Stránky

11/12/2021

Brněnský DP převzal první nový trolejbus Škoda 27Tr

#dopravacz

V úterý 9. listopadu přivítala vozovna Komín první trolejbus Škoda 27Tr z kontraktu podepsaného na začátku letošního roku.

Brno, okres Brno-město, Jihomoravský kraj


Základní údaje o trolejbusech Škoda 27Tr:

  • Délka: 18 metrů
  • Šířka: 2,55 metru
  • Výška: 3,40 metrů
  • Výkon: 250 kW
  • Max. rychlost: 65 km/hod
  • Celkový počet cestujících: 123 cestujících při 5 osobách/m2
Dopravní podnik města Brna uzavřel smlouvu se společností Škoda Electric na dodání až 40 kusů nových kloubových nízkopodlažních trolejbusů Škoda 27Tr. Prvních dvacet do Brna dorazí do konce ledna 2022, druhá část flotily, objednaná v rámci opce, dorazí do konce roku 2022. Náklady na projekt činí 478 miliónů korun.

„Pro Brno vyrobíme celkem čtyřicet kloubových trolejbusů, které nahradí starší typy ve vozovém parku dopravního podniku. Trolejbusy jsou pro mnoho měst v ČR i Evropě důležitým dopravním prostředkem, který pomáhá dlouhodobě snižovat emise v dopravě. Jsme rádi, že i Brno jde touto cestou,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Nové trolejbusy bude podnik využívat především pro přepravu cestujících na nejvytíženějších linkách 25, 26 a 37. „V brněnské MHD nahradí typy 15Tr, 22Tr a 25Tr, které jsou na hranici životnosti. Některé z nich jsou v provozu bezmála 30 let,“ dodal Havránek.


Zdroje: dpmp cz, dopravacek eu


11/10/2021

V Plzni vyjela do zkušebního provozu s cestujícími nová tramvaj Škoda ForCity Smart 40T

#dopravacz

V úterý 9. listopadu 2021 byla do zkušebního provozu s cestujícími poprvé nasazena nová tramvaj Škoda ForCity Smart 40T. Tramvaj již odjezdila požadovaných 20 tisíc kilometrů pro účely homologace a nyní byla vypravena na dvacáté třetí pořadí linky číslo 1. Na tomto pořadí by měl vůz evidenčního čísla 385 jezdit i v následujících dnech.



O pár dní dříve se novou tramvají již mohli svézt zástupci města Plzně, Plzeňských městských dopravních podniků a výrobce – Škody Transportation. Prezentační jízda se v ulicích Plzně konala v pondělí 25. října 2021.

S PMDP podepsal výrobce smlouvu na 2 kusy tramvají tohoto typu a v letošním roce PMDP využily opce a objednaly dalších 10 kusů tramvají ve stejném provedení.

Tříčlánková obousměrná velkokapacitní tramvaj je 100% nízkopodlažní. Dalšími přednostmi vozidla jsou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Tramvaje mimo jiné nabízejí technické řešení vhodné jak pro ostré oblouky, tak i pro náročné stoupání tratí v Plzni.

Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří na obou stranách vozidla. Tramvaje ForCity Smart odpovídají nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel nebo odolnost skříně vozidla proti nárazu. Čelo vozidla je navrženo tak, aby více chránilo řidiče a cestující v případě kolizí a zároveň i další účastníky dopravy. Nové uspořádání pracoviště řidiče rovněž poskytuje lepší výhled pro řidiče a pohodlnější ergonomii řízení.

„Téměř po 20 letech dodáváme do Plzně novou tramvaj vyrobenou přímo Plzeňáky. Jedná se o nejmodernější generaci škodováckých tramvají, která všem cestujícím poskytne nejvyšší úroveň pohodlí a bezpečí. Například skelet čela vozidla je navržen tak, aby více chránil řidiče a cestující v případě kolizí a současně byl ohleduplný i k dalším účastníkům dopravy,“ komentuje Petr Brzezina, Prezident skupiny Škoda Transportation.

„Od nových tramvají očekáváme zvýšení komfortu pro cestující a snížení provozních nákladů. Po dodání vozů postupně vyřadíme vysokopodlažní tramvaje T3R.P, díky tomu budou od příštího roku všechny spoje PMDP bezbariérově přístupné,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.


Zdroje: dpmp,  dopravacek