Historický trolejbus – Linka č. 11
Tuto linku obsluhuje oblíbený trolejbus Škoda 9Tr. Tyto vozy byly vyráběny od počátku 60. let 20. století v závodě Škoda Ostrov nad Ohří. Trolejbusů tohoto typu bylo vyrobeno přes 7 370 kusů a byly vyváženy do 15 zemí a to i mimo Evropu. V Teplicích jezdilo celkem 34 kusů těchto nádherných trolejbusů s typickým červeno krémovým nátěrem. Dochoval se pouze jeden, který je označen evidenčním číslem 105. V dnešní době jezdí již pouze nostalgickou linku č. 11 a při jiných zvláštních dopravních akcích.
V ČR je provozních 7 kusů včetně toho teplického. Teplická stopětka byla vyrobena v roce 1980.
Linka č. 11 byla poprvé zavedena v roce 2001 v úseku Panoráma – Nová Ves – Šanov I.
V roce 2003 byla linka zkrácena a jezdí pouze mezi stanicemi Panoráma – Nová Ves.
Od sezony nostalgických jízd 2018 je trasa upravena na následující: Šanov I lázně – Pražská – Benešovo náměstí – Bílá cesta – Nová Ves – Bílá cesta – Třešňovka – Nemocnice – Jateční – Hlavní nádraží – Trnovany – Trnovany, Somet – Šanov II – Panorama a zpět.
Jízdní řád ke stažení
Historický autobus – Linka č. 40
NOSTALGICKÁ AUTOBUSOVÁ LINKA Č. 40 – ZRUŠENA.
Na lince číslo 40, jezdil legendární autobus Karosa ŠL11. A to v letech 2002 až 2013. Tyto autobusy se vyráběli v letech 1970 – 1981. Teplická ŠL11 dostala číslo 57. V ČR se dochovalo 18 autobusů. Nutno podotknout že ten teplický, však není pravý vůz 57. Původní vůz 57 byl vyroben v roce 1979 a sešrotován roku 1987. Nynější vůz 57 je vyroben roku 1981 a byl odkoupen od soukromého majitele v roce 2001. Po převozu do teplické vozovny byl upraven do podoby dřívějšího autobusu č. 57. Na linku poprvé vyjel v roce 2002, kdy byla zavedena nostalgická autobusová linka č. 40 (Újezdeček – Dubí). Později Řetenice, Tolstého – Dubí.
Od obnovy jízdních řádů v prosinci 2013 je linka zrušena. Důvodem byl špatný technický stav autobusu. Později bylo rozhodnuto o jeho prodeji a vůz se přestěhoval do společnosti Arriva Morava.
Zdroje: mhdteplice, zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat