dopravacz
Trasa Víden-Praha-Berlin na mape
RegioJet od 15. března otevře nové autobusové spojení mezi Vídní a Berlínem. Díky nočnímu spoji současně rozšíří i počet nabízených míst mezi Prahou a Berlínem.
Nové spojení je už v prodeji, cena začíná na 490 korunách za celou trasu. Ve Vídni začíná na mezinárodním letišti Schwechat, dále pak zastavuje u vídeňského hlavního vlakového nádraží. V Brně autobusy zastaví u Grandu, v Praze na Florenci, v Drážďanech u hlavního vlakového nádraží a na letišti. V Berlíně autobusy zastavují na letišti Berlín – Schönefeld, na železničním nádraží Berlín Südkreuz a na centrálním autobusovém nádraží ZOB.
V obou směrech jde o noční spoj – z Vídně ve směru do Berlína odjíždí autobus ve 23:35 hodin z vídeňského letiště, resp. ve 23:55 od hlavního vlakového nádraží; v opačném směru je odjezd z autobusového nádraží Berlín ZOB ve 23:00 hodin. V cíli jsou autobusy po deseti hodinách jízdy.
Přímé spojení Vídně a Berlína přes Prahu nabízí dlouhodobě FlixBus. Dříve jezdil přes Prahu i noční vlak z Vídně do Berlína, ten ale skončil. Od současného jízdního řádu zavedly rakouské dráhy ÖBB noční vlak Vídeň – Berlín přes Ostravu a Vratislav.
Z Prahy do Berlína se díky nové frekvenci zvýší počet spojů na 9 denně v každém směru. Počet autobusů mezi Vídní a Brnem zůstane stejný, nový spoj je protažením stávajícího z Vídně do Brna.
RegioJet od dubna současně u mezinárodních autobusů chystá další změnu: u své linky do Londýna nově začne zastavovat i v Bruggách v Belgii. V obou směrech bude autobus RegioJet zastavovat v Bruggách 3x týdně – vždy v pondělí, čtvrtek a sobotu. Ve směru z Prahy je čas příjezdu / odjezdu v Bruggách v 6:45 hodin; v opačném směru je to pak 17:15 hodin. Přímé spojení bez přestupu do Brug nabízí dosud z Prahy v FlixBus dvakrát denně.
Zdroj: zdopravy cz
Stránky
▼
2/28/2019
České dráhy zmizí z dalších tratí. Ústecký kraj si vybral pro Lounsko Länderbahn
dopravacz
Společnost Die Länderbahn (DLB) bude nově od prosince zajišťovat spojení na regionálních tratích na Lounsku, Chomutovsku a částečně i v Středočeském kraji.
Radní Ústeckého kraje dnes rozhodli o uzavření smlouvy s dopravcem z většiny ovládaným italskými státními drahami. V Ústeckém kraji už dopravce jezdí na několika kilometrech: mezi Varnsdorfem a Rybništěm v rámci linek Trilex.
DLB nabídla v poptávkovém řízení nejvýhodnější podmínky ze všech oslovených dopravců. Vystřídá tak od prosince České dráhy. Jde o o provoz linek U12 (Osek – Most – Louny – Rakovník), U14 (Jirkov – Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka) a T7 (Chomutov – Vejprty) na deset let. Smlouva by měla být podepsána v příštích dnech.
Dopravce bude jezdit s vozidly RegioSprinter, které poskytují až 70 míst k sezení, nízkopodlažní nástup/výstup, včetně nízkopodlažní části vozidla (celá střední část mezi nástupními dveřmi), velká panoramatická okna, WC, systém pro snižování teploty (nepůjde o klimatizaci, ale větrání, podobně jako ve stejných jednotkách u GWTR), systém vytápění a audiovizuální informační systém. České dráhy dosud na těchto tratích jezdí s regionovami.
Během dvou let mají vozidla projít postupnou modernizací, dosud jezdila těsně za hranicí v Sasku. Tam ale smlouva jejich další nasazení už neumožňuje.
Modernizace bude spočívat v rekonstrukci podlahy, sedáků, čalounění a doplnění opěrek hlavy, modernizace systému pro snížení teploty, úpravě audiovizuálního systému vozidla a úpravě konfigurace vnitřního prostoru vozidla tak, aby vznikl větší víceúčelový prostor pro přepravu vozíčkářů, dětských kočárků nebo jízdních kol. Stejná vozidla budou jezdit na trase Litoměřice – Most, kterou bude zajišťovat od prosince AŽD Praha
Po RegioJetu, který převezme v Ústeckém kraji provoz na části elektrifikovaných tratích, a nově uzavřené smlouvě s AŽD Praha zbývá Ústeckému kraji doladit smlouvy s Českými drahami, které vyhrály poptávkové řízení na provoz motorových vlaků na linkách z Děčína do Liberce nebo z České Lípy do Loun.
DLB bude jezdit za 126,38 Kč za kilometr, ročně najede 1,281 milionů kilometrů. V provozu se počítá se sedmi základními vozidly, kraj požaduje ještě záložní vozidlo stejných parametrů, aby cestující v případě mimořádné události nepoznali rozdíl ve kvalitě. Podmínkou je plná integrace do systému Doprava Ústeckého kraje a integrace do Pražské integrované dopravy a chystaného státního jednotného tarifu.
Zdroj: zdopravy cz
Společnost Die Länderbahn (DLB) bude nově od prosince zajišťovat spojení na regionálních tratích na Lounsku, Chomutovsku a částečně i v Středočeském kraji.
Radní Ústeckého kraje dnes rozhodli o uzavření smlouvy s dopravcem z většiny ovládaným italskými státními drahami. V Ústeckém kraji už dopravce jezdí na několika kilometrech: mezi Varnsdorfem a Rybništěm v rámci linek Trilex.
DLB nabídla v poptávkovém řízení nejvýhodnější podmínky ze všech oslovených dopravců. Vystřídá tak od prosince České dráhy. Jde o o provoz linek U12 (Osek – Most – Louny – Rakovník), U14 (Jirkov – Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka) a T7 (Chomutov – Vejprty) na deset let. Smlouva by měla být podepsána v příštích dnech.
Dopravce bude jezdit s vozidly RegioSprinter, které poskytují až 70 míst k sezení, nízkopodlažní nástup/výstup, včetně nízkopodlažní části vozidla (celá střední část mezi nástupními dveřmi), velká panoramatická okna, WC, systém pro snižování teploty (nepůjde o klimatizaci, ale větrání, podobně jako ve stejných jednotkách u GWTR), systém vytápění a audiovizuální informační systém. České dráhy dosud na těchto tratích jezdí s regionovami.
Během dvou let mají vozidla projít postupnou modernizací, dosud jezdila těsně za hranicí v Sasku. Tam ale smlouva jejich další nasazení už neumožňuje.
Modernizace bude spočívat v rekonstrukci podlahy, sedáků, čalounění a doplnění opěrek hlavy, modernizace systému pro snížení teploty, úpravě audiovizuálního systému vozidla a úpravě konfigurace vnitřního prostoru vozidla tak, aby vznikl větší víceúčelový prostor pro přepravu vozíčkářů, dětských kočárků nebo jízdních kol. Stejná vozidla budou jezdit na trase Litoměřice – Most, kterou bude zajišťovat od prosince AŽD Praha
Po RegioJetu, který převezme v Ústeckém kraji provoz na části elektrifikovaných tratích, a nově uzavřené smlouvě s AŽD Praha zbývá Ústeckému kraji doladit smlouvy s Českými drahami, které vyhrály poptávkové řízení na provoz motorových vlaků na linkách z Děčína do Liberce nebo z České Lípy do Loun.
DLB bude jezdit za 126,38 Kč za kilometr, ročně najede 1,281 milionů kilometrů. V provozu se počítá se sedmi základními vozidly, kraj požaduje ještě záložní vozidlo stejných parametrů, aby cestující v případě mimořádné události nepoznali rozdíl ve kvalitě. Podmínkou je plná integrace do systému Doprava Ústeckého kraje a integrace do Pražské integrované dopravy a chystaného státního jednotného tarifu.
Zdroj: zdopravy cz
2/26/2019
Miliardový nákup vlaků pro jižní Moravu: Kraj osloví šest evropských výrobců
dopravacz
Velká soutěž Jihomoravského kraje, ze které vzejde dodavatel 37 nových elektrických vlaků, pokročila do druhého kola. Krajští radní dnes schválili znění výzvy k podání nabídek do druhého kola. Do finále postoupilo po předběžných konzultacích a podání orientačních nabídek šest výrobců.
„Účastníci nejdříve prokazovali splnění požadované kvalifikace a následně jsme je vyzvali k podání předběžných nabídek. Poté jsme s jednotlivými dodavateli vyjednávali o technických parametrech jednotek a obchodních podmínkách. Po skončení jednání je tedy na místě učinit další krok, a to vyzvat účastníky řízení k podání finálních nabídek,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Roman Hanák. Kraj seznam finalistů nezveřejnil, podle Hanáka jsou ale všichni ze států Evropské unie. Termín pro podání nabídek je 10. května, v případě dalších dotazů firem se ale může posunout.
Velká soutěž Jihomoravského kraje, ze které vzejde dodavatel 37 nových elektrických vlaků, pokročila do druhého kola. Krajští radní dnes schválili znění výzvy k podání nabídek do druhého kola. Do finále postoupilo po předběžných konzultacích a podání orientačních nabídek šest výrobců.
„Účastníci nejdříve prokazovali splnění požadované kvalifikace a následně jsme je vyzvali k podání předběžných nabídek. Poté jsme s jednotlivými dodavateli vyjednávali o technických parametrech jednotek a obchodních podmínkách. Po skončení jednání je tedy na místě učinit další krok, a to vyzvat účastníky řízení k podání finálních nabídek,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Roman Hanák. Kraj seznam finalistů nezveřejnil, podle Hanáka jsou ale všichni ze států Evropské unie. Termín pro podání nabídek je 10. května, v případě dalších dotazů firem se ale může posunout.
Předpokládaná hodnota 37 vlaků včetně servisu na 30 let je 6,7 miliardy bez DPH. Jednotky by měly tvořit páteř železniční dopravy na jižní Morvě, kraj je chce nasadit na linky S2 a S3 místo až 50 let starých vlaků. Do 31 z nich by se mělo vejít 310 cestujících a 6 menších pojme 140 osob. Kraj bude mít vlaky ve vlastnictví, jejich provozovatele vybere v soutěži.
Financování nákupu nových železničních jednotek bude zajištěno z dotace a z úvěru, který bude přijat před podpisem smlouvy. Full-service bude kraj hradit každoročně z rozpočtu na zajištění dopravní obslužnosti. „V současnosti finalizujeme velkou dotační žádost pro Evropskou komisi, která by ji měla potvrdit pravděpodobně ve třetím čtvrtletí letošního roku,“ dodal Hanák. Na pořízení nových vlaků by chtěl kraj získat z evropských fondů přibližně 5,5 miliardy korun. V podmínkách dotace je termín dodání vlaků do konce roku 2023. Kraj bude vlaky odebírat a nasazovat do provozu postupně.
Zdroj: zdopravy cz
2/25/2019
Motoráky na Pražském Semmeringu jsou rychlým spojením do centra. Je rychlejší než městská doprava.
dopravacz
Na železniční trati Pražského Semmeringu z Hostivice přes Zličín, Jinonice a Smíchov na hlavní nádraží se od začátku února změnil jízdní řád. Přibyl tu nový ranní vlak ve špičce všedních dní a zlepšila se návaznosti některých spojů. Úpravu jízdních řádů umožnila velká podzimní rekonstrukce tratě, kterou zajistila Správa železniční dopravní cesty.
Pražský Semmering na mape
Podzimní oprava tratě vyšla na více než 63 milionů korun. Vznikla při ní nová zastávka Praha-Jinonice přímo u stanice metra a několikanásobně se zvýšila kapacita této jednokolejné tratě. Nově se mohou vlaky potkávat mezi Zličínem a Smíchovem také ve Stodůlkách, v Jinonicích a na Žvahově, což dříve nešlo. Díky tomu může po trati projet více vlaků a je možné jízdní řád vylepšit. Žvahov byla dříve obsazená výhybna se zastávkou osobních vlaků, od roku 2011 drážními zaměstnanci opuštěna.
Největší novinkou je prodloužení ranního vlaku, který dosud končil na Zličíně, až do centra Prahy. „Jde o vlak, který teď jede z Noutonic přes Středokluky a Hostivici na Zličín. Opravená trať ale umožní jeho další cestu ze Zličína přes Cibulku, Jinonice a Žvahov až na Smíchov a na hlavní nádraží. Díky tomu pojedou ráno mezi 7. a 9. hodinou z Hostivice přes Zličín do centra vlaky každých 30 minut,“ říká František Petrtýl, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy.
S tím, že přímé spojení s centrem Prahy ocení i obyvatelé obcí, jako jsou Hostouň, Dobrovíz, Středokluky či Tuchoměřice nebo Noutonice, které přímé vlakové spojení do centra hlavního města neměly v pracovní dny ráno už dlouhá léta. „Velký dík patří Správě železniční dopravní cesty, že se pustila do intenzivních oprav tratí v celém Středočeském kraji. Opravuje se na desítkách míst a opravovat se bude i nadále, je to veliká změna k lepšímu,“ dodal Petrtýl.
Lepší přípoje z Kladna
Další změny na trati Pražského semmeringu ocení ti, kteří cestují z Kladna nebo naopak do Kladna. Ranní vlak z Hostivice na Smíchov bude nově navazovat těsně před sedmou hodinou v Hostivici na rychlejší spěšný vlak od Kladna a není to jediná novinka. „O víkendu jezdí na této trati také Pražský motoráček KŽC. Nově bude na Zličíně navazovat na spoje Českých drah od Hostivice, a tedy i od Kladna. Dosud si tyto vlaky na Zličíně těsně ujížděly, ale trať před rekonstrukcí to bohužel neumožňovala jinak. Nově mezi nimi budou moci lidé pohodlně přestoupit.
To znamená, že o víkendu bude po většinu dne možné cestovat z Prahy 5 do Kladna vlakem každou hodinu, dosud to šlo jen jednou za dvě hodiny,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Pokud využijete jízdenky Pražské integrované dopravy, nemusíte řešit, se kterým dopravcem jedete, platí u obou,“ doplnil Tomčík.
Trať si našla své cestující
Pražský semmering patří mezi tratě, na kterých narostl počet vlaků v posledních letech několikanásobně. „Pokud byste se podívali do deset let starého jízdního řádu v roce 2009, našli byste tu z pražského hlavního nádraží do Hostivice jen čtyři vlaky za celý pracovní den. Dnes tu jezdí linka S65, která je plnohodnotnou součástí systému Pražské integrované dopravy a má v tomto směru 17 spojů denně. Řada lidí dříve říkala, že Pražský Semmering je pro osobní vlaky mrtvý a že už nikdy nevstane z popela. Ukázalo se, že během pár let je všechno jinak, Praha se Středočeským krajem tu objednávají osobní vlaky tak často jako nikdy předtím a lidé se s nimi rychle naučili jezdit,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.
Trať Pražského Semmeringu má stejný význam i pro nákladní dopravu. Jedná se o tzv. odklonovou variantu v případě mimořádností na trase mezi Prahou a Berounem přes Karlštejn. Jak už se několikrát v minulosti i dnes potvrdilo, existence této historické lokálky přes malebné Prokopské údolí i lesopark mezi Košířemi a Motolem- má particky nezastupitelné místo.
Odklony nákladních vlaků zde probíhají několikrát týdně, jezdí zde i pravidelné nákladní vlaky odjíždějící z Malešic přes Zličín do Rakovníka a Kralup nad Vltavou. Celá nákladní doprava, která jezdila donedávna přes Dejvice, je díky opravě mostu přes Vltavu v Bubnech, odkloněna z Kladna přes Zličín a Vršovice do Malešic.
Zdroj: magzine cz
Na železniční trati Pražského Semmeringu z Hostivice přes Zličín, Jinonice a Smíchov na hlavní nádraží se od začátku února změnil jízdní řád. Přibyl tu nový ranní vlak ve špičce všedních dní a zlepšila se návaznosti některých spojů. Úpravu jízdních řádů umožnila velká podzimní rekonstrukce tratě, kterou zajistila Správa železniční dopravní cesty.
Pražský Semmering na mape
Podzimní oprava tratě vyšla na více než 63 milionů korun. Vznikla při ní nová zastávka Praha-Jinonice přímo u stanice metra a několikanásobně se zvýšila kapacita této jednokolejné tratě. Nově se mohou vlaky potkávat mezi Zličínem a Smíchovem také ve Stodůlkách, v Jinonicích a na Žvahově, což dříve nešlo. Díky tomu může po trati projet více vlaků a je možné jízdní řád vylepšit. Žvahov byla dříve obsazená výhybna se zastávkou osobních vlaků, od roku 2011 drážními zaměstnanci opuštěna.
Největší novinkou je prodloužení ranního vlaku, který dosud končil na Zličíně, až do centra Prahy. „Jde o vlak, který teď jede z Noutonic přes Středokluky a Hostivici na Zličín. Opravená trať ale umožní jeho další cestu ze Zličína přes Cibulku, Jinonice a Žvahov až na Smíchov a na hlavní nádraží. Díky tomu pojedou ráno mezi 7. a 9. hodinou z Hostivice přes Zličín do centra vlaky každých 30 minut,“ říká František Petrtýl, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy.
S tím, že přímé spojení s centrem Prahy ocení i obyvatelé obcí, jako jsou Hostouň, Dobrovíz, Středokluky či Tuchoměřice nebo Noutonice, které přímé vlakové spojení do centra hlavního města neměly v pracovní dny ráno už dlouhá léta. „Velký dík patří Správě železniční dopravní cesty, že se pustila do intenzivních oprav tratí v celém Středočeském kraji. Opravuje se na desítkách míst a opravovat se bude i nadále, je to veliká změna k lepšímu,“ dodal Petrtýl.
Lepší přípoje z Kladna
Další změny na trati Pražského semmeringu ocení ti, kteří cestují z Kladna nebo naopak do Kladna. Ranní vlak z Hostivice na Smíchov bude nově navazovat těsně před sedmou hodinou v Hostivici na rychlejší spěšný vlak od Kladna a není to jediná novinka. „O víkendu jezdí na této trati také Pražský motoráček KŽC. Nově bude na Zličíně navazovat na spoje Českých drah od Hostivice, a tedy i od Kladna. Dosud si tyto vlaky na Zličíně těsně ujížděly, ale trať před rekonstrukcí to bohužel neumožňovala jinak. Nově mezi nimi budou moci lidé pohodlně přestoupit.
To znamená, že o víkendu bude po většinu dne možné cestovat z Prahy 5 do Kladna vlakem každou hodinu, dosud to šlo jen jednou za dvě hodiny,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Pokud využijete jízdenky Pražské integrované dopravy, nemusíte řešit, se kterým dopravcem jedete, platí u obou,“ doplnil Tomčík.
Trať si našla své cestující
Pražský semmering patří mezi tratě, na kterých narostl počet vlaků v posledních letech několikanásobně. „Pokud byste se podívali do deset let starého jízdního řádu v roce 2009, našli byste tu z pražského hlavního nádraží do Hostivice jen čtyři vlaky za celý pracovní den. Dnes tu jezdí linka S65, která je plnohodnotnou součástí systému Pražské integrované dopravy a má v tomto směru 17 spojů denně. Řada lidí dříve říkala, že Pražský Semmering je pro osobní vlaky mrtvý a že už nikdy nevstane z popela. Ukázalo se, že během pár let je všechno jinak, Praha se Středočeským krajem tu objednávají osobní vlaky tak často jako nikdy předtím a lidé se s nimi rychle naučili jezdit,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.
Trať Pražského Semmeringu má stejný význam i pro nákladní dopravu. Jedná se o tzv. odklonovou variantu v případě mimořádností na trase mezi Prahou a Berounem přes Karlštejn. Jak už se několikrát v minulosti i dnes potvrdilo, existence této historické lokálky přes malebné Prokopské údolí i lesopark mezi Košířemi a Motolem- má particky nezastupitelné místo.
Odklony nákladních vlaků zde probíhají několikrát týdně, jezdí zde i pravidelné nákladní vlaky odjíždějící z Malešic přes Zličín do Rakovníka a Kralup nad Vltavou. Celá nákladní doprava, která jezdila donedávna přes Dejvice, je díky opravě mostu přes Vltavu v Bubnech, odkloněna z Kladna přes Zličín a Vršovice do Malešic.
