dopravacz
Trasa Plzeň - Karlovy Vary na mape
Mezi Plzní a Karlovými Vary mají od prosince roku 2020 vyjet přímé vlaky. Vyplývá to ze smlouvy s Českými drahami, kterou na svých stránkách zveřejnil Plzeňský kraj.
Podle smlouvy by mělo mezi oběma krajskými městy jezdit denně šest přímých spojů, několik dalších pak pojede jen po části trasy. „Zahájení projektu předpokládáme od jízdního řádu 2020/21 s možností využití dotace z OPD na pořízení vozidel,“ řekla mluvčí Plzeňského kraje Eva Mertlová.
Smlouva počítá s nasazením elektrických nízkopodlažních jednotek s kapacitou 140 cestujících. Dosud mezi oběma městy přímé vlaky nejezdí. Trasu mají vlaky zvládnout za zhruba 2 hodiny a 20 minut, vlak bude zastavovat častěji než rychlíky nebo expresy na trase. Smlouva zatím jen specifikuje požadavky na vozidla, nemluví o konkrétním typu.
Podmínkou budou nízkopodlažní jednotky s klimatizací, wifi či zásuvkami. České dráhy by na zakázku měly využít vozidla z právě soutěžené rámcové smlouvy na dodávku elektrických jednotek.
Kontrakt je zatím do roku 2023, podmínkou je i přidělení dotace na nákup elektrických jednotek. Výchozí cenou za kilometr je 102,65 Kč.
Nové spojení má zlepšit spojení nejen obou krajských měst, ale i dalších sídel podél trati. Dosud bývá nejrychlejší spojení lehce pod tři hodiny kvůli nenávaznosti Západních expresů a rychlíků Cheb – Ústí nad Labem – Praha. Cestující musí v Chebu čekat na přestup téměř hodinu. Jediným přímým spojem mezi oběma městy je dosud o víkendu pár spěšného vlaku z Plzně do Mostu, který z Chebu pokračuje jako osobní až do Mostu. Celou trasu zajišťují ČD motorovou jednotkou RegioShark.
Zdroj: zdopravy cz
Trasa Plzeň - Karlovy Vary na mape
Mezi Plzní a Karlovými Vary mají od prosince roku 2020 vyjet přímé vlaky. Vyplývá to ze smlouvy s Českými drahami, kterou na svých stránkách zveřejnil Plzeňský kraj.
Podle smlouvy by mělo mezi oběma krajskými městy jezdit denně šest přímých spojů, několik dalších pak pojede jen po části trasy. „Zahájení projektu předpokládáme od jízdního řádu 2020/21 s možností využití dotace z OPD na pořízení vozidel,“ řekla mluvčí Plzeňského kraje Eva Mertlová.
Smlouva počítá s nasazením elektrických nízkopodlažních jednotek s kapacitou 140 cestujících. Dosud mezi oběma městy přímé vlaky nejezdí. Trasu mají vlaky zvládnout za zhruba 2 hodiny a 20 minut, vlak bude zastavovat častěji než rychlíky nebo expresy na trase. Smlouva zatím jen specifikuje požadavky na vozidla, nemluví o konkrétním typu.
Podmínkou budou nízkopodlažní jednotky s klimatizací, wifi či zásuvkami. České dráhy by na zakázku měly využít vozidla z právě soutěžené rámcové smlouvy na dodávku elektrických jednotek.
Kontrakt je zatím do roku 2023, podmínkou je i přidělení dotace na nákup elektrických jednotek. Výchozí cenou za kilometr je 102,65 Kč.
Nové spojení má zlepšit spojení nejen obou krajských měst, ale i dalších sídel podél trati. Dosud bývá nejrychlejší spojení lehce pod tři hodiny kvůli nenávaznosti Západních expresů a rychlíků Cheb – Ústí nad Labem – Praha. Cestující musí v Chebu čekat na přestup téměř hodinu. Jediným přímým spojem mezi oběma městy je dosud o víkendu pár spěšného vlaku z Plzně do Mostu, který z Chebu pokračuje jako osobní až do Mostu. Celou trasu zajišťují ČD motorovou jednotkou RegioShark.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat