Cestujícím dosud trval přestup z autobusových linek na vlak desítky minut. Nově se doba krátí na zhruba čtyři minuty. Minimálně pro cestující z lokalit severního a části jižního Plzeňska.
Podle náměstka plzeňského primátora Michala Vozobule (TOP 09) zrychlí uzel přestupy mezi expresy, osobními vlaky, linkovými autobusy a páteřními tramvajovými a trolejbusovými linkami MHD.
„Podchod vede pod všemi nástupišti. Kdo bude chtít přestupovat na autobusy, nemusí ani chodit do výpravní budovy, jak tomu bylo dřív,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
„Plzeň byla jedním z mála velkých měst v republice, v němž lidé museli při přestupech mezi autobusy a vlaky opravdu daleko. Cílem bylo zvýšit komfort cestujících,“ uvedl ke zřízení nového terminálu plzeňský primátor Martin Baxa (ODS). Stavba vyšla na 150 milionů korun, dvě třetiny nákladů pokryly evropské dotace a státní rozpočet.
Terminál má deset nástupišť a devatenáct odstavných ploch pro autobusy. O ty se zatím budou dělit dva dopravci, už teď je ale zájem i ze strany dalších společností. Rozšíření služeb bude záležet na vytížení autobusových a vlakových spojů po zprovoznění železničního tunelu v Ejpovicích.
„Uvidíme, jaké množství komerčních linek bude spojovat Plzeň a Prahu a zda část cestujících nepřejde na vlak, protože pro mnohé cestující je výhodné dojet do Prahy spíš na Hlavní nádraží než na Zličín,“ říká zástupce ředitele Plzeňského organizátora veřejné dopravy Petr Náhlík.
Terminál vznikl na městském pozemku mezi ulicí Šumavská a kolejištěm železniční stanice. „Vlastní autobusové nádraží je v západní části, ve východní pak odstavná plocha, která slouží rovněž jako obratiště pro trolejbusy,“ uvedl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).
První spoje na nové nádraží přijedou v neděli 9. prosince, kdy se zároveň mění jízdní řády.
Nové autobusové nádraží
Zdroj: ct24 ceskatelevize cz
Žádné komentáře:
Okomentovat