Konec spojení potvrdil výkonný ředite OAD Kolín Martin Pípal. Linka dosud jezdí denně. Podle Pípala je důvodem ukončení spolupráce s Libereckým i Středočeským krajem.
Liberecký kraj nechce už dál linku, která je dosud celá v závazku veřejné služby a ztrátu doplácí kraje, financovat, protože dopravce odmítal uznávání tarifu IDOL. Středočeský kraj kvůli pokračující integraci vlaků v rámci kraje už nechce autobus platit kvůli souběhu s vlaky.
„Provozování linky v komerčním režimu pro nás s ohledem na její vytížení není rentabilní,“ vysvětlil Pípal. Podle něj je linka v provozu minimálně od roku 1974, pravděpodobně ale jezdila před rokem 1970.
Na lince platí jen kilometrické jízdné, tarify PID, SID nebo IDOL nikoliv. „Dopravce dlouhodobě nedokázal naplnit závazek integrace do IDS IDOL. Mezi Libercem a Mladou Boleslaví dojde k částečnému nahrazení v sobotu a v neděli,“ řekl jednatel Korid LK Pavel Blažek. Ve všední dny k nahrazení nedojde.
Nejde zdaleka o první dálkovou linku napříč více kraji, která v poslední době zmizela. K velké redukci došlo loni a předloni například u spojů mezi Prahou a Krkonošemi, velké škrty ve své síti provedl za poslední rok také RegioJet.
Trasa na mape Kolín – Liberec
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat