dopravacz
V plánech na dopravní obslužnost Letiště Václava Havla se objevil nečekaný dopravní prostředek. Vedení hlavního města chce nově za zhruba čtvrt miliardy korun postavit troleje z Divoké Šárky až k Terminálu 3 pražského letiště a místo autobusů jezdit velkokapacitními tříčlánkovými trolejbusy s bateriemi.
„Bude se jednat o velkokapacitní trolejbusy s dynamickým dobíjením. Máme základní studii, v pondělí půjde materiál do Rady a začne se připravovat projekt. Snažíme se podporovat ekologické pohony,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Plán přichází v době, kdy Dopravní podnik hl. Města Prahy řeší pořízení velkokapacitních autobusů na linku 119. Podle Scheinherra plán na trolejbusy není nijak v rozporu s tímto pořízením. Po elektrizaci tratě na Ruzyni by se velkokapacitní autobusy přesunuly na jiné linky po Praze.
Předběžné náklady ze studie mluví o nákladech zhruba čtvrt miliardy korun. Plán počítá s tím, že až k terminálu 3 by jely trolejbusy pod trolejemi, úsek k terminálům 1 a 2 by jely na baterie, současně by vznikla na letišti dobíjecí stanice. „Letiště se účastní jednání se zástupci Dopravního podniku k tématu zavedení trolejbusové linky ve stopě stávající linky 119. Proběhlo úvodní jednání a následně technické jednání k vyjasnění technických aspektů návrhu,“ řekl mluvčí DPP Roman Pacvoň.
Letišti dlouhodobě chybí kapacitnější napojení na veřejnou dopravou. Zatím poslední plány SŽDC mluví o otevření trati na osobní terminály do roku 2029. Ropid a DPP letos kvůli vysoké poptávce musely autobusy na lince 119 zdvojovat.
zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat