Stránky

12/04/2020

INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA BEROUNSKU A HOŘOVICKU OD 13. 12. 2020

dopravacz

Od neděle 13. prosince 2020 dojde k rozšíření integrace veřejné dopravy do oblasti Berounska a Hořovicka. Zavedeno bude 23 nových linek 8 stávajících bude změněnoZrušeno bude 43 linek mimo systém PID. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území. Provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem. Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek i časových kuponů, a to v papírové i elektronické podobě, včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Díky Tarifu PID ušetří cestující zejména při pravidelném dojíždění.

Zlepšení na stávajících a nově integrovaných regionálních linkách v oblasti Berounska

  • Zřízení centrálního přestupního uzlu Beroun, Autobusové nádraží z nově integrovaných linek na stávající páteřní integrované železniční linky R16 a S7, přestupní uzel je mimo hlavní komunikace a umožňuje bezpečný přestup mezi linkami bez ohrožování cestujících tranzitní dopravou.
  • Linky jsou koncipovány jako průjezdní model, čímž umožňují lepší spojení obcí s nákupními možnostmi i centrem Berouna.
  • Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území.
  • Častější a pravidelnější spojení z oblasti Berouna a Králova Dvora na železnici, koordinace linek (odstranění souběhů – samozřejmě mimo školních spojů)
  • Posílení a doplnění regionálních spojů zejména v mimošpičkových obdobích (dopolední spoje).
  • Sjednocení městské a příměstské dopravy v jeden celek.
  • Zřízení vyčkávání spojů místních autobusových linek na páteřní dopravu.
  • Zlepšení koordinace jednotlivých linek v oblasti.
  • Zajištění četnějšího přímého spojení Zdic a Králova Dvora na Prahu.
  • Zlepšení obsluhy Hostimi.
  • Sjednocení tras linek jedoucích po podobných trasách v menší počet linek – přehlednější orientace pro cestujícího.

Zlepšení na stávajících a nově integrovaných regionálních linkách v oblasti Hořovicka

  • Zajištění garantovaných přestupních vazeb u hořovického nádraží od vlaků (především rychlíků) na regionální autobusy.
  • Linka MHD Hořovice je sloučena s linkami na Zbiroh a opačným směrem do Praskoles, čímž dochází k rozšíření nabídky přímého spojení pro Zbiroh, Týček, Cerhovice a Záluží ke školám v Komenského ulici a nemocnici v Hořovicích, nové spojení ke školám a na Cintlovku pak získají i Praskolesy. Pro cesty v obvodu města Hořovice zůstane zachována bezplatná přeprava, a to na linkách 531, 643 a 648.
  • Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území.
  • Častější a pravidelnější spojení z oblasti Komárova, koordinace linek (odstranění souběhů – samozřejmě mimo školních spojů).
  • Posílení a doplnění regionálních spojů zejména v mimošpičkových obdobích (dopolední a večerní období, víkendy).
  • Zajištění četnějšího spojení do Bzové.
  • Ve spolupráci s Plzeňským krajem zlepšení obsluhy Kařezu a Kařízku.
  • Sjednocení tras linek jedoucích po podobných trasách v menší počet linek – přehlednější orientace pro cestujícího.
pid.cz

INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA ROŽMITÁLSKU OD 13. 12. 2020

dopravacz

Od neděle 13. prosince 2020 dojde k rozšíření integrace veřejné dopravy do oblasti Rožmitálska. Zavedeny budou 4 nové linky 3 stávající budou změněnyZrušeny budou 4 linky mimo systém PID. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, čímž dojde k plošnější a efektivnější obsluze území. Provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem. Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek i časových kuponů, a to v papírové i elektronické podobě, včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Díky Tarifu PID ušetří cestující zejména při pravidelném dojíždění.

Oblast Rožmitálu pod Třemšínem

S integrací Rožmitálska vzniknou v oblasti 3 nové linky PID. Páteřní linka 521 zajistí pravidelné spojení v trase Příbram – Rožmitál pod Třemšínem – Věšín, přičemž v Příbrami bude navazovat na stávající linky 393 a 395 z/do Prahy a v Rožmitále p. Tř. na linku IDP 423 z/do Plzně. Linka bude jezdit v intervalu ve špičkách cca 20-30 minut a v dopoledním sedle cca 60 minut. Část spojů bude přímých z/do Prahy bez nutnosti přestupu (do Prahy ráno 3 přímé spoje a odpoledne 1 přímý spoj, z Prahy ráno 1 přímý spoj a odpoledne 3 přímé spoje). V ostatních případech je však spojení zajištěno s přestupem v zastávce Příbram, sídl. II. poliklinika. Pro zpřehlednění a zrychlení cesty je v Příbrami sjednocena trasa a zastávky všech spojů (ve směru z Rožmitálu ulicemi K. Pobudy a Kladenská, ve směru do Rožmitálu ulicí Kladenskou a přes zast. Březové Hory, rozc. Zdaboř). Zachováno bude vybranými spoji přímé spojení do zastávek Příbram, prům. zóna a Příbram, Jiráskovy sady. Ke sjednocení jízdních řádů dojde mezi sobotou a nedělí, kdy je přímý spoj odpoledne do Prahy provozován i v sobotu. Zaveden bude také nový spoj v 19:45 z Rožmitálu do Příbrami, který zajistí přípoj na poslední spoj linky IDP 423 z Plzně. V omezeném režimu bude zachováno zajíždění vybraných spojů do obce Láz, kde v pracovní dny zajišťuje obsluhu především linka 509.

Linka 522 je vedena v trase Rožmitál pod Třemšínem – Hvožďany se zajížděním většiny spojů do Hutí p. Tř. a Starého Smolivce. V uvedeném úseku je zachován 1 pár přímých spojů z/do Prahy. Linka je v provozu pouze v pracovní dny.

Linka 509 zajišťuje spojení v trase Trhové Dušníky – Příbram – Bohutín – Láz. Linka je v provozu pouze v pracovní dny.

Na spojích linek 393 a 395, které jedou bez přestupu přímo v trase Rožmitál p. Tř. – Praha a zpět bude změněn režim v Příbrami následovně: ve směru do Prahy budou tyto spoje vedeny ulicemi K. Pobudy a Kladenská pod číslem linky 521 do zastávky Příbram, sídl. II. poliklinika a dále jako linka 393, resp. 395 do Prahy. Ve směru z Prahy dojde ke změně čísla již v zastávce Příbram, Jiráskovy sady a dále jedou pod číslem 521. Na lince 395 dojde k přetrasování vybraných spojů v rámci města Příbram tak, že všechny pojedou přes zastávky v ul. Školní a na Zdaboři.

Z důvodu nízké poptávky je zrušen provoz na lince D31 v úseku Kasejovice – Starý Smolivec.

Provozovatelem všech výše uvedených linek je dopravce ARRIVA Střední Čechy.

Oblast Dobří š – Příbram

Na základě vyhodnocení provozu prodloužené linky 317 v roce 2019 o úsek Dobříš – Příbram dojde ke zkrácení této linky do úseku Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš a k zavedení nové linky PID 517 v trase Dobříš – Příbram, sídl. Archiv. Tato změna umožní efektivnější využití kapacitních kloubových vozů v relaci s vyšší přepravní poptávkou a uzpůsobení jízdního řádu nové linky potřebám cestujících z obcí Obořiště a Dlouhá Lhota.

Zdroj: pid.cz




10/21/2020

Ostravské doubledeckery vyjedou 1. listopadu 2020

dopravacz

1. listopadu 2020 zahájí Dopravní podnik Ostrava (DPO) provoz dlouho očekávaných patrových autobusů. Nejdříve mimosezónním provozem na lince č. 78. V následující letní sezóně je DPO přesune na speciální turistickou linku č. 88, která spojí Dolní oblast Vítkovice (DOV) a ostravskou zoologickou zahradu, dva nejnavštěvovanější turistické cíle v Ostravě i celém Moravskoslezském kraji. DPO se tak stane vůbec prvním městským dopravcem v České republice, který bude dvoupodlažní autobusy provozovat na běžné lince.

