První zahraniční tramvaj v tuzemské MHD už nemusí v Ostravě jezdit jen ve zkušebním provozu. Drážní úřad schválil vozidlo Tango NF2 „nOVA“ od Stadleru jako typ, čímž mu otevřel dveře do běžného provozu. Deníku Zdopravy.cz to sdělil mluvčí úřadu Martin Novák. Povolení ke zkušebnímu provozu by prvním dvěma dodaným tramvajím vypršelo s koncem října.
Tango NF2 „nOVA“ je první tramvají, kterou vyvinula společnost Stadler ve své pražské kanceláři, zároveň jde o první zahraniční tramvaj v tuzemské MHD. Tramvaj je dvoučlánková, plně nízkopodlažní, má klimatizaci a zásuvky USB. Vejde se do ní 188 cestujících, z toho 61 sedících. Maximální rychlost je 80 kilometrů v hodině. Každá jednotlivá tramvaj musí ještě získat od Drážního úřadu průkaz způsobilosti vozidla.
Dopravní podnik Ostrava si objednal celkem 40 vozidel v celkové hodnotě 1,2 miliardy korun. Podle mluvčí DPO Karolíny Ryckové odebral dopravce k dnešnímu dni 21 vozidel. Upraveny už jsou také zastávky Dům energetiky a Stodolní, které původně nevyhovovaly normám a nové tramvaje tudy neprojely. Dnes jsou tyto špunty odstraněny.
Zdroje: dpo cz, zdopravy cz
dopravacz
Tango NF2 „nOVA“ je první tramvají, kterou vyvinula společnost Stadler ve své pražské kanceláři, zároveň jde o první zahraniční tramvaj v tuzemské MHD. Tramvaj je dvoučlánková, plně nízkopodlažní, má klimatizaci a zásuvky USB. Vejde se do ní 188 cestujících, z toho 61 sedících. Maximální rychlost je 80 kilometrů v hodině. Každá jednotlivá tramvaj musí ještě získat od Drážního úřadu průkaz způsobilosti vozidla.
Dopravní podnik Ostrava si objednal celkem 40 vozidel v celkové hodnotě 1,2 miliardy korun. Podle mluvčí DPO Karolíny Ryckové odebral dopravce k dnešnímu dni 21 vozidel. Upraveny už jsou také zastávky Dům energetiky a Stodolní, které původně nevyhovovaly normám a nové tramvaje tudy neprojely. Dnes jsou tyto špunty odstraněny.
Zdroje: dpo cz, zdopravy cz
dopravacz
Žádné komentáře:
Okomentovat