Zdroj: magzine cz
Vlaky do Jemnice vyjedou opět na Velikonoce. I v tomto roce bude provoz pouze o víkendech a svátcích
dopravacz
Státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v minulém roce zrušila veřejnou soutěž na prodej regionální dráhy Moravské Budějovice – Jemnice na Třebíčsku. Důvodem je to, že tam Kraj Vysočina začíná od konce března znovu objednávat pravidelnou vlakovou dopravu. Sdělila to mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle dřívějších údajů kraje budou vlaky na této trati jezdit i v tomto roce o víkendech, a to od jara do podzimu.
“Prozatím jsme neobdrželi objednávku osobní dopravy od dopravce. Předpokládáme, že se tak stane co nejdříve,” uvedla Šubová. Doplnila, že trať je v provozuschopném stavu a osobní doprava tam může fungovat.
Na památkově chráněné jednokolejce z roku 1896 měřící skoro 21 kilometrů byla pravidelná osobní doprava zastavena 31. prosince 2010, podle úřadů kvůli ztrátovosti. Na trati pak díky podpoře samospráv jezdily příležitostné osobní vlaky.
Kraj Vysočina podpořil provoz na této dráze po sedmileté pauze, víkendové vlaky by měly začít jezdit opět od Velikonoc. Podle rozhodnutí krajských radních z loňského prosince bude provoz na této železnici zajišťovat stejný dopravce Railway Capital sídlící v Praze.
Jemnická radnice zrušení prodeje dráhy uvítala. “My to vidíme jako to nejvhodnější řešení, hlavně z pohledu zachování trati do budoucnosti,” řekl místostarosta Petr Novotný (SNK). Za nejstabilnější model pro železnici považuje to, když ji vlastní a spravuje stát a když na ní kraj objednává dopravu. Podle informací, které má, by vlaky měly začít jezdit 30. března.
Dráhu mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí se SŽDC pokoušela prodat podruhé, zájemci se měli hlásit do konce února. V první neúspěšné veřejné soutěži ukončené loni v září za ni správa chtěla 94,7 milionu korun, ve druhém kole cena klesla na 8,377 milionu korun.
Zdroj: magzine cz
Státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v minulém roce zrušila veřejnou soutěž na prodej regionální dráhy Moravské Budějovice – Jemnice na Třebíčsku. Důvodem je to, že tam Kraj Vysočina začíná od konce března znovu objednávat pravidelnou vlakovou dopravu. Sdělila to mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle dřívějších údajů kraje budou vlaky na této trati jezdit i v tomto roce o víkendech, a to od jara do podzimu.
“Prozatím jsme neobdrželi objednávku osobní dopravy od dopravce. Předpokládáme, že se tak stane co nejdříve,” uvedla Šubová. Doplnila, že trať je v provozuschopném stavu a osobní doprava tam může fungovat.
Na památkově chráněné jednokolejce z roku 1896 měřící skoro 21 kilometrů byla pravidelná osobní doprava zastavena 31. prosince 2010, podle úřadů kvůli ztrátovosti. Na trati pak díky podpoře samospráv jezdily příležitostné osobní vlaky.
Kraj Vysočina podpořil provoz na této dráze po sedmileté pauze, víkendové vlaky by měly začít jezdit opět od Velikonoc. Podle rozhodnutí krajských radních z loňského prosince bude provoz na této železnici zajišťovat stejný dopravce Railway Capital sídlící v Praze.
Jemnická radnice zrušení prodeje dráhy uvítala. “My to vidíme jako to nejvhodnější řešení, hlavně z pohledu zachování trati do budoucnosti,” řekl místostarosta Petr Novotný (SNK). Za nejstabilnější model pro železnici považuje to, když ji vlastní a spravuje stát a když na ní kraj objednává dopravu. Podle informací, které má, by vlaky měly začít jezdit 30. března.
Dráhu mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí se SŽDC pokoušela prodat podruhé, zájemci se měli hlásit do konce února. V první neúspěšné veřejné soutěži ukončené loni v září za ni správa chtěla 94,7 milionu korun, ve druhém kole cena klesla na 8,377 milionu korun.
Zdroj: magzine cz
2/24/2019
CestujOK, aneb jednoduché cestování Olomouckým krajem
dopravacz
Již téměř půl roku funguje aplikace usnadňující cestování v IDSOK.
CestujOK.CestujOK.czcz nabízí online sledování vozů, vyhledávač spojení a kalkulátor jízdného. Dále například případě, když se stane mimořádnost, jsou cestující informování o přesné příčině zpoždění, či odřeknutí spoje.
„Ohlasy a reakce cestujících na webovou aplikaci cestujOK na sociální síti Facebook jsou jednoznačně pozitivní. Cestující aplikaci vnímají jako velké usnadnění pro cestování v IDSOK. Velice si názorů, připomínek a zkušeností našich cestujících vážíme a do budoucna budeme vděční za návrhy na zlepšení a případné rozšíření funkcí,“ vysvětluje Richard Janků, marketingový specialista KIDSOK.
Využívanost aplikace od spuštění roste, zatímco v prvních měsících ji využívalo přibližně 80 uživatelů denně, v současnosti jich je zhruba 200. Rekordní počet návštěvnosti byl zaznamenán 15. listopadu 2018, kdy stránku navštívilo 407 uživatelů. Celkem CestujOK využilo 9300 uživatelů. Bylo také vytvořeno propagační video dostupné na Youtube, které bývá pouštěno také na LCD panelech v autobusech. Dále je aplikace propagována v osobních vlacích na nástěnkách a webových stránkách KIDSOK.
„Na základě zpětné vazby cestujících uvažujeme o překlopení webové aplikace do podoby mobilní aplikace ke stažení. V případě vytvoření mobilní aplikace bychom rádi zveřejnili verzi pro operační systém Android i iOS. Jedná se však o vývoj za veřejné finanční prostředky, které nejsou zanedbatelné, proto chceme další rozvojové kroky dobře zvážit, abychom využili finanční prostředky efektivně a účelně. Dalším plánovaným rozvojem aplikace je rozšíření funkcionality o možnost zakoupení jízdního dokladu IDSOK,“ popisuje další případný vývoj Richard Janků.
Zdroj: tram-bus cz
Již téměř půl roku funguje aplikace usnadňující cestování v IDSOK.
CestujOK.CestujOK.czcz nabízí online sledování vozů, vyhledávač spojení a kalkulátor jízdného. Dále například případě, když se stane mimořádnost, jsou cestující informování o přesné příčině zpoždění, či odřeknutí spoje.
„Ohlasy a reakce cestujících na webovou aplikaci cestujOK na sociální síti Facebook jsou jednoznačně pozitivní. Cestující aplikaci vnímají jako velké usnadnění pro cestování v IDSOK. Velice si názorů, připomínek a zkušeností našich cestujících vážíme a do budoucna budeme vděční za návrhy na zlepšení a případné rozšíření funkcí,“ vysvětluje Richard Janků, marketingový specialista KIDSOK.
Využívanost aplikace od spuštění roste, zatímco v prvních měsících ji využívalo přibližně 80 uživatelů denně, v současnosti jich je zhruba 200. Rekordní počet návštěvnosti byl zaznamenán 15. listopadu 2018, kdy stránku navštívilo 407 uživatelů. Celkem CestujOK využilo 9300 uživatelů. Bylo také vytvořeno propagační video dostupné na Youtube, které bývá pouštěno také na LCD panelech v autobusech. Dále je aplikace propagována v osobních vlacích na nástěnkách a webových stránkách KIDSOK.
„Na základě zpětné vazby cestujících uvažujeme o překlopení webové aplikace do podoby mobilní aplikace ke stažení. V případě vytvoření mobilní aplikace bychom rádi zveřejnili verzi pro operační systém Android i iOS. Jedná se však o vývoj za veřejné finanční prostředky, které nejsou zanedbatelné, proto chceme další rozvojové kroky dobře zvážit, abychom využili finanční prostředky efektivně a účelně. Dalším plánovaným rozvojem aplikace je rozšíření funkcionality o možnost zakoupení jízdního dokladu IDSOK,“ popisuje další případný vývoj Richard Janků.
Zdroj: tram-bus cz
RegioJet výrazně posiluje spojení mezi Prahou a Brnem
dopravacz
Trasa Praha-Brno na mape
Od 3. března 2019 posiluje RegioJet výrazně spojení mezi Prahou a Brnem – celkem přibude v každém směru 11 spojů. Celkem pojede mezi Prahou a Brnem v nejvytíženějších dnech až 35-37 spojů. RegioJet tak po dvou letech od vstupu Flixbusu postupně začíná stabilizovat a opět posilovat.
nové spoje z Prahy do Brna: 04.00, 05.30, 07.00, 09.00, 11.00, 13.00, 13.30 (PÁ,NE), 15.00, 17.30 (PÁ, NE) 23.00, 23.59
nové spoje z Brna do Prahy: 02.10, 04.00, 10.00, 13.30 (PÁ,NE), 14.00, 16.00, 17.30 (PÁ,NE), 18.00, 18.30, 19.00, 22.00, 23.59, ruší se spoj v 8.00
Zdroj: tram-bus cz
Trasa Praha-Brno na mape
Od 3. března 2019 posiluje RegioJet výrazně spojení mezi Prahou a Brnem – celkem přibude v každém směru 11 spojů. Celkem pojede mezi Prahou a Brnem v nejvytíženějších dnech až 35-37 spojů. RegioJet tak po dvou letech od vstupu Flixbusu postupně začíná stabilizovat a opět posilovat.
nové spoje z Prahy do Brna: 04.00, 05.30, 07.00, 09.00, 11.00, 13.00, 13.30 (PÁ,NE), 15.00, 17.30 (PÁ, NE) 23.00, 23.59
nové spoje z Brna do Prahy: 02.10, 04.00, 10.00, 13.30 (PÁ,NE), 14.00, 16.00, 17.30 (PÁ,NE), 18.00, 18.30, 19.00, 22.00, 23.59, ruší se spoj v 8.00
Zdroj: tram-bus cz
2/23/2019
Škoda dodá Českým drahám až 50 RegioPanterů, porazila španělský CAF
dopravacz
Vítězem soutěže na rámcovou smlouvu na dodávku až 50 elektrických nízkopodlažních jednotek pro regionální dopravu Českých drah je Škoda Transportation se svými elektrickými jednotkami RegioPanter. V soutěži porazila španělského výrobce CAF.
Deníku Zdopravy.cz to potvrdily dva na sobě nezávislé a dobře informované zdroje. Smlouvu bude možné podepsat až po uplynutí lhůty na odvolání a schválení orgány společnosti, tedy představenstvem, dozorčí radou a řídicím výborem ČD.
Nepřímo včera blížící se konec soutěže potvrdil i generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. „S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby,“ řekl při podpisu smlouvy na provoz vlaků v Plzeňském kraji.
Škoda ani České dráhy nechtěly výsledek soutěže komentovat. „Můžeme pouze potvrdit, že hodnotící komise už rozhodla,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Odhadovaná hodnota zakázky byla 6 miliard korun.
Jde o první z velkých rámcových smluv na dodávku elektrických vlaků pro regionální dopravu, která se chýlí ke konci. Soutěž neúspěšně napadala pro údajné diskriminační podmínky společnost Alstom, ÚOHS ale její podání zamítl. Podle rozhodnutí ÚOHS o zamítnutí námitek kromě Škody a CAF podala žádost o účast také společnost Siemens, ta ale nakonec nabídku nepodala.
Má jít o dodávku vozidel s kapacitou 140 až 160 míst s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu. V provozu bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku s kapacitou 420 až 480 míst k sezení. Jisté je už objednání nejméně 11 souprav, které budou využity v Plzeňském kraji, velmi blízko je využití těchto jednotek na Vysočině, kde už zastupitelé schválili záměr uzavřít smlouvu s Českými drahami.
Zdroj: zdopravy cz
Vítězem soutěže na rámcovou smlouvu na dodávku až 50 elektrických nízkopodlažních jednotek pro regionální dopravu Českých drah je Škoda Transportation se svými elektrickými jednotkami RegioPanter. V soutěži porazila španělského výrobce CAF.
Deníku Zdopravy.cz to potvrdily dva na sobě nezávislé a dobře informované zdroje. Smlouvu bude možné podepsat až po uplynutí lhůty na odvolání a schválení orgány společnosti, tedy představenstvem, dozorčí radou a řídicím výborem ČD.
Nepřímo včera blížící se konec soutěže potvrdil i generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. „S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby,“ řekl při podpisu smlouvy na provoz vlaků v Plzeňském kraji.
Škoda ani České dráhy nechtěly výsledek soutěže komentovat. „Můžeme pouze potvrdit, že hodnotící komise už rozhodla,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Odhadovaná hodnota zakázky byla 6 miliard korun.
Jde o první z velkých rámcových smluv na dodávku elektrických vlaků pro regionální dopravu, která se chýlí ke konci. Soutěž neúspěšně napadala pro údajné diskriminační podmínky společnost Alstom, ÚOHS ale její podání zamítl. Podle rozhodnutí ÚOHS o zamítnutí námitek kromě Škody a CAF podala žádost o účast také společnost Siemens, ta ale nakonec nabídku nepodala.
Má jít o dodávku vozidel s kapacitou 140 až 160 míst s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu. V provozu bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku s kapacitou 420 až 480 míst k sezení. Jisté je už objednání nejméně 11 souprav, které budou využity v Plzeňském kraji, velmi blízko je využití těchto jednotek na Vysočině, kde už zastupitelé schválili záměr uzavřít smlouvu s Českými drahami.
Zdroj: zdopravy cz
České dráhy míří k desetileté smlouvě na Vysočině, kraj nabídku tají
dopravacz
Kraj Vysočina uzavře s největší pravděpodobností desetiletou smlouvu na provoz regionálních vlaků s Českými drahami. Plán schválili v týdnu zastupitelé. Za kolik a čím budou České dráhy jezdit, ale není jasné. Kraj ani České dráhy nabídku nezveřejnily.
Podle dostupných informací ze zasedání zastupitelstva počítá desetiletá smlouva s modernizací kolejových vozidel po necelých pěti letech, kdy by měly dorazit nové elektrické i motorové jednotky. Nejčastěji se mluví o ceně kolem 145 korun za kilometr.
Kraj Vysočina uzavře s největší pravděpodobností desetiletou smlouvu na provoz regionálních vlaků s Českými drahami. Plán schválili v týdnu zastupitelé. Za kolik a čím budou České dráhy jezdit, ale není jasné. Kraj ani České dráhy nabídku nezveřejnily.
Podle dostupných informací ze zasedání zastupitelstva počítá desetiletá smlouva s modernizací kolejových vozidel po necelých pěti letech, kdy by měly dorazit nové elektrické i motorové jednotky. Nejčastěji se mluví o ceně kolem 145 korun za kilometr.
České dráhy byly jediné, které podaly kraji závaznou nabídku na provozování vlaků na dalších deset let. Vysočině nabídly šest nových elektrických jednotek a devět motorových.Kraj nechce nabídku zveřejnit, stejně tak České dráhy. Na dotaz deníku Zdopravy.cz k parametrům nabídky kraj poslal pouze odkaz na úřední desku, kde jsou zveřejněny parametry přímého zadání. České dráhy nechtějí nabídku zveřejnit, pokud tak neučiní kraj.
Zdroj: zdopravy cz
2/22/2019
Podepsáno: České dráhy budou jezdit mezi Berounem a Klatovy s novými vlaky
dopravacz
České dráhy a Plzeňský kraj se definitivně dohodly na smlouvě na provoz vlaků na lince P2 mezi Klatovy a Berounem. Smlouvu dnes slavnostně podepsali v jednotce RegioPanter na plzeňském nádraží.
„Jedná se o velký úspěch. V Plzeňském kraji jde o historicky první úspěšné nabídkové řízení vedoucí k uzavření smlouvy na 15 let. Takových úspěšných soutěží v republice ještě mnoho neproběhlo. Zároveň jde o první soutěž na nová vozidla v elektrické trakci vůbec. Osobně mám velkou radost, že se nám daří výrazně zvyšovat kvalitu nabízených služeb ve veřejné dopravě. Jsem přesvědčen, že veřejná doprava má do budoucna velký potenciál a že nové cestující získáme právě vyšší kvalitou služeb, tedy dostatečnou nabídkou spojů a moderními vozidly,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
České dráhy vyhrály veřejnou soutěž, do které se přihlásil ještě RegioJet. Ten byl ale vyloučen kvůli nesplnění podmínek. V elektronické aukci následně ještě České dráhy svoji cenu snížily na výchozí částku 219,50 Kč za kilometr.
Jde na první pohledu o jednu z nejvyšších cen za kilometr jízdy vlaku v Česku, současně ale také o jednu z prvních smluv, kde je riziko tržeb plně na straně kraje. Díky tomu bude cena za kilometr ve skutečnosti nižší, příjmy z jízdného budou kraje.
„Jedná se o velký úspěch. V Plzeňském kraji jde o historicky první úspěšné nabídkové řízení vedoucí k uzavření smlouvy na 15 let. Takových úspěšných soutěží v republice ještě mnoho neproběhlo. Zároveň jde o první soutěž na nová vozidla v elektrické trakci vůbec. Osobně mám velkou radost, že se nám daří výrazně zvyšovat kvalitu nabízených služeb ve veřejné dopravě. Jsem přesvědčen, že veřejná doprava má do budoucna velký potenciál a že nové cestující získáme právě vyšší kvalitou služeb, tedy dostatečnou nabídkou spojů a moderními vozidly,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
České dráhy vyhrály veřejnou soutěž, do které se přihlásil ještě RegioJet. Ten byl ale vyloučen kvůli nesplnění podmínek. V elektronické aukci následně ještě České dráhy svoji cenu snížily na výchozí částku 219,50 Kč za kilometr.
Jde na první pohledu o jednu z nejvyšších cen za kilometr jízdy vlaku v Česku, současně ale také o jednu z prvních smluv, kde je riziko tržeb plně na straně kraje. Díky tomu bude cena za kilometr ve skutečnosti nižší, příjmy z jízdného budou kraje.
„Dodavatel nových vozidel pro tuto linku vzejde z veřejné zakázky na dodávku až 50 elektrických jednotek s kapacitou 160 míst. S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby. Mezi prvními to bude právě 11 jednotek pro Plzeňský kraj. Půjde typově o podobné jednotky, které od loňského prosince nasazujeme na linku Plzeň – Horažďovice předměstí,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.
Zdroj: zdopravy cz
Nový vlak na pražských kolejích. Mravenec zahájil zkušební provoz do Čakovic
dopravacz
Pražská železnice zaznamenala tento týden přírůstek v podobě dvou nových vlaků. Jde o motoráky řady 813 společnosti KŽC Doprava. Vlaky přezdívané mravenec či bageta začaly pendlovat na lince z Masarykova nádraží do Čakovic.
Motorová jednotka 813 společnosti KŽC |
Jednotky zatím vozí cestující nepravidelně a ve zkušebním provozu, naplno by měly začít linku podle informací deníku Zdopravy.cz obsluhovat do dvou týdnů. „Po zkušebním provozu vás oba mravenci budou vozit na této lince každý pracovní den. A můžete se v nich připojit i na wi-fi, jízdné PID zůstává stejné,“ oznámila organizace ROPID na facebooku.
Mravenci vznikají ve slovenské strojírně ŽOS Zvolen přestavbou klasických motoráků řady 810, které se vyráběly od poloviny 70. let ve Vagonce Studénka. Vlaky společnosti KŽC Doprava jezdí na lince S34 od roku 2014, linku obsluhují právě desítky let staré motorové vozy řady 810.
Motorová jednotka 813.111 |
Město původně za dopravní obslužnost platilo 76 korun za kilometr, letos se částka vyšplhá na 99,76 koruny.
Smlouva dopravce s městem byla nedávno bez soutěže prodloužena o pět let do roku 2028. Podle ní získá KŽC Doprava ročně 25,79 milionu korun za stejný počet ujetých kilometrů, dosud dostává zhruba 14 milionů korun ročně. V přepočtu na kilometr je to 180,98 koruny.
Zdroj: zdopravy cz
Nová aplikace zobrazuje pohyb jihlavské MHD
dopravacz
JIHLAVA - Jízdní řády, časy zpoždění i přesné polohy jednotlivých linek ukazuje nová webová aplikace města. Město ji spolu s dopravním podnikem teprve testuje a vylepšuje, pro veřejnost jí ale již zpřístupnilo.
Intuitivní jednoduchá webová aplikace je snadno ovladatelná, město počítá i s jejím rozšířením do Veřejné dopravy Vysočiny
JIHLAVA - Jízdní řády, časy zpoždění i přesné polohy jednotlivých linek ukazuje nová webová aplikace města. Město ji spolu s dopravním podnikem teprve testuje a vylepšuje, pro veřejnost jí ale již zpřístupnilo.
Intuitivní jednoduchá webová aplikace je snadno ovladatelná, město počítá i s jejím rozšířením do Veřejné dopravy Vysočiny
Mapu, na které se aktualizují polohy jednotlivých spojů městské hromadné dopravy po celé Jihlavě, v uplyulých dnech zveřejnila jihlavská radnice ve spolupráci s Dopravím podnikem města Jihlavy. "Je to online webová aplikace, což znamená, že se nemusí instalovat do mobilu. Cestující se ze stránky dozví vše potřebné o svém spoji, včetně toho, kde se aktuálně nachází," informoval náměstek primátorky pro oblast informačních technologií Jaromír Kalina.
Webová aplikace funguje v běžném prohlížeči a zobrazí se po zadání adresy www.jihlava.cz/mhd. Po jejím otevření se zobrazí mapa s vyzačeými trasami trolejbusových a autobusových linek a s online polohou vozidel v síti. V samotné mapě po bližším zobrazení jsou vyznačeny také zastávky s tím, že pokud cestující na danou zastávku klikne, zobrazí se mu panel s aktuálními odjezdy spojů z dané zastávky. Naopak po kliknutí na číslo linky se pak zobrazí informace o směru cesty, případném zpoždění a jízdní řád linky.
Webová aplikace je zatím v testovacím provozu, vedení města se ale přesto rozhodlo ji zveřejnit, a to kvůli současným klimatickým podmínkám. "Stav komunikací je těžké udržovat, a tak autobusy i trolejbusy využívá více cestujících než v létě," doplnil Kalina. Aplikace by se měla i nadále zdokonalovat, například během ledna se na některých zastávkách MHD objevil QR kód, který chytré telefony na zmíněnou stránku s mapou navede.
"Budeme se v aplikaci snažit udělat srozumitelnější mapu, například přidáme šipku, aby byl na první pohled znatelný směr vozidla. Úpravou projdou i jízdní řády, aby byla jasnější, z jakého směru linka přijíždí," nastínil další vývoj situace vedoucí odboru informatiky města Vladimír Křivánek. I po ukončení testovacího provozu však bude možné dál aplikaci rozvíjet. "Po vzniku projektu Veřejná doprava Vysočiny by aplikace mohla navázat i na linkovou dopravu," dodal Kalina.
Zdroje: jihlava cz, vlcoun cz
České dráhy posílily po výpadcích na lince S7 zálohy, dveře „syslů“ čekají úpravy
dopravacz
České dráhy posílily po velkých provozních výpadcích na lince S7 z Prahy do Řevnic na počátku týdne zálohy v pražském depu. Současně upřesnily, co bylo důvodem problémů se soupravami.
„ČD deklarovaly na jednání maximální snahu o zajištění provozuschopnosti posilových souprav složených z lokomotivy, patrových vozů a řídicích vozů,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal po středečním jednání s Českými drahami. Během pondělí České dráhy musely zrušit 18 spojů.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že v depu na tuto linku posílil dopravce zálohy. „Posilujeme v Praze vozidlový park o jednu lokomotivu a řídicí vůz, takže za soupravu operativní zálohy budeme mít ještě další lokomotivu + řídicí vůz v záloze pro případné náhrady vozidel se závadou. V současné době v Praze a okolí využíváme pět souprav s řídicími vozy,“ řekl Šťáhlavský.
Podle Šťáhlavského je velmi častou příčinou výpadku souprav závada dveří řídícího vozu řady 961 přezdívaného Sysel. Dodavatelem dveří je společnost Pars Komponenty (kapitálově nemá nic společného se společností Pars nova ze skupiny Škoda Transportation). „S dodavatelem se řeší úpravy dveří tak, aby se jejich spolehlivost zvýšila. Úpravy se provádějí přímo v depech při odstavení vozidel v rámci údržby,“ dodal Šťáhlavský.
Technické problémy se týkají souprav, kterým se říká syslografy. Jde o soupravu složenou z lokomotivy, dvoupodlažních vozů Bdmteeo a řídící vozu 961. Podle Šťáhlavského byla příčinou výpadku i ztráta WTB komunikace, tedy komunikace a ovládání mezi řídicím vozem a lokomotivou. „To se stává ovšem i v zahraničí například u netrakčních pevně spojených jednotek. V takovém případě je nutný restart systému, což způsobí zdržení vlaku a může mít vliv na přesnost, respektive jeho odřeknutí v důsledku krátkých intervalů a obratů,“ dodal Šťáhlavský.
Linka S7 na trati Praha – Beroun patří k nejvytíženějším v síti Pražské integrované dopravy. Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.
Zdroj: zdopravy cz
„ČD deklarovaly na jednání maximální snahu o zajištění provozuschopnosti posilových souprav složených z lokomotivy, patrových vozů a řídicích vozů,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal po středečním jednání s Českými drahami. Během pondělí České dráhy musely zrušit 18 spojů.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že v depu na tuto linku posílil dopravce zálohy. „Posilujeme v Praze vozidlový park o jednu lokomotivu a řídicí vůz, takže za soupravu operativní zálohy budeme mít ještě další lokomotivu + řídicí vůz v záloze pro případné náhrady vozidel se závadou. V současné době v Praze a okolí využíváme pět souprav s řídicími vozy,“ řekl Šťáhlavský.
Podle Šťáhlavského je velmi častou příčinou výpadku souprav závada dveří řídícího vozu řady 961 přezdívaného Sysel. Dodavatelem dveří je společnost Pars Komponenty (kapitálově nemá nic společného se společností Pars nova ze skupiny Škoda Transportation). „S dodavatelem se řeší úpravy dveří tak, aby se jejich spolehlivost zvýšila. Úpravy se provádějí přímo v depech při odstavení vozidel v rámci údržby,“ dodal Šťáhlavský.
Technické problémy se týkají souprav, kterým se říká syslografy. Jde o soupravu složenou z lokomotivy, dvoupodlažních vozů Bdmteeo a řídící vozu 961. Podle Šťáhlavského byla příčinou výpadku i ztráta WTB komunikace, tedy komunikace a ovládání mezi řídicím vozem a lokomotivou. „To se stává ovšem i v zahraničí například u netrakčních pevně spojených jednotek. V takovém případě je nutný restart systému, což způsobí zdržení vlaku a může mít vliv na přesnost, respektive jeho odřeknutí v důsledku krátkých intervalů a obratů,“ dodal Šťáhlavský.
Linka S7 na trati Praha – Beroun patří k nejvytíženějším v síti Pražské integrované dopravy. Ropid tento týdne zveřejnil i data za leden o počtu odřeknutých spojů. Tato trasa bezkonkurenčně vede, jde ale o celkový počet zrušení z různých důvodů, nejen těch kvůli technickým potížím dopravce.
2/21/2019
Praha odtajnila cenu za opravu retro tramvají z Liberce, vyjedou na podzim
dopravacz
Zdroje: zdopravy cz, Ekova Electric
Tramvaje T2R v dílnách Ekova Electric |
Oprava dvou tramvají T2R, které Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) odkoupil z Liberce, vyjde na více než deset milionů korun. Tramvaje mají vyjet na historickou linku 23 během podzimu.
Cenu sdělil DPP na dotaz deníku Zdopravy.cz, smlouva se společností Ekova Electric zatím není v registru zveřejněna. Podle mluvčí DPP Hany Pohanové jde o částku zhruba 10,4 milionu korun.
Tramvaje z Liberce už jsou v dílnách Ekova Electric v Ostravě, kde začala jejich oprava. DPP na ně má dodat i část komponentů. „Půjde především o repasovanou elektrovýzbroj z našich původních vozů. Tyto komponenty se nyní začínají v Praze repasovat,“ řekla Pohanová. Konkrétně jde o díly z vozu 7174. Podle ní má být oprava hotová do podzimu.
Tramvaje řady T2R jezdily původně v Ostravě, v roce 1996 je odkoupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou. V Liberci jezdily tramvaje jako poslední tohoto typu na světě v pravidelném provozu s cestujícími až do listopadu loňského roku.
Tramvaje byly v průběhu minulých let dvakrát modernizovány. „Cílem renovace je propůjčit oběma tramvajím retro vzhled,“ uvedla Ekova v prohlášení.
První vůz plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy zrekonstruovat do podoby z 60. let, kdy tramvaj vyjela z výrobní linky. „Vůz bude mít na předním čele třeba jenom jeden reflektor s krásným ozdobným „vousem“,“ uvedl pražský organizátor dopravy Ropid na svém profilu.
Druhý vůz bude deklarovat stav tramvají T2 v období normalizace, které prošly v 80. letech modernizací. Nejviditelnější změnou byla náhrada jednoho čelního reflektoru za dva. Upravený bude interiér a také kabina řidiče.
Zdroje: zdopravy cz, Ekova Electric
Integrace oblastí na Poděbradsku, Kolínsku a Nymbursku od 10. března 2019
dopravacz
Od neděle 10. března 2019 bude spuštěna integrace veřejné dopravy v oblasti Poděbradska a Kolínska (Velimsko) a Nymburska (Křinecko), současně bude prodloužena stávající linka 432 z Vlkavy do Mladé Boleslavi. Systém PID, ve kterém lze na jednu jízdenku využívat vlaky, autobusy i městskou hromadnou dopravu, se tak rozšíří o dalších 6 autobusových linek, které budou navazovat na vlaky v Nymburce, Poděbradech, Kolíně, Pečkách, Cerhenicích nebo Velimi, a které nahradí 8 stávajících linek SID.
Na nových linkách i na prodloužené lince 432 do Mladé Boleslavi bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.
Obcím se díky integraci zlepšuje dopravní obslužnost novými spoji po celý provozní den. Zřizují se spoje mezi šestou a sedmou ranní, nové spoje mohou cestující využívat i dopoledne. Dále se prodlužuje rozsah provozního období i večer. Aktuálně je provoz linek ukončen mezi 17. a 18. hod., nově bude spojení do obcí zajišťováno i mezi 18. a 20. hod.
Oblast Nymbursko – Křinecko
Základem sestavy jízdních řádů bylo navázání autobusových linek 673, 674 a 676 v Nymburce na vlaky. Díky tomu budou všechny linky obousměrně po celý provozní den většinou spojů navazovat na rychlíky i osobní vlaky z / do Prahy a na osobní vlaky z / do Kolína
Obec Budiměřice i městys Křinec budou nově obsluhovány linkami 673 a 674, které zajistí pravidelný interval do Nymburka ráno každých 30 min. (z Křince 30 – 60 min.) a dopoledne i odpoledne každou hodinu.
Dopravní obslužnost obcí Chleby, Hrubý Jeseník, Mečíř, Bošín a Sovenice bude zajištěna novou linkou 673, obcí Netřebice, Rašovice, Vestec a Malý Vestec linkou 674. Obě linky pojedou ráno do Nymburku v intervalu 60 min. (na lince 674 v úseku Křinec – Netřebice interval 60-120 min.) a odpoledne každé dvě hodiny.
Linka 676 bude obsluhovat obce Kovansko, Bobnice a Jíkev a vybranými spoji městys Loučeň, jehož spojení s Nymburkem již dnes zajišťuje linka PID 499. V úseku Jíkev – Bobnice – Kovansko – Nymburk pojedou ráno do Nymburka autobusy každou hodinu, dopoledne z / do Nymburka každé dvě hodiny a odpoledne do Bobnic každou hodinu, do Jíkve a Loučně v intervalu 60 až 120 min.
Nové víkendové spoje
Obyvatelé Bobnic, Budiměřic, Chleb, Rašovic a Netřebic budou moci cestovat do Nymburka nově i o víkendu. Linka 673 bude v provozu v sobotu a neděli každé dvě hodiny v úseku Nymburk – Chleby, linka 674 v intervalu 4 hodiny v úseku Nymburk – Netřebice a linka 676 rovněž v intervalu 4 hodiny v úseku Nymburk – Bobnice.
Prodloužení linky 432 do Mladé Boleslavi
Od 10. března bude také prodloužena trasa linky 432 až do Mladé Boleslavi. Dosud jezdila linka 432 z Lysé nad Labem přes Milovice do Vlkavy, kde se z ní stala linka neintegrovaná, a některé spoje pokračovaly přes Luštěnice až do Boleslavi. Nově pojede do Mladé Boleslavi přímo linka 432 z Lysé nad Labem a v novém úseku přes Luštěnice, kde nahradí původní neintegrovanou linku, a tak začne jezdit mnohonásobně více autobusových spojů než dosud. V ranní špičce pojedou autobusy každou hodinu, v ostatních částech dne každé dvě hodiny a nově tu pojedou autobusy i jednou za čtyři hodiny o víkendu.
Obcím kolem Lysé nad Labem a Milovic to přináší nové, přímé a velmi časté spojení s Mladou Boleslaví na jednu jízdenku.
Ve Vlkavě bude možné přestupovat z linky 432 na linku 436, která jede do Nymburka, v některých případech na sebe budou autobusy přímo čekat, aby cestující mohli přestoupit.
Z Vlkavy pojede linka 432 do Mladé Boleslavi přímo po hlavní silnici I/38 bez zajíždění do Němčic či do zastávek Luštěnice, Zelená a Luštěnice, Sluneční. Tyto zastávky nově obslouží některé spoje linky H20 Loučeň – Mladá Boleslav.
Oblast Poděbradsko – Kolínsko
Linky 678 a 679 jsou proloženy v úseku Poděbrady – Oseček – Sokoleč, čímž obce Sokoleč, Oseček a Pňov, Předhradí získávají díky pravidelnému intervalu výrazné zlepšení dopravní obsluhy z / do Poděbrad, a to ráno každých 30 až 60 min., dopoledne a odpoledne každou hodinu. Autobusy budou navíc u železničního nádraží v Poděbradech navazovat na rychlíky z/do Prahy.
Díky rovnoměrnému prokladu a návaznostem na vlaky ve Velimi či Cerhenicích jsou výše uvedené obce napojeny na vlakovou dopravu z/do Prahy. Ráno ve směru do Prahy lze každých 30 min. dojet linkou 678 a 679 do Velimi či Cerhenic, kde navazují vlaky do Prahy, odpoledne lze v lichou hodinu vystoupit v Cerhenicích, sudou ve Velimi, odkud budou navazovat spoje zmíněných linek ve směru Poděbrady.
Sokoleč díky nové lince 679 získává přímé spojení s Kolínem, které dosud nebylo zajišťováno, a to ráno v intervalu 60 – 90 min., dopoledne a odpoledne každé dvě hodiny.
Cerhenice, Cerhýnky a Dobřichov díky prokladu linek 675 a 678 rovněž mohou využívat pravidelného spojení do Prahy. V zastávce Pečky, Žel. st. budou autobusy ráno i odpoledne navazovat z / na osobní či spěšné vlaky každou hodinu, dopoledne cca každé dvě hodiny!
Zlepší se také přímé spojení do Kolína z Cerhenic, Velimi a Nové Vsi I. Z Cerhenic a Nové Vsi I pojede linka 675 do Kolína ráno po 90 min., odpoledne pravidelně každou hodinu. Spojení z Velimi do Kolína bude nově zajišťováno linkami 675 a 679, jejichž spoje budou koordinovány tak, aby zajistily přímé spojení do Kolína ráno i odpoledne v intervalu 30 – 60 min.
Nové víkendové spoje
Obyvatelé obcí Sokoleč, Oseček, Pňov-Předhradí, Velim a Vítězov nově budou moci využívat i víkendového spojení do Poděbrad i Kolína díky sobotnímu a nedělnímu provozu na lince 679.
Od neděle 10. března 2019 bude spuštěna integrace veřejné dopravy v oblasti Poděbradska a Kolínska (Velimsko) a Nymburska (Křinecko), současně bude prodloužena stávající linka 432 z Vlkavy do Mladé Boleslavi. Systém PID, ve kterém lze na jednu jízdenku využívat vlaky, autobusy i městskou hromadnou dopravu, se tak rozšíří o dalších 6 autobusových linek, které budou navazovat na vlaky v Nymburce, Poděbradech, Kolíně, Pečkách, Cerhenicích nebo Velimi, a které nahradí 8 stávajících linek SID.
Na nových linkách i na prodloužené lince 432 do Mladé Boleslavi bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka.
Obcím se díky integraci zlepšuje dopravní obslužnost novými spoji po celý provozní den. Zřizují se spoje mezi šestou a sedmou ranní, nové spoje mohou cestující využívat i dopoledne. Dále se prodlužuje rozsah provozního období i večer. Aktuálně je provoz linek ukončen mezi 17. a 18. hod., nově bude spojení do obcí zajišťováno i mezi 18. a 20. hod.
Oblast Nymbursko – Křinecko
Základem sestavy jízdních řádů bylo navázání autobusových linek 673, 674 a 676 v Nymburce na vlaky. Díky tomu budou všechny linky obousměrně po celý provozní den většinou spojů navazovat na rychlíky i osobní vlaky z / do Prahy a na osobní vlaky z / do Kolína
Obec Budiměřice i městys Křinec budou nově obsluhovány linkami 673 a 674, které zajistí pravidelný interval do Nymburka ráno každých 30 min. (z Křince 30 – 60 min.) a dopoledne i odpoledne každou hodinu.
Dopravní obslužnost obcí Chleby, Hrubý Jeseník, Mečíř, Bošín a Sovenice bude zajištěna novou linkou 673, obcí Netřebice, Rašovice, Vestec a Malý Vestec linkou 674. Obě linky pojedou ráno do Nymburku v intervalu 60 min. (na lince 674 v úseku Křinec – Netřebice interval 60-120 min.) a odpoledne každé dvě hodiny.
Linka 676 bude obsluhovat obce Kovansko, Bobnice a Jíkev a vybranými spoji městys Loučeň, jehož spojení s Nymburkem již dnes zajišťuje linka PID 499. V úseku Jíkev – Bobnice – Kovansko – Nymburk pojedou ráno do Nymburka autobusy každou hodinu, dopoledne z / do Nymburka každé dvě hodiny a odpoledne do Bobnic každou hodinu, do Jíkve a Loučně v intervalu 60 až 120 min.
Nové víkendové spoje
Obyvatelé Bobnic, Budiměřic, Chleb, Rašovic a Netřebic budou moci cestovat do Nymburka nově i o víkendu. Linka 673 bude v provozu v sobotu a neděli každé dvě hodiny v úseku Nymburk – Chleby, linka 674 v intervalu 4 hodiny v úseku Nymburk – Netřebice a linka 676 rovněž v intervalu 4 hodiny v úseku Nymburk – Bobnice.
Prodloužení linky 432 do Mladé Boleslavi
Od 10. března bude také prodloužena trasa linky 432 až do Mladé Boleslavi. Dosud jezdila linka 432 z Lysé nad Labem přes Milovice do Vlkavy, kde se z ní stala linka neintegrovaná, a některé spoje pokračovaly přes Luštěnice až do Boleslavi. Nově pojede do Mladé Boleslavi přímo linka 432 z Lysé nad Labem a v novém úseku přes Luštěnice, kde nahradí původní neintegrovanou linku, a tak začne jezdit mnohonásobně více autobusových spojů než dosud. V ranní špičce pojedou autobusy každou hodinu, v ostatních částech dne každé dvě hodiny a nově tu pojedou autobusy i jednou za čtyři hodiny o víkendu.
Obcím kolem Lysé nad Labem a Milovic to přináší nové, přímé a velmi časté spojení s Mladou Boleslaví na jednu jízdenku.
Ve Vlkavě bude možné přestupovat z linky 432 na linku 436, která jede do Nymburka, v některých případech na sebe budou autobusy přímo čekat, aby cestující mohli přestoupit.
Z Vlkavy pojede linka 432 do Mladé Boleslavi přímo po hlavní silnici I/38 bez zajíždění do Němčic či do zastávek Luštěnice, Zelená a Luštěnice, Sluneční. Tyto zastávky nově obslouží některé spoje linky H20 Loučeň – Mladá Boleslav.
Oblast Poděbradsko – Kolínsko
Linky 678 a 679 jsou proloženy v úseku Poděbrady – Oseček – Sokoleč, čímž obce Sokoleč, Oseček a Pňov, Předhradí získávají díky pravidelnému intervalu výrazné zlepšení dopravní obsluhy z / do Poděbrad, a to ráno každých 30 až 60 min., dopoledne a odpoledne každou hodinu. Autobusy budou navíc u železničního nádraží v Poděbradech navazovat na rychlíky z/do Prahy.
Díky rovnoměrnému prokladu a návaznostem na vlaky ve Velimi či Cerhenicích jsou výše uvedené obce napojeny na vlakovou dopravu z/do Prahy. Ráno ve směru do Prahy lze každých 30 min. dojet linkou 678 a 679 do Velimi či Cerhenic, kde navazují vlaky do Prahy, odpoledne lze v lichou hodinu vystoupit v Cerhenicích, sudou ve Velimi, odkud budou navazovat spoje zmíněných linek ve směru Poděbrady.
Sokoleč díky nové lince 679 získává přímé spojení s Kolínem, které dosud nebylo zajišťováno, a to ráno v intervalu 60 – 90 min., dopoledne a odpoledne každé dvě hodiny.
Cerhenice, Cerhýnky a Dobřichov díky prokladu linek 675 a 678 rovněž mohou využívat pravidelného spojení do Prahy. V zastávce Pečky, Žel. st. budou autobusy ráno i odpoledne navazovat z / na osobní či spěšné vlaky každou hodinu, dopoledne cca každé dvě hodiny!
Zlepší se také přímé spojení do Kolína z Cerhenic, Velimi a Nové Vsi I. Z Cerhenic a Nové Vsi I pojede linka 675 do Kolína ráno po 90 min., odpoledne pravidelně každou hodinu. Spojení z Velimi do Kolína bude nově zajišťováno linkami 675 a 679, jejichž spoje budou koordinovány tak, aby zajistily přímé spojení do Kolína ráno i odpoledne v intervalu 30 – 60 min.
Nové víkendové spoje
Obyvatelé obcí Sokoleč, Oseček, Pňov-Předhradí, Velim a Vítězov nově budou moci využívat i víkendového spojení do Poděbrad i Kolína díky sobotnímu a nedělnímu provozu na lince 679.
Zdroj: pid cz
2/20/2019
Do Budějovic budou z Rakouska jezdit trojkové Talenty s českou stopou
dopravacz
Počínaje prosincem 2022 dojde na trati Linec – České Budějovice k výrazné obnově vozového parku. Místo dosavadních dosluhujících netrakčních jednotek CityShuttle s lokomotivou Taurus (1116) nasadí rakouské dráhy (ÖBB) moderní jednotky Talent 3 od Bombardieru. Vyplývá to z nedávného jednání jihočeských železničářů se zástupci ÖBB.
„Rakouští kolegové nás informovali, že od prosince 2022 by měl být CityShuttle nahrazen modernější jednotkou Talent 3,“ sdělil ve čtrnáctideníku Českých drah Železničář ředitel českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD Jiří Kafka. Připomněl, že zmíněný stroj Rakušané prezentovali loni na Národním dnu železnice právě v Českých Budějovicích.
Obě strany se dohodly na spolupráci na dalších deset let, rozsah přeshraniční dopravy by se přitom neměl zmenšovat. Aktuálně jezdí na trase Praha – České Budějovice – Linec čtyři páry expresů, mezi Českými Budějovicemi a Lincem pak operují čtyři páry osobních vlaků denně.
Jednotky Talent 3 pro ÖBB představil Bombardier loni na berlínském veletrhu Innotrans. Skříně pro třetí generaci regionálních jednotek vyrábí v tuzemském závodu v České Lípě.
Zdroj: zdopravy cz
Počínaje prosincem 2022 dojde na trati Linec – České Budějovice k výrazné obnově vozového parku. Místo dosavadních dosluhujících netrakčních jednotek CityShuttle s lokomotivou Taurus (1116) nasadí rakouské dráhy (ÖBB) moderní jednotky Talent 3 od Bombardieru. Vyplývá to z nedávného jednání jihočeských železničářů se zástupci ÖBB.
„Rakouští kolegové nás informovali, že od prosince 2022 by měl být CityShuttle nahrazen modernější jednotkou Talent 3,“ sdělil ve čtrnáctideníku Českých drah Železničář ředitel českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD Jiří Kafka. Připomněl, že zmíněný stroj Rakušané prezentovali loni na Národním dnu železnice právě v Českých Budějovicích.
Obě strany se dohodly na spolupráci na dalších deset let, rozsah přeshraniční dopravy by se přitom neměl zmenšovat. Aktuálně jezdí na trase Praha – České Budějovice – Linec čtyři páry expresů, mezi Českými Budějovicemi a Lincem pak operují čtyři páry osobních vlaků denně.
Jednotky Talent 3 pro ÖBB představil Bombardier loni na berlínském veletrhu Innotrans. Skříně pro třetí generaci regionálních jednotek vyrábí v tuzemském závodu v České Lípě.
Zdroj: zdopravy cz
Z archivu: Bombardier a rakouské ÖBB ukázaly první jednotky Talent 3. Skříně se vyrábí v Česku
dopravacz
Bombardier Transportation vystavuje na železničním veletrhu Innotrans v Berlíně novou jednotku Talent 3. Třetí generace regionálních vlaků zamíří od příštího roku na západ Rakouska. Nová víceúčelová zóna dovoluje jednoduchou změnu výbavy z letní na zimní. V Berlíně se prezentuje jak možnost přepravy většího počtu kol, tak většího počtu lyží. Skříně jednotek se vyrábí v České Lípě.
Prvních 21 jednotek vyjede počátkem příštího roku ve Vorarlbersku. Následovat je bude dalších 25 kusů pro Tyrolsko. Šest z nich výrobce slíbil schválit bez omezení v Itálii, aby ÖBB mohly s Talenty 3 zajíždět do italského Jižního Tyrolska přes Brennerský průsmyk.
Obě série poskytnout přes 300 sedadel, ve Vorarlbersku až 53 míst pro kola, v Tyrolsku polovinu. Vlak by měl působit prostorně. ÖBB slibují pohodlná stavitelná sedadla s dostatečným prostorem pro nohy. Informace zajistí palubní portál přes wifi a informační displeje. Vlak je nízkopodlažní a interiér je rozdělený do různých zón tak, aby například individuální cestující a skupiny našli optimální místo pro svou cestu.
Bombardier na představení zmínil, že vývoj zvládl za méně než 21 měsíců. I díky možnosti otestovat spolehlivost komponent na předchozí generaci vlaků dodávaných DB Regio.
Zdroj: zdopravy cz
Bombardier Transportation vystavuje na železničním veletrhu Innotrans v Berlíně novou jednotku Talent 3. Třetí generace regionálních vlaků zamíří od příštího roku na západ Rakouska. Nová víceúčelová zóna dovoluje jednoduchou změnu výbavy z letní na zimní. V Berlíně se prezentuje jak možnost přepravy většího počtu kol, tak většího počtu lyží. Skříně jednotek se vyrábí v České Lípě.
Prvních 21 jednotek vyjede počátkem příštího roku ve Vorarlbersku. Následovat je bude dalších 25 kusů pro Tyrolsko. Šest z nich výrobce slíbil schválit bez omezení v Itálii, aby ÖBB mohly s Talenty 3 zajíždět do italského Jižního Tyrolska přes Brennerský průsmyk.
Obě série poskytnout přes 300 sedadel, ve Vorarlbersku až 53 míst pro kola, v Tyrolsku polovinu. Vlak by měl působit prostorně. ÖBB slibují pohodlná stavitelná sedadla s dostatečným prostorem pro nohy. Informace zajistí palubní portál přes wifi a informační displeje. Vlak je nízkopodlažní a interiér je rozdělený do různých zón tak, aby například individuální cestující a skupiny našli optimální místo pro svou cestu.
Bombardier na představení zmínil, že vývoj zvládl za méně než 21 měsíců. I díky možnosti otestovat spolehlivost komponent na předchozí generaci vlaků dodávaných DB Regio.
Zdroj: zdopravy cz
2/19/2019
České dráhy čelí kritice Ropidu, na třetí nejvytíženější trati vynechaly 18 spojů
dopravacz
Téměř dvacet spojů na jedné z nejvytíženějších linek v Pražské integrované dopravě zrušily během pondělí České dráhy. Důvodem byly chybějící soupravy.
České dráhy musely kvůli poruchám zrušit na lince S7 v úseku Praha – Řevnice jen během pondělí celkem 18 spojů. Jde o takzvané vložené vlaky, díky kterým je v době přepravní špičky zkrácen interval na 10 minut. Linka S7 je podle posledních statistik Ropidu třetí nejvytíženější v rámci Pražské integrované dopravy.
„Výpadky byly už minulý týden kvůli závadám lokomotivy. Pondělní výpadky byly ale podstatně větší. Je to naprosto neúnosné,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Ve středu proto čeká Ropid jednání s Českými drahami, kde od dopravce chce slyšet, jaká opatření přijal. „Vynechané spoje nezaplatíme,“ dodal Drápal. Smlouva uzavřená bez soutěže neumožňuje ale zdaleka takové sankce, jaké si některé kraje vymínily v nových smlouvách po soutěžích či poptávkových řízeních. Dopady na cestující v pondělí byly ještě relativně menší než v jiné týdny kvůli tomu, že polovina Prahy má jarní prázdniny.
Problémy se tentokrát týkaly řídících vozů Bfhpvee řady 961, které jsou součástí soupravy lidově nazývané Syslograf. Souprava je ještě složená z revitalizovaný patrových vozů řady Bdmteeo a elektrické lokomotivy. Jde o doplněk CityElefantů, které jezdí až do Berouna, „syslografy“ jezdí většinou jen do Řevnic. „Bohužel došlo k souběhu několika poruch dveří právě na řídicích vozech a nepodařilo se za ně zajistit náhradu,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Trať z Prahy do Berouna patří v PID mezi nejproblematičtější, většinou kvůli technickým problémů samotné infrastruktury. SŽDC slibuje postupně opravu této trati.
Zdroj: zdopravy cz
Téměř dvacet spojů na jedné z nejvytíženějších linek v Pražské integrované dopravě zrušily během pondělí České dráhy. Důvodem byly chybějící soupravy.
České dráhy musely kvůli poruchám zrušit na lince S7 v úseku Praha – Řevnice jen během pondělí celkem 18 spojů. Jde o takzvané vložené vlaky, díky kterým je v době přepravní špičky zkrácen interval na 10 minut. Linka S7 je podle posledních statistik Ropidu třetí nejvytíženější v rámci Pražské integrované dopravy.
„Výpadky byly už minulý týden kvůli závadám lokomotivy. Pondělní výpadky byly ale podstatně větší. Je to naprosto neúnosné,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Ve středu proto čeká Ropid jednání s Českými drahami, kde od dopravce chce slyšet, jaká opatření přijal. „Vynechané spoje nezaplatíme,“ dodal Drápal. Smlouva uzavřená bez soutěže neumožňuje ale zdaleka takové sankce, jaké si některé kraje vymínily v nových smlouvách po soutěžích či poptávkových řízeních. Dopady na cestující v pondělí byly ještě relativně menší než v jiné týdny kvůli tomu, že polovina Prahy má jarní prázdniny.