Doubledeckery se měly v ostrém provozu objevit již 1. července 2020. Z důvodu pandemie koronaviru však čelila španělská pobočka Scanie odstávce provozu. Proto se jich lidé v Ostravě dočkají až teď. „Mám ohromnou radost. To není událost jen pro dopravní podnik, to je událost pro celé město i region. Pevně věřím, že se oba doubledeckery brzy stanou dalším symbolem Ostravy a že si je naši pravidelní cestující i turisté oblíbí. Důležité je také připomenout, že jezdí na CNG. Ani v tomto případě jsme totiž neslevili z našeho dlouhodobého cíle, kterým je ostravská MHD bez dieselu,“ říká generální ředitel DPO Daniel Morys.

DPO dlouhodobě spolupracuje jak s DOV, tak i Zoo Ostrava. „Vzájemná spolupráce s oběma institucemi je pro nás nesmírně důležitá. DOV i zoo jsou nejnavštěvovanější atrakce v našem kraji a DPO nás svým nápadem s doubledeckery ještě více propojil. Návštěvníci Ostravy si nyní mohou pohodlně a naplno užít jak industriální krásu Dolních Vítkovic a Světa techniky, tak i překrásnou přírodu se zvířaty, kterou ostravská zoo nabízí,“ vysvětluje ředitel Dolních Vítkovic Petr Koudela.

„Naším společným cílem je mimo jiné přispívat k ochraně životního prostředí – vzduchu, který dýcháme, i přírody kolem nás. DPO velmi operativně reaguje a posiluje spoje v návštěvnicky silných dnech, kdy k nám míří tisíce lidí. Navíc atraktivní doubledeckery s ekologickým provozem!“ dodává Tomáš Hanzelka, který je pověřen řízením ostravské zoo po nedávno zesnulém řediteli Petru Čolasovi. DPO se po dohodě s vedením ostravské zoo rozhodl, že ostravské doubledeckery budou na počest Petra Čolase zdobit fotografie lemura Sclaterova a orlosupa bradatého, tedy druhů, na jejichž záchraně se zesnulý ředitel dlouhodobě podílel.

Doubledeckery v číslech:

  • Cena zakázky: 28 600 000 Kč
  • Pohon: CNG
  • Počet míst k sezení: 68 osob (13 míst dolním podlaží a 55 míst v horním podlaží)
  • Výška: 4 m
  • Délka: 12,3 m
  • Zvláštní výbava: klimatizace v dolním podlaží, Wi-Fi, kamerový systém, USB konektory
dpo cz







10/14/2020

Vyhlídková jízda historickým autobusem Škoda 706 RO MTZ

dopravacz
Vyhlídková jízda historickým autobusem Škoda 706 RO MTZ Dopravního podniku hlavního města Prahy se konala v sobotu 19. září 2020.

dopravacek.eu


10/01/2020

Jízdní řád autobusu SOR NB12 v nově schválené vizuální podobě systému PID

dopravacz
Jízdní řád autobusu SOR NB12 ev.č. 3694 

První autobus SOR NB12 v nově schválené vizuální podobě systému Pražské integrované dopravy bude vypraven do pravidelného provozu ve čtvrtek 17. září 2020.
Hlavní město Praha společně s ROPIDem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) představily prototyp autobusu v nové barevné kombinaci dle výsledků soutěže na novou vizuální identitu systému Pražské integrované dopravy (PID). Pro vyzkoušení přesných barevných odstínů i detailů polepů byl zvolen nejtypičtější zástupce nízkopodlažních autobusů v Praze – typ SOR NB12. Veřejnost se bude s autobusem v nových barvách setkávat na lince 176 z Karlova náměstí na Strahov.

dopravacek eu

9/30/2020

Karlovy Vary mají nové minibusy

dopravacz




11/12/2019
01/29/2020

Dopravní podnik Karlovy Vary může díky získání finančních prostředků z dotačního titulu Integrovaný plán rozvoje území (IPRÚ) ve výši 85 % v letošním roce zařadit do provozu nové nízkopodlažní autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se celkem o 9 nových autobusů značky Iveco. 5 z nich jsou vozidla o délce 8 metrů, s označením Dekstra bus LEF 38 CNG a další 4 jsou klasické 12 m linkové autobusy, s označením Iveco Crossway LE CNG, se dvěma dveřmi.

Náklady na pořízení nových vozů činí 45.856.000 Kč, díky dotaci 85 % však Dopravní podnik Karlovy Vary uhradí „pouze“ 6.878.400 Kč. Hodnota Dekstra busu je 3,9 mil. Kč a Crossway LE 6,5 mil. Kč.

Vozidla typu Crossway LE budou určena především pro meziměstské linky, prioritně na trase Karlovy Vary – Ostrov – Jáchymov. Vozidla typu Dekstra budou jezdit na MHD v Karlových Varech a Ostrově.

DPKV provozuje celkem 93 vozů pro zajištění městských hromadných doprav v Karlových Varech a Ostrově, dále provozuje meziměstskou, dálkovou a zájezdovou dopravu. Letošní obnovou vozového parku tak DPKV pokračuje ve 100% obsluze MHD nízkopodlažními autobusy.

Letos v červnu DPKV už omladil vozový park o další 4 vozidla typu Iveco Crossway LE a 1 vozidlo Iveco Urbanway, všechny na pohon CNG a se třemi dveřmi, určené pro MHD v Karlových Varech. Hodnota zakázky byla 31,6 mil. Kč, z toho podíl DPKV byl ve výši 4,7 mil. Kč, zbylých 26,9 mil. Kč bylo uhrazeno z dotace IPRÚ.

Předání a prohlídky nových vozidel se zúčastnila i primátorka města Andrea Pfeffer Ferklová. „Jsou to úžasná auta, designově i funkčně. Věřím, že pro karlovaráky i návštěvníky bude radost jimi jezdit. Minibusy se skvěle hodí do úzkých ulic centra, projedou i tam, kde mají klasické velké vozy problém se vejít,“ ocenila.

„Jsem rád, že se daří dopravnímu podniku úspěšně modernizovat vozový park. Je to tak další krok ke zlepšení kvality dopravní obslužnosti v Karlových Varech a okolí. DPKV získal pro rok 2020 na obnovu vozového parku dotaci ve výši 65,9 milionu korun, ke které přidal z vlastních zdrojů 11,6 milionu a za ně pořídil v letošním roce 14 nových autobusů,“ říká Tomáš Trtek, náměstek primátorky, do jehož gesce DPKV spadá.

Jiří Vaněček, předseda představenstva Dopravního podniku, dodává: MHD v Karlových Varech zajišťuje 58 autobusů, z nichž 40, tedy 69 % je nízkoemisních, na pohon CNG, zbylých 28 pohání diesel. Průměrné stáří vozového parku na karlovarské MHD je 6 let. I do budoucna počítáme s pravidelnou obnovou vozového parku, abychom našim cestujícím zajistili kvalitu a pohodlí.“

„Nové vozy přinesou cestujícím několik příjemných technických řešení, které usnadní cestování. Patří sem pohodlí při nástupu díky nízkopodlažnímu vstupu, společně s dalším snížením nástupní plochy v zastávce. Uvnitř vozu cestující jistě ocení obrazovku s grafikou zastávek, klimatizaci nebo například porty USB,“ uvedl Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva pověřený řízením společnosti. Vozidla jsou rovněž vybavena kamerovým systémem a automatickým počítáním cestujících.

DPKV plánuje i v dalších letech pokračovat s obměnou vozového parku s využitím dotačních prostředků z Evropské unie a ze státního rozpočtu.


Zdroje: mmkv cz, busportal cz, oko24 cz


Arriva představila autobusy pro Zlínský kraj

#dopravacz

Arriva představila vlaky a autobusy pro Zlínský kraj-10/21/2019
Na Dnech Zlínského kraje jsme zájemcům ukázali, jaké autobusy je budou už brzy vozit na cestách domů, do školy, do práce, k lékaři nebo za zábavou. Od prvního ledna budeme zajišťovat autobusové linky v okolí Zlína. Na regionálních spojích svezeme cestující třiceti novými autobusy v jednotné bílé barvě.

Všechny vozy nabídnou klimatizovaný prostor a pohodlný nástup, protože jsou nízkopodlažní. Na víkendových Dnech Zlínského kraje jsme lidem ukázali zástupce každého typu autobusu. Pro zajištění provozu nakupujeme 10 kusů vozidel Iveco Crossway a 20 kusů vozů značky SOR standardní délky.
Od 1. ledna 2021 budou vozit cestující domů, do školy, do práce, k lékaři nebo za zábavou.

Zdroje: arriva cz , busportal cz