího rozvoje, a je možné je provozovat jednotnou flotilou proudových letadel,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.
V případě spojení Praha – Ostrava ještě na jaře firma oznamovala velké plány na růst, ke kterým ale nakonec vůbec nedošlo.
Linka z Prahy do Bratislavy byla vůbec první, kterou tehdy ještě Československé aerolinie v roce 1923 zavedly. ČSA už jednou spojení se slovenským hlavním městem ukončily: v roce 2011 poté, co dočasně létaly z Bratislavy přímo do jiných evropských měst. Dva roky poté se na linku vrátily, současně se zahájením provozu vnitrostátní slovenské linky z Bratislavy do Košic.
Zdroje: zdopravy cz, e15 cz
Jízdenky na Moravu a Slovensko jsou u všech dopravců vyprodané. Méně spojů pojede o svátcích i v poslední den roku
dopravacz
Nákup jízdenek před cestou na svátky, je pro tisíce lidí už každoroční rituál. České dráhy mají všechny své spoje do neděle na sever Moravy zcela vyprodané, jiné to není ani u ostatních dvou menších dopravců Leo Express a RegioJet. O vánočních svátcích je také více nutné sledovat dny provozu konkrétního vlaku. Vše napoví vysvětlivky. Vyprodané spoje jsou i směr Slovensko a Polsko.
Nákup jízdenek před cestou na svátky, je pro tisíce lidí už každoroční rituál. České dráhy mají všechny své spoje do neděle na sever Moravy zcela vyprodané, jiné to není ani u ostatních dvou menších dopravců Leo Express a RegioJet. O vánočních svátcích je také více nutné sledovat dny provozu konkrétního vlaku. Vše napoví vysvětlivky. Vyprodané spoje jsou i směr Slovensko a Polsko.
Větší omezení provozu vlaků nastává až ve Štědrý den, následují pak oba svátky 25. a 26. prosince. České dráhy dopravu postupně utlumí kolem 19 hodiny, jiné to nebude ani v poslední den roku 31. prosince. Poslední vlaky se rozjezdou na všech tratích už kolem 18 hodiny.
Ve večerních hodinách nepojede ani řada vnitrostátních rychlíků, například poslední rychlík z Prahy hlavního nádraží do Českých Budějovic odjede v 19:31. Omezené budou i jízdy některých dřívějších spojů. Na Štědrý den tak nepojedou například rychlík Vltava v 18:31 ani Jižní expres v 19:01.
Konkurenční RegioJet o Štědrém dni nevypraví vlaky do Košic, podobné to bude i o Silvestru. V opačném směru tedy do Prahy pojedou dva spoje s odjezdy 3:45 a 7:45 z Košic. Vlaky na trase budou končit v Ostravě. Na trasách do Vídně a do Bratislavy pojede jen část vlaků. Spoje, které budou v tomto období odřeknuty se cestujícím nezobrazují v rezervačním systému, doplnil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Podobně jako o Štědrém dni, pojedou vlaky ČD v úterý 25. prosince podle svátečních jízdních řádů. Klasický sváteční provoz však začne o něco později až mezi šestou a sedmou hodinou ráno. Podle svátečních jízdních řádů pojedou vlaky Českých drah také 26. prosince na 2. svátek vánoční, nižší počet vlaků pojede i následující dny do Silvestra.
Vyprodané jsou podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského zejména povinně místenkové vlaky SC Pendolino a IC Opavan, nebo noční posilový expres Bohemia. Naopak na řadě především kratších tras cestující nejsou zvyklí dělat rezervace a spoje i na toto kritické období jsou u nich rezervované zhruba z jedné pětiny.
Zdroj: magzine cz
Národnímu dopravci roste konkurence. V příštím roce přijde o pět procent výkonů v osobní dopravě
dopravacz
České dráhy pozvolna ztrácejí výsadní pozici v osobní dopravě na české železnici. Ministerstvo dopravy se rozhodlo uzavřít smlouvy na šest rychlíkových linek s jinými dopravci, sedmou uhájily ČD jen díky tomu, že výrazně slevily z požadavků na kompenzace. Nově také nebudou dráhy provozovat regionální vlaky na dvou tratích v Pardubickém kraji. Již začalo hledání úspor, k propouštění provozního personálu by ale dojít nemělo.
České dráhy v posledních letech již několikrát neuspěly při snaze získat smlouvy na rychlíkové a regionální linky, předloni se musely vzdát rychlíků Plzeň–Most, loni osobních vlaků na třech tratích v jižních Čechách a příští neděli od nich převezme alternativní dopravce také provoz osobních vlaků na krátké lince z Prahy do Roztok. Před koncem příštího roku přibude dalších šest rychlíkových linek a osobní vlaky na dvou regionálních tratích.
V celkovém součtu přijdou dráhy asi o pět procent celého trhu a zároveň i o pět procent tržeb – v součtu jízdného a úhrad, které jim doplácí za provoz objednaných vlaků stát či kraje. Již proto začíná ve firmě hledání úspor. Dráhy ale ujistily, že nebudou kvůli ztrátám zakázek vyhazovat zaměstnance z provozu – ani tam, kde již ČD jezdit nebudou.
Porážka v tzv. rozstřelech, kdy si ministerstvo dopravy i kraje vyžádaly od dopravců nabídky, ale formálně pak zadají zakázky přímo bez otevřené soutěže, je pro dráhy nepříjemná i v tom ohledu, že musely ustoupit dopravcům, se kterými bojují na trhu nedotovaných vlaků.
Regiojet převezme od prosince 2019 provoz rychlíků mezi Brnem a Bohumínem, Leo Express zase začne jezdit na tratích z Ústí nad Orlicí do Lichkova, Králík a Červené Vody a z Dolní Lipky do Hanušovic. Arriva, která zatím drahám konkurovala ve spojení Prahy a Uherskohradišťska, zase převezme pět rychlíkových linek na neelektrizovaných tratích v Čechách, a navíc ještě letos začne jezdit na regionální lince u Prahy.
V rozhodování ministerstva dopravy, kterému dopravci přidělí rychlíkové linky, hrály hlavní roli peníze, smlouvu dostane ten, kdo nabídl nejnižší cenu. Pardubický kraj pak zdůvodnil přidělení dvou tratí na Orlickoústecku soukromníkovi i nabídnutými vozidly. „Společnost je v tuto chvíli schopna nabídnout lepší a modernější vozidla oproti národnímu dopravci České dráhy,“ shrnul hejtman Martin Netolický (ČSSD).
I když by se snad mohlo zdát, že je Česko na nejlepší cestě stát se z hlediska železnice druhou Anglií, kde takřka každou linku provozuje někdo jiný, je možné, že nejhorší okamžiky již mají dráhy za sebou. Nelze přehlédnout, že společnost GW Train Regio, která připravila České dráhy o několik tratí v minulosti, letos již nic nového nezískala. Podobné to může být i u ostatních.
„Kapacita soukromníků není nafukovací. V podstatě to, co teď vyhráli, je to, co si přáli,“ soudí redaktor webu Zdopravy.cz Jan Sůra. Ani ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) si nemyslí, že by se České dráhy musely zvlášť obávat budoucnosti. „Nemyslím si, že České dráhy tím nějak zásadně trpí,“ poznamenal.
