2/06/2019

Olomouc - Šternberk za 8 minut. Stavba rychlotratě začne letos

dopravacz
Trasa Olomouc - Šternberk na mape
Zahájení klíčové železniční stavby na Olomoucku, elektrifikace trati z Olomouce do Uničova se blíží. Dělníci by se do této zásadní modernizace železnice z Olomouce přes Šternberk do Uničova měli pustit letos v létě. Půjde o první regionální dráhu v České republice, na níž se zvýší rychlost až na 160 kilometrů v hodině. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech připravuje soutěž na zhotovitele zakázky "Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc".
„Zároveň připravujeme žádost o vydání stavebního povolení. Zahájení stavby předpokládáme v polovině letošního roku,“ informoval v pondělí regionální Deník mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Vzhledem k požadavku na zvýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů za hodinu bude kompletně zrekonstruován železniční svršek a spodek. První vlaky by měly vyjet na „novou“ trať v prosinci 2021.
„Stavba přinese optimalizaci a elektrizaci celé trati z Olomouce až do Uničova (vč. stanic a zastávek) ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě 3 kV DC. Nová maximální traťová rychlost bude až 160 km/h, dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti na méně než 100 km/h. Dále optimalizace přinese snížení negativních vlivů z železniční dopravy na životní prostředií, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a komfortnější cestování,“ popisoval Marek Illiaš.
Elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk je jedním z nejrozsáhlejších projektů elektrizace trati na Moravě. Ve všech stanicích a zastávkách počítá SŽDC s novými nástupišti, přístřešky pro cestující, novým informačním systémem i osvětlením stanic a přístupových cest.
Připravované spěšné vlaky umožní rychlé spojení z Uničova do Olomouce za 17 minut a ze Šternberku za 8 minut.
 Zdroje: sternberk eu, olomoucky.denik cz

Žádné komentáře:

Okomentovat