dopravacz
Společnost Leo Express získá první kontrakt na provoz vlaků v základní dopravní obslužnosti za peníze z krajských rozpočtů. Radní Pardubického kraje rozhodli o tom, že o zajištění provozu na tratích Ústí nad Orlicí – Štíty a z Dolní Lipky do Hanušovic po roce 2019 budou jednat dál jen se společností Leo Express Tenders. Většinu dopravy zajistí v kraji dalších deset let České dráhy, které slibují modernější vozidla než dosud.
O rozhodnutí radních dnes informoval Pardubický kraj v tiskové zprávě. Rok trvající jednání tak pokročila do další fáze, kterou má odsouhlasit ještě zastupitelstvo. „Po dlouhých a často velmi náročných jednáních jsme se nakonec rozhodli pro model, kdy valnou většinu výkonu budou zajišťovat České dráhy jako tradiční dopravce, a k tomu využijeme nabídku společnosti Leo Express Tenders na zajištění provozu na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji,“ řekl hejtman Martin Netolický. Kraj zatím neuvedl ceny, za které mají dopravci jezdit.
Podle Netolického je Leo Express schopen nabídnout lepší a modernější vozidla než České dráhy. „Proto nebudeme muset modernizovat tolik 40 let starých vozů řady 810, které by na konci smlouvy byly staré i přes 50 let, což by optikou dnešního dne znamenalo, že by jezdily ještě parní lokomotivy,“ řekl hejtman. Podle něj by mělo srovnání služeb jednotlivých dopravců přimět konkurenty, aby nabízeli lepší služby. „Věřím, že model společnosti Leo Express Tenders, jehož součástí je také možnost přímého spojení Pardubic s polskou Wroclawí a napojení turistické oblasti Kralický Sněžník bude úspěšný a cestujícími vyhledávaný. Díky tomu bude možné z Pardubic cestovat přímo pod sjezdovku za necelé dvě hodiny, což je automobilem v zimních měsících téměř nemožné,“ dodal Netolický.
Společnost LeoExpress nabídla Pardubickému kraji provoz železniční dopravy na dvou tratích v oblasti Letohradska a Králicka s napojením na turistickou oblast v okolí Králického Sněžníku. Nasadí motorové jednotky Alstom Lint, které si pronajala, a elektrické jednotky Stadler Flirt. „Vidíme na Letohradsku a Králicku velký turistický potenciál, který chceme rozvíjet, včetně atraktivního spojení do sousedního polského Kladska,“ uvedl Peter Köhler ze společnosti Leo Express. Flirty dosud jezdí na dálkových trasách, firma je chce postupně nahradit čínskými jednotkami.
Podle náměstka pro dopravu v Pardubickém kraji Michala Kortyše jsou zhruba patnáct let staré motorové vozy Alstom Lint jednoznačným posunem pro kvalitu cestování na obou tratích. „Vozidla navíc mohou využít plnou traťovou rychlost na trati 024, lepší dynamika jednotek umožní u vybraných vlaků zvýšit počet zastávek a to zejména v úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad. Dnes musí některé vlaky část zastávek projíždět, aby dosáhly požadovaných jízdních dob. Cestující tak budou moci využít výrazně novější a modernější vozidla. Uvolněné vozy Českých drah z této trati budeme moci nasadit na jiné spoje, kde jezdí ještě starší vozidla,“ uvedl náměstek Kortyš.
Pardubický kraj dosud objednává zhruba 4,8 milionu vlakokilometrů ročně. Většina z nich zůstane i nadále Českým drahám. „Součástí naší nabídky po roce 2019 jsou další investice do modernizace vozidel. Téměř 40 milionů korun budeme investovat například do dovybavení Regionov, RegioSpiderů a motorových vozů elektrickými zásuvkami, wifi připojením nebo informačními systémy,“ řekl náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Štěpán. Podle něj dlouhodobá smlouva dál umožní modernizovat vozový park.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat