Do Středočeského kraje přijíždí další moderní motorové jednotky RegioFox, přezdívané jednoduše lišky.
V barvách Pražské integrované dopravy (PID) postupně posílí provoz na vytížených tratích směrem do Mělníka a Mladé Boleslavi.
České dráhy právě zahajují letošní dodávku souprav od polského výrobce PESA. Ještě před polovinou prosince převezmou celkem osm dvoučlánkových RegioFoxů, které plynule přejdou do provozu se změnou jízdního řádu.
Tyto moderní jednotky vyjedou na linku R43 z Prahy do Mladé Boleslavi, kde posílí především spěšné vlaky. Druhá část flotily zamíří na osobní vlaky linky S3 vedené z Prahy přes Neratovice a Všetaty až do Mělníka.
„Startujeme druhý rok rozsáhlé modernizace motorových vlaků v Praze a ve středních Čechách. Na konci roku budeme mít v kraji k dispozici už 18 RegioFoxů, což znamená přes dva tisíce pohodlných míst k sezení v moderním, bezbariérovém a klimatizovaném interiéru s Wi-Fi internetem, USB konektory a zásuvkami pro dobíjení cestovní elektroniky,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Jednotky jsou vybaveny nejmodernějšími spalovacími motory Rolls-Royce, které v testovacím provozu jezdí i na ekologické palivo HVO. Patří tak k nejekologičtějším motorovým vlakům v Evropě, což je obzvlášť důležité při provozu v aglomeraci Prahy a okolí,“ doplňuje.
Středočeský kraj tak postupně buduje nejpočetnější nasazení RegioFoxů v celé republice. Do konce roku 2026 jich má v regionu jezdit celkem 38, což představuje výrazné omlazení zdejšího motorového parku.
Cestující už přitom dobře znají prvních deset těchto jednotek, které od loňska zajišťují provoz na tratích:
Beroun – Rudná u Prahy – Praha
- kapacita: 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček)
- délka: 44,4 metrů
- hmotnost: 83 tun
- max. rychlost: 120 km/h
- výkon: 750 kW
- počet motorů: 2
- přenos výkonu: hydrodynamický
- počet podvozků: 3
- počet dveří: 4






Žádné komentáře:
Okomentovat