9/30/2019

Regionální dny železnice 2019

dopravacz
Oslavte s námi svátek železnice na karlovarských nádražích!- 07/09/2019
Pražský železniční den na Smíchově -07/092019
Regionální den železnice v České Třebové-14/09/2019
Regionální den železnice v Trutnově - 15/09/2019
Do Bohumína na oslavy regionálního Dne železnice- 28/09/2019

dopravacek eu

Regionální den železnice Bohumín - 28.09.19

dopravacz
Železniční stanice Bohumín bude poslední zářijovou sobotu 28. září hostit oslavy regionálního Dne železnice a výročí tratě Bohumín – Návsí. České dráhy v tento den připravily pro všechny příznivce světa na kolejích atraktivní jízdy historickými vlaky i bohatý doprovodný program. Návštěvníci také budou mít možnost podívat se do míst, která nejsou veřejnosti běžně přístupná.
Program regionálního Dne železnice začne na bohumínském nádraží už v 9:00 hod., slavnostní zahájení je v plánu krátce před desátou hodinou. Celodenní program zahrnuje vedle jízd zvláštních vlaků také hudební vystoupení, atrakce a loutková představení pro děti, k dostání bude také železniční literatura. Koordinátor ODIS bude prezentovat svůj výstavní autobus ODISbus. V bohumínském depu kolejových vozidel si pak návštěvníci prohlédnou jednotlivá pracoviště. V rámci dne otevřených dveří tak budou mít jedinečnou příležitost podívat se do míst, která veřejnosti nejsou běžně přístupná.
Regionální den železnice nabídne i v letošním roce program pro celou rodinu. Na tzv. „Ostravské kolečko“ vyjede v sobotu v 8:00 z bohumínského nádraží historický parní vlak tažený lokomotivou 464.202 „Rosnička“. Přes zastávky Ostrava hl.n, Ostrava-Stodolní, Ostrava střed, Ostrava-Kunčice, Ostrava-Vítkovice, Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. dojede v 9:45 zpět do Bohumína. Další zvláštní vlak vyrazí po vlečkách společnosti AWT, po části staré Košicko-bohumínské dráhy. Parní vlak odjede z Bohumína v 10:15 a přes Český Těšín, Třinec a Bystřici přijede ve 12:07 do Návsí. Na zpáteční jízdu po stejné trase se pak vydá z Návsí ve 13:38 hod.

dopravacek eu

Arriva začala s testováním nových jednotek pro Zlínský kraj, Linty budou řada 846 a 832

dopravacz
Cestující na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy se dočkali další změny vozového parku. Společnost Arriva vlaky na trase začala se zkušebním provozem motorové jednotky Alstom Coradia Lint. Jednotky pronajaté od Leo Express budou jezdit od příštího jízdního řádu na Zlínsku.
Pro cestující na této lince jde dočasně o výrazné zlepšení komfortu: střední část vlaku je nízkopodlažní, jinak na trase jezdí vysokopodlažní jednotky 845.
Ve společnosti ČMZO – elektronika v Hranicích na Moravě prochází všech deset motoráků úpravami pro provoz na českých kolejích. Modernizací a změnami už prošel první z nich, na dalších se pracuje a budou ze závodu v Hranicích vyjíždět postupně. Arriva je má pronajaté od společnosti Leo Express a předány budou do 1. prosince. Od 15. prosince pak začnou vozit cestující na několika tratích ve Zlínském kraji.
„V provozu testujeme tento vlak, který nasazujeme na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy. Vlak je ve střední části nízkopodlažní, všem cestujícím se bude snadněji nastupovat a vystupovat, hlavně maminkám s kočárky nebo starším lidem. Naše vlaky budou v prosinci připraveny vyjet na všechny nasmlouvané linky,“ říká Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky.
Standardem těchto vlaků je klimatizovaný prostor, cestující se budou moci připojit k wifi, dobít si během cesty mobilní telefon nebo počítač. Jednotky jsou vybaveny také bezbariérovou vakuovou toaletou, která je umístěna v nízkopodlažní části vlaku. Ve vlaku bude barel s pitnou vodou zdarma. „Tento komfort přinášíme netradičně už do osobních vlaků i do té nejmenší obce, kam budeme jezdit,“ dodává Martin Štěpka, projektový manažer Arriva vlaky. V nízkopodlažní části počítá firma s přepravou jízdních kol.
Drážní úřad už schválil zkušební provoz těchto vlaků na některých tratích. „Podle našeho rozhodnutí musí zkušební provoz pro motorové jednotky LINT 27 a LINT 41 skončit nejpozději do 31. 1. 2020. U každého typu musí být najeto nejméně 5 000 km,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Zkušební provoz se týká traťových úseků Roztoky u Prahy – Praha Hostivař, Praha hl.n. – Česká Třebová – Olomouc.hl.n – Přerov – Bohumín, Přerov – Břeclav, Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr, Dolní Lipka – Hanušovice, Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský Průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovice, Hranice na Moravě – Střelná, Horní Lideč – Bylnice, Vsetín – Velké Karlovice a Valašské Meziříčí  –  Rožnov pod Radhoštěm.

Drážní úřad už i rozhodl o číselném značení jednotek. Jednotka  LINT 41 bude používat číselnou řadu 846, motorový vůz LINT 27 ponese označení 832.

zdopravy cz

Leo Express si pro Linty pronajme depo Českých drah v České Třebové

dopravacz
Společnost Leo Express už má vyhlédnuté zázemí pro vlaky určené k operování v Pardubickém kraje. Pronajme si depo v České Třebové od Českých drah. Alespoň to firma tvrdí. Smlouva ale ještě není podepsána, což je fakticky jediné konstatování, které k celé věci poskytly České dráhy.
Na dráze se nejspíš čeká na to, jak se k záležitosti postaví nové vedení ČD v čele s Václavem Nebeským. Dosavadní šéf ČD Radek Dvořák byl k soukromníkům spíše vstřícnější, důraz kladl na oboustranně výhodný byznys. Miroslav Kupec před ním naopak zastával tvrdě negativní postoj ke konkurenci,
„Jedná se o depo Českých drah, který si Leo Express pronajme od prosince letošního roku za účelem údržby regionálních jednotek pro Orlicko. Depo je určeno pro jednotky Leo Express Lint, které vyjedou od prosince v závazku veřejné služby v Pardubickém kraji,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.
Leo Express získal v Pardubickém kraji desetiletou smlouvu v hodnotě 907 milionů korun. Kromě již dříve oznámených tratí Ústí nad Orlicí – Štíty a Dolní Lipka – Hanušovice smlouva zahrnula i část vlaků mezi Českou Třebovou, Ústím nad Orlicí a Prahou.
Své zázemí před rozšířením provozu od prosince řeší i Arriva, která se chce uhnízdit v nevyužívaném vsetínském depu Českých drah. Podle informací z Arrivy je smlouva před podpisem, alternativní dopravce si depo pronajme na deset let.

Zdroj: zdopravy cz

9/21/2019

Arriva otevře dveře v Králově Dvoře

dopravacz
Nevíte, jaký program si udělat na sobotu 21. září? Přijďte okouknout naše zázemí v Králově Dvoře.

Kromě prohlídky našeho zázemí a areálu můžete obdivovat takové skvosty mezi autobusy jako je kloubový Ikarus 280, RTO Lux nebo Karlštejnbus.

A nezapomínáme ani na nejmenší, pro ně bude připraven skákací hrad nebo balonková show. Pochutnáte si i na připraveném občerstvení.

Kde nás najdete? ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o., Pod Hájem 97, Králův Dvůr.

busportal cz

Dopravní podnik města Jihlavy pořádá Den otevřených dveří v neděli 22. září

dopravacz
Areál jihlavského dopravního podniku na Brtnické ulici se otevře v 10 hodin. Seznámíte se s historií i budoucností městské dopravy.
Září je měsícem dnů otevřených dveří u různých dopravních společností. Ten v Jihlavě probíhá trochu netradičně v neděli.
Z programu:

- Velkoformátová prezentace historie, současnosti a budoucnosti MHD v Jihlavě
- Možnost prohlídky autobusů a trolejbusů MHD
- Prezentace nového typu trolejbusu Škoda 32 Tr (k vidění trolejbus určený pro město Teplice, 10 kusů těchto trolejbusů bude do Jihlavy dodáno v druhé polovině roku 2020)
- Ukázka vozů pro opravu trolejového vedení
- Výstava součástí trolejového vedení

- Prohlídka dispečerského pracoviště – ukázka online monitoringu vozů MHD

busportal cz

Praha: Flotilu PID doplňují nové autobusy MAN

dopravacz
Dopravci provozující linky Pražské integrované dopravy nasazují v těchto dnech do provozu patnáct nových kloubových autobusů MAN Lion´s City G.
V PID pokračuje obnova vozidel za velkokapacitní autobusy. Sedm kloubových autobusů MAN nasadí OAD Kolín na linku 398 z Prahy do Poděbrad, šest ČSAD Polkost na svazek páteřních linek 381, 382 a 387 z Hájů směrem na Sázavu a Kostelec nad Černými lesy a po jednom autobusu Kateřina Kulhánková - EXPRESCAR na linku 399 Praha - Kladno a Stenbus na linku 354 do Nehvizd.

Všechna vozidla jsou samozřejmě vybavena dle standardů PID.

busportal cz

9/17/2019

Modernizované RegioSprintery pro AŽD už jezdí, zatím v Karlovarském kraji u GWTR

dopravacz
Společnost AŽD Praha převzala první ze čtyř modernizovaných motorových vozů RegioSprinter. Svézt se s nimi už mohou i cestující: zelené vlaky se švestkou na karoserii zatím ale jezdí na jiné trati, než pro kterou byly pořízeny.
„Zatím jsme převzali první vůz po celkové modernizaci. V provozu chceme vychytat případné závady pro start provozu na trati Litoměřice – Most,“ řekl mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. Společnost se domluvila s dopravcem GW Train Regio pro nasazení na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary, kde jezdí stejné motorové vozy. Mají i stejný interiér, liší se v podstatě jen barvou laku. Obě společnosti se už dříve dohodly na spolupráci při údržbě vozidel.
Modernizaci vozů, které původně jezdily v Německu na Rurtalbahn, provádí společnost CZ LOKO. Všechny čtyři motorové vozy převezme AŽD Praha do konce října. Od 15. prosince pak s nimi bude provozovat nově zavedené spoje Litoměřice – Most, které z velké části jezdí po takzvané Švestkové dráze, tedy trati Čížkovice – Obrnice. Tu AŽD Praha koupila jako nevyužívanou od SŽDC a kompletně ji zmodernizovala.
Nové spojení přinese i zrychlení cestování. Dosud mezi Lovosicemi a Mostem jezdí autobusy hodinu a 15 minut, vlaky jízdu zvládnou pod hodinu.
Motorový vůz pojme 65 cestujících, je vybaven například bezbariérovou toaletou nebo wifi připojením k internetu. Motorák dostal zelený lak podle požadavků Ústeckého kraje, v přední části je pak namalována švestka symbolizující název trati, po které budou soupravy jezdit.
Navržený jízdní řád počítá s 11 páry vlaků mezi Litoměřicemi horním nádraží a Mostem, dalších sedm pak pojede jen v pracovní dny mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi.
Pravidelné vlaky mezi Lovosicemi a Mostem jezdí několik let jen jako turistické, celoroční každodenní provoz skončil v roce 2007. Ústecký kraj objedná od prosince 510 tisíc vlakokilometrů ročně za 108,50 Kč/vlkm.

zdopravy cz

Praha chce velkokapacitní trolejbusy na letiště, plán schválí v pondělí rada

dopravacz
V plánech na dopravní obslužnost Letiště Václava Havla se objevil nečekaný dopravní prostředek. Vedení hlavního města chce nově za zhruba čtvrt miliardy korun postavit troleje z Divoké Šárky až k Terminálu 3 pražského letiště a místo autobusů jezdit velkokapacitními tříčlánkovými trolejbusy s bateriemi.
„Bude se jednat o velkokapacitní trolejbusy s dynamickým dobíjením. Máme základní studii, v pondělí půjde materiál do Rady a začne se připravovat projekt. Snažíme se podporovat ekologické pohony,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Plán přichází v době, kdy Dopravní podnik hl. Města Prahy řeší pořízení velkokapacitních autobusů na linku 119. Podle Scheinherra plán na trolejbusy není nijak v rozporu s tímto pořízením. Po elektrizaci tratě na Ruzyni by se velkokapacitní autobusy přesunuly na jiné linky po Praze.
Předběžné náklady ze studie mluví o nákladech zhruba čtvrt miliardy korun. Plán počítá s tím, že až k terminálu 3 by jely trolejbusy pod trolejemi, úsek k terminálům 1 a 2 by jely na baterie, současně by vznikla na letišti dobíjecí stanice.  „Letiště se účastní jednání se zástupci Dopravního podniku k tématu zavedení trolejbusové linky ve stopě stávající linky 119. Proběhlo úvodní jednání a následně technické jednání k vyjasnění technických aspektů návrhu,“ řekl mluvčí DPP Roman Pacvoň.
Letišti dlouhodobě chybí kapacitnější napojení na veřejnou dopravou. Zatím poslední plány SŽDC mluví o otevření trati na osobní terminály do roku 2029. Ropid a DPP letos kvůli vysoké poptávce musely autobusy na lince 119 zdvojovat.

zdopravy cz

Pražský dopravní podnik vypíše čtvrtmiliardovou zakázku na dodavatele SMS jízdenek

dopravacz
Na zajištění a provozování systému elektronických jízdenek dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal veřejnou zakázku. Dosavadní smlouva se společností GLOBDATA a. s., která služby SMS jízdenek DPP poskytuje od roku 2008, vyprší k 31. 12. 2019.
Nový dodavatel by měl být znám v polovině letošního listopadu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 228 mil. Kč bez DPH. Výběrové řízení by mělo být zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek ve středu 18. 9. 2019.

DPP od nového dodavatele požaduje, aby zajistil zejména:

  • zavedení prodeje elektronických jízdenek cestujícím v MHD prostřednictvím mobilní komunikace v režimu MT billing, tj. placení pomocí přijaté SMS,
  • nepřetržitý provoz a správu systému,
  • možnost kontrolovat elektronické jízdenky pomocí revizorské aplikace,
  • možnost vystavit pro cestující daňové doklady a
  • možnost vystavit bezplatný duplikát při ztrátě elektronické jízdenky, nebo pokud ji cestující omylem z mobilu vymaže.
Dodaný systém musí být dimenzován na objem SMS jízdenek odpovídající cca 1,17 miliardám přepravených cestujících ročně a téměř 19 milionům prodaných elektronických jízdenek (18,97 milionů SMS jízdenek v roce 2017 a 18,96 milionů o rok později).
I nadále zůstanou čtyři typy jízdenek, které si cestující budou moci prostřednictvím SMS platby zakoupit:
  • elektronická jízdenka za 24 Kč s časovou platností 30 minut,
  • elektronická jízdenka za 32 Kč na 90 minut,
  • elektronická jízdenka za 110 Kč na 24 hodin a
  • elektronická jízdenka za 310 Kč na 72 hodin.
Nabídky bude DPP hodnotit podle základního kritéria, tj. ekonomické výhodnosti, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. „Nabídky budeme vyhodnocovat na základě nejnižší ceny za poskytované služby, v tomto případě vyjádřené velikostí marže z tržeb. Našim cílem je zredukovat náklady na provoz služby SMS jízdenek. Vyhlášení výsledků výběrového řízení předpokládáme zhruba v polovině letošního listopadu. Následovat bude proces podpisu smlouvy, kterou s vítězem tendru uzavřeme na tři roky. Nový dodavatel by měl zahájit provoz systému SMS jízdenek na začátku letošního prosince,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP. Uvede-li zájemce v nabídce odměnu vyšší, bude to považováno za nedodržení požadavků zadávací dokumentace.
Kromě základní a profesní způsobilosti požaduje DPP od nového dodavatele také splnění technické kvalifikace. Jednou z podmínek je doložení seznamu významných služeb, které za poslední tři roky zájemce poskytoval, přičemž alespoň v jednom případě se musí jednat o službu s obdobným předmětem (např. jízdné, parkovné), v jejíž rámci zajistil prodej minimálně jednoho milionu SMS dokladů pro jednoho objednatele a alespoň tři tisíce kontrol platnosti SMS dokladů. Další podmínkou je existující technické propojení na SMS centra všech tří největších mobilních operátorů v České republice.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 bylo ve vlastnictví společnosti 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy).

Zdroje: dpp cz , parlamentnilisty cz

9/13/2019

Dopravní podnik hl. m. Prahy

dopravacz
Celkem 1 079 015 jízdenek jsme prodali letos od dubna do konce srpna přes bezkontaktní terminály.  Z každé jízdenky, prodané od září do konce roku v tramvajích, dá ČSOB 25 haléřů na posílení provozu Linky bezpečí. I proto věříme, že se jich prodá co nejvíce.

zdopravy cz

9/12/2019

Nový vlak Leo Expressu ponese název Sirius, dorazí příští týden

dopravacz
Leo Express v úterý odtajnil název svého nového vlaku od čínského výrobce CRRC. Jednotka, jejíž první exemplář je už na cestě do České republiky, ponese jméno Sirius.
Jméno zveřejnil šéf Leo Expressu Peter Köhler. Sirius je jednou z nejbližších a nejjasnějších hvězd na obloze. Od Země je vzdálena 8,8 světelného roku, doplnil astronom Jiří Grygar.
První ze tří objednaných jednotek se aktuálně nachází na lodi Oberon plující ze Šanghaje (pod švédskou vlajkou), ve středu by se měla vykládat v Brémách a do Čech dorazit příští týden. Čekají ji testy na okruhu VÚŽ v Cerhenicích u Velimi.

