Stránky

3/29/2019

Každou sobotu - Kozel expres přímo do pivovaru.

dopravacz
Kozel expres přímo do pivovaru
Trasa Praha hlavní nádraží-Velké Popovice pivovar na mape
27.8 km – 23 min
Doporučujeme si zakoupit online jízdenky předem  nebo na pokladnách ČD. Doprodej pak probíhá přímo ve vlaku.
Zpestřete si sobotu netradičním výletem! Motorák s označením 810 v retro nátěru 80. let minulého století vás doveze přímo z Prahy do Velkých Popovic. Tam na vás bude čekat průvodce, který vás dovede do pivovaru a vydá se s vámi za poznáním výroby Velkopopovického Kozla. Během prohlídky poznáte bohatou historii pivovaru. Zjistíte, jak se vaří poctivé pivo a sami si jej vyzkoušíte i načepovat. Ochutnávka piva v ležáckých sklepech a seznámení se s živým maskotem kozlem Oldou je samozřejmostí.
  • Kozel expres vyjede od dubna každou sobotu.
  • Jízdenka bude stát 390 Kč, v ceně bude zahrnuto jízdné do zvláštního vlaku a prohlídka pivovaru s ochutnávkou piva.
  • Odjezd z Prahy v sobotu v 10:20
  • Návrat do Prahy 15:02
Během prohlídky pivovaru se seznámíte s příběhem zakladatelské rodiny Ringhofferů, nahlédnete pod pokličku velkopopovickým sládkům a poznáte celý výrobní proces piva, které se zde vaří podle nezměněných tradičních postupů více než 140 let. V pivovarských sklepích ochutnáte čerstvého nefiltrovaného a nepasterizovaného Velkopopovického Kozla. Na závěr vás pak čeká setkání s živým maskotem pivovaru – kozlem Oldou.

  • Vydejte se vlakem Kozel expres do pivovaru
  • Poznejte malebný velkopopovický pivovar a jeho bohatou historii
  • Odjezd do pivovaru každou sobotu z Praha hl. nádraží
Zdroje: kozel cz,  cysnews cz , 


3/28/2019

Mezi Mostem a Litvínovem mají jezdit další dvě nové tramvaje

dopravacz
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova (DPmML) nakoupí další dvě nové nízkopodlažní tramvaje za 80 milionů korun. Nasadit je má do konce příštího roku, pokud se nebude protahovat soutěž.
Trasa na mape
DPmML poptává dvě nízkopodlažní tramvaje o délce 20 až 25 metrů, každá má pojmout nejméně 45 sedících cestujících a 110 stojících. Vozy mají být vybaveny wi-fi připojením, dopravce požaduje maximální rychlost 70 kilometrů za hodinu. Vyplývá to z dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele.
Požadavky prakticky kopírují podmínky z loňské rychlosoutěže na dodávku tří nových tramvají. Podmínkou je schválení vozidla v Česku. Zatímco loni tyto požadavky splnil jen Pragoimex s tramvají EVO 2
letos je může splnit i Stadler se svoji tramvají Tango, kterou dodává do Ostravy.
Nákup dalších tramvají umožní nová dotace z Integrovaného regionálního operačního programu, kterou nedávno odsouhlasilo ministerstvo pro místní rozvoj. Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova má získat na nové tramvaje 68 milionů korun.
Podle zadávací dokumentace mají zájemci měsíc na podání nabídky. Uzávěrka je 29. dubna, na zpracování nabídky tak dal podnik více času než loni. Tehdy v podobné soutěži v Mostě měli zájemci na podání nabídky jen 20 dní.  Tři tramvaje z tohoto tendru nakonec dodá společnost Pragoimex, která byla jediným zájemcem. Za tři tramvaje má zaplatit DPmML 104 milionů korun.
Zdroj: zdopravy cz

3/25/2019

Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu. Část 2.

dopravacz
Linka S34 vede z Masarykova nádraží přes Vysočany, Satalice a Kbely do Čakovic. V provozu je od roku 2013 a platí na ní standardní tarif Pražské integrované dopravy. Pro obyvatele, kteří bydlí v blízkosti nádraží je cesta vlakem rychlejší, než kdyby použili autobus a metro. Například z Čakovic trvá cesta na Masarykovo nádraží vlakem 24 minut, oproti tomu autobusem a metrem 35 minut. Podle prezentace Ropidu je vlak dokonce o minutu rychlejší, než kdyby člověk stejnou cestu jel autem.
jízdní řád
Zdroje: vlaky net , dopravacek eu, kzc cz

3/23/2019

Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu

dopravacz
Projeli jsme se mravencem do Čakovic. Cestující neurazí
Společnost KŽC Doprava dnes oficiálně pokřtila své dva nové motoráky řady 813 pro Prahu. Vlaky přezdívané mravenec nebo bageta nesou nově ženská jména Klárka a Kristýnka. Redakce deníku Zdopravy.cz je vyzkoušela už v úterý ve zkušebním provozu.

Mravenci vznikají ve slovenské strojírně ŽOS Zvolen přestavbou klasických motoráků řady 810, které se vyráběly od poloviny 70. let ve Vagonce Studénka. Vlaky společnosti KŽC Doprava jezdí na lince S34 od roku 2014, linku obsluhovaly dosud právě desítky let staré motorové vozy řady 810.
Modernější motoráky na linku S34 nedorazily, KŽC Doprava jezdí dál s vozy 810
Nový vlak na pražských kolejích. Mravenec zahájil zkušební provoz do Čakovic
Firma mravence označuje za nejmodernější motoráky v rámci Pražské integrované dopravy. Vlak je podle prvních dojmů pohodlný a relativně tichý, na trati z Masarykova nádraží do Čakovic nehází s cestujícími ze strany na stranu. Ocenit je třeba oddělení prostorů pro cestující vnitřními dveřmi, což třeba chybí šumavskému RegioSprinteru. Snad trochu hlučné je topení. V úterý se nám nepodařilo připojit k wifi a nefungoval informační systém, což může být dáno zkušebním provozem. Trochu podivně působí brano u dveří do prostoru pro postižené, které snad zavírá až příliš zprudka.
Nový motorák cestující ale rozhodně neurazí, sluší mu i barvy PID. Od pondělí už cestující na lince S34 jiný vlak neuvidí. Motorové jednotky mají kapacitu 65 míst k sezení a až 102 míst ke stání.
Zdroje: zdopravy cz, lidovky cz

3/20/2019

Den Cyklohráčku ve Slaném 30. 3. 2019

dopravacz
V sobotu 30. března 2019 proběhne od 10:30 do 17:00 hod. na vlakovém nádraží ve středočeském královském městě Slaný letošní první akce v rámci tzv. Dnů Pražské integrované dopravy – Den Cyklohráčku. Tato komornější akce se koná u příležitosti 5. výročího vlaku Cyklohráček, který letos vjíždí již do své 6. sezóny. Na návštěvníky čekají symbolické oslavy této netradiční vlakové soupravy, jenž bude v den akce mimořádně posílena o další vůz – motorový retro vůz řady 854. Připraveny jsou i speciální jízdy motorového vozu řady 831 přezdívaného Kredenc nebo tradiční historické autobusy, které jsou nedílnou součástí dnů PID. Na bohatý doprovodný program se můžete těšit nejen na nádraží ve Slaném, ale také v Hornickém skanzenu Mayrau či v Železničním muzeu Zlonice, které zahajuje svou letošní sezónu
Výletní vláček přestavěný na velké pojízdné hřiště pro děti bude v letošním roce 2019 jezdit už šestou sezónu. Každý nepracovní den vyrážíme z Prahy hl. n. vždy v 9:02 a 13:02, zpět ze Slaného jedeme v 11:01 a 16:55. Během letošní sezóny bude Cyklohráček každé druhé sobotní odpoledně prodloužen opět až do Zlonic, kde se nachází Železniční muzeum o historii starých nádraží, parních lokomotiv či dřevěných vagónů. Jízdní řád si můžete stáhnout zde
O Cyklohráčku
Zatímco se strojvedoucí a vlakvedoucí Cyklohráčku postarají, abyste v pořádku dorazili ke svému cíli, hrajvedoucí má na starosti, aby vám cesta příjemně ubíhala. Když si budete chtít půjčit něco na hraní nebo třeba jen poradit s pravidly hry, už víte, na koho se obrátit!
Na výlet s Veselou krávou či Legem
Nedílnou součástí Cyklohráčku bude od letošní sezóny tzv. Veselá kráva nebo, chcete-li, Lego. Nevíte, oč jde? Jde o motorovou lokomotivu řady 714, která bude nově vedoucím hnacím vozidlem celé soupravy Cyklohráčku. Její klasická barevná kombinace továrního nátěru na čelech lokomotiv připomíná maskota značky tavených sýrů, od nichž je odvozena přezdívka Veselé krávy. Název Lego se pak používá proto, že lokomotiva připomíná oblíbenou dětskou stavebnici díky svému barevnému a především tvarovému uspořádání karoserie.
Vůz plný hraček
Tento vůz je určen spíše menším dětem, cestující tu najdou dětský koutek se stavebnicemi, vláčkovými skládačkami, leporely nebo vláčkodráhou. Vůz je nízkopodlažní, aby se do něj dobře dostaly i kočárky.
Vůz plný balónků         
Asi nejoblíbenější je u dětí vůz s balónky, který si stále nachází nové příznivce. Uvnitř vagónu na vás čeká velké balónkoviště se skluzavkou, koupací pytel, velká stavebnice a speciální dřevěné hry na stěnách. U dveří je rozšířený prostor, kam se vejde několik dětských kočárků.
Vůz plný kol
Jestliže jste zodpovědní sportovci a namísto her vás spíše zajímá, jestli jsou vaše kola připravena na výlet, tak myslíme i na cyklisty! Na palubě Cyklohráčku je k dispozici kompresor na huštění pneumatik, sada lepení či základní nářadí pro opravu kola. Pro cyklisty mají hrajvedoucí jako dárek připravenou reflexní bezpečnostní pásku, aby byli na silnici lépe vidět.
Vůz plný her
V tomto voze si můžete kreslit bílými i barevnými křídami na tabuli, vyhrát si s molitanovou stavebnicí nebo si půjčit karetní a jiné hry.
Na co se můžete těšit na nádraží ve Slaném
  • mimořádné jízdy motorového vozu 831.043 „Kredenc“ v okolí Slaného (do Zlonice, Kralup nad Vltavou a Loun)
  • nostalgické jízdy historickými autobusy po městě Slaný a do jeho okolí (Vinařice, Zlonice)
  • komentované prohlídky zdejší dopravní kanceláře (organizovaně dle zájmu návštěvníku)
  • hudební vystoupení slánské kapely BG-swing (10:45-11:15 / 12:00-13:00 / 14:00-15:00 hod.)
  • představení „Husy na tahu“ Divadla Dam Dam (dle počasí v nádražní budově či venku od 11:15 a 13:15 hod.)
  • statická výstava autobusu dopravce ČSAD Slaný a.s.
  • tradiční workshop Cyklohráčku pro malé návštěvníky
  • informační stánky PID, ČD a města Slaný
  • stánky s občerstvením
  • atrakce pro děti

Na co se můžete těšit v Železničním muzeu Zlonice
  • doprovodný program v rámci zahájení nové sezóny muzea
  • ukázka práce hasičů SDH Zlonice
  • malá výstava autoveteránů
  • tradiční jízdy historickou malodráhou  areálu muzea
  • zpřístupnění nového lapidária se starými mlýnskými kameny a sochami andělu či díla kameníka a restaurátora Alexandra Bláhy
  • stánek s občerstvením s možností opékání špekáčků
  • v trase „Zlonice,Žel.st. – Zlonice,Lisovice,Muzeum“ budou zavedeny mimořádné jízdy historického autobusu

Více informací o Železničním muzeu Zlonice zde.
Více informací o Hornickém skanzenu Mayrau zde.

Jízdy motorového vlaku 831.043 „Kredenc“
  • ranní jízda z Loun přes Zlonice do Slaného a odpolední zpět do Loun
  • přes den mimořádné jízdy mezi Slaným a Zlonicemi
  • odpolední speciální jízda ze Slaného do Kralup nad Vltavou a zpět jízdní řád připravujeme …

Jízdy historickými autobusy
linka PID 1 zajistí okružní jízdy po městě Slaný
linka PID 2 pojede do Hornického skanzenu Mayrau a do Železničního muzea Zlonice 

Zdroj: pid cz

Dráhy budou v sezoně vypravovat parní vlaky na Pražský semmering

dopravacz
S koncem března nastane v Praze a okolí nová sezona turistických vlaků Českých drah a KŽC Doprava. Úplnou novinkou jsou parní vlaky, které budou vypravovat České dráhy na jihozápadě Prahy. Dětský vlak Cyklohráček bude zase častěji jezdit až do Zlonic. Novinky představili dnes zástupci Prahy a Středočeského kraje na tiskové konferenci.
Parní vlaky budou jezdit o sobotách 6. dubna, 11. května, 22. června a 19. října. Souprava tvořená historickými vagony ze 40. a 50. let včetně bufetového vozu bude vyjíždět ze Smíchova (vždy v 10:25 a 14:16), vystoupá Prokopským a Dalejským údolím do Rudné, odkud zamíří do Hostivice a po Pražském semmeringu se vrátí na Smíchov. Okruh projede vždy dvakrát.
„Tímto novým projektem chceme oslovit mimo jiné i zahraniční návštěvníky Prahy. Partnerem těchto jízd je Prague City Tourism,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a střední Čechy Jakub Goliáš. V čele vlaků budou podle něj lokomotivy řady 423 nebo 354. Pro Prahu typický čtyřkolák (434) totiž prochází kompletní opravou.
Historické výletní vlaky společnosti KŽC Doprava vyrazí na koleje letos poprvé v sobotu 30. března. Vyjede Rakovnický rychlík na Křivoklát, Kokořínský rychlík do Mšena a Podtrosecký rychlík do Prachovských skal. „Nesmíme zapomenout ani na Posázavský motoráček. I ten začne jezdit v sobotu 30. března a pojede vždy v sobotu dopoledne a v neděli odpoledne z Prahy přes Davli do Čerčan a zpátky. Letos navíc v lepších trasách než loni,“ doplnil šéf firmy Bohumil Augusta.
České dráhy podobně jako loni budou vypravovat cyklistický vlak CykloBrdy do Příbrami a Březnice s legendární bardotkou v čele. „Jednáme nyní o jeho prodloužení až do jihočeské Blatné,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr. Každou sobotu od dubna do konce září bude jezdit z hlavního nádraží i vlak do velkopopovického pivovaru.
Výletní vlaky jsou zahrnuty (vyjma parních) do Pražské integrované dopravy. Českým drahám je Středočeský kraj a Praha hradí v rámci celkové objednávky veřejné služby, KŽC Doprava dostane zaplaceno od Prahy 1,6 milionu, od kraje 8,5 milionu.
Zdroj: zdopravy cz

Jen náš a státní tarif, za režijkáře nám plaťte. První kraje chystají zákaz ceníku ČD

dopravacz
Na české železnici se schyluje k zásadní změně, kterou část cestujících vůbec nepocítí, může se ale velmi dotknout zejména majitelů režijních jízdenek či držitelů slevových karet Českých drah.
Ve vlacích objednávaných dvěma kraji by v budoucnu měl platit pouze krajský integrovaný tarif a budoucí jednotný státní tarif, nikoliv ceník dopravce. To by znamenalo konec uznávání slevových karet Českých drah i režijek.
O změně už rozhodli v Plzeňském kraji, kde jako první tuto povinnost zavedou na lince P2 z Klatov do Berouna od prosince 2021, velmi vážně ji zvažuje Jihomoravský kraj.
V případě Plzeňského kraje je důvodem změna v konstrukci smluv. Nově jsou takzvaně brutto, tedy riziko tržeb leží plně na kraji a dopravce tržby odevzdává. V netto smlouvách jsou naopak tržby rizikem dopravce, který si o ně snižuje prokazatelnou ztrátu.
„Není jiná možnost, než požadovat jen náš tarif, jinak bychom se ošidili o část příjmů,“ vysvětlil hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard. Proto podle něj nebude kraj uznávat ani slevové nabídky Českých drah typu IN karet, uznávat se bude naopak chystaný státní jednotný tarif. Naopak na tarif TR10, který řeší ceny a nabídky Českých drah, může státní dopravce na této lince zapomenout.
Podobný krok zvažuje i Jihomoravský kraj. „O uznávání či neuznávání tarifu TR10 se v současné chvíli vede diskuze. Před finálním rozhodnutím je proto tuto otázku ještě předčasné komentovat,“ řekla mluvčí kraje Monika Brindzáková.
Jedině krajský tarif a případně státní jednotný požaduje podle veřejně dostupných údajů Ústecký kraj u smluv s RegioJetem a AŽD Praha. Kontrakt s Českými drahami není veřejně dostupný kvůli výjimce pro České dráhy jako emitenta obchodovatelných cenných papírů pro zveřejňování v registru smluv.
Velké diskuze lze očekávat i kvůli tomu, že pokud kraje nařídí uznávání pouze svého tarifu, ve vlacích Českých drah by to mělo znamenat konec režijních jízdenek. Jejich uživatelů je lehce pod sto tisíc. „O peníze z přepravy těchto cestujících bychom přišli. Pokud nám za ně České dráhy budou platit jízdné, je to jiná věc,“ dodal Bernard.
České dráhy mají ze zákona povinnost uznávat režijní jízdenky, což dlouhodobě označují i jako svoji diskriminaci vůči jiným dopravcům. Ministerstvo ale upravilo před dvěma lety tuto povinnost tak, že už nemusí platit ve vlacích ČD mimo závazek veřejné služby nebo v soutěžích. Změnu v přístupu krajů nechtějí dráhy zatím komentovat.
Místopředseda Odborového sdružení železničářů Vladislav Vokoun považuje nápady krajů za nešťastné. „Máme zatím málo informací k takovým úvahám. Každopádně jde o něco, co chceme s ministerstvem dopravy řešit,“ řekl Vokoun. Podle něho se také nikdo nepozastavuje, že na na regionálních autobusových linkách placených kraji jezdí zaměstnanci dopravců levněji.
Zdroj:  zdopravy cz

3/16/2019

RegioJet podepsal smlouvu na 7 jednotek Elf.eu pro Ústecký kraj. Pokračování.

dopravacz


RegioJet podepsal smlouvu na 7 jednotek Elf.eu pro Ústecký kraj
Subsidised regional lines in the Ústí nad Labem region
The trainsets will be used for regional transport in the Ústí nad Labem region in Northern Bohemia in the Czech republic. The new EMUs should enter service with the introduction of the new timetable of December 2021, as stipulated in the contract between RegioJet and the Ústí nad Labem region.
At the end of 2018 RegioJet was selected by the public transport authority of the region to operate the following lines:

  • TT 072: Ústí nad Labem západ- Štĕtí;
  • TT 073: Dĕčín hlavní nádraží– Ústí nad Labem Štrekov;
  • TT 123: Žatec- Most;
  • TT 130: Bílina- Most;
  • TT 131: Ústí nad Labem hlavní nádraží- Most;
  • TT 134: Teplice v Čechách- Litvínov.

Czech railway infrastructure manager SŽDC is to electrify the 2 km long section between Louka u Litvínova Litvínov before the new EMUs enter service.
Update: RegioJet will start its operations on these regional lines in December 2019 – starting with ex DB Regio 628 DMUs, being fully replaced by December 2021 by the fleet of 7 new PESA Elf.eu EMUs.
Elf2 is going European: Elf.EU
The Pesa-built Elf.EU is a new version of Pesa’s Elf2 platform of electric multiple units and RegioJet will be the launch customer. The indication EU shows that Pesa has the ambition to deliver this product, available in various configurations, to the European railway market.

The ones to be built for RegioJet will be multi system: 3kV DC and 25kV 50 Hz AC. Pesa also has variants for 1,5kV DC or 25kV 16.7 Hz AC available. The company is planning for, after overcoming a difficult time, its comeback to the European market.
Technical specifications Elf.EU

  • Maximum speed: 160 km/h
  • Length: 53 m
  • Passenger capacity: 110
  • Electric systems: 3 kV DC and 25 kV 50 Hz AC
  • Wheel configuration: Bo’2+ 2’Bo
  • TSI standards compliance: yes
  • Train signaling and control: ETCS Level 2 by Bombardier

Update: This middle section of each car is low-floor, the doors offer a platform level entry at 600 mm above the rail.
RegioJet’s Elf.EU amenities:

  • One toilet meeting PRM standards
  • Two spaces for people in a wheelchair
  • 6 bike storage spaces
  • A children’s play area
  • Power plugs are available near the seats
  • Acoustic and visual information systems
  • Two ticket vending machines
  • WiFi
Zdroj:  railcolornews com @dopravaczcz

3/15/2019

Slováci chtějí railjety z Prahy do Bratislavy, možná vyjedou už letos

dopravacz
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jedná s Českými drahami o tom, že by jeden pár railjetů zajížděl z Prahy do Bratislavy. Možnost dalšího spoje naznačuje i navrhované jízdní řády dálkové dopravy, které zveřejnilo ministerstvo dopravy. Zatím ale není jasné, kdy se české railjety do slovenského hlavního města dostanou.
Vyjádření obou dopravců se značně liší. „Jednání na toto téma můžeme potvrdit,“ řekl mluvčí ZSSK Tomáš Kováč. Mluví se o tom, že by k nasazení mělo dojít s červnovou změnou jízdních řádů. „Tato věc není na naší straně na pořadu dne. Aktuálně k červnové změně se u nás nic takového nechystá a JŘ 2020 je ještě hodně daleko, i když se na něm už pracuje,“ říká mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Podle zveřejněného návrhu jízdních řádů  by mělo jít o spoje Ex 572/573, tedy vlak s odjezdem z Prahy v 19:51 po Slovenské strele, ráno z Bratislavy před Slovenskou strelou s příjezdem do Prahy v 9 hodin.
Prodloužení railjetů do Bratislavy se nabízí i z důvodu, že dnes jedna souprava railjetů nocuje v Břeclavi. Přes noc zůstává v Bratislavě od aktuálního jízdného řádu také souprava rakouského railjetu ÖBB pro spojení Bratislava – Curych.
Railjety původně do Bratislavy měly zajíždět. Bývalé vedení Českých drah v čele s Petrem Žaludou jich chtělo koupit více a k soupravám pro linku do Vídně a Štýrského Hradce chtělo dokoupit ještě další netrakční jednotky pro spojení do Bratislavy a Budapešti. Plán zarazil nástupce Žaludy Dalibor Zelený dosazený do funkce tehdejším ministrem dopravy Zdeňkem Žákem.
Zdroj: zdopravy cz

Výstavba metra D se komplikuje. Město může ‚oživit‘ odstavené tramvajové trati

dopravacz
Důležitá podzemní spojnice mezi centrem a jihem hlavního města stále existuje pouze na papíře. Už loni na jaře měl začít geologický průzkum metra D v místě budoucích tunelů, země se ale zatím nikdo nedotkl. „Jsem stále optimista, na přelomu jara a léta bychom chtěli kopnout a zahájit průzkum území,“ řekl LN šéf pražského dopravního podniku Petr Witowski. Jen samotný průzkum terénu tak nabral roční skluz.
Dodavatel zakázky za zhruba miliardu korun už je podle Witowského vybraný, ale jeho jméno zatím uvádět nechce. I proto, že soutěž probíhá také na takzvaný geologický monitoring. Další související zakázka se pak týká budov, jež výstavba metra nějak zasáhne.
Průzkumné práce navíc nezačnou dřív, než dopravní podnik vyřeší žaloby proti územnímu rozhodnutí na tuto stavbu.
Jde o projekt za 40 miliard, který má stáhnout značnou část provozu pod zem. Třeba u Thomayerovy nemocnice v Krči zastaví autobus MHD ve špičce průměrně každých 25 vteřin. V těch místech ale povede linka D, takže metro část autobusů nahradí. I proto pravidelné zpožďování projektu Prahu, její obyvatele i návštěvníky bolí.
V roce 2030 by se mohlo začít stavět ,Metro S’, vyšlo by na 40 miliard
„V současné době pracujeme s termínem posledního čtvrtletí 2027 – tedy když všechno dobře dopadne,“ nastínil aktuální harmonogram šéf podniku Witowski. Věří v to i pražský radní pro dopravu. „S tímto odhadem souhlasím a děláme všechno pro to, aby se to podařilo,“ přitakal Adam Scheinherr (Praha sobě), který má ve vedení města za projekt politickou odpovědnost. 
Ještě před několika lety pracovali jeho předchůdci v radě města s mnohem optimističtějším datem 2023, kdy měl být v provozu první úsek mezi přestupním uzlem Pankrác (kde se „déčko“ zkříží s trasou C) a Novými Dvory.
Budování linky s deseti stanicemi zpozdily například nesnáze s výkupem parcel. Nebo dvě žaloby, které napadají vydané územní rozhodnutí na projekt. Jednu podali majitelé pozemků a druhou zástupci obchodního domu Arkády Pankrác.
Stavba tam má na rok a půl přerušit přístup k tamní stanici metra linky C. I kvůli žalobám chtějí šéfové dopravního podniku počkat se začátkem geologického průzkumu, než se podaří tyto nepříjemné záležitosti právníkům vyřešit. Kvůli riziku, že by byl někdo z žalobců úspěšný a rozdělané práce by bylo nutné přerušit – tedy platit například za hlídání vykopaných prostor, nebo dokonce jejich zasypání, což by vyšlo na velké peníze.
Generální ředitel dopravního podniku je přesvědčený, že se podaří soudním tahanicím vyhnout a se žalobci dospějí k dohodám. „Věřím, že jsme od nich jen týdny. V obou těchto problematických lokalitách,“ pronesl Witowski s tím, že by se nemělo jednat o peněžní náhrady.
Možností je například „oživení“ v tuto chvíli odstavené tramvajové trati, tedy její přivedení ze zastávky Pražského povstání k obchodnímu centru Arkády Pankrác. Šlo by aspoň o částečnou náplast za dočasně chybějící metro. 
Zpoždění stavby je nepříjemné i z pohledu městské kasy. Nyní se zdá, že Praha bude metro D platit ze svého nebo s pomocí bankovních půjček.
Vyhlédnutý příspěvek pěti miliard korun z bruselského dopravního programu je holubem, který už není ani na střeše. Peníze byly vázané na to, že politici budou u prvního úseku „déčka“ stříhat pásku nejpozději roku 2023. Mezi Pankrácí a Novými Dvory se ale bude v tunelech jezdit nejdříve na konci roku 2027.
Evropské miliardy proto neplánovaně zamíří na stavbu tramvajových tratí do Slivence a do Libuše.
Autor: Michal Pavec
Zdroj: lidovky cz

3/13/2019

Starobrněnská hospoda v tramvaji Dopravního podniku města Brna od 6. března bude každou středu jezdit centrem města


dopravacz




Kromě obvyklých pravidelných jízd Šalina pub nabídne jednu novinku - pasažéři si u vychlazeného půllitru Starobrna mohou zahrát i dvouhodinový Pub kvíz, a to každou první středu v měsíci.
Jízdy pro širokou veřejnost Dopravní podnik města Brna a pivovar Starobrno ve spolupráci se SNIP & CO plánují od začátku března do konce června a od září do prosince, vždy každou středu. Pravidelné standardní jízdy nabídnou hodinové svezení centrem Brna s nástupem na náměstí Svobody vždy v 18:00, 19:00, 20:00 a 21:00 hodin.
Jízdní řád Šalina pub 2019
- 1 jízda - na místě- 60 Kč
Prodej jízdenek probíhá při nástupu u průvodčího DPMB přímo v Šalina pubu. Jízda Pub kvízu stojí 120 kč na místě.
- 1 jízda - v předprodeji - 50 KčProdej jízdenek za zvýhodněnou cenu v info kanceláří DPMB Novobranská 16, v info stánku DPMB Joštova ul. Jízda Pub kvízu stojí v předprodeji 100 kč.
- Pivo na čepu- 30 Kč
Starobrno Medium

Každou první středu v měsíci si mohou zájemci během dvě hodiny trvající jízdy zahrát populární Pub kvízy s několika koly otázek. Celé týmy se budou přihlašovat prostřednictvím události na Facebooku vytvořené stránkou Šalina pub (fb.com/salinapub) Zkrátka ovšem nepřijdou ani jednotlivci – počítá se s tím, že se soutěžní družstva mohou vytvářet i přímo na místě. Veškeré termíny všech jízd zájemci najdou na www.salina-pub.cz a bližší informace pak na facebookové stránce Šalina pub.
„Jsem rád, že mohu s odstupem šesti let konstatovat, že nápad postavit pivní tramvaj Šalina pub a provozovat ji, nebyl špatný. Ukazuje se, že přetvářet nápady ve skutečnost je jediný způsob, jak přinést lidem něco nového, zábavného a svěžího,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
„Správný Brňák jezdí šalinou a pije Starobrno. To platí od zahájení provozu Šalina pubu beze zbytku. Ale my chceme nabídnout ještě víc – proto letos zavádíme kvízy, které jsou v kamenných hospodách velmi populární,“ konstatovala manažerka značky Starobrno Petra Havlišová.
Cena jízdného v Šalina pubu zůstává stejná jako v předchozích letech.  Za 50 korun se jízdenky prodávají v kanceláři DPMB na Novobranské ulici nebo v infostánku na Joštově ulici, přímo u průvodčího před odjezdem stojí 60 korun. Dvouhodinové svezení s Pub kvízem tak vyjde na 100 a 120 korun. Konzumace piva není v ceně jízdného.
Kromě pravidelných středečních jízd se cestující mohou těšit i na vyjížďky mimořádné, třeba na velikonoční Zelený čtvrtek, kdy se bude na palubě čepovat Zelené pivo. Šalina pub bude jezdit i na sobotní ohňostrojné show STAROBRNO IGNIS BRUNENSIS na Brněnské přehradě v červnu letošního roku.

Unikátní starobrněnská hospoda na kolejích, tedy Šalina pub, začala v ulicích Brna poutat pozornost v roce 2013. Tehdy vznikla za tři měsíce přestavbou z běžné tramvaje přímo v ústředních dílnách DPMB. Na palubě se nachází skutečný výčep. Pasažéři mají k dispozici 38 míst k sezení a 17 míst ke stání. Kromě otevřených středečních jízd s veřejností slouží po celý rok k firemním akcím, ale i k soukromým oslavám, večírkům, rozlučkám se svobodou atd. 
„Šalina pub je oživením nabídky a výtečnou a vyhledávanou příležitostí pro organizované skupiny včetně projížděk s turisty, firemní eventy, rodinné oslavy a další akce. Za dosavadní dobu provozu jsme odjeli už 300 jízd s uzavřenými skupinami,“ doplňuje Ondřej Morávek za společnost SNIP & CO, která zajišťuje uzavřené jízdy Šalina pubu.
Zdroje: busportal cz , salina-pub cz