dopravacz
Cestování po železnici začala včera večer výrazně komplikovat ledovka a námraza na trakčním vedení. Dopravci opět poznávají, jakou cenu mají dieselové motory.
K potížím došlo přesně čtyři roky od největší kalamity, kterou ledovka na české železnici způsobila. Ledovka zatím komplikuje provoz okolo České Třebové: elektrické vlaky se aktuálně nedostanou ani směrem do Brna, ani do Zábřehu. Mohou jet pouze s dieselovou lokomotivou. Vlaky nabírají mnohahodinová zpoždění.
K zastavení provozu u České Třebové došlo po páté hodině, vlaky musí přes problematický úsek přetáhnout dieselová lokomotiva. „Provoz v úseku Česká Třebová – Opatov je silně omezen, jízdy vlaků jsou možné za pomoci dieselových lokomotiv,“ informovaly České dráhy:
Neplánované mimořádnosti - Trať 260: úsek Česká Třebová – Opatov
Pozdě večer se ledovka rozšířila k Ústí nad Orlicí a současně omezila i provoz na koridoru z České Třebové do Přerova. Velká část vlaků z Prahy do Brna začala jezdit odklonem přes Havlíčkův Brod, kde problém s námrazou přestal. Podle posledních informací začaly vlaky u Ústí nad Orlicí opět jezdit.
Železničáři aktuálně předpokládají konec kalamitní situace nejdříve ve 12 hodin. Rekordmanem ve zpoždění je zatím noční spoj RegioJetu do Košic, který od 23. hodiny stál v Ústí nad Orlicí a rozjel se až po sedmé ráno, nabral tak sedmihodinové zpoždění. Na webu RegioJetu přitom stále uvádí jen pětihodinové.
Ledovka ukazuje i problém české železnice: nejvíce informací o problému cestující nenajdou na stránkách Správy železniční dopravní cesty, ale u Českých drah.
Největší vlna ledovky ochromila českou železnici mezi 1. a 3. prosincem 2014, kdy elektrické vlaky nejezdily několik dní.
Archiv: Ledovka pokryla Česko: Kolabuje doprava!
Zdroje: cd.cz , zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat