Stránky

3/18/2021

18/03/2021. V Plzni dnes naposledy vyjely tramvaje Astra, končí po 24 letech provozu

dopravacz

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) ve čtvrtek 18. března naposledy do provozu vypravily tramvaje typu LTM 10.08, známé pod názvem ASTRA.
03/04/2020 V Plzni odprodají zbývající tramvaje Škoda Astra

V Plzni dnes definitivně končí jedna éra tramvajového provozu. Naposledy dnes do běžného provozu s cestujícími vyjely tramvaje Škoda LTM 10.08, které jsou veřejnosti známé pod názvem Astra. Šlo o první tramvaje ve městě, které nabídly bezbariérové cestování.

Provoz tramvají po byl ukončen po 24 letech. „Jedna z tramvají v Plzni zůstane a zařadí se do flotily historických vozů,“ řekl mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Poslední dva vozy je možné spatřit naposledy dnes na pravidelných spojích linky 1. „Dnes jsme naposledy vypravili na pravidelné jízdní řády zbývající dvě tramvaje tohoto typu. Jednu z nich, konkrétně vůz ev. č. 301, který byl vyroben jako druhý prototyp a své první cestující svezl v Plzni 16. 7. 1998, plánujeme zachovat a zařadit mezi historické vozy v našem depozitáři,“ popisuje Jiří Trnka, technik elektrické dráhy PMDP.

Tramvaje s oficiálním označením LTM 10.08 byly první vyrobené vozy pro tramvajovou dráhu z produkce plzeňské Škody v poválečném období. Název Astra je zkratkou ze slova Asynchronní tramvaj podle asynchronních trakčních motorů na střídavý proud. Tramvaj byla také prvním částečně nízkopodlažním vozem s bezbariérovým přístupem a s výsuvnou plošinou.

Škoda do Plzně dodala celkem jedenáct těchto tramvají. Vozy se přes mnoho technických a konstrukčních problémů staly průlomovým mezníkem v tramvajové dopravě a vykonaly v Plzni velkou službu.

„Tramvaje Astra jsme už v minulém roce začali postupně nahrazovat novými vozy, které nabízí ještě větší komfort pro cestující, větší podíl nízké podlahy, moderní informační a odbavovací systém, klimatizaci prostoru pro cestující a další soudobé technologie zvyšující pohodlí a bezpečnost provozu,“ říká Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

Část tramvají už Plzeňské městské dopravní podniky prodaly, stojí například jako atrakce u dálnice D10, některé skončily na náhradní díly v Brně.


Zdroje: busportal cz, zdopravy cz , dopravacz

3/12/2021

Do Ústeckého kraje míří nové komfortní autobusy

dopravacz

ICOM transport v rámci nájmu autobusů poskytne Dopravní společnosti Ústeckého kraje SETRY 415 LE Business. Pro Teplicko se chystají třínápravové SETRY, ale i autobusy IVECO.
Ústecký kraj na mape

Icom vloni na konci roku pořídil šedesát nízkopodlažních autobusů SETRA 415 LE s klimatizací, vysokými sedačkami a USB porty, uvezou 79 pasažérů z toho 45 sedících. Asi třicet vozů jezdí v rámci PID a ostatní jsou nasazovány na linky regionální dopravy napříč celým koncernem. Patnáct z nich půjčuje Icom v rámci smlouvy o nájmu Dopravní společnosti Ústeckého kraje.

ICOM transport se prostřednictvím ČSAD Slaný vrátí v prosinci po téměř dvou letech do Ústeckého kraje opět jako provozovatel dopravní obslužnosti, vyhrál výběrové řízení na oblast Teplicko.

V okolí Teplic bude zajišťovat meziměstskou autobusovou dopravu od 1. prosince po dobu deseti let. ČSAD Slaný počítá s tím, že převezme nejen řidiče, ale také infrastrukturu od stávajícího dopravce Arriva City. Všechna vozidla budou mít zelený design podle požadavků Ústeckého kraje.

V rámci příměstské dopravy bude jezdit 21 autobusů značky SETRA. Půjde o první třínápravové low-entry autobusy v koncernu ICOM transport v rámci linkové dopravy. Vybaveny budou kompletním informačním systémem pro cestující klimatizací, USB porty, kamerovým systémem a také systémem pro sčítání cestujících.

Zdroje: busportal cz  ,  ICOM transport cz

PID: Integrace Královéměstecka a Skalska od 7. 3. 2021

dopravacz



Od 7. března 2021 budou do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje zahrnuty oblasti Královéměstecka a Skalska v okresech Nymburk a Mladá Boleslav. Při integraci bude zavedeno 8 nových autobusových linek Pražské integrované dopravy (PID), které nahradí 14 stávajících autobusových linek mimo systému PID, na 4 linkách PID a 3 linkách SID bude upraven jejich provoz. V nejvyšší možné míře je snahou na nových linkách zavést proklady linek mezi sebou pro vytvoření atraktivního intervalu a vybrané linky v Poděbradech a Dobšicích navázat na vlakové spoje. U části dopravních relací dochází k posílení provozu v pracovní dny i o víkendech a ke zkvalitnění směrové nabídky. Zároveň dojde od neděle 7. března k některým dalším trvalým úpravám spojů a zastávek na vybraných příměstských a regionálních autobusových linkách PID.

Na základě požadavku Středočeského kraje a s ohledem na aktuálně uzavřené školy a omezení pohybu obyvatel dojde u vybraných vlakových a autobusových linek PID také k mírné redukci rozsahu provozu.

Integrace Královéměstecka od 7. 3. 2021

Nové autobusové linky PID

  • 539 Poděbrady, žel. st. – Poděbrady, Velké Zboží – Křečkov (v provozu pouze v pracovní dny cca do 18:00).
  • 540 Poděbrady, žel. st. – Kouty – Netřebice – Budiměřice – Nymburk, hl. nádr. (v provozu pouze v pracovní dny cca do 18:00).
  • 541 Dlouhopolsko – Běrunice – Kamilov – Městec Králové, nám. – Okřínek – Netřebice – Dymokury – Rožďalovice, nám. – Rožďalovice, Hasina (v provozu pouze v pracovní dny cca do 18:00).
  • 542 Poděbrady, žel. st. – Okřínek – Podmoky, u kovárny – Dymokury – Chotěšice – Záhornice, U Tylů (v úseku Dymokury – Záhornice, U Tylů v provozu pouze v pracovní dny).
  • 598 Poděbrady, žel. st. – Vlkov pod Oškobrhem – Dlouhopolsko – Městec Králové, nám. – Kněžice, Dubečno (v úseku Městec Králové, nám. – Kněžice, Dubečno v provozu pouze v pracovní dny).
  • 599 Městec Králové, nám. – Podmoky, u kovárny – Hradčany – Žehuň – Dobšice, Libněves.

Změny stávajících autobusových linek PID:

  • 433 Zkrácení o úsek Nymburk, hl. nádr. – Nymburk, lokomotivní depo (nahrazeno linkou 540, spojení zajištěno i linkami 673 a 674).
  • 463 Linka je prodloužena o úsek Rožďalovice – Městec Králové (náhrada za linku H21).
  • 673 Přetrasování v dnešním úseku Mečíř – Křinec – Sovenice (nově Mečíř – Sovenice – Křinec).
  • 674 Linka nově zajíždí do Křečkova (částečná náhrada za linku H11).

Zrušené linky SID:

H11, H21, H22, H24–H28, H32–H35.

Změněné linky SID:

  • G27 Zavedení spojů v úseku Kolín – Opolany, ObÚ jako náhrada za zrušenou linku H25.
  • H23 Přečíslování na 611 153 (IREDO) (nově dopravce BusLine KHK).
  • H36 Linka již nezajíždí do obce Pátek (nahrazeno linkou 540).

Integrace Skalska od 7. 3. 2021

Zrušeny budou dvě stávající linky 250 019 a 260 630 a nahrazeny linkami 728 a 729, které budou až na výjimky kopírovat trasu dosavadních linek. Změnou pro linku 728 je obsluha zastávek Stránka, Tajná a Stránka, Ostrý, rozcestí a také obsluha zastávky Kluky všemi spoji. U linky 729 nově všechny spoje obsluhují zastávku Krnsko, Řehnice, zároveň vybrané spoje jsou prodlouženy až do Skalska. Zároveň byly změněny časové polohy spojů. U linky 728 byl zachován svoz na ranní a odpolední směnu ve ŠKODĚ Auto v Mladé Boleslavi a odvoz z ranní směny. Také byl zachován odpolední školní pár spojů z Mladé Boleslavi do Skalska. Ostatní spoje prošly mírnou úpravou v časových polohách, aby byly více proloženy s vlakovým spojením Mšeno – Mladá Boleslav a také s linkou 729. U linky 729 jsou zavedeny nově svozy na všechny směny ve ŠKODĚ AUTO a také odvozy ze všech směn. Byl také přidán pár spojů. V ostatních časech byly spoje upraveny za účelem prokladu spojů s linkou 728.

Další trvalé změny PID od 7. 3. 2021

Změny jednotlivých linek:

  • 324 1 spoj v pracovní dny ráno do Slaného zkrácen o úsek Kladno, nám. Svobody – Slaný, aut. nádr.
  • 330 Prodloužení 1 páru spojů v pracovní dny dopoledne o úsek Kladno, Havlíčkovo náměstí – Libušín, nám., 1 spoj v pracovní dny ráno zkrácen o úsek Vinařce, Na Horce – Kladno, Havlíčkovo náměstí.
  • 384 1 pár spojů o víkendech večer je prodloužen o úsek Počaply – Žebrák, nám.
  • 416 Nový spoj v pracovní dny odpoledne z Dobrovice do Mladé Boleslavi (náhrada za zrušený spoj linky 463); 1 spoj v pracovní dny ráno z Mladé Boleslavi nově nezajíždí do Dobrovice.
  • 474 Linka je o víkendech zkrácena o úsek Mělník, aut. st. – Mělník, Na Brabčově, rovněž je o víkendech zrušena zastávka Mělník, Chloumek.
  • 531 2 spoje v pracovní dny večer zkráceny o úsek Hořovice, Valdek – Hořovice, žel. st.
  • 570 Zrušení 1 páru spojů v pracovní dny podvečer v úseku Čistá – Kralovice z důvodu redukované objednávky Plzeňského kraje.
  • 590 Nové spoje v pracovní dny Smečno – Slaný, aut. nádr. (tyto spoje pokračují z/na linku 621).
  • 594 Změna pořadí zastávek v obcích Šlapanice a Jarpice.
  • 621 Celková reorganizace jízdního řádu, zavedení systematických návazností ve Smečně a rozšíření přímých spojů do Slaného (přímé vozy přecházející na linku 590). Prodloužení 2 párů spojů v pracovní dny dopoledne o úsek Libušín, náměstí – Smečno.
  • 639 Nový 1 pár spojů v pracovní dny ráno v trase Hostomice, nám. – Osov, škola.
  • 640 2 spoje v pracovní dny odpoledne jedou již ze zastávky Zdice, škola.
  • 645 1 spoj v pracovní dny večer z Hořovic zkrácen o úsek Těně – Strašice, ObÚ z důvodu redukované objednávky Plzeňského kraje.
  • 646 Zrušen 1 pár spojů v pracovní dny ráno v trase Hořovice – Cheznovice a zkrácen 1 pár spojů v pracovní dny dopoledne o úsek Rokycany – Cheznovice z důvodu redukované objednávky Plzeňského kraje.
  • 648 Změna zastávek v obci Záluží; 1 spoj v pracovní dny ráno do Cerhovic nově zajíždí do Tlustic.
dopravacek eu

Hybridní MAN Lion's City od 26. února na linkách OAD Kolín

dopravacz

Dvoudvéřový hybridní MAN se 40 místy k sezení a 61 na stání má k testování další dopravce PID. Po ČSAD POLKOST a společnosti Martin Uher je od čtvrtka 25. února v nymburské provozovně OAD Kolín.  
Od pátku 26. února je v provozu na některých spojích linek 497, 493, 498, 433 a 443.
V sobotu 27. února a v neděli 28. února bude jezdit na lince 443 z Nymburka přes Sadskou do Hradištka, Přerova nad Labem a Čelákovic. Od 1. března ho dopravce nasadí na spoje linky 676, 497, 499 a 673.

busportal cz