3/08/2019

RegioJet podepsal smlouvu na 7 jednotek Elf.eu pro Ústecký kraj

dopravacz


Ústecký kraj na mape
Společnost RegioJet dnes na půdě polského velvyslanectví v Praze podepsala slavnostně smlouvu na dodávka sedmi elektrických nízkopodlažních souprav Pesa Elf.eu s polským výrobcem Pesa Bydhošť. Vlaky zajistí dopravu na území Ústeckého kraje, kde firma přebírá na části linek provoz už od prosince.
Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč. Pesa má nové vlaky dodat během druhé poloviny roku 2021 tak, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout v souladu se smlouvu mezi RegioJet a Ústeckým krajem od změny jízdního řádu v prosinci 2021. Do té doby bude RegioJet jezdit s dieselovými staršími vlaky, konkrétně jednotkami 628 po Deutsche Bahn.
Podpis smlouvy o pořízení jednotek PESA Elf.eu navazuje na vítězství RegioJetu v poptávkovém řízení Ústeckého kraje na zajištění provozu regionálních spojů na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem a na uzavření smlouvy o těchto výkonech mezi Ústeckým krajem a společností RegioJet.
„Dokázali jsme Ústeckému kraji nabídnout nové moderní elektrické soupravy a zvítězit v poptávkovém řízení s nejlepší cenou. Cestující se mohou těšit na nové služby, jako je například internet zdarma, a větší pohodlí při cestování. Jsme přesvědčeni, že stejně jako na dalších tratích, kde začal RegioJet jezdit, bude nová kvalita služeb znamenat skokový nárůst počtu cestujících využívajících ekologičtější železniční dopravu,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.
Pro RegioJet jde o první smlouvu v závazku veřejné služby v České republice, od roku 2012 jezdí za státní peníze na Slovensku na trati Bratislava – Komárno, kde od té doby zpětinásobil počet cestujících. Jančura pochválil Ústecký kraj za přístup k výběru dopravců. „Od prosince bude v kraji jezdit pět různých dopravců. Není lepší motivace pro lepší kvalitu než konkurenční boj,“ dodal Jančura. Firma podle něj přijme pro provoz v Ústeckém kraji 80 lidí.
„Věřím, že naše nové vlaky splní očekávání českých zákazníků a následně se i tyto soupravy vydají na cestu k zákazníkům v dalších evropských zemích. V jistém slova smyslu je tak Česká republika pro společnost Pesa vstupní branou na další náročné evropské trhy,“ řekl prezident Pesy Krzysztof Sędzikowski.
RegioJet původně mluvil o nákupu jednotek Pesa Elf II, nakonec polský výrobce vyvinul pro českého dopravce nový typ. Pro Pesu, kterou ovládá polský stát, jde o první dvousystémový elektrický vlak. Důvodem nákupu dvousystémových jednotek je očekávané přepínání trakční soustavy. Na vlaky je dvouletá záruka, údržbu bude mít na starosti Pesa.
RegioJet čeká přísná smlouva, která řeší na české poměry nezvykle přísně jakékoliv výpadky v kvalitě nebo za pozdní nasazení nových vlaků. Podle Jančury má firma s Pesou ošetřeno, že případné pokuty za zpoždění bude platit dodavatel.  Firma bude muset jezdit ve vlacích v zelené barvě, která byla podmínkou Ústeckého kraje. Pro firmu nejde o oblíbenou barvu: zelenou používá FlixBus, největší konkurent RegioJetu v autobusové dopravě.
Popis jednotek Pesa Elf.eu
Pořizované jednotky PESA Elf.eu jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci. Jsou tedy připraveny i na připravované přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti SŽDC. Soupravy jsou plně bezbariérové – vozidlo je nízkopodlažní, výška nízké části podlahy a vstupních vestibulů je 600 mm nad temenem kolejnice. Dveře jsou vybaveny asistenčním schůdkem ve výšce 600 mm. Interiér je klimatizovaný a prostor pro cestující je vybaven zásuvkami pro 230 V a vozidla jsou vybavena sítí Wi-Fi pro zákaznické připojení na internet. Ve vozidle je zajištěno WC pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a soupravy také umožňují přepravu dětských kočárků a jízdních kol. Vozidlo je vybaveno akustickým a vizuálním informačním systémem pro hlášení zastávek a dalších dopravních informací pomocí palubního počítače. Sedadla pro cestující jsou polstrovaná s opěrkami hlavy a rukou (v případě krajních sedadel). Vozidlo je také vybaveno centrálním ovládáním dveří s výběrem strany, nástupní dveře jsou vybaveny ochranou proti sevření. Výrazné zlepšení komfortu pocítí cestující i během samotné jízdy – a to díky dvounápravovým podvozkům a kvalitnímu systému odpružení.
RegioJet počítá s postupným nasazováním souprav do zkušebního provozu ve druhém pololetí roku 2021 s tím, že do té doby – v souladu se smlouvou – zajistí v přechodném období provoz na uvedených tratích dvoučlánkovými motorovými jednotkami řady 628 pořízenými od německých drah DB Regio. I tyto soupravy nabídnou cestujícím nové služby – například připojení k internetu zdarma.
Zdroje: zdopravy cz, denik cz  @dopravaczcz



Žádné komentáře:

Okomentovat