Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Josef Petrák |
Počet cestujících ve vlacích Pražské integrované dopravy nepřestává růst. Loni vlaky v rámci PID využívalo na území metropole v průměru 157 633 cestujících každý pracovní den, což je meziročně o 14 procent více.
Nárůst je dán především tím, že se do systému nově zapojily rychlíky ve směrech Kolín a Beroun, i bez nich by ale popularita vlaků PID vzrostla na nový rekord. „Pokud bychom srovnali čísla při stejném počtu spojů jako v loňském roce, narostl nám počet cestujících ve vlacích PID skoro o čtyři procenta. Je vidět, že cestování vlakem v Praze a okolí je rok od roku populárnější,“ uvedl šéf ROPIDu Petr Tomčík.
Nejvíce cestujících využívá vlaky ve směru do Kolína, Benešova u Prahy a Berouna. Roste také podíl cestujících, kteří preferují při cestě příměstskými vlaky jízdenky PID před jízdenkami Českých drah. „V příměstských vlacích už dnes cestuje na jízdenky Pražské integrované dopravy velká většina cestujících. Lidé se rychle naučili, že jízdenky PID, ať ty pro jednotlivou jízdu, nebo předplatní kupony, vycházejí levněji,“ dodal Tomčík. Jízdenky PID jsou mimo jiné k zakoupení v každé železniční pokladně v Praze a Středočeském kraji.
Nejvytíženější pražské železniční tratě v systému PID v roce 2018:
•Praha – Úvaly (a dále do Peček a Kolína): 37 tisíc cestujících za den
•Praha – Říčany (a dále do Benešova u Prahy): 34 tisíc cestujících za den
•Praha – Černošice (a dále do Berouna): 27 tisíc cestujících za den
•Praha – Zeleneč (a dále do Lysé nad Labem a Nymburka): 23 tisíc cestujících za den
Zdroj: zdopravy cz, Autor:Jan Šindelář
Žádné komentáře:
Okomentovat