Stránky

4/29/2020

ZOO Praha se znovu otevře, DPP posílí pro cestující autobusovou linku číslo 112

dopravacz
Od pondělí 27. dubna 2020 dochází v návaznosti na uvolňování mimořádných opatření vlády ČR a otevření zoologických a botanických zahrad k posílení autobusové linky č. 112 vedoucí k pražské zoologické a botanické zahradě. Zároveň bude obnoven provoz lanové dráhy v areálu zoologické zahrady.
pid cz , dpp cz,  dopravacek eu

4/27/2020

V Brně vypustili prvního Draka do provozu s cestujícími

dopravacz
Po přejmenování na Šalingrad mohou obyvatelé Brna vybrat název i podobu tramvají
„Celkem se kompletace v různých fázích účastní přibližně 40 zámečníků, 30 elektrikářů, osm stolařů, pět lakýrníků a pět soustružníků. Další pak provádějí pomocné a přípravné práce. Při montáži byly nejobtížnější začátky, kdy se naši lidé museli seznámit se zcela novou koncepcí vozidla, která je zcela odlišná od předchozích. Jejich práce si velmi vážím a stojím si za tím, že naše ústřední dílny jsou v České republice unikátní,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Nové tramvaje jsou nízkopodlažní, klimatizované, s USB zásuvkami a wifi. Nahradí tramvaje typu K2, budou vypravovány v pracovních dnech nejčastěji na linkách 4 a 10. Výzbroj je od Cegelec Praha. Jde o první klimatizované tramvaje v Brně.
zdopravy cz

Arriva Express opět vyjíždí, první bude spojení Teplic s Prahou

dopravacz
Arriva nakoupila nové autobusy pro linku Praha – Teplice, přechází na Scanii Irizar
Postupně rozjedeme expresní autobusy na třech linkách, které jsou kvůli mimořádné situaci dočasně mimo provoz. Jako první vyjedou na svou trasu spoje z Teplic do hlavního města a zpět. Cestující se na začátku května dočkají i expresů na linkách Olomouc – Prostějov – Brno a Přerov – Kroměříž – Brno. Nepolevujeme v nastavených hygienických opatřeních, autobusy dál dezinfikujeme a k očistě používáme i osvědčené ozonery.
Díky uvolňování mimořádných opatření vnímáme postupně se zvyšující zájem lidí o cestování. Už v pondělí 27. dubna rozjedeme spojení Teplic a Prahy, zatím v upraveném režimu v přepravních špičkách pracovních dnů. Spojení chceme každé dva týdny posilovat o další spoje nejen od pondělí do pátku, ale i o víkendech.
Od 27. dubna pojedou z Teplic spoje s odjezdem v 5:30, 7:00, 9:00, 14:00, 16:00, 17:00. Ze zastávky Praha, Nádraží Holešovice v 7:00, 9:30, 14:30, 15:30, 17:30, 19:30. Od 11. května je v plánu přidat další spoje a dopravu rozšířit i na víkendy.
Čeká na vás nezměněný komfort našich expresních autobusů. Neponecháváme nic náhodě a autobusy dál dezinfikujeme a používáme i ozonery k likvidaci virů. Nemusíte se bát jezdit, děláme maximum pro vaši bezpečnost a nepolevujeme v nastavených opatřeních.
Všechny cestující prosíme, aby si jízdenky koupili přednostně v našem e-shopu www.arriva.cz nebo za ně zaplatili u řidiče bezhotovostně platební kartou. Do autobusu je možné nastupovat jen se zakrytými ústy a nosem.
Podle upravených jízdních řádů vyjedou od pondělí 4. května i expresy na Moravě. Třikrát za den pojedou autobusy na trase Přerov – Kroměříž – Brno. Odjezdy z autobusového nádraží v Přerově budou každý den v týdnu v 6:30, 12:15 a 16:15, z Brna od hotelu Grand pak v 8:00, 13:45 a 17:45. Ještě častěji bude v provozu Arriva Express z Olomouce přes Prostějov do Brna, pojede každé dvě hodiny. První spoj z Olomouce vyjede v 5:35, poslední v 17:35, z Brna v 7:15 a poslední spoj pojede v 19:15.
U dalších dálkových linek, třeba z Prahy na jih Čech nebo do horských středisek, se zvažují možnosti postupné obnovy provozu. Na začátku května vyjede v upraveném režimu linka 136442 Praha – Písek.
arriva cz

4/26/2020

Minibusy Solaris přijedou do Prahy na Vánoce

dopravacz
Dopravní podnik hl. m. Prahy pořídí nové midibusy SOR a Solaris
Dopravní podnik hlavního města a Solaris uzavřely Prováděcí smlouvu – Kupní smlouvu k Rámcové dohodě o dodávce 40 minibusů plus (z února 2020). Dvacet prvních nízkopodlažních autobusů Solaris Urbino 10,5 bude dodáno do 18. prosince. Třídvéřová vozidla budou mít kapacitu 86 míst, 25 k sezení

Přijedou do vozovny ve Vršovicích a DPP je bude podle dřívějších informací nasazovat na linky 101 (Vršovice - Záběhlice - Zahradní Město - Dolní Měcholupy) a 138 (Skalka - Spořilov - Krč).

V pořizovací ceně vozidla (5 499 76O korun bez DPH) je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Midibusy budou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Vybaveny budou také zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasícím systémem v motorovém prostoru.

Dalších dvacet minibusů stejného typu může DPP objednat během pěti let, stejně jako dvacet minibusů SOR BN 9,5.

Novou verzi midibusu s délkou 10,5 metru představil Solaris v roce 2017 na veletrhu Busworld v Kortrijku. Vozidlo bylo postaveno na základě dvanáctimetrového modulu Solaris poslední generace. V porovnání s ním je zkráceno o 1,5 metru mezi prvními dveřmi a druhou nápravou. Díky zmenšení konstrukce autobusu a kratší vzdálenosti mezi nápravami má vozidlo výbornou manévrovatelnost.

busportal cz

První nové SORky dorazí do Liberce v listopadu

dopravacz

Dopravní podnik objednal první čtyři SOR NS 12 z Rámcové dohody na dvacet nových autobusů uzavřené na konci února 2020.
Novými autobusy na naftový pohon budou postupně nahrazována v Liberci současná starší vozidla. Podle Rámcové dohody by každý další rok mělo přijet ze SOR Libchavy osm nových dvanáctimetrových autobusů.

Autobusy budou vybaveny klimatizací, USB zásuvkami, Wi-FI, kamerovým systémem u všech dveří a pro monitorování přední i zadní části vozidla a zařízením na počítání cestujících. Jedná se o nové modely autobusů NS 12.


Na podzim by měl do Liberce dodat nové autobusy také Solaris Bus & Coach, půjde o deset kloubových SOLARIS Urbino 18 na CNG.

busportal cz

4/24/2020

Plzeň objednala další tramvaje EVO2, pět jich dodají z Krnova do konce roku

dopravacz
V Plzni budou jezdit první tři nové tramvaje EVO2-8/11\2019
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dnes uzavřely s Krnovskými opravnami a strojírnami dílčí smlouvu na dodání dalších 5 tramvají typu EVO2. Dodány by měly být ještě letos.

Kontrakt, který vyplývá z rámcové smlouvy na celkem šestnáct tramvají z roku 2017, oznámily PMDP v tiskové zprávě. V Plzni jezdí už celkem devět, na konci roku jich bude už 14. PMDP mají možnost objednat ještě další dvě tramvaje.

„Tyto zcela bezbariérové středněkapacitní tramvaje postupně nahrazují první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra, oproti kterým nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, tišší provoz či například USB konektory pro dobíjení mobilních telefonů,“ řekl Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

Koncepce tramvají EVO2 přispívá ke snížení provozních nákladů a je také šetrnější k traťovému svršku. Nové tramvaje, které mohou přepravovat až 170 cestujících, budou nasazovány zejména na linku 1. Tramvaje mají na dveřích čidla, která mají pomoci zajištění tepelného komfortu. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu  pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

„Prostorná, přehledná a klimatizovaná kabina řidiče zajišťuje optimální výhledové poměry vně vozidla. Obsluha má k dispozici dostatečný trakční výkon, který zabezpečuje dynamičnost jízdy tramvaje. V neposlední řadě je použit vnější a vnitřní kamerový systém, který zajišťuje řidiči reálný situační přehled. Pro omezení vandalismu jsou vnitřní kamery také napojeny na systém, který využívá městská policie,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Tramvaj vyrábí Krnovské opravny a strojírny, jeden vůz vyjde na 32,75 milionů korun.

 zdopravy cz, dopravacz

Hybridní IVECO URBANWAY odjelo z Hradce do Pardubic

dopravacz
V Hradci Králové jezdilo hybridní Iveco od 18. března do 13. dubna na různých linkách MHD. Dopravní podnik testoval nejen spotřebu paliva, ale i jeho další provozní vlastnosti. Řidiči ocenili především tichý rozjezd, akceleraci a ovladatelnost vozu. Cestující zase sedadla prodloužená o krční opěrky. Hybridní Iveco najelo 4 744 km při průměrné spotřebě 26,42 l/100 km.

V sousedních Pardubicích vyjel v pátek 17. dubna. V pondělí 20. dubna bude nasazen na linku 6 a v úterý dopoledne na linku 9 a večer na 12. Následovat budou další různé linky 25, 23, 18, 14 ... Ve spojích zajišťovaných tímto vozidlem je (i při současném stavu jako v jediných) přeprava bezplatná.

Do Pardubic zapůjčilo Iveco autobus na dieselový pohon s elekromotorem URBANWAY Hybrid High Value už minulý rok v létě. Jeho výhodou je výrazně tišší chod motoru, snížené množství produkovaných emisí CO2 a NOx a významně nižší spotřeba, nevýhodou je vyšší pořizovací cena. V krajském městě bude v provozu do začátku května.

busportal cz

V Praze začne oprava tramvajové trati na Karlově náměstí a v ulici Na Moráni

dopravacz
Dopravní podnik hl. m. Prahy během následujícího a dvou prodloužených květnových víkendů vymění celou kolejovou křižovatku na Karlově náměstí a dvě kolejové konstrukce na Tylově náměstí a na Moráni. Zároveň od 27. 4. do 10. 5. 2020 bude opravena tramvajová trať v ulici Na Moráni, což původně bylo plánováno až příští rok o letních prázdninách.

Během prvního víkendu 25. – 26. 4. 2020 DPP nahradí stávající kolejovou konstrukci na Karlově náměstí od Spálené ulice za novou. Následně o prodlouženém víkendu 1. – 3. 5. vymění hned dvě konstrukce najednou, a to na Karlově náměstí od Ječné ulice a na Tylově náměstí. Druhý prodloužený víkend 8. – 10. 5. DPP využije na dokončení oprav a vymění poslední zbývající konstrukce na Karlově náměstí v křižovatce Moráň.
Dopravní opatření během první etapy
Z důvodu opravy tramvajové trati v oblasti Karlova náměstí bude od pátku 24. 4. 2020 (20:00 hod.) do pondělí 27. 4. 2020 (cca 0:30 hod.) obousměrně přerušen provoz tramvají v úsecích Myslíkova – Karlovo náměstí a Moráň – Albertov. Po ukončení tohoto opatření budou navazovat další etapy oprav v oblasti Karlova náměstí a Palackého náměstí (předpoklad ukončení všech etap je 10. května 2020). DPP bude včas veřejnost o dalších dopravních opatřeních informovat.
Změny tras tramvajových linek
  • Linka č. 2 bude v úseku Národní třída – Palackého náměstí odkloněna přes zastávky Myslíkova a Jiráskovo náměstí.
  • Linky č. 3 a 92 budou v úseku Lazarská – Palackého náměstí odkloněny přes zastávky Myslíkova a Jiráskovo náměstí.
  • Linka č. 6 bude ve směru od Palmovky ze zastávky Náměstí Republiky odkloněna do zastávky Bílá labuť.
  • Linky č. 14, 93 a 95 budou v úseku Lazarská – Albertov odkloněny přes zastávky Myslíkova, Jiráskovo náměstí, Palackého náměstí a Výtoň.
  • Linka č. 18 bude v úseku Národní třída – Albertov odkloněna přes zastávky Myslíkova, Jiráskovo náměstí, Palackého náměstí a Výtoň.
  • Linka č. 22 bude v úseku Národní třída – Karlovo náměstí odkloněna přes zastávky Myslíkova, Jiráskovo náměstí a Palackého náměstí.
  • Linka č. 23 je (již v souvislostí s pandemií) dočasně mimo provoz.
  • Linky č. 91, 96, 97 a 99 budou v úseku Lazarská – Karlovo náměstí odkloněny přes zastávky Myslíkova, Jiráskovo náměstí a Palackého náměstí.
  • Linka č. 94 bude v úseku Lazarská – Zborovská odkloněna přes zastávky Myslíkova a Jiráskovo náměstí.
Jako náhradní dopravu do oblasti Botanické zahrady lze využít pravidelnou autobusovou linku č. 176, která bude pouze ve směru Stadion Strahov vedena přes dočasně zřízené zastávky Botanická zahrada a Výtoň.
Změny zastávek autobusů pro linku č. 176 směr Stadion Strahov:
zřizují se zastávky
  • Botanická zahrada ve Vyšehradské ulici u tramvajové zastávky směr Albertov,
  • Výtoň ve Svobodově ulici před křižovatkou s Rašínovým nábřežím,
přemísťuje se zastávka
  • Palackého náměstí na Rašínovo nábřeží k tramvajové zastávce ve směru do centra.

dopravacek eu

4/23/2020

Škoda Electric zahájila dodávku trolejbusů do Mariánských Lázní

dopravacz
Škoda dodá trolejbusy do Jihlavy i Mariánských Lázní 8\10\2019
Společnost Škoda Electric dodala první vozy z flotily osmi trolejbusů pro Mariánské Lázně. Lázeňské město si objednalo typ 30 Tr vybavený bateriovým pohonem, díky kterému může vozidlo v režimu elektrobusu ujet v běžném režimu i více než dvanáct kilometrů.

Trolejbus Škoda 30 Tr je dvanáctimetrový třídveřový trolejbus, jehož veškerá elektrovýzbroj je uložena v kontejneru na střeše vozidla. Komfort cestujících zvyšuje plná nízkopodlažnost vozidla a snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také výkonný systém vytápění i přehledný informační systém.

dopravacek eu

4/16/2020

Arriva bude mít ve Zlínském kraji všechny jednotek Alstom Lint nově ve svých korporátních barvách

dopravacz
Zlínský kraj odkládá plnou integraci, bude platit zatím jen ve vlacích. Část jízdenek ČD kraj neuzná
Arriva představila vlaky a autobusy pro Zlínský kraj
Arriva začala s testováním nových jednotek pro Zlínský kraj, Linty budou řada 846 a 832
Motorové jednotky Alstom Coradia Lint, které společnost Arriva provozuje ve Zlínském kraji, budou nově prezentovat dopravce v korporátních barvách společnosti.  První motorová jednotka je již v novém kabátku a zasáhne do provozu, zbývajících devět by mělo být polepeno do konce měsíce dubna.

Všech deset jednotek má Arriva pronajatých od prosince loňského roku na dobu deseti let od společnosti Leo Express.

dopravacek.eu

V Teplicích mají pět nových trolejbusů od společnosti Škoda Electric

dopravacz
Společnost Škoda Electric dodala do Teplic pět nových parciálních trolejbusů Škoda 32Tr. Poslední vůz byl předán ve čtvrtek 19. března 2020.
Aktuální kontrakt navazuje na předchozí dodávky Škodovky pro toto severočeské město. Poslední dodávka byla v roce 2019, kdy byla dodána dvojice vozidel typu 32Tr a jeden v kloubové verzi s typovým označením 33Tr. Tyto vozy byly dodány jako standardní trolejbusy, tedy bez trakčních baterií. Celkem je v Teplicích provozováno 35 trolejbusů.
„Technickým provedením patří nové teplické trolejbusy k absolutní špičce v tom, co Škodovka nabízí,“ upřesnil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Pohon na trakční baterie umožňuje standardně dojezd 12 kilometrů, samozřejmostí je i plnohodnotná klimatizace celého vozu a kamerový systém sledující interiér a nejbližší okolí vně každého trolejbusu.

dopravacek.eu

Dopravní terminál na Černém Mostě čeká proměna

dopravacz
Černý Most namape
Rada hl. m. Prahy posvětila zkvalitnění klíčového dopravního uzlu. Na proměnu terminálu na Černém Mostě se zaměří Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), který vybere zpracovatele studie revitalizace. Ta vyřeší především rekonstrukci frekventované lávky nad nástupištěm, komplikovaný přístup k nástupišti metra směrem do centra a neefektivní, a často vícenásobné, objíždění terminálu autobusovými linkami.
Terminál, který slouží lidem od roku 1998, je dnes důležitým přestupním bodem mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a plánovaným P+R parkovištěm pro 880 vozidel, které by mělo vzniknout do konce roku 2021. Terminál přes den využije okolo 50 000 cestujících.
„Rozhodli jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit některé nedostatky, které po letech fungování má. Cílem je zpříjemnit lidem cestu domů nebo na nákup či pouze jen přestup mezi metrem a autobusy,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
„Černý Most je symbolická východní brána do Prahy. Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity. Cestující se tam necítí dobře a to změní nová studie revitalizace. Ukáže, jaké povrchy vyměnit, jak udělat místo snadno udržovatelné a ubouráme zbytečné lávky. Výsledek studie také zajistí, jak terminál otevřít pro pěší a zlepšit a zjednodušit přestupy na jednotlivé druhy dopravy,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.
Architektonické řešení je už dnes morálně zastaralé a technický stav některých částí nosných konstrukcí je velmi špatný. „Díky studii od kolegů z Technické správy komunikací hlavního města Prahy víme, že lávka nad nástupištěm je ve velmi špatném stavu a máme už pouze deset let na její rekonstrukci. Může jít o novou odlehčenou formu, která však bude respektovat stávající charakter celého terminálu. To je přístup, který se snažíme prosazovat všude tam, kde to dává smysl, abychom si v Praze zachovali stavby ze všech různých dob,“ doplňuje Hlaváček.

busportal cz

Na testovací trolejbusové lince v Plzni vyjel ostravský trolejbus

dopravacz
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) si po úspěšném zkušebním zimním provozu trolejbusové linky do Radčic, Křimic a Malesic zapůjčily pro testování bateriový trolejbus od ostravské EKOVY ELECTRIC. Bateriové trolejbusy jsou pro PMDP i město Plzeň cestou k rozvíjení ekologických elektrických trakcí bez nutnosti budování nové infrastruktury.
„Chceme rozvíjet ekologickou městskou veřejnou dopravu efektivně i ekonomicky. Hlavním přínosem samozřejmě bude navýšení podílu bezemisní dopravy, zlepšení životního prostředí na území města Plzně
a zejména pak v obytných čtvrtích. Trolejbusy také představují nejtišší druh dopravy, který provozujeme,“ říká Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

Zapůjčený trolejbus je od dnešního dne v provozu na lince 19 spojující východní a západní část Plzně. Na trati od Ústředního hřbitova přes centrum až do Křimic a Malesic testují PMDP od loňského podzimu nasazení bateriových trolejbusů, díky kterým by se elektrická trakce mohla rozšiřovat i bez nutnosti budování nové infrastruktury.

„Plzeň byla vždy přirozenou baštou trolejbusů se značkou Škoda. Možnost zapůjčení moderního trolejbusu vyrobeného kompletně jinde a s jinou než plzeňskou „DNA“, je pro nás unikátní,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP, a dodává: „Zajímavé pro nás určitě bude i to, že zjistíme zkušenosti řidičů z ovládání vozu i dojmy cestujících z jízdy. Hodláme maximálně využít možnost kombinace obou režimů, tedy jízdy na trolej a na baterii.“
Na první pohled se zapůjčený trolejbus liší nejen ostravskou modrou barvou, ale především karoserií. Ta nepochází z dnes běžných sériových produkcí autobusových výrobců Solaris, SOR nebo Iveco, ale vznikla v českém závodě EKOVA. Odlišný je i elektricky – výrobcem elektrické výzbroje je pražská firma Cegelec.
Zkušební provoz na lince 19 je pro PMDP mimořádný po technické i provozní stránce. PMDP již úspěšně zvládly odjezdit celou zimní sezónu a další výzvou určitě bude letní období, kdy budou díky klimatizaci vyšší nároky na baterie vozů.
„Prioritou PMDP i města Plzně je elektrifikace městské veřejné dopravy na Severní Předměstí. Nabízí se využít bateriové trolejbusy i na linkách 27 a 33. Bez investice do trolejbusové trati se to neobejde, ale nemusíme řešit komplikované vedení trolejí historickým centrem a přes mosty. České vládní i evropské strategie takové projekty chtějí podporovat i v příštích letech, musíme být připraveni. Máme vytipované i další autobusové linky, které už dnes jezdí z části pod trolejemi,“ doplňuje Ptáček.
Zapůjčený trolejbus plánují PMDP využívat minimálně měsíc, aby porovnaly jízdní vlastnosti s vozy ze svého vozového parku.

busportal cz