Stránky

6/28/2019

Škoda dodá do Teplic pět trolejbusů 32Tr

dopravacz
Škoda Electric vyhrála další veřejnou zakázku Teplic na dodávku parciálních trolejbusů. Za pět trolejbusů Škoda 32Tr s bateriovým pohonem zaplatí město 66 milionů korun bez DPH.
Vyplývá to z údajů v registru smluv.  Podle smlouvy bude trolejbusy provozovat Arriva City, která má na starost teplickou MHD. Všech pět trolejbusů má být dodáno do 15 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do konce září příštího roku.
„Třídveřová vozidla v typicky žlutomodrém barevném provedení budou plně nízkopodlažní s vysokým komfortem výbavy pro cestující,“ uvedla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá. „Provozovatel bude mít informace o vytíženosti vozidel díky systému počítání cestujících, řidiči ocení kamerový systém sledující interiér i nejbližší prostor vně vozu,“ dodala. Zakázka navazuje na dřívější dodávky Škody do Teplic.
Teplice chtějí postupně rozšířit trolejbusové tratě ve městě, případně na neelektrifikovaných úsecích jezdit s trolejbusy na baterie. Na jaře poslalo město do procesu schvalování plán zatrolejovat dalších 1300 metrů v ulicích Přítkovská, Obránců míru, Maršovská, Jana Koziny a Bohosudovská. Celkem jde o výstavbu 91 nových trakčních sloupů. Napojení na stávající trolejové vedení bude v křižovatce Přítkovská – Bohosudovská a Přítkovská – Obránců míru. Obě křižovatky budou ve tvaru T. Stavba by měla proběhnout příští rok od května do listopadu.
„Dojde k náhradě autobusových linek trolejbusy a trolejbusy s alternativním pohonem,“ píše se v dokumentaci EIA. Mimo jiné se v ní poukazuje i na strategický plán města z roku 2017, kdy bylo rozhodnuto převést do roku 2023 celou MHD na elektrický provoz.
Teplice mají trolejbusovou síť od roku 1952. Po dokončení velkých sídlišť v 80. letech však nebyly některé části trolejbusových tras dokončeny. V 90. letech došlo k obnovení velkých investic, část města ale i nadále obsluhují autobusy.
Kvůli dožívajícímu vozovému parku trolejbusů a dožívajícím systémům trakce (výhybky, atd.) město v minulých letech řešilo další směřování MHD. V úvahu připadalo i zrušení trolejbusů, město se ale naopak rozhodlo pro jejich rozvoj. A to i vzhledem k možnostem takzvaných parciálních trolejbusů, které mohou jet část trasy na baterii.
 První bateriové trolejbusy převzalo město loni v polovině roku. MHD v Teplicích provozuje společnost Arriva City, která loni získala prodloužení smlouvy do konce roku 2023. Vozidla nicméně patří městu. Součástí trolejbusových investic je i modernizace měnírny Trnovany.

Zdroj: zdopravy cz

Miliardový kontrakt Českých drah v Karlovarském kraji, budou jezdit za 149,90 Kč

dopravacz
Karlovarský kraj na mape
České dráhy mají v dalším kraji jistotu výkonů na deset let. V Karlovarském kraji budou obsluhovat zhruba tři čtvrtiny všech výkonů za cenu 149,90 Kč. Kontrakt má tak hodnotu 3,2 miliardy korun. O podpisu smlouvy dnes informovaly České dráhy v tiskové zprávě.
Karlovarskému kraji zbývá ještě dořešit smlouvu s GW Train Regio, který provozuje dopravu na zbývajících tratích, například z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Karlovarský kraj výkony nesoutěžil, Českým drahám zadal zakázku přímo, to samé se očekává i u GW Train.
„I přesto, že Karlovarský kraj patří k nejmenším regionům a neobjednává velký počet vlakokilometrů, dospěli jsme k dobré ceně,“ uvedl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík. Ročně mají najezdit České dráhy v Karlovarském kraji s osobními a spěšnými vlaky 2,136 milionů vlakokilometrů. Cena je podobná, jakou České dráhy uzavřely nedávno na Vysočině.
České dráhy slibují kraji od jara 2021 nasadit elektrické jednotky RegioPanter, které mají jezdit na spěšných vlacích Karlovy Vary – Cheb – Plzeň. Vlaky původně měly vyjet v prosinci 2020, nakonec je nasadí o pár měsíců později. 
ČD budou dál spolupracovat i se zahraničními dopravci na provozu přeshraničních linek do Saska a Bavorska. „V Karlovarském kraji jsme významně modernizovali svůj vozidlový park a v tomto trendu budeme pokračovat. Díky tomu zde budou jezdit z více než 80 % pouze nová nebo modernizovaná vozidla, která nabízejí vysoký komfort cestování,“ řekl Radek Dvořák, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. V kraji jezdí dlouhodobě Regiosharky, vedlejší výkony budou dál obsluhovat Regionovy.

Zdroj: zdopravy cz

45 let pražského metra: Film Lidé z metra i panelová diskuze ve stanici Budějovická

dopravacz

Budějovická

Dopravní podnik hl. m. Prahy připravil na neděli 30. června 2019 pro veřejnost akci na oslavu výročí 45 let pražského metra. Ve stanici metra Budějovická bude promítat film Lidé z metra, předcházet mu bude panelová diskuze.
Celá akce odstratuje v neděli 30. června ve 14.00 hodin. V tento čas budou návštěvníci vpuštěni do stanice metra Budějovická (stanice bude v tyto dny uzavřena z důvodu dočasného přerušení provozu metra – oprava trati), kde si nejprve budou moci prohlédnout na jedné koleji soupravy  Ečs + 8171 a na druhé soupravu M1 včetně možnosti náhledu do kabiny strojvedoucích.
Od 14.30 do 17.30 hodin bude následovat diskuzní blok prokládáný grafikou na plátně, dobovými spoty a fotografiemi.
Účastníci diskuzního bloku
  • Ing. Jiří Cimrhakl – specialista dopravního provozu metra, pamětník počátků budování organizační struktury metra v DPP a nejstaršího období výstavby metra.
  • Ing. Vladimír Bílek – specialista vozového hospodářství metra, později vedoucí útvaru pro vývoj a implementaci nových jednotek M1 a  rekonstruovaných souprav 81-71M, pamětník typových zkoušek prvních vozidel a  zahajování provozu metra.
  • David Prosický – strojvedoucí-instruktor, jeden z duchovních otců historických souprav pražského metra.
  • Ing. Jiří Hrnčíř – projektový manažer DPP pro novou linku metra D.
  • Ing. Robert Mara – vedoucí archivu Dopravního podniku hl. m. Prahy, autor publikací o vozidlech pražského metra.

Témata diskuzního bloku
Jak začínala příprava provozu metra u Dopravního podniku hl. m. Prahy (uvede ukázka z dokumentárního pořadu z roku 1966)
Zahájení provozu pražského metra (uvede ukázka ze záznamu zahájení provozu 1974)
První generace vozů metra a historické soupravy (uvede ukázka z  dokumentu o zprovozňování prvních vozů 1973–74
Budoucnost pražského metra – linka D a vize komplexní modernizace stávajících linek (uvede propagační spot z roku 2014)
V 17.30 hodin se bude promítat film 24 hodin pražského metra, o půl hodiny později na něj naváže film Lidé z metra. Konec akce je plánován na 19.30 hodin.

Cena: 450 Kč 

Zdroje: DPP, fanshop dpp cz , zdopravy cz


6/19/2019

V ústecké MHD cestující nově zaplatí i kartou či mobilem a navíc ušetří

dopravacz
Validátor pro bezhotovostní platby v MHD. Pramen: Mastercard


Ústí nad Labem je dalším českým městem, v němž mohou cestující ve vozech městské hromadné dopravě využívat bezhotovostní placení jízdného. Jde přitom o takzvaný ostravský model, kdy není potřeba tisknout papírovou jízdenku. Ústecký dopravní podnik službu zavedl ve spolupráci se společnostmi ČSOB, Mastercard a Mikroelektronika.
„Multikanálový elektronický odbavovací systém pro městskou hromadnou dopravu, jehož základem je bezkontaktní platební karta, umožní komfortní a moderní způsob odbavení cestujících. Mezi základní přínosy bude patřit rychlost, jednoduchost, rozšíření možnosti odbavení nebo poskytnutí slevy z ceny jednotlivého jízdného při využití elektronické platby,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Libor Turek.
Systém elektronického odbavení je od 18. června ve vozidlech ústecké městské hromadné dopravy zatím ve zkušebním provozu. Cestující při nástupu pouze přiloží platební kartu k validátoru a tím zaplatí jízdné. Přiložit kartu k validátoru musí i při vystoupení z vozidla. Systém pak sám vypočte výslednou nejvýhodnější cenu jízdného. Stejně to funguje v Ostravě. V jiných městech, například v Praze, která bezhotovostní platby ve vozech zavedla nedávno, je třeba vytisknout papírový lístek. Jednotlivé jízdné bude v Ústí oproti stávající papírové variantě o desetinu levnější. Lanovka na Větruši není s novým systémem propojena.
„Ústí nad Labem se tímto projektem připojuje k Londýnu či Ostravě a pasažérům nabídne systém odpovídající zákaznické zkušenosti 21. století,“ uvedla manažerka rozvoje a obchodu společnosti Mastercard Zuzana Weissová.

Zdroje: zdopravy cz , idnes cz , dpmul cz

6/18/2019

V Plzni jezdí městská doprava již 120 let

dopravacz

V sobotu 15. června si PMDP připomněly 120 let od zahájení provozu městské dopravy. Zpřístupněna byla jak tramvajová vozovna Slovany (u které se blíží plánovaná rekonstrukce), tak depo autobusů a trolejbusů na Karlově.
Na oslavy byly zapůjčena vozidla všech trakcí, historické vozy jezdily také při speciální noční jízdě a v neděli. Na oslavy přijela pražská tramvaj typu Ringhoffer(ev.č. 351), trolejbus Škoda 8 Tr z Pardubic a dále autobusy Škoda 706 RTO, Karosa ŠM 11 (oba pražský dopravní podnik) a také Ikarus 280. Další exponáty propůjčil Škoda-bus klub, který na akci mimo jiné poprvé prezentoval opravený historický autobus Škoda 706 RTO LUX. Chlobou oslav byl také nově zrenovovaný autobus Karosa ŠM 11 ev.č. 135 Plzeňských městských dopravních podniků. Historické autobusy spojovaly obě vozovny, dále byla v provozu také zvláštní linka 120 zajišťovaná nejmodernějšími parciálními trolejbusy Škoda 27 Tr. Tato linka spojovala další místa se zajímavým program - v rámci festivalu Open Industry, kte kterému se PMDP připojily byly uplynulý víkend zpřístupněny také další technické památky nejen v Plzni, ale i v okolí. Akce se těšila velké přízni návštěvníků.

Zdroj: busportal cz

Před 20 lety zahájila dopravní činnost společnost ČSAD Střední Čechy

dopravacz

ČSAD Střední Čechy je jedním z největších dopravců v systému PID. Její historie sahá až do roku 1961, pod současným názvem začala provozovat veřejnou dopravu v roce 1999.

 Do systému Pražské integrované dopravy (PID) vstoupila firma v roce 2000. V současné době provozuje dopravní obslužnost na 42 linkách a 10 příměstských. Zajišťuje také městskou dopravu v Mělníku, Kralupech nad Vltavou a Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi. Kromě Prahy a Středočeského kraje zajíždí i do kraje Ústeckého na Litoměřicko.
 Za uplynulých 20 let pořídilo ČSAD Střední Čechy 216 nových autobusů za téměř 975 milionů korun a jeho autobusy by 44krát ujely trasu mezi Zemí a Měsícem. 
 Každý den vypraví 160 autobusů, které přepraví 40 000 cestujících. Zajedou na 625 zastávek v téměř 150 obcích. Převážný počet z 237 zaměstnanců jsou řidiči (201).
 Firma má v současné době 195 autobusů různých dékových variant od různých značek: IVECO, Solaris, SOR, MAN a Mercedes. 10 % z nich je kloubových nebo třínápravových, 55 % je nízkopodlažních a 35 % má klimatizaci. V poslední době firma koupila moderní Solarisy Urbino 18 a nízkopodlažní autobusy Crossway Low Entry Line na CNG. Další nákupy jsou v plánu.


Zdroje: Novinky dopravy České republiky , busportal cz

Plzeňská karta nově v mobilu a na bankovní kartě

dopravacz
Plzeňští cestující si mohou jako první v republice nahrát dlouhodobé předplatné na mobilní telefon nebo na bezkontaktní bankovní kartu. Nákup přitom vyřeší přes internet nebo přímo v mobilní aplikaci.
„Od samého začátku projektu Plzeňská karta systém neustále inovujeme a nabízíme cestujícím ty nejlepší možnosti odbavení (připomeňme si například Plzeňkou kartu ve formě přívěsku pro prvňáčky, elektronické potvrzení o studiu či nabíjení na bankomatech České spořitelny). Nyní představujeme další novinku -  Virtuální Plzeňskou kartu do mobilního telefonu nebo na bankovní kartu. A to s sebou přináší hned dvě prvenství. Jsme prvním dopravcem v ČR, který nabízí možnost koupit si personifikovaný jízdní doklad bez návštěvy přepážky, a také jsme první dopravní podnik, u kterého je možné si v mobilní aplikaci zakoupit kompletní šíři předplatných kuponů.“ uvádí Radomír Kozler, ředitel úseku Plzeňská karta.
Předplatné si zákazníci zakoupí online kartou či převodem z účtu na internetových stránkách eshop.virtualnikarta.cz či v mobilní aplikaci Virtuální Plzeňská karta. Nákupu předchází rychlá personalizace účtu, kde je třeba vyplnit základní osobní údaje, nahrát fotografii držitele předplatného a zaregistrovat zvolený identifikátor.
„Jestli cestující zvolí jako identifikátor mobilní aplikaci v chytrém telefonu, která je dostupná zdarma pro platformy Android i iOS, nebo bezkontaktní bankovní kartu, je na jejich preferenci. Nosič předplatného lze bez problémů i kdykoliv změnit,“ popisuje Zbyněk Proška, vedoucí vývoje Plzeňské karty, a dodává: „Po dobu prvních přibližně 30 dnů se budeme pohybovat v režimu zkušebního provozu a od uživatelů rádi uvítáme zpětnou vazbu. Nejpozději od 15. července počítáme s plnohodnotnou funkčností systému.
„Služby plzeňského dopravního podniku patří v rámci České republiky na špici, bez problémů obstojí i v konkurenci nejmodernějších evropských metropolí. Virtuální Plzeňská karta je nyní posouvá ještě o kus výš. Cílem všech našich kroků je Plzeňanům maximálně ulehčit a zpříjemnit běžný každodenní život,“ uvedl první náměstek primátora a předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků Roman Zarzycký.
Poprvé si cestující mohou vybrat ze dvou návodů k použití – jeden je klasický a druhý cool, který je přizpůsobený současnému slovníku uživatelů moderních technologií.

Zdroje: busportal cz, plzenskakarta cz , pmdp cz

Praha. Plánované dlouhodobé výluky – Letní prázdniny 2019

dopravacz

Zdroj: zdopravy cz

TermínÚsekPoznámka:
1.29. června – 6. červenceMETRO CPražského povstání – KačerovProvoz metra v úsecích:
Letňany - Pražského povstání
Kačerov - Háje
2.29. června – 7. červenceTRAMPlzeňská I.etapa
(Radlická – Anděl)
 
3.8. července – 24. červenceTRAMPlzeňská II. etapa
(Radlická – Mozartova)
 
4.8. července – 8. záříTRAMNádražní
(Smíchovské nádraží – Lihovar)
Na opatření budou navazovat další etapy rekonstrukce do konce roku 2019.
5.25. července – 1. srpnaTRAMFrancouzská
(Budečská – Slovenská)
 
6.25. července – 1. srpnaTRAMPalackého náměstí
(od Palackého mostu)
 
7.25. července – 25. srpnaTRAMPodjezd Zahradní Město 
8.2. srpna – 11. srpnaTRAMRašínovo nábřeží 
9.10. srpna – 22. srpnaTRAMObratiště Spojovací 
10.23. srpna – 25. srpnaTRAMNáměstí Bratří Synků
11.26. srpna – 20. záříTRAMNa Poříčí (Havlíčkova – Těšnov)

RegioJet vydal první dluhopisy, získanou miliardu chce investovat hlavně do vozidel

dopravacz
Železniční dopravce RegioJet se poprvé vydal pro peníze na dluhopisový trh, když úspěšně prodal emisi bondů v celkové výši 921 milionů korun. Splatnost je pět let. Kupon činí čtyři procentní body nad sazbu Fixing úrokových sazeb na mezibankovním trhu depozit - PRIBOR, v současnosti tedy zhruba šest procent. Manažerem emise je Česká spořitelna.
„Zájem o emisi dluhopisů dopravce RegioJet vysoce předčil naše očekávání. Ukazuje to, že RegioJet je nejen perspektivním a preferovaným dopravcem v očích zákazníků, ale vykazuje také výrazně pozitivní ekonomické výsledky. Po loňském zisku ve výši 102 milionů korun očekáváme v letošním roce další růst našeho zisk z aktivit ve vlakové dopravě,“ uvedl Petr Kohoutek, finanční ředitel mateřského holdingu Student Agency.
Získané peníze využije RegioJet především pro další rozvoj vozového parku. Hodlá investovat do pořízení a modernizace až stovky vozů. Část financí získaných z emise dluhopisů bude využita také na refinancování stávajících úvěrů od bank. Předpokládané finanční vypořádání transakce je 26. června, emise bude obchodována na pražské burze. Dluhopisy byly podle firmy umístěny mezi institucionální investory i mezi klienty z privátního bankovnictví.
RegioJet podle předběžných výsledků vykázal v prvním čtvrtletí hrubý zisk ve výši 18 milionů korun. Provozní zisk bez vlivu leasingu na vlakovou techniku (Adjusted EBITDA) pak za první čtvrtletí roku 2019 podle předběžných výsledků dosáhl 87,5 milionu korun.
Dluhopisy za účelem obnovy vozového parku a refinancování starší emise vydaly v květnu i České dráhy. Podařilo se jim přitom přesvědčit investory, aby jim půjčili výrazně levněji než dosud. Za novou emisi dluhopisů v objemu půl miliardy eur budou platit úrok 1,5 procenta. Končící emise dluhopisů v objemu 300 milionů eur byla úročena sazbou 4,125 procenta.
Zdroj: zdopravy cz

6/14/2019

Punk v depu: Budějovice oslaví 110 let MHD s replikou prvního trolleybusu a Visacím zámkem

dopravacz
České Budějovice si v sobotu 15. června připomenou 110 let fungování městské hromadné dopravy. Jde přitom o výročí s příchutí paradoxu, neboť na počátku budějovické MHD byly tramvaje, které už téměř 70 let ve městě nejezdí. Skončily v roce 1950 a na rozdíl od trolejbusů nebyl jejich provoz nikdy obnoven.
Dopravní podnik města České Budějovice otevře v sobotu veřejnosti obě své vozovny, tedy autobusové garáže v Novohradské ulici i trolejbusový areál v Horní ulici. K vidění budou moderní i historická vozidla, z minulosti například autobus Škoda 706 RTO či trolejbus Škoda 9Tr s vlekem Jelcz.
Unikátem pak je především replika historického trolleybusu Mercédes Stoll Gmünd 1907, který od roku 1907 jezdil v Gmündu (Českých Velenicích). Šlo o první trolejbusový provoz v českých zemích. Stejný trolejbus pak stál i u počátků budějovické MHD, když v krajském městě začal jezdit na podzim v roce 1909 jen několik měsíců po tramvajích. Šlo o druhý trolejbusový provoz v českých zemích, vydržel ale jen do začátku první světové války. Trolejbusy pak ve městě jezdily i v letech 1948 až 1971 jako náhrada za tramvaje a od roku 1991 jezdí dodnes. Trojí zahájení provozu trolejbusů a jejich dvojí zrušení nezažilo žádné jiné tuzemské město.
Oslavy se přitom přelijí i do příštího týdne, kdy na pátek podnik přichystal akci Punk in depo. V autobusové vozovně zahrají kapely Visací zámek a Vypsaná fixa. Vedoucí útvaru obchodu Viktor Lavička zdůvodnil volbu řadou příznivců punkové muziky mezi zaměstnanci i ve vedení firmy. „Visáči“ navíc mají k Budějovicím blízko díky svému kytaristovi Michalu Pixovi.

Zdroje: zdopravy cz , dpmcb cz

85 Kč denně. ČD opět nabídnou neomezené letní cestování. Místo studentů získají slevu učitelé

dopravacz
České dráhy opět během léta nabídnou speciální jízdenku, která umožňuje v přepočtu za 85 korun na den cestovat neomezeně jejich  vlaky.
Za 790 korun na týden nebo 1190 korun na dva týdny začínají prodávat Jízdenku na léto, během které mohou cestující s výjimkou rezervačního poplatku do pendolina a IC Opavan jezdit zcela bez omezení jakýmkoliv vlakem Českých drah.
Oproti loňskému roku dochází ke dvěma změnám: nově nebude platit sleva pro držitele studentského průkazu ISIC. Díky ní mohli studenti loni cestovat za 690 korun na týden nebo 990 korun za dva týdny. Skončila také možnost koupit jízdenku pro děti do 15 let za zvýhodněnou cenu 390 korun. „Nabídku pro děti studenty jsme zrušili kvůli státním slevám. Předpokládáme, že pro studenty bude výhodnější si koupit jednotlivé jízdné,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Oproti ostatním cestujícím platí senioři a studenti a děti a mládež do 18 let jen 25 % ceny jízdného. Důvodem zrušení této slevy je i fakt, že dříve studentské slevy neplatily o prázdninách, nyní mohou studenti levně cestovat celoročně.
Nově se rozšíří nabídka zlevnění jízdenky na léto naopak i pro učitele. Podmínkou je mezinárodní průkaz ITIC. Pro ně bude platit stejná sleva, jako pro držitele IN25 nebo IN50 nebo vlastníky časového doplatku do 1. třídy, tedy 690/990 Kč.
Letní jízdenku pod názvem Slovak nabízí letos cestujícím i Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ta prodává jízdenky ve čtyřech verzích podle věku a délky platnosti. Junior, Klasik a Senior jsou na 31 dní, Týždeň na týden pro cestující bez karty ZSSK Klasik RailPlus.
Nabídka ZSSK na neomezené cestování
ponuka
cena
platnosť
kal. obmedzenie
SLOVAK JUNIOR
29 €
31 dní
01. 07. – 31. 08. 2019
SLOVAK KLASIK
49 €
31 dní
01. 07. – 31. 08. 2019
SLOVAK SENIOR
29 €
31 dní
01. 07. – 31. 08. 2019
SLOVAK TÝŽDEŇ
29 €
7 dní
01. 06. – 31. 08. 2019

Zdroj: zdopravy cz

Plzeňská Škoda slaví 160 let – v Plzni chystá Den otevřených dveří

dopravacz
Přijďte navštívit nejmodernější zázemí průmyslové gigantu – Škody Transportation. Den otevřených dveří ve Škodovce se uskuteční v sobotu 15. června 2019 od 9. do 17. hodin v areálu Škoda v Plzni. Dozvíte se, kde se vyrábí nízkopodlažní tramvaje nebo vysokorychlostní lokomotivy. Těšit se ale můžete i na bohatý doprovodný program pro celou rodinu.
Skupina Škoda Transportation pro Vás otevře své prostory v Plzni a díky tomu budete mít unikátní možnost podívat se do míst, kde se vyrábí špičková vozidla pro ekologickou a čistou dopravu. K vidění budou například jednopodlažní elektrické vlaky, lokomotivy nebo moderní tramvaje pro německý Chemnitz.
Zcela jedinečný zážitek čeká na návštěvníky, kteří využijí možnosti projet se každou hodinu po škodováckém areálu parním lokomotivou s historickými osobními vozy z přelomu třicátých a čtyřicátých let minulého století. K vidění bude také rychlíková parní lokomotiva 475.111 ze Škodovky, která je pro svůj elegantní vzhled přezdívaná Šlechtična.
Dceřiná společnost Škoda Electric zase pro návštěvníky připraví jeden z nových trolejbusů a jeden z prvních elektrobusů Škoda Perun. Na pravidelné lince v areálu Škoda mezi Škodou Transportation a novou dopravní základnou Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) bude navíc jezdit škodovácký elektrobus E´City. Můžete se rovněž těšit na prohlídku samotné výroby ve Škodovce, kde například uvidíte, jak postupně vzniká nová tramvaj od svařování jednotlivých dílů až k lakování finálních produktů. Připravena bude také mimořádná výstava ke 160. výročí společnosti.
Součástí Dne otevřených dveří bude také bohatý doprovodný program – například sportovní aktivity pod vedením atletického klubu AK Škoda Plzeň, autogramiáda hokejistů HC Škoda Plzeň, velká soutěž dobrodružství se Škodovkou a další zábava zaměřená především na děti, přijít tedy může celá rodina. Snížené vstupné nabídne i Techmania Science Center, která se postará i o zábavnou show na pódiu. Samozřejmostí bude také dostatek stánků s občerstvením.

Více informací bude průběžně zveřejňováno na webových stránkách: 
Vstup do areálu V. bránou z Borské ulice, vedle Techmania Science Center
Zdroje: zdopravy cz , skoda cz