„Představenstvo společnosti posoudilo nabídku firmy Volvo a shledalo ji za ekonomicky výhodnou. Z toho důvodu byl vůz zakoupen. Samozřejmě bychom měli rádi vetší flotilu hybridních vozidel, ale dotace nám tuto technologii šetrnou k životnímu prostředí paradoxně neumožňují získat, a proto je nákup nových vozidel mimo naše investiční možnosti,“ uvedla Bláhová.
Na neexistenci dotačního titulu na hybridní autobusy, které kombinují naftový a elektrický pohon, si už loni stěžoval i Dopravní podnik hl. m. Prahy. Právě on testoval zmíněné Volvo v první polovině loňského roku jako první.
DPMCB vůz testoval v provozu loni v říjnu a nyní se rozhodl pro jeho zakoupení. Autobus najezdil při testech v krajském městě přes 4 000 kilometrů s průměrnou spotřebou 34,41 litru na 100 kilometrů. „Což představuje mimořádně příznivou spotřebu, zejména s ohledem na podmínky provozu a fakt, že se jedná o kloubový vůz,“ uvedl budějovický dopravní podnik.
Autobus kombinuje pohon naftového motoru a baterie. Baterii využívá především pro rozjezdy, při dosažení rychlosti 30 km/h přepíná na naftový motor. Baterie se dobíjí při brzdění. Výhodou hybridů je, že nepotřebují žádnou dobíjecí infrastrukturu a nemají omezený denní dojezd. Jízda je rovněž plynulejší a tišší. Nevýhodou je především vyšší cena oproti klasickým dieselům, a to až o 80 procent.
DPMCB proto chystá nákup deseti klasických velkokapacitních autobusů. První tendr vypsal loni, pro nezájem dodavatelů jej ale musel zrušit. Nyní probíhají tržní konzultace.
V Českých Budějovicích testují kloubový autobus SOR NS 18 DIESEL
Hybridní autobus Volvo v bruselských barvách se po Praze testuje i v Budějovicích
Žádné komentáře:
Okomentovat