Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) zařadil do běžného provozu velkokapacitní hybridní autobus Volvo 7900LAH. Autobus kombinuje pohon naftového motoru a baterie, do Budějovic ho zapůjčil výrobce na měsíc říjen. Totožný vůz testoval od února do května i pražský dopravní podnik (DPP).
Vyjma možné úspory paliva lze mezi hlavní výhody hybridních autobusů zařadit komfortnější přepravu cestujících danou snížením hluku a plynulejší jízdou. Osmnáctimetrový autobus Volvo 7900 LAH využívá baterii především pro rozjezdy, při dosažení rychlosti 30 km/h přepíná na naftový motor. Baterie se dobíjí při brzdění. Bus testovaný v Praze a Budějovicích nese barvy bruselského dopravního podniku STIB.
Výhodou hybridů je, že nepotřebují žádnou dobíjecí infrastrukturu a nemají omezený denní dojezd. Jsou považovány za přechodné řešení na cestě k plné elektromobilitě. Paradoxem ovšem je, že na jejich pořízení nejsou žádné dotace. Na rozdíl třeba od vozů na CNG. Jejich pořizovací cena je přitom zhruba o 80 procent vyšší než u běžných dieselů.
DPP sliboval, že pokud se vůz osvědčí, vypíše na pořízení tohoto druhu autobusů tendr. Rozhodnutí ale zatím nezveřejnil. Ani českobudějovičtí neuvádějí své plány s tímto pohonem po skončení testů.
zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat