dopravacz
„Jde o nízkopodlažní autobusy Iveco Urbanway 12 m – Tector 7 s dieselovým motorem splňujícím emisní normu Euro 6. Kapacitu mají 28 sedících a 78 stojících pasažérů. Oproti předešlým vozidlům mají tyto jiné uspořádání sedaček před prostředními dveřmi, aby mohli cestující lépe procházet vozem a také výstup je snadnější. Cestující jistě ocení i možnost dobít si telefon nebo tablet přímo ve voze díky USB portům na nabíjení. Rovněž v budoucnosti chceme zprovoznit i wifi připojení,“ říká ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham. V příštím roce by měl stejný typ autobusu rozšířit flotilu o dalších deset nových vozů. „Předpokládáme, že pět by mohlo být dodáno v první polovině roku. Rádi bychom, aby vozy byly vybaveny kamerovým systémem.“
Hradec Králové dokončil nákup elektrobusů. Pochvaluje si výdrž, přitápí ale naftou
Hradeckou MHD čeká revoluce
Hradecký dopravní podnik navýšil v roce 2018 počet cestujících
DP MĚSTA HRADCE KRÁLOVÉ TESTUJE AUTOBUS SOR NS 12 DIESEL
Kromě autobusů na dieselový pohon má dopravní podnik ve vozovém parku ještě třiadvacet elektrobusů, které jsou plně klimatizované a mohou přepravit až sto cestujících, z nichž pětatřicet má možnost sezení. Minimální dojezd tohoto elektrobusu je 180 kilometrů na jedno nabití. Na elektrickou energii jezdí také trolejbusy. Vloni byly do flotily elektrovozidel doplněny ještě speciální trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které jsou schopny ujet až deset kilometrů své trasy bez trolejového vedení. Nákupem elektrobusů a trolejbusů hradecký dopravní podnik dosáhl stavu, kdy více než polovina vozového parku jezdí na elektrickou energii. „Dvacet kusů nových elektrobusů od podzimu loňského roku ujelo na linkách MHD už víc než jeden milion kilometrů a celkově elektrobusová flotila našeho DP již ujela více než milion a půl kilometrů,“ dodává Abraham
dopravacek eu
Žádné komentáře:
Okomentovat