7/26/2019

Praha. Projeďte si novou linku D. Grafika ukazuje, kde vzniknou stanice metra bez řidiče

dopravacz
Metro bez strojvedoucího
Déčko má být zcela automatická linka bez strojvedoucího řízená z jednoho dispečinku u stanice Nádraží Krč. Celou trasu by v první i druhé fázi mělo obsluhovat šestnáct souprav, dopravní podnik za ně plánuje zaplatit zhruba 2,8 miliardy korun. Vlaky by měly být po celé své délce průchozí a bez kabiny pro řidiče. Systém má dokázat rychle a efektivně reagovat na počet cestujících. Sám vyhodnotí, kdy je potřeba zkrátit nebo prodloužit interval mezi jednotlivými spoji. Novým prvkem budou skleněné bezpečnostní stěny, které oddělí nástupiště od kolejiště. Toto řešení je již delší dobu k vidění například v Paříži na lince metra 14. Plně automatické dopravní systémy zaznamenávají v poslední době rozvoj i jinde ve světě. Nové či prodloužené automatické linky se otevřely v Soulu, Inčchonu, Singapuru, Budapešti, Barceloně nebo malajsijském Kuala Lumpuru a chystají se další v Toulouse, Lyonu, Paříži, Glasgow nebo v Šanghaji.
Trasa D
Délka trasy Pankrác – Depo Písnice (I. etapa výstavby) 7,9 km
Jízdní doba trasy Pankrác – Depo Písnice                        16 minut
Celková suma za úsek Pankrác – Depo Písnice                36 miliard korun
Celková suma za úsek Pankrác – Náměstí Míru                15 miliard korun
Odhadovaná kapacita ve špičce v úseku Náměstí Míru – Depo Písnice 10 500 osob
Počet spojů ve špičce                                                       40 spojů za hodinu
Minimální provozní interval                                               90 sekund

Kudy povede metro D a jak budou vypadat jeho stanice

Náměstí Míru


Náměstí bratří Synků
Pankrác
Olbrachtova
Nádraží Krč
Nemocnice Krč
 Nové Dvory
Libuš
Písnice
Depo Písnice
Jak metro D uleví dopravě? Pomůže hlavně jihovýchodu Prahy, do města přijede méně aut
Jak se plánovalo řešení trasy metra v Praze v roce 1988
S obslužností Krče, Libuše a Písnice metrem se výhledově počítalo od roku 1988. První návrhy počítaly s vedením linky D v současné navrhované stopě z Depa Písnice (tehdy s plánovaným názvem Masokombinát) přes Nové Dvory, Krč, s přestupem na linku C ve stanici Pankrác (Mládežnická) a pak dále přes Nusle a Vršovice do stanice Náměstí Míru, kde je zajištěný přestup na linku A. Nyní plánovaná trasa D tyto představy prakticky kopíruje.
V roce 1988 se pak počítalo s vedením linky D přes Žižkov do stanice Vysočanská (Lidových milicí), kde by došlo k propojení s linkou B. Linka D měla končit ve stanici Letňany, kde dnes končí linka C.
Zajímavé je, že původní vedení linky D upřednostňuje vedení metra přes Žižkov. Linka tak nemá přímé spojení s centrem a taktéž zde není přímá návaznost na hlavní vlakové a autobusové nádraží.

Plány po roce 2000 
Po roce 2000 se severní část plánované trasy D změnila v souvislosti s výstavbou linky C do Letňan.
Ve zkratce lze říci, že linka C převzala roli linky D v dopravní obslužnosti severní části metropole. Déčko už proto nemělo končit ve stanici Letňany, ale ve stanici Vysočanská.
Změna nastala i v oblasti Žižkova. Právě zde měla linka pokračovat ze stanice Náměstí Míru, přiblížit se stanici Hlavní nádraží (byť se samostatnou stanicí v místech Churchillova náměstí) a až poté pokračovat přes Žižkov do stanice Basilejské náměstí a pak dále do Vysočan. Poté vznikla preferovanější varianta na Náměstí Republiky.

Zdroje: zpravy aktualne cz , idnes cz ,  praha eu


Žádné komentáře:

Okomentovat