Název vzešel z ankety, které se zúčastnilo 4000 lidí. S vítězným návrhem přišla „mladá žena ze Slovenska, která nechtěla zveřejnit své jméno.“ „Nemá to být žádné UFO, ale má splňovat požadavky našich cestujících,“ řekl k novému vlaku Köhler. Leo Express se podle něj podílel na vývoji jednotky.
Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karosérie je hliníková. Firma „očekává rychlý schvalovací proces“, vlaky chce nasadit příští rok.
Leo Express má objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek má opci. Pokud by ji uplatnil, celková hodnota kontraktu je pět miliard korun.

Zdopravy cz

9/11/2019

Arriva nakoupila nové autobusy pro linku Praha – Teplice, přechází na Scanii Irizar

dopravacz
Společnost Arriva začíná na linku Praha – Teplice od  tohoto týdne nasazovat zcela nové autobusy Scania Irizar i6. První se dostaly už do provozu, do konce týdne by mělo jezdit všech pět nově pořízených vozidel v korporátním nátěru Arrivy. Díky novým autobusům mírně vzroste kapacita celé linky.
„Pro autobusy jsme se rozhodli jednak z hlediska pohodlí a bezpečnosti cestujících, ale také z důvodu nejlepšího poměru mezi pořizovací cenou a kvalitou. Stejně tak provozní náklady za celý životní cyklus mluví v jejich prospěch,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.
Oproti stávajícím autobusům MAN mají o čtyři místa vyšší kapacitu, vejde se do nich 63 cestujících. „Věřím, že nové autobusy ocení i samotní řidiči. Ti budou mít k dispozici prostorné stanoviště řidiče, a navíc je autobus nadstandardně vybaven celou škálou moderních asistenčních systémů, které řidičům zpříjemní práci,“ dodal Adamka.
Patnáctimetrový třínápravový autobus s výrazným designem je českým cestujícím a řidičům na silnicích dobře znám, jezdí s ním RegioJet. Má celovozovou klimatizaci pro cestující a splňuje nejnovější emisní předpisy. Konstrukce je odolná při převrácení a čelnímu nárazu a bezpečnostní prvky zajišťují i bezpečnost řidiče. Autobus je nad rámec standardních systémů vybaven několika asistenčními prvky: AEB – Pokročilý systém nouzového brzdění, LDW – jízdní asistent pro jízdu v pruzích, ACC – Adaptivní tempomat. Pro větší bezpečnost je autobus vybaven samohasícím zařízením v prostoru motoru.Uvnitř autobusu je dále i video a audio systém a WC ve středové části autobusu. Pro všechny cestující jsou k dispozici USB nabíječky.
zdopravy cz  arriva cz

RegioJet ukončil další mezinárodní linku, přestal jezdit do Rumunska

dopravacz
Společnost RegioJet vyškrtla ze seznamu zemí, kam jezdí její autobusy, další zemí. Po dvou letech firma zrušila linku z Prahy do rumunského Temešváru. Z trasy ho vytlačil Flixbus.
Konec linky potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. „S koncem letních prázdnin jsme zatím ukončili provoz autobusové linky z Prahy do rumunského Temešváru a Aradu. Mimo sezónu není poptávka po cestování na této trase tak vysoká – převážná většina cestujících využívala linku zejména pro cesty do Budapešti. Na začátku příštího roku budeme opět rozhodovat o případném znovuzavedení této linky na letní období,“ uvedl Ondrůj. V centrálním informačním systému jízdních řádů není ani linka už  uvedena.
RegioJet jezdil do Rumunska od léta 2017, pouze ale jednou týdně: v pátek z Prahy a v neděli se vracel zpět. Konkurence na trase mu mezitím narostla: FlixBus nabízí aktuálně dvě přímá spojení z Prahy do Rumunska denně.
Podle Ondrůje se chce firma podívat na destinace v jihovýchodní Evropě detailněji příští rok. Souviset to podle něj bude s chystanou expanzí železničního spojení z Česka do Maďarska. „Určitě se budeme na celou oblast Maďarska a destinací v jihovýchodní Evropě dívat detailněji z hlediska budování naší sítě – a to i s ohledem na to, že vlaky nově nabídnou přímé spojení Česka také s populárními místy termálních lázní, jako jsou Györ nebo Mosonmagyarovár,“ dodal Ondrůj.

Zdroj:  zdopravy cz

9/05/2019

Dopravní podnik hl. m. Prahy - Den otevřených dveří - 21. září 2019

dopravacz
sobotu 21. září 2019 od 10.00 do 16.00 hodin pro vás otevřeme depo Hostivařvozovna Strašnice a garáže Hostivař.

Zdroj:  dpp cz

Den ostravských dopraváků - Den otevřených dveří DPO - 07.09.2019

dopravacz
V sobotu 7. září 2019 vás co nejsrdečněji zveme do areálu dílen Martinov na Den ostravských dopraváků. Letošní akcí si připomínáme dvě významná výročí, a to 125 let městské hromadné dopravy v Ostravě a 70 let od vzniku ostravského dopravního podniku. Pro návštěvníky bude v době od 9 do 16 hodin nachystán bohatý doprovodný program, jehož součástí budou nejen oblíbené jízdy našimi vozidly, ale i spousta atrakcí pro malé i velké.
Výstava vozidel a techniky dopravního podniku
Vozidla v korporátním nátěru
Moderní a historická vozidla
Technologická a montážní vozidla

Bezplatné vyhlídkové jízdy
Hisrotické, současné i technologické tramvaje
v trase: Dílny DPO (depozitář) – Dílny DPO (vrátnice) – Martinov – Dílny DPO (vrátnice) – Dílny DPO (depozitář)
Autobus a parciální trolejbus
v trase: Dílny DPO (vrátnice) – Josefa Skupy – Duha – Jana Šoupala – Heyrovského – Bedřicha Nikodéma (na ul. Bedřicha Nikodéma) – Bedřicha Nikodéma (na ul. Martinovské) – Dílny DPO (vrátnice)
Trolejbus

okruh po areálu: Dílny DPO (depozitář) – Dílny DPO (depozitář)

Doprava k areálu dílen:

  • Tramvají  4 
    Zastávka: Dílny DP Ostrava
  • Autobusem  44   51   58 
    Zastávka: Dílny DP Ostrava
  • Vlastní silou
    Pěšky nebo na sdíleném kole - stojany u BUS zastávky Dílny DP Ostrava (do areálu prosíme bez kola)

Zdroj: dpo cz

9/04/2019

RegioJet uskuteční největší nákup své historie. Dopravce pořídí nové lokomotivy Bombardier

dopravacz
Soukromý železniční dopravce RegioJet dnes oznámil největší investici ve své historii do nových železničních vozidel. Od Bombardieru koupí celkem 15 lokomotiv TRAXX MS3 s opcí na dodávky desítek dalších kusů.

Podle vyjádření firmy chce dopravce postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny takřka výhradně lokomotivami Traxx MS. „RegioJet postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Znamená to, že se firma chce postupně zbavit pronajatých lokomotiv Siemens Vectron.
„RegioJet je prvním provozovatelem v osobní železniční dopravě, který si objednal lokomotivy nové generace – TRAXX MS3. Lokomotivní řada TRAXX 3 již od začátku letošního roku prokázala vysokou úspěšnost v rámci komerčního provozu v Itálii. Jsme nadšeni, že nyní můžeme tyto lokomotivy uvést do světa osobní železniční dopravy, kde jsou provozní vzdálenosti oproti nákladní dopravě dvojnásobné a zásadní význam má také přesnost jízdy spojů,“ řekl Tomáš Holý, manažer rozvoje obchodních aktivit společnosti Bombardier Transportation pro země střední a východní Evropy.
Strany neuvedly hodnotu kontraktu, při ceně přes 100 milionů korun za lokomotivu jde ale o smlouvu za nejméně půldruhé miliardy korun. RegioJet má ve flotile zatím čtyři lokomotivy TRAXX MS2, objednáno měl celkem osm a opci na dalších dvacet. Čtyři závazně objednané budou součástí nové smlouvy na 15 nových MS3. První lokomotivy z nové smlouvy má firma převzít příští rok. Maximální rychlost nových lokomotiv bude 200 km/h, v první sérii půjde o dodávky strojů s rychlostí do 160 km/h.
Těšíme se na dodávky nové generace lokomotiv Bombardier TRAXX. Aktuálně provozujeme čtyři lokomotivy TRAXX MS2e, které, jsou spolehlivou a osvědčenou součástí našeho lokomotivního parku. Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy také umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy,“ řekl provozní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt.

Zdroj: zdopravy cz