Protože již je rozhodnuto, kdo bude kde a za kolik v příštích letech na železnici jezdit, musí nyní dopravci pokročit dál a zajistit si vozidla. Vesměs je jasné, s čím budou jezdit. Arriva, která je dceřinou firmou německého národního dopravce Deutsche Bahn, v Česku již déle než pět let jezdí s postaršími vlaky německého původu z 80. let a plánuje je použít i na rychlících z Prahy do Písku či Tanvaldu. Leo Express pak slíbil nasadit na tratě v Pardubickém kraji elektrické jednotky Flirt a motorové jednotky Lint.
Zdroj: magzine cz
České dráhy pozvolna ztrácejí výsadní pozici v osobní dopravě na české železnici. Ministerstvo dopravy se rozhodlo uzavřít smlouvy na šest rychlíkových linek s jinými dopravci, sedmou uhájily ČD jen díky tomu, že výrazně slevily z požadavků na kompenzace. Nově také nebudou dráhy provozovat regionální vlaky na dvou tratích v Pardubickém kraji. Již začalo hledání úspor, k propouštění provozního personálu by ale dojít nemělo.
České dráhy v posledních letech již několikrát neuspěly při snaze získat smlouvy na rychlíkové a regionální linky, předloni se musely vzdát rychlíků Plzeň–Most, loni osobních vlaků na třech tratích v jižních Čechách a příští neděli od nich převezme alternativní dopravce také provoz osobních vlaků na krátké lince z Prahy do Roztok. Před koncem příštího roku přibude dalších šest rychlíkových linek a osobní vlaky na dvou regionálních tratích.
V celkovém součtu přijdou dráhy asi o pět procent celého trhu a zároveň i o pět procent tržeb – v součtu jízdného a úhrad, které jim doplácí za provoz objednaných vlaků stát či kraje. Již proto začíná ve firmě hledání úspor. Dráhy ale ujistily, že nebudou kvůli ztrátám zakázek vyhazovat zaměstnance z provozu – ani tam, kde již ČD jezdit nebudou.
Porážka v tzv. rozstřelech, kdy si ministerstvo dopravy i kraje vyžádaly od dopravců nabídky, ale formálně pak zadají zakázky přímo bez otevřené soutěže, je pro dráhy nepříjemná i v tom ohledu, že musely ustoupit dopravcům, se kterými bojují na trhu nedotovaných vlaků.
Regiojet převezme od prosince 2019 provoz rychlíků mezi Brnem a Bohumínem, Leo Express zase začne jezdit na tratích z Ústí nad Orlicí do Lichkova, Králík a Červené Vody a z Dolní Lipky do Hanušovic. Arriva, která zatím drahám konkurovala ve spojení Prahy a Uherskohradišťska, zase převezme pět rychlíkových linek na neelektrizovaných tratích v Čechách, a navíc ještě letos začne jezdit na regionální lince u Prahy.
V rozhodování ministerstva dopravy, kterému dopravci přidělí rychlíkové linky, hrály hlavní roli peníze, smlouvu dostane ten, kdo nabídl nejnižší cenu. Pardubický kraj pak zdůvodnil přidělení dvou tratí na Orlickoústecku soukromníkovi i nabídnutými vozidly. „Společnost je v tuto chvíli schopna nabídnout lepší a modernější vozidla oproti národnímu dopravci České dráhy,“ shrnul hejtman Martin Netolický (ČSSD).
I když by se snad mohlo zdát, že je Česko na nejlepší cestě stát se z hlediska železnice druhou Anglií, kde takřka každou linku provozuje někdo jiný, je možné, že nejhorší okamžiky již mají dráhy za sebou. Nelze přehlédnout, že společnost GW Train Regio, která připravila České dráhy o několik tratí v minulosti, letos již nic nového nezískala. Podobné to může být i u ostatních.
„Kapacita soukromníků není nafukovací. V podstatě to, co teď vyhráli, je to, co si přáli,“ soudí redaktor webu Zdopravy.cz Jan Sůra. Ani ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) si nemyslí, že by se České dráhy musely zvlášť obávat budoucnosti. „Nemyslím si, že České dráhy tím nějak zásadně trpí,“ poznamenal.
Protože již je rozhodnuto, kdo bude kde a za kolik v příštích letech na železnici jezdit, musí nyní dopravci pokročit dál a zajistit si vozidla. Vesměs je jasné, s čím budou jezdit. Arriva, která je dceřinou firmou německého národního dopravce Deutsche Bahn, v Česku již déle než pět let jezdí s postaršími vlaky německého původu z 80. let a plánuje je použít i na rychlících z Prahy do Písku či Tanvaldu. Leo Express pak slíbil nasadit na tratě v Pardubickém kraji elektrické jednotky Flirt a motorové jednotky Lint.
Zdroj: magzine cz
Část autobusů na Litoměřicku nevyjede, chybí řidiči. Škrty se dotknou poloviny linek
dopravacz
Přes osmdesát spojů týdně nevyjede od 1. ledna na Litoměřicku. Autobusovou dopravu v regionu převezme po firmě TD BUS Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK), té ale chybí řidiči. Kvůli tomu musí značně omezit provoz.
Redukci spojů oznámil Ústecký kraj v tiskové zprávě. „Při dojednávání podmínek převodu na DSÚK se ukázalo, že autobusová doprava je v litoměřickém středisku ve velmi špatném, až zbědovaném stavu. Došlo k odchodu několika řidičů již v průběhu tohoto roku, další nebyli navzdory dohodám se společností TD BUS převedeni a působí u tohoto dopravce i nadále, případně jsou ve výpovědní lhůtě,“ vysvětlil škrty náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.
Podle něj má DSÚK pro rozjezd linek na Litoměřicku jen 18 stálých řidičů, což nestačí k provozu v plném rozsahu. Do úplného provozu je podle něj potřeba nejméně dvojnásobek řidičů.
Kraj podle svého vyjádření omezí zhruba polovinu linek, které na Litoměřicku zajišťuje. Jde v drtivé většině o spoje po 17. či 18. hodině, mizivé procento se pak týká spojů v brzkých ranních hodinách či během dopoledne. „Školní spoje budou zajištěny bez omezení v plném rozsahu,“ uvedl kraj. Jak dlouho potrvá omezení kraj neuvedl, omezil se na obecné konstatování do zajištění dostatku řidičů a co možná nejkratší době.
„Ústecký kraj se omlouvá za komplikace, které dočasné omezení provozu cestujícím přinese. Tato situace by neměla mít dlouhé trvání,“ uvedl kraj v prohlášení.
Zdroje: kr ustecky cz, zdopravy cz
Redukci spojů oznámil Ústecký kraj v tiskové zprávě. „Při dojednávání podmínek převodu na DSÚK se ukázalo, že autobusová doprava je v litoměřickém středisku ve velmi špatném, až zbědovaném stavu. Došlo k odchodu několika řidičů již v průběhu tohoto roku, další nebyli navzdory dohodám se společností TD BUS převedeni a působí u tohoto dopravce i nadále, případně jsou ve výpovědní lhůtě,“ vysvětlil škrty náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.
Podle něj má DSÚK pro rozjezd linek na Litoměřicku jen 18 stálých řidičů, což nestačí k provozu v plném rozsahu. Do úplného provozu je podle něj potřeba nejméně dvojnásobek řidičů.
Kraj podle svého vyjádření omezí zhruba polovinu linek, které na Litoměřicku zajišťuje. Jde v drtivé většině o spoje po 17. či 18. hodině, mizivé procento se pak týká spojů v brzkých ranních hodinách či během dopoledne. „Školní spoje budou zajištěny bez omezení v plném rozsahu,“ uvedl kraj. Jak dlouho potrvá omezení kraj neuvedl, omezil se na obecné konstatování do zajištění dostatku řidičů a co možná nejkratší době.
„Ústecký kraj se omlouvá za komplikace, které dočasné omezení provozu cestujícím přinese. Tato situace by neměla mít dlouhé trvání,“ uvedl kraj v prohlášení.
Zdroje: kr ustecky cz, zdopravy cz
12/27/2018
Vydražená sedadla v brněnské Zlaté tramvaji jsou označena jmény svých patronů
dopravacz
DRAŽBA SEDAČEK VE ZLATÉ TRAMVAJI V BRNĚ SKONČILA
Patroni vydražených sedaček ve Zlaté tramvaji se před Vánocemi dočkali. Sedadla, která si vydražili, nesou jejich jméno či vzkaz, který přidali. Štítkem je označeno 51 dražených sedadel. Dražba sedaček byla jednou z prvních akcí spojených výročím 150 let od vzniku městské hromadné dopravy v Brně, které si podnik připomíná v příštím roce.
„Zájem o dražbu sedaček nás příjemně překvapil. Mezi patrony jsou jednotlivci, rodiny, cizinci, ale i firmy. Mnozí připsali věnování nebo vzkaz, výsledek se mi moci líbí,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek .
Na nalepených štítcích tak cestující najdou například hesla (S)mějte se!, Bez platného jízdního dokladu nesedat! nebo Užívejte si jízdu a život!. Rodina, která fandí hokejové Kometě, má na štítku připsáno Zlatou šalinou pro zlatý hattrick!, jiný patron vyzývá cestující, ať se k sedačce chovají slušně, protože jej stála majlant. Jeden z nápisů je zašifrovaný, patronkou další sedačky je žena z Kalifornie, která ji věnovala svým prarodičům žijícím v Brně. Zlatá tramvaj typu KT8 už ulicemi Brna jezdí více než rok, nejčastěji na lince číslo osm, případně čtyři.
Peníze vybrané v dražbě poslouží k výrobě historického označníku, tedy sloupu, který značil zastávku hromadné dopravy. „Jeho zhotovitele stále hledáme, už nyní je ale jasné, že vybrané peníze výrobu označníku pokryjí,“ upřesnil ředitel Havránek. Označník bude slavnostně odhalen 17. srpna 2019 na Moravském náměstí. Dopravní podnik jej umístí na stejném místě, odkud v roce 1869 začaly odjíždět první koňské tramvaje, tedy z tehdejší ulice Kiosk číslo 5.
Nejvyšší nabídnutou cenou v dražbě byla částka 5 000 Kč, nejnižší, která postačila ke koupi, 800 Kč. Celkem se prostřednictvím dražby vybralo 77 620 Kč. Vyvolávací cena činila 500 Kč. Adopce probíhala na webových stránkách www.projekt150.cz. Zde najdou zájemci informace, které se k nadcházejícímu výročí vztahují.
Zdroje: dopravacek eu, dpmb cz ,centrumnews cz ,
DRAŽBA SEDAČEK VE ZLATÉ TRAMVAJI V BRNĚ SKONČILA
Patroni vydražených sedaček ve Zlaté tramvaji se před Vánocemi dočkali. Sedadla, která si vydražili, nesou jejich jméno či vzkaz, který přidali. Štítkem je označeno 51 dražených sedadel. Dražba sedaček byla jednou z prvních akcí spojených výročím 150 let od vzniku městské hromadné dopravy v Brně, které si podnik připomíná v příštím roce.
„Zájem o dražbu sedaček nás příjemně překvapil. Mezi patrony jsou jednotlivci, rodiny, cizinci, ale i firmy. Mnozí připsali věnování nebo vzkaz, výsledek se mi moci líbí,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek .
Na nalepených štítcích tak cestující najdou například hesla (S)mějte se!, Bez platného jízdního dokladu nesedat! nebo Užívejte si jízdu a život!. Rodina, která fandí hokejové Kometě, má na štítku připsáno Zlatou šalinou pro zlatý hattrick!, jiný patron vyzývá cestující, ať se k sedačce chovají slušně, protože jej stála majlant. Jeden z nápisů je zašifrovaný, patronkou další sedačky je žena z Kalifornie, která ji věnovala svým prarodičům žijícím v Brně. Zlatá tramvaj typu KT8 už ulicemi Brna jezdí více než rok, nejčastěji na lince číslo osm, případně čtyři.
Peníze vybrané v dražbě poslouží k výrobě historického označníku, tedy sloupu, který značil zastávku hromadné dopravy. „Jeho zhotovitele stále hledáme, už nyní je ale jasné, že vybrané peníze výrobu označníku pokryjí,“ upřesnil ředitel Havránek. Označník bude slavnostně odhalen 17. srpna 2019 na Moravském náměstí. Dopravní podnik jej umístí na stejném místě, odkud v roce 1869 začaly odjíždět první koňské tramvaje, tedy z tehdejší ulice Kiosk číslo 5.
Nejvyšší nabídnutou cenou v dražbě byla částka 5 000 Kč, nejnižší, která postačila ke koupi, 800 Kč. Celkem se prostřednictvím dražby vybralo 77 620 Kč. Vyvolávací cena činila 500 Kč. Adopce probíhala na webových stránkách www.projekt150.cz. Zde najdou zájemci informace, které se k nadcházejícímu výročí vztahují.
Zdroje: dopravacek eu, dpmb cz ,centrumnews cz ,
12/24/2018
České dráhy začínají ztrácet v regionech, některé tratě získávají soukromí dopravci. Ministerstvo díky tomu ušetřilo už stovky milionů
dopravacz
Na řadu tratí, kde byli lidé dosud zvyklí jezdit s Českými drahami, vtrhnou soukromí dopravci. Ti stále častěji úspěšně nabourávají přímé přidělování linek národnímu dopravci, kterému ke konci příštího roku končí většina smluv.
Například Liberecký kraj ve středu oznámil, že část linek přebere od konce příštího roku Českým drahám společnost Arriva. "České dráhy zatím avizují podstatné zvýšení cen, proto jsme v říjnu oslovili dalších pět dopravců. Do začátku prosince jsme dostali zatím nejvýhodnější nabídku právě od společnosti Arriva," popisuje hejtman Libereckého kraje Martin Půta. Z Liberce do Turnova, Semil a Staré Paky by už koncem příštího roku mohly jezdit moderní nízkopodlažní vlaky.
České dráhy dnes na železnici drží téměř devadesátiprocentní podíl. Už koncem příštího roku se toto číslo sníží. Zatímco dosud byla státní firma zvyklá dostávat zakázky na většině tratí bez soutěže, v příštích letech se bude muset kvůli liberalizaci utkávat stále častěji s konkurenčními dopravci. Těm se nově otvírají i státem dotované − většinou − regionální tratě.
Od roku 2023 již nebude možné podle nařízení EU zadávat zakázky na železnici napřímo vůbec. Stát a kraje však už nyní objevují kouzlo konkurence. Ministerstvu dopravy se letos podařilo ušetřit zhruba 300 milionů korun tím, že nepřidělovalo dálkové vlaky automaticky Českým drahám.
Zatím takto dopravcům přidělilo devět dálkových linek. České dráhy zvítězily na třech z nich. Na zbytku uspěla konkurence. Hned několik důležitých tratí získala zmiňovaná Arriva. Za osmiletý provoz dálkových linek dostane od státu zhruba 730 milionů korun, tedy o 200 milionů méně, než kolik si řekly České dráhy. Rychlíky Arrivy budou jezdit například z Prahy do Českých Budějovic.
Zdroj: archiv ihned cz
Na řadu tratí, kde byli lidé dosud zvyklí jezdit s Českými drahami, vtrhnou soukromí dopravci. Ti stále častěji úspěšně nabourávají přímé přidělování linek národnímu dopravci, kterému ke konci příštího roku končí většina smluv.
Například Liberecký kraj ve středu oznámil, že část linek přebere od konce příštího roku Českým drahám společnost Arriva. "České dráhy zatím avizují podstatné zvýšení cen, proto jsme v říjnu oslovili dalších pět dopravců. Do začátku prosince jsme dostali zatím nejvýhodnější nabídku právě od společnosti Arriva," popisuje hejtman Libereckého kraje Martin Půta. Z Liberce do Turnova, Semil a Staré Paky by už koncem příštího roku mohly jezdit moderní nízkopodlažní vlaky.
České dráhy dnes na železnici drží téměř devadesátiprocentní podíl. Už koncem příštího roku se toto číslo sníží. Zatímco dosud byla státní firma zvyklá dostávat zakázky na většině tratí bez soutěže, v příštích letech se bude muset kvůli liberalizaci utkávat stále častěji s konkurenčními dopravci. Těm se nově otvírají i státem dotované − většinou − regionální tratě.
Od roku 2023 již nebude možné podle nařízení EU zadávat zakázky na železnici napřímo vůbec. Stát a kraje však už nyní objevují kouzlo konkurence. Ministerstvu dopravy se letos podařilo ušetřit zhruba 300 milionů korun tím, že nepřidělovalo dálkové vlaky automaticky Českým drahám.
Zatím takto dopravcům přidělilo devět dálkových linek. České dráhy zvítězily na třech z nich. Na zbytku uspěla konkurence. Hned několik důležitých tratí získala zmiňovaná Arriva. Za osmiletý provoz dálkových linek dostane od státu zhruba 730 milionů korun, tedy o 200 milionů méně, než kolik si řekly České dráhy. Rychlíky Arrivy budou jezdit například z Prahy do Českých Budějovic.
Zdroj: archiv ihned cz
12/23/2018
Mobilní aplikace PID Lítačka má další funkce
dopravacz
Mobilní aplikace PID Lítačka, umožňující nákup jízdenek v Praze a Středočeském kraji, získává další funkce. Nově je možné aktivování zakoupené jízdenky v určitý čas, a to až 24 hodin předem, nastavení upozornění blížícího se konce platnosti jízdenky, zobrazení přesné polohy všech vstupů do stanice metra nebo vyhledávání dopravního plánu.
„Nově také aplikace nabízí možnost zobrazit přesnou polohu všech vstupů do stanic metra, doporučování již zakoupené jízdenky k vyhledanému spojení, pokud uživatel již takovou má, doporučování posledních příjemců pro přenos či možnost vyhledávání dopravního plánu. Mimo to došlo k úpravě chování funkce Moje poloha, kdy je nyní možné přesněji určit polohu nejbližší zastávky,“ zmiňuje Michal Fišer, ředitel Operátora ICT. V aplikaci také nově naleznete na mapě Prahy parkovací zóny a za parkování je také možné platit.
Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) slibuje: „V příštím roce bude nově možné si kupovat prostřednictvím aplikace PID Lítačka i dlouhodobé časové kupóny a prokazovat se aplikací při odbavení.“
„Myslím, že to je velice dobrý příklad zpětné vazby mezi uživateli a provozovatelem mobilní aplikace. Naším cílem je, aby všechny funkce e-shopu pid.litacka.cz byly do budoucna začleněny také do mobilní aplikace PID Lítačka a naše aplikace se tak stala plnohodnotnou službou,“ zhodnocuje Michal Fišer.
Zdroj: tram-bus cz
Mobilní aplikace PID Lítačka, umožňující nákup jízdenek v Praze a Středočeském kraji, získává další funkce. Nově je možné aktivování zakoupené jízdenky v určitý čas, a to až 24 hodin předem, nastavení upozornění blížícího se konce platnosti jízdenky, zobrazení přesné polohy všech vstupů do stanice metra nebo vyhledávání dopravního plánu.
„Nově také aplikace nabízí možnost zobrazit přesnou polohu všech vstupů do stanic metra, doporučování již zakoupené jízdenky k vyhledanému spojení, pokud uživatel již takovou má, doporučování posledních příjemců pro přenos či možnost vyhledávání dopravního plánu. Mimo to došlo k úpravě chování funkce Moje poloha, kdy je nyní možné přesněji určit polohu nejbližší zastávky,“ zmiňuje Michal Fišer, ředitel Operátora ICT. V aplikaci také nově naleznete na mapě Prahy parkovací zóny a za parkování je také možné platit.
Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) slibuje: „V příštím roce bude nově možné si kupovat prostřednictvím aplikace PID Lítačka i dlouhodobé časové kupóny a prokazovat se aplikací při odbavení.“
„Myslím, že to je velice dobrý příklad zpětné vazby mezi uživateli a provozovatelem mobilní aplikace. Naším cílem je, aby všechny funkce e-shopu pid.litacka.cz byly do budoucna začleněny také do mobilní aplikace PID Lítačka a naše aplikace se tak stala plnohodnotnou službou,“ zhodnocuje Michal Fišer.
Zdroj: tram-bus cz
České dráhy omezí během Vánoc provoz, stejně tak konkurence
dopravacz
České dráhy (ČD) během Vánoc omezí provoz. Nejvíc utlumí provoz tradičně v noci z 24. na 25. prosince a v noci ze Silvestra na Nový rok, kdy nepojede většina regionálních spojů. Omezeny budou i některé dálkové vlaky. Dráhy o tom v pátek informovaly v tiskové zprávě. Provoz v těchto dnech omezí i konkurence.
Vlaky Českých drah budou během Štědrého dne jezdit stejně, jako během svátků. Od 18. až 19. hodiny dopravce plánuje postupně provoz většiny regionálních i některých dálkových vlaků omezit.
Mluvčí drah Petr Šťáhlavský uvedl, že většina regionálních vlaků, která jede po šesté hodině večer, má v jízdním řádu poznámku, že nejede na Štědrý den. Týká se to spojů po celé České republice. Ve večerních hodinách nepojede ani řada vnitrostátních rychlíků, například poslední rychlík z Prahy do Českých Budějovic odjede v 19:31. Omezené budou i jízdy některých dřívějších spojů.
Podle svátečních jízdních řádů pojedou vlaky i v úterý a ve středu. Na Boží hod začne klasický sváteční provoz mezi šestou a sedmou hodinou ráno. Částečné omezení provozu plánují dráhy i v dalších dnech, během vánočních prázdnin 27. a 28. prosince bude kvůli nižší poptávce po cestování omezen provoz některých spojů. Konkrétní údaje jsou podle mluvčího v jízdních řádech.
Podobná omezení dopravy jako během prvních dvou vánočních dnů chystá státní dopravce i na Silvestra večer a u ranních spojů na Nový rok.
Provoz omezí i konkurence
Podobná omezení chystá i konkurence. RegioJet podle mluvčí Alžběty Nečasové například nevypraví 24. prosince a v poslední den v roce žádný vlak ve směru z Prahy na Ostravsko a Košice.
U dalších linek společnost utlumí dopravu především ve večerních hodinách Štědrého dne a ráno následující den. Podobný postup plánuje na Silvestra a Nový rok. Ve stejných časech omezí provoz podle rezervačního systému i Leo Express.
Před Vánoci dopravci své spoje naopak posilují, České dráhy a RegioJet v těchto dnech přidaly až 10 000 míst navíc. Vlaky na Slovensko posílila i Arriva. I přes posílení je ovšem velká část spojů, zejména ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko, vyprodána.
Zdroj: zdopravy cz
České dráhy (ČD) během Vánoc omezí provoz. Nejvíc utlumí provoz tradičně v noci z 24. na 25. prosince a v noci ze Silvestra na Nový rok, kdy nepojede většina regionálních spojů. Omezeny budou i některé dálkové vlaky. Dráhy o tom v pátek informovaly v tiskové zprávě. Provoz v těchto dnech omezí i konkurence.
Vlaky Českých drah budou během Štědrého dne jezdit stejně, jako během svátků. Od 18. až 19. hodiny dopravce plánuje postupně provoz většiny regionálních i některých dálkových vlaků omezit.
Mluvčí drah Petr Šťáhlavský uvedl, že většina regionálních vlaků, která jede po šesté hodině večer, má v jízdním řádu poznámku, že nejede na Štědrý den. Týká se to spojů po celé České republice. Ve večerních hodinách nepojede ani řada vnitrostátních rychlíků, například poslední rychlík z Prahy do Českých Budějovic odjede v 19:31. Omezené budou i jízdy některých dřívějších spojů.
Podle svátečních jízdních řádů pojedou vlaky i v úterý a ve středu. Na Boží hod začne klasický sváteční provoz mezi šestou a sedmou hodinou ráno. Částečné omezení provozu plánují dráhy i v dalších dnech, během vánočních prázdnin 27. a 28. prosince bude kvůli nižší poptávce po cestování omezen provoz některých spojů. Konkrétní údaje jsou podle mluvčího v jízdních řádech.
Podobná omezení dopravy jako během prvních dvou vánočních dnů chystá státní dopravce i na Silvestra večer a u ranních spojů na Nový rok.
Provoz omezí i konkurence
Podobná omezení chystá i konkurence. RegioJet podle mluvčí Alžběty Nečasové například nevypraví 24. prosince a v poslední den v roce žádný vlak ve směru z Prahy na Ostravsko a Košice.
U dalších linek společnost utlumí dopravu především ve večerních hodinách Štědrého dne a ráno následující den. Podobný postup plánuje na Silvestra a Nový rok. Ve stejných časech omezí provoz podle rezervačního systému i Leo Express.
Před Vánoci dopravci své spoje naopak posilují, České dráhy a RegioJet v těchto dnech přidaly až 10 000 míst navíc. Vlaky na Slovensko posílila i Arriva. I přes posílení je ovšem velká část spojů, zejména ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko, vyprodána.
Zdroj: zdopravy cz
Bombardier má další zakázku pro SNCF, vlaky se budou vyrábět i v České Lípě
dopravacz
Společnost Bombardier Transportation získala od státních francouzských drah (SNCF) objednávku na dalších 19 jednotek Omneo Premium pro dálkovou dopravu v regionu Hauts-de-France. Na zakázce se výrazně podepíše i český železniční průmysl: karoserie se vyrábějí v České Lípě.
Jde o součást velké rámcové smlouvy už z roku 2010, ve které SNCF objednaly až 860 dvoupodlažních jednotek. Kontrakt v hodnotě 256 milionů eur za 19 vlaků oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Nové vlaky mají francouzské dráhy převzít v roce 2022, nasadí je na linky z Paříže do Amiens a z Paříže do Saint Quentin a Maubeuge / Cambrai.
„Cestujícím vlaky přinesou novou úroveň mobility. Mají velkou kapacitu, dostatečný komfort a jsou lépe přístupné i pro tělesně postižené,“ řekl šéf francouzského Bombardieru Laurent Bouyer. Z České Lípy se převážejí svařené skříně do závodu v Crespinu ve Francii.
Bombardier slibuje úpravy interiéru, široké sedačky, zásuvky na dobíjení. Barevné schéma interiéru se bude v příštích měsících ještě řešit. Souprava dlouhá 135 metrů nabízí 463 sedaček a 12 míst pro jízdní kola a dva invalidní vozíky. Jednotky lze spojit. Jezdí rychlostí až 200 kilometrů v hodině.
Českolipský závod společnosti Bombardier má jistotu další velké zakázky na příští roky. Francouzské státní dráhy SNCF objednaly u Bombardieru dalších 47 jednotek Francilien pro provoz vlaků v Paříži a okolí. Celkem jde o 360 vozů.
Zakázku oznámil Bombardier v tiskové zprávě. V České Lípě bude probíhat svařování karoserie. Bombardier jednotky nazývá Spacium nebo také NAT Jde o další opci, kterou SNCF využily, nedávno firma oznámila nákup 26 souprav Omneo, které se rovněž budou částečně vyrábět v České Lípě.
Nová využitá opce počítá s dodáním 42 pětivozových jednotek a pět osmivozových jednotek, které nasadí SNCF na linky Transilien L, J a P po Paříži a blízkém okolí. Hodnota zakázky je 330 milionů euro. Po dokončení této série budou mít SNCF už 360 těchto souprav. Finální montáž probíhá ve francouzském Crespinu. SNCF is od nasazení nových souprav pochvaluje výrazně větší spolehlivost.
Zdroj: zdopravy cz
Společnost Bombardier Transportation získala od státních francouzských drah (SNCF) objednávku na dalších 19 jednotek Omneo Premium pro dálkovou dopravu v regionu Hauts-de-France. Na zakázce se výrazně podepíše i český železniční průmysl: karoserie se vyrábějí v České Lípě.
Jde o součást velké rámcové smlouvy už z roku 2010, ve které SNCF objednaly až 860 dvoupodlažních jednotek. Kontrakt v hodnotě 256 milionů eur za 19 vlaků oznámil Bombardier v tiskové zprávě. Nové vlaky mají francouzské dráhy převzít v roce 2022, nasadí je na linky z Paříže do Amiens a z Paříže do Saint Quentin a Maubeuge / Cambrai.
„Cestujícím vlaky přinesou novou úroveň mobility. Mají velkou kapacitu, dostatečný komfort a jsou lépe přístupné i pro tělesně postižené,“ řekl šéf francouzského Bombardieru Laurent Bouyer. Z České Lípy se převážejí svařené skříně do závodu v Crespinu ve Francii.
Bombardier slibuje úpravy interiéru, široké sedačky, zásuvky na dobíjení. Barevné schéma interiéru se bude v příštích měsících ještě řešit. Souprava dlouhá 135 metrů nabízí 463 sedaček a 12 míst pro jízdní kola a dva invalidní vozíky. Jednotky lze spojit. Jezdí rychlostí až 200 kilometrů v hodině.
Českolipský závod společnosti Bombardier má jistotu další velké zakázky na příští roky. Francouzské státní dráhy SNCF objednaly u Bombardieru dalších 47 jednotek Francilien pro provoz vlaků v Paříži a okolí. Celkem jde o 360 vozů.
Zakázku oznámil Bombardier v tiskové zprávě. V České Lípě bude probíhat svařování karoserie. Bombardier jednotky nazývá Spacium nebo také NAT Jde o další opci, kterou SNCF využily, nedávno firma oznámila nákup 26 souprav Omneo, které se rovněž budou částečně vyrábět v České Lípě.
Nová využitá opce počítá s dodáním 42 pětivozových jednotek a pět osmivozových jednotek, které nasadí SNCF na linky Transilien L, J a P po Paříži a blízkém okolí. Hodnota zakázky je 330 milionů euro. Po dokončení této série budou mít SNCF už 360 těchto souprav. Finální montáž probíhá ve francouzském Crespinu. SNCF is od nasazení nových souprav pochvaluje výrazně větší spolehlivost.
Zdroj: zdopravy cz
Zajímavá fakta roku 2018
dopravacz
Po Praze jezdí černá tramvaj s nejtrapnějšími výmluvami černých pasažérů
V pražských ulicích začala v rámci kampaně Nejedeš načerno? jezdit tramvaj s výstižným názvem Vymlouvačka. Souprava je polepená těmi nejtrapnějšími výmluvami černých pasažérů. Podle dopravního podniku oživí hromadnou dopravu v Praze a upozorní, že nemá smysl se hloupě vymlouvat, když jízdné v pražské hromadné dopravě stojí v průměru jen 10 korun denně. Budou jezdit dvě soupravy, jedna na lince číslo 13 a druhá na lince číslo 17.
Zdroj: video aktualne cz
Po Praze jezdí černá tramvaj s nejtrapnějšími výmluvami černých pasažérů
V pražských ulicích začala v rámci kampaně Nejedeš načerno? jezdit tramvaj s výstižným názvem Vymlouvačka. Souprava je polepená těmi nejtrapnějšími výmluvami černých pasažérů. Podle dopravního podniku oživí hromadnou dopravu v Praze a upozorní, že nemá smysl se hloupě vymlouvat, když jízdné v pražské hromadné dopravě stojí v průměru jen 10 korun denně. Budou jezdit dvě soupravy, jedna na lince číslo 13 a druhá na lince číslo 17.
Zdroj: video aktualne cz
12/22/2018
Vánoční provoz od 24. 12. do 2. 1. 2018
dopravacz
V termínu od 24. 12. 2018 do 2. 1. 2019 dojde k tradičnímu omezení provozu, a to především z důvodu vánočních svátků, vánočních prázdnin a upravené otevírací doby nákupních center.
Pondělí 24. 12. 2018 – Štědrý den
TRAMVAJOVÝ PROVOZ bude vypraven dle sobotních jízdních řádů. V dopoledních hodinách bude provozován bez úprav, v odpoledních hodinách budou linky č. 1, 3, 5 a 7 po 17. hodině předčasně ukončeny. Linky č. 2 a 4 budou vedeny bez omezení dle platných jízdních řádů.
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude vedendle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linka č. 16 - bude všemi spoji ukončena na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25 - nebude zajíždět na Kaufland a jsou zrušeny spoje s odj. v 4.20 hod. a 5.13 hod. ze zastávky Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - nebude v tento den provozována.
Čtvrtek 27. 12. 2018 a pátek 28. 12. 2018 (školní prázdniny)
Tramvajový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny. Spřažené soupravy budou nasazeny na všech kurzech linky č. 4 a na linkách č. 3 a 5. Na ostatních linkách budou nasazeny sólo vozy nebo tříčlánkové tramvaje.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází pouze k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Sobota 29. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro sobotu.
Autobusový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Neděle 30. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Pondělí 31. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny. Spřažené soupravy budou nasazeny na linkách č. 3 a 5, na ostatních linkách budou nasazeny sólo vozy nebo tříčlánkové tramvaje.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Linka č. 16 - pojede na Centrum Haná naposledy v 16.51 hod. ze zast. Nové Sady a zpět v 17.46 hod. Následné spoje budou ukončeny na Tabulovém vrchu.
Linka č. 25 - budou zrušeny spoje s odj. ve 22.23 hod. z Hlavního nádraží a vratný spoj s odj. ve 22.40 hod. ze zast. Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - bude naposledy realizován spojem v 17.31 hod. od Tržnice, tzn. 17.46 hod. od Globusu.
Úterý 1. 1. 2019 – Nový rok
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude vedendle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linka č. 16 - bude všemi spoji ukončena na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25 - nebude zajíždět na Kaufland a bude provozována pouze v úseku Hlavní nádraží – Hamerská. V odpoledních hodinách od spoje s odj. 17.35 hod. z Hlavního nádraží bude již vedena dle platného JŘ až na Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - nebude v tento den provozována.
Středa 2. 1. 2019 (poslední den prázdnin)
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro pracovní dny.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází pouze k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Zdroj: dpmo cz
V termínu od 24. 12. 2018 do 2. 1. 2019 dojde k tradičnímu omezení provozu, a to především z důvodu vánočních svátků, vánočních prázdnin a upravené otevírací doby nákupních center.
Pondělí 24. 12. 2018 – Štědrý den
TRAMVAJOVÝ PROVOZ bude vypraven dle sobotních jízdních řádů. V dopoledních hodinách bude provozován bez úprav, v odpoledních hodinách budou linky č. 1, 3, 5 a 7 po 17. hodině předčasně ukončeny. Linky č. 2 a 4 budou vedeny bez omezení dle platných jízdních řádů.
AUTOBUSOVÝ PROVOZ
Linka č. 11- všechny spoje počínaje odjezdem v 12.16 hod. od Hl. nádraží budou vedeny přes Radíkov i Lošov, zastávka Lošov, Svolinského nebude obsluhována.Autobusový provoz bude vypraven dle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linka č. 16- pojede na Centrum Haná naposledy v 11.01 hod. ze zast. Nové Sady a zpět v 11.33 hod. Následné spoje budou ukončeny na Tabulovém vrchu.
Linka č. 21 - bude všemi spoji ukončena na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25- pojede ze zastávky Kaufland, sklad naposledy v 5.13 hod., následně bude provozována pouze v úseku Hamerská – Kaufland. Poslední spoj ze zastávky Kaufland na zastávku Hlavní nádraží pojede v 11.25 hod. Poslední spoj ze zastávky Hlavní nádraží na zastávku Hamerská pojede v 13.30 hod. Poslední spoj ze zastávky Hamerská na zastávku Kaufland pojede v 10.10 hod.
Linka č. 27 bude naposledy realizována spojem v 12.23 hod. od Tržnice a 12.38 hod. od Globusu.
K dalším úpravám provozu dochází na všech denních linkách
ve dvou vlnách, a to od cca 12.00 hod., kdy budou vybrané spoje zrušeny, a po 17. hodině, kdy bude provoz postupně ukončen zcela.
Provoz nočních linek je zachován bez omezení.
Úterý 25. 12. 2018 – 1. svátek vánoční
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude vedendle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linky č. 16 a 21 - budou všemi spoji ukončeny na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25 - bude provozována po celý den pouze v úseku Hlavní nádraží – Hamerská.
Linka č. 27 nebude v tento den provozována.
Středa 26. 12. 2018 – 2. svátek vánočníTramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude vedendle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linka č. 16 - bude všemi spoji ukončena na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25 - nebude zajíždět na Kaufland a jsou zrušeny spoje s odj. v 4.20 hod. a 5.13 hod. ze zastávky Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - nebude v tento den provozována.
Čtvrtek 27. 12. 2018 a pátek 28. 12. 2018 (školní prázdniny)
Tramvajový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny. Spřažené soupravy budou nasazeny na všech kurzech linky č. 4 a na linkách č. 3 a 5. Na ostatních linkách budou nasazeny sólo vozy nebo tříčlánkové tramvaje.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází pouze k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Sobota 29. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro sobotu.
Autobusový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Neděle 30. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Pondělí 31. 12. 2018
Tramvajový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny. Spřažené soupravy budou nasazeny na linkách č. 3 a 5, na ostatních linkách budou nasazeny sólo vozy nebo tříčlánkové tramvaje.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Linka č. 16 - pojede na Centrum Haná naposledy v 16.51 hod. ze zast. Nové Sady a zpět v 17.46 hod. Následné spoje budou ukončeny na Tabulovém vrchu.
Linka č. 25 - budou zrušeny spoje s odj. ve 22.23 hod. z Hlavního nádraží a vratný spoj s odj. ve 22.40 hod. ze zast. Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - bude naposledy realizován spojem v 17.31 hod. od Tržnice, tzn. 17.46 hod. od Globusu.
Úterý 1. 1. 2019 – Nový rok
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro neděli.
Autobusový provoz bude vedendle jízdních řádů platných pro dny pracovního klidu.
Linka č. 16 - bude všemi spoji ukončena na zastávce Tabulový vrch.
Linka č. 25 - nebude zajíždět na Kaufland a bude provozována pouze v úseku Hlavní nádraží – Hamerská. V odpoledních hodinách od spoje s odj. 17.35 hod. z Hlavního nádraží bude již vedena dle platného JŘ až na Kaufland, sklad.
Linka č. 27 - nebude v tento den provozována.
Středa 2. 1. 2019 (poslední den prázdnin)
Tramvajový provoz bude veden bez omezení dle jízdních řádů platných pro pracovní dny.
Autobusový provoz bude veden dle jízdních řádů platných pro pracovní dny bez posilových spojů. Dochází pouze k omezením a úpravám podle platných jízdních řádů.
Zdroj: dpmo cz
Olomouc. Vánoční otevírací doba prodejen
dopravacz
Od 21.12.2018 je změněna prodejní doba našich prodejen, a to jak na Legionářské ul., tak i u prodejny ve vestibulu na hlavním nádraží ČD.
Mimo prodejní dobu je denně v čase od 4.00 hod. do 24.00 hod. k dispozici automat na výdej časových kupónů a jízdenek v přízemí u vstupu do prodejny jízdenek na ulici Legionářská 1, Olomouc.
dpmo cz
Od 21.12.2018 je změněna prodejní doba našich prodejen, a to jak na Legionářské ul., tak i u prodejny ve vestibulu na hlavním nádraží ČD.
Mimo prodejní dobu je denně v čase od 4.00 hod. do 24.00 hod. k dispozici automat na výdej časových kupónů a jízdenek v přízemí u vstupu do prodejny jízdenek na ulici Legionářská 1, Olomouc.
dpmo cz
Lidé u dráhy si příští rok přilepší. ČD oznámily zvýšení mezd o 5,5%
dopravacz
České dráhy jsou další ze společností, která na příznivý ekonomický vývoj reaguje zvýšením platů. Společností v úterý oznámila uzavření kolektivní smlouvy se zástupci všech deseti odborových organizací. Lidé pracující u Českých drah tak dostanou příští rok přidáno shodně 5,5 %.
České dráhy jsou další ze společností, která na příznivý ekonomický vývoj reaguje zvýšením platů. Společností v úterý oznámila uzavření kolektivní smlouvy se zástupci všech deseti odborových organizací. Lidé pracující u Českých drah tak dostanou příští rok přidáno shodně 5,5 %.
Zvýšení platů vyplývá z nové kolektivní smlouvy na rok 2019, kterou České dráhy a zástupci 10 odborových organizací. Zaměstnancům na základě smlouvy zůstanou zachovány stávající benefity a navíc se dočkají zvýšení tarifních mezd.
"Stejně jako v minulých letech bylo kolektivní vyjednávání i v letošním roce mimořádně dlouhé a velmi náročné. Teprve dnes, týden před Vánoci, jsme se dohodli na klíčové oblasti, kterou je růst mezd," uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.
"Jsem přesvědčen, že jsme našli kompromis, který je pro České dráhy ekonomicky únosný, chrání zájmy našeho akcionáře i věřitelů, kteří financují náš rozvoj, a zároveň zaručuje našim zaměstnancům sociální jistotu. Sociální smír a stabilita v personální oblasti jsou pro nás prioritou a vnímáme je jako klíčové pro chod celé firmy,“ dodal Kupec.
Ve všech tarifních třídách porostou v příštím roce platy o 5,5 %. Navíc se zaměstnancům drah zvýší některé příplatky, které podle Kupce oceňují náročnost práce na železnici a pomáhají stabilizovat zaměstnanost v době, kdy je těžké na trhu sehnat nové pracovníky.
Průměrná mzda u Českých drah se pohybuje na úrovni 35 tisíc korun. Společnost zaměstnává přibližně 14 800 lidí, což z ní po Agrofertu, Škodě Auto, České poště a ČEZ dělá pátého největšího zaměstnavatele v Česku.
Zdroje: kurzy cz, tn nova cz, novinky cz, zdopravy cz
Senát schválil snížení DPH na jízdenky, mělo by pomoci objednatelům
dopravacz
Jízdné ve vlacích, autobusech nebo na lanovkách má od příštího roku spadat do nižší sazby daně z přidané hodnoty (DPH). Místo nynějších 15 procent to bude deset procent. Počítá s tím poslanecká novela zákona o DPH, kterou ve čtvrtek schválil Senát. Předlohu, proti níž se postavila vláda i Asociace krajů, nyní dostane k posouzení prezident.
Jízdné ve vlacích, autobusech nebo na lanovkách má od příštího roku spadat do nižší sazby daně z přidané hodnoty (DPH). Místo nynějších 15 procent to bude deset procent. Počítá s tím poslanecká novela zákona o DPH, kterou ve čtvrtek schválil Senát. Předlohu, proti níž se postavila vláda i Asociace krajů, nyní dostane k posouzení prezident.
Senátoři dnes schválili snížení sazby DPH u jízdného z 15 na 10 procent. Podpořili tak názor sněmovny, v případě hladkého průchodu Hradem by novela měla platit už od ledna. Nedá se přitom čekat, že by se snižovala cena jízdenek, nižší sazba spíše uleví krajům jako objednatelům veřejné dopravy. Sazba DPH na jízdenky v tuzemsku patří k nejvyšším v Evropě.
„Vláda zavedla populistickou slevu na jízdné, která neřeší žádné problémy veřejné dopravy, ale pouze si tak kupuje některé voliče. K čemu sleva, když nebude mít kdo řídit a spoje ve špičkách budou přecpány? Problémem je nedostatek řidičů a přeplněné spoje. Naše změna je postavená jinak: pomůže ušetřit peníze, které umožní zvýšit počet spojů a růst mezd řidičů. Zároveň nehrozí žádné výdaje s tím spojené pro kraje a obce. Jsem ráda, že horní komora naší předloze vyslovila tak výraznou podporu,“ řekla autorka návrhu, poslankyně Věra Kovářová (STAN), která novelu dnes v Senátu uvedla.
Myšlenka na snížení daně přišla od Středočeského kraje a Prahy, což jsou regiony s největším objemem veřejné objednávky. Kraje si stěžovaly především na prudký růst nákladů na veřejnou dopravu, mimo jiné v souvislosti s vládním nařízením o růstu mezd řidičů. Jako druhý krok navrhují kraje memorandum mezi kraji a státem o dofinancování autobusové dopravy ze státního rozpočtu (podobné memorandum má železnice). Výpadek z příjmu DPH kvůli novele se odhaduje na 900 milionů korun.
Zdroje: novinky cz, zdopravy cz
Plzeňský kraj rozšíří integrované jízdné i do expresů, výjimkou bude pendolino
dopravacz
Cestující v Plzeňském kraji budou mít od ledna možnost cestovat na integrované jízdné Plzeňska v dalších vlacích. Nově se do systému zařadí rychlíky z Plzně do Strakonic a Západní expresy z Plzně do Mariánských Lázní.
Už dříve mohli cestující využívat rychlíky v úseku Plzeň – Blatno u Jesenice a Kařez – Klatovy – Železná Ruda – Alžbětín.
Ve směru do Mariánských Lázní si ale budou muset cestující vybírat, jakým vlakem pojedou. Dva páry vlaků integrovány nebudou. Půjde o vlaky vedené jako IC, které jsou zajišťovány pendoliny. „Návrh na vyjmutí vlaků IC vedených jednotkou Pendolino byl vznesen ze strany ČD s ohledem na kapacitu těchto jednotek, které není možné posilovat. Současně hrála v rozhodování roli stávající obsazenost vlaků IC, zejména v exponovaných časech týdenní přepravní špičky,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Podle ní by přítomnost dodatečných cestujících s integrovanými doklady mohla významně ovlivnit riziko přeplňování s dopadem na komfort současných cestujících v dálkové dopravě.
Cestující jedoucí vlakem R, Ex či IC na předplatné IDP musí mít předplatné pro všechny zóny, kterými při své cestě projíždějí.
Zdroj: zdopravy cz
Cestující v Plzeňském kraji budou mít od ledna možnost cestovat na integrované jízdné Plzeňska v dalších vlacích. Nově se do systému zařadí rychlíky z Plzně do Strakonic a Západní expresy z Plzně do Mariánských Lázní.
Už dříve mohli cestující využívat rychlíky v úseku Plzeň – Blatno u Jesenice a Kařez – Klatovy – Železná Ruda – Alžbětín.
Ve směru do Mariánských Lázní si ale budou muset cestující vybírat, jakým vlakem pojedou. Dva páry vlaků integrovány nebudou. Půjde o vlaky vedené jako IC, které jsou zajišťovány pendoliny. „Návrh na vyjmutí vlaků IC vedených jednotkou Pendolino byl vznesen ze strany ČD s ohledem na kapacitu těchto jednotek, které není možné posilovat. Současně hrála v rozhodování roli stávající obsazenost vlaků IC, zejména v exponovaných časech týdenní přepravní špičky,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Podle ní by přítomnost dodatečných cestujících s integrovanými doklady mohla významně ovlivnit riziko přeplňování s dopadem na komfort současných cestujících v dálkové dopravě.
Cestující jedoucí vlakem R, Ex či IC na předplatné IDP musí mít předplatné pro všechny zóny, kterými při své cestě projíždějí.
Zdroj: zdopravy cz
12/21/2018
Leo Express přivezl z Německa motoráky od Transdevu, čeká je bohemizace
dopravacz
Motorové vozy Alstom Lint, které přes rok ukazuje Leo Express jen na vizualizacích, jsou už v Česku. Dopravce je převezl z Německa do Hranic na Moravě, kde je čeká modernizace a úprava pro provoz v Česku. Do ostrého provozu se mají dostat za rok. Zatím se nejpravděpodobněji jeví jejich nasazení v Pardubickém a Zlínském kraji.
V Česku je zatím čtrnáct souprav, poslední je ještě v Německu. Leo Express si pronajal čtyři kusy jednovozového motoráku Alstom LINT 27, a 11 kusů dvouvozové jednotky Alstom Lint 41. Dosud jezdily pro dopravce Transdev na tratích Harz-Elbe Express, tedy zejména ve spolkové zemi Sasko-Anhaltsko.
„Nyní je čeká bohemizace (například dosazení VZ Mirel), vyvazovací opravy a úpravy interiéru. Ve druhé polovině roku budou Linty k dispozici pro předváděcí a zvláštní jízdy. Od prosince 2019 pak vyjedou do pravidelného provozu, mimo jiné na tratích 024 a 025 v Pardubickém kraji,“ řekl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Úpravy proběhnou ve společnosti ČMŽO-elektronika. Dojde například k výměně podlah nebo instalaci zásuvek.
Zastupitelé v Pardubickém kraji už schválili, že o provozu na tratích 024 a 025 budou jednat jen s Leo Expressem, smlouvu nemají ale ještě jistou. Ostatní vozy chce využít Arriva na tratích ve Zlínském kraji, tam ještě zastupitelé nerozhodli.
Leo Express už na leden chystá první prezentační jízdu na Letohradsko se Stadlerem Flirt, kde chce představit své služby a současně začít i lákat zaměstnance.
zdopravy cz
Motorové vozy Alstom Lint, které přes rok ukazuje Leo Express jen na vizualizacích, jsou už v Česku. Dopravce je převezl z Německa do Hranic na Moravě, kde je čeká modernizace a úprava pro provoz v Česku. Do ostrého provozu se mají dostat za rok. Zatím se nejpravděpodobněji jeví jejich nasazení v Pardubickém a Zlínském kraji.
V Česku je zatím čtrnáct souprav, poslední je ještě v Německu. Leo Express si pronajal čtyři kusy jednovozového motoráku Alstom LINT 27, a 11 kusů dvouvozové jednotky Alstom Lint 41. Dosud jezdily pro dopravce Transdev na tratích Harz-Elbe Express, tedy zejména ve spolkové zemi Sasko-Anhaltsko.
„Nyní je čeká bohemizace (například dosazení VZ Mirel), vyvazovací opravy a úpravy interiéru. Ve druhé polovině roku budou Linty k dispozici pro předváděcí a zvláštní jízdy. Od prosince 2019 pak vyjedou do pravidelného provozu, mimo jiné na tratích 024 a 025 v Pardubickém kraji,“ řekl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Úpravy proběhnou ve společnosti ČMŽO-elektronika. Dojde například k výměně podlah nebo instalaci zásuvek.
Zastupitelé v Pardubickém kraji už schválili, že o provozu na tratích 024 a 025 budou jednat jen s Leo Expressem, smlouvu nemají ale ještě jistou. Ostatní vozy chce využít Arriva na tratích ve Zlínském kraji, tam ještě zastupitelé nerozhodli.
Leo Express už na leden chystá první prezentační jízdu na Letohradsko se Stadlerem Flirt, kde chce představit své služby a současně začít i lákat zaměstnance.
zdopravy cz