Problémy se tentokrát týkaly řídících vozů Bfhpvee řady 961, které jsou součástí soupravy lidově nazývané Syslograf. Souprava je ještě složená z revitalizovaný patrových vozů řady Bdmteeo a elektrické lokomotivy. Jde o doplněk CityElefantů, které jezdí až do Berouna, „syslografy“ jezdí většinou jen do Řevnic. „Bohužel došlo k souběhu několika poruch dveří právě na řídicích vozech a nepodařilo se za ně zajistit náhradu,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Trať z Prahy do Berouna patří v PID mezi nejproblematičtější, většinou kvůli technickým problémů samotné infrastruktury. SŽDC slibuje postupně opravu této trati.
Zdroj: zdopravy cz
2/18/2019
ROPID hodnotí autobusy: Nejlepší je DPP a Uher, nejhorší Štěpánek a OAD Kolín
dopravacz
Organizátor dopravy v Praze a okolí ROPID vydal hodnocení autobusových dopravců za loňský rok. Pražská integrovaná doprava se chlubí především rostoucím podílem bezbariérových vozidel, který loni meziročně vzrostl z 66 procent na 71 procent. Průměrné stáří autobusů se mírně snížilo z 8,9 na 8,5 roku. Podle ROPIDu se zlepšila také ústrojová kázeň a čistota vozidel.
Na druhé straně jsou jiné standardy, které se nedaří zcela plnit. Nejčastějším prohřeškem bylo neplnění grafikonu, negarantování bezbariérových spojů a špatné nebo žádné informování cestujících ve vozidlech. ROPID vady připisuje nedostatku řidičů a dalšího personálu, který trápí celou republiku.
„Nutno však konstatovat, že s tímto celorepublikovým problémem se dopravci vypořádali nad očekávání uspokojivě a nyní již k personálním výpadkům na linkách PID prakticky nedochází,“ konstatuje ve zprávě ROPID. Zároveň přidal tabulku všech 19 dopravců, kteří pražské a příměstské linky v rámci PID obsluhují. Seřadil je podle kvality v loňském roce. Prakticky všechny požadované standardy plnil jen Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) a Martin Uher. Na chvostu pak jsou Jaroslav Štěpánek a OAD Kolín, jejichž služba plnila standardy méně než ze 40 procent.
Zdroje: pid cz, zdopravy cz, busportal cz
Organizátor dopravy v Praze a okolí ROPID vydal hodnocení autobusových dopravců za loňský rok. Pražská integrovaná doprava se chlubí především rostoucím podílem bezbariérových vozidel, který loni meziročně vzrostl z 66 procent na 71 procent. Průměrné stáří autobusů se mírně snížilo z 8,9 na 8,5 roku. Podle ROPIDu se zlepšila také ústrojová kázeň a čistota vozidel.
Na druhé straně jsou jiné standardy, které se nedaří zcela plnit. Nejčastějším prohřeškem bylo neplnění grafikonu, negarantování bezbariérových spojů a špatné nebo žádné informování cestujících ve vozidlech. ROPID vady připisuje nedostatku řidičů a dalšího personálu, který trápí celou republiku.
„Nutno však konstatovat, že s tímto celorepublikovým problémem se dopravci vypořádali nad očekávání uspokojivě a nyní již k personálním výpadkům na linkách PID prakticky nedochází,“ konstatuje ve zprávě ROPID. Zároveň přidal tabulku všech 19 dopravců, kteří pražské a příměstské linky v rámci PID obsluhují. Seřadil je podle kvality v loňském roce. Prakticky všechny požadované standardy plnil jen Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) a Martin Uher. Na chvostu pak jsou Jaroslav Štěpánek a OAD Kolín, jejichž služba plnila standardy méně než ze 40 procent.
ROPID hodnotil standardy kvality osmým rokem, chce je přitom zpřísnit. „Rok 2019 bude posledním rokem měření a vyhodnocování standardů dle stávajících smluv, od roku 2020 budou platit nové, náročnější standardy, které by měly přinést výraznější kvalitativní posun v poskytovaných službách v rámci PID,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Vybrané statistické údaje (k 31. 12. 2018)
• počet autobusových linek PID: 376
• počet autobusových dopravců PID: 19
• počet autobusů PID: 2 183
• průměrné stáří vozového parku: 8,5 let
• podíl bezbariérově přístupných autobusů: 71 %
• počet autobusových zastávek PID: 3 230 (dle názvů), 6 892 (dle jednotlivých stanovišť)
• počet ujetých km autobusy PID za rok: cca 107 mil. km, z toho:
o 80 mil. km v Praze
o 27 mil. km ve Středočeském kraji
Celkové hodnocení kvality jednotlivých dopravců (pořadí dle celkového procenta plnění standardů)
Dopravci s vysokou
kvalitou
(splněno 80 a více %
standardů)
* = takto označení dopravci
splnili všechny standardy
|
Dopravní podnik hl. m.
Prahy*
Martin UHER* ČSAD POLKOST STENBUS |
Dopravci
s vyšší kvalitou
(splněno mezi 60 % a 80 %
standardů)
|
ČSAD Česká Lípa
Autodoprava LAMER ČSAD Slaný ČSAD Benešov ČSAD MHD Kladno |
Dopravci
s průměrnou kvalitou
(splněno mezi 40 % a 60 %
standardů)
|
ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
POHL Kladno ABOUT ME ARRIVA CITY Valenta Bus ČSAD Střední Čechy Vlastimil Slezák Kateřina Kulhánková |
Dopravci
s nižší kvalitou (splněno méně než 40 % standardů)
|
Jaroslav Štěpánek
OAD Kolín |
Zdroje: pid cz, zdopravy cz, busportal cz
2/17/2019
750 korun na den. Švýcarská centrála cestovního ruchu bude na veletrhu Holiday World v Praze od 21. do 24. února prodávat jednodenní jízdenky platné v celé síti Rhétské dráhy (Rhätische Bahn) za 750 Kč.
dopravacz
Rhétská dráha (RhB) opět nabídne jízdenky na unikátní železnici
Fanoušci železnice mají opět možnost koupit si výrazně levněji jízdenku pro neomezené cestování na jedné ze tří železnic zapsaných v seznamu světového dědictví UNESCO. Švýcarská centrála cestovního ruchu bude na veletrhu Holiday World v Praze od 21. do 24. února prodávat jednodenní jízdenky platné v celé síti Rhétské dráhy (Rhätische Bahn) za 750 Kč. Běžná cena je 75 švýcarských franků, tedy více než dvojnásobek.
Na stánku bude kromě prodeje také soutěž o jízdenky na Rhétskou dráhu, lanovku na Pilatus a další ceny. K dispozici bude i nová mapa Rhätische Bahn pro rok 2019 a letní mapa s tipy pro pěší turistiku.
Jízdenka platí na všechny vlaky v síti RhB včetně panoramatického vlaku Bernina a Glacier Express, u nich je ale potřeba ještě zakoupit místenku. Jízdenka je otevřená až do konce roku 2019 a platí jeden kalendářní den od označení na nádraží. Při koupi tak máte naprostou flexibilitu, kdy do Švýcarska pojedete. Děti do 6 let cestují zdarma, pro starší děti se vyplatí koupit denní jízdenku na místě, je za 16 franků.
Rhätische Bahn provozují vlaky v kantonu Graubünden na kompletně elektrifikované úzkokolejce s metrovým rozchodem. Celková délka sítě je 386 kilometrů včetně 115 tunelů a 617 mostů. Úsek mezi Thusisem a italským Tiranem je jednou ze tří železnic na světě, které jsou zapsány v seznamu světového dědictví UNESCO. Na trase překonává například průsmyk Bernina ve výšce 2 253 metrů a vlak čeká stoupání až 70 promile, který zvládá bez ozubnice. Celou trať je možné projet i virtuálně v Google Street View.
Tipy pro Vaše cesty s Rhétskou dráhou naleznete v češtině na webových stránkách MojeŠvýcarsko. Inspirací pro cestu může být i cyklus přednášek Švýcarsko po kolejích a v pohorkách publicisty a železničního nadšence Petra Čermáka, který probíhá po různých městech.
Rhétská dráha (RhB) opět nabídne jízdenky na unikátní železnici
Fanoušci železnice mají opět možnost koupit si výrazně levněji jízdenku pro neomezené cestování na jedné ze tří železnic zapsaných v seznamu světového dědictví UNESCO. Švýcarská centrála cestovního ruchu bude na veletrhu Holiday World v Praze od 21. do 24. února prodávat jednodenní jízdenky platné v celé síti Rhétské dráhy (Rhätische Bahn) za 750 Kč. Běžná cena je 75 švýcarských franků, tedy více než dvojnásobek.
Na stánku bude kromě prodeje také soutěž o jízdenky na Rhétskou dráhu, lanovku na Pilatus a další ceny. K dispozici bude i nová mapa Rhätische Bahn pro rok 2019 a letní mapa s tipy pro pěší turistiku.
Jízdenka platí na všechny vlaky v síti RhB včetně panoramatického vlaku Bernina a Glacier Express, u nich je ale potřeba ještě zakoupit místenku. Jízdenka je otevřená až do konce roku 2019 a platí jeden kalendářní den od označení na nádraží. Při koupi tak máte naprostou flexibilitu, kdy do Švýcarska pojedete. Děti do 6 let cestují zdarma, pro starší děti se vyplatí koupit denní jízdenku na místě, je za 16 franků.
Rhätische Bahn provozují vlaky v kantonu Graubünden na kompletně elektrifikované úzkokolejce s metrovým rozchodem. Celková délka sítě je 386 kilometrů včetně 115 tunelů a 617 mostů. Úsek mezi Thusisem a italským Tiranem je jednou ze tří železnic na světě, které jsou zapsány v seznamu světového dědictví UNESCO. Na trase překonává například průsmyk Bernina ve výšce 2 253 metrů a vlak čeká stoupání až 70 promile, který zvládá bez ozubnice. Celou trať je možné projet i virtuálně v Google Street View.
Tipy pro Vaše cesty s Rhétskou dráhou naleznete v češtině na webových stránkách MojeŠvýcarsko. Inspirací pro cestu může být i cyklus přednášek Švýcarsko po kolejích a v pohorkách publicisty a železničního nadšence Petra Čermáka, který probíhá po různých městech.