dopravacz
Tuto neděli, 11. srpna 2019, oslaví linka A pražského metra 41. výročí od zahájení provozu.
Přijďte se při této příležitosti svézt soupravou 81-71 v úseku Dejvická – Skalka.
Metro A
Výstavba první části této trati byla zahájena v roce 1973, otevřena byla 12. srpna 1978. Tento úsek (I.A) vedl mezi stanicemi Leninova (dnes Dejvická) a Náměstí Míru, byl dlouhý 4,7 km a měl 7 stanic. Vznikl tak první podchod pražského metra pod Vltavou, umístěný v hloubce 14 m pod dnem řeky.
V roce 1976 byla zahájena výstavba úseku II.A, který byl otevřen 19. prosince 1980, má délku 2,6 km a zahrnuje stanice Jiřího z Poděbrad, Flora a Želivského. Dne 11. července 1987 byl otevřen úsek III.A/1, který trasu prodloužil o 1,3 km do stanice Strašnická, 4. července 1990 pak úsek III.A/2 přidal dalších 1,4 km a stanici Skalka.
26. května 2006 byla ještě prodloužena na severovýchod o stanici Depo Hostivař s využitím existující spojky do depa vedené částečně po povrchu.
Od listopadu 2013 byl každou sobotu do souprav řazen „komunikační vagon“, v němž cestující měli mít možnost seznámit se a případně navázat vztahy. Seznamovací vagón byl řazen do souprav metra minimálně do konce prázdnin 2014, v průběhu prázdnin 2014 byl zařazován denně.
V pondělí 6. dubna 2015 byl zahájen provoz v úseku označovaném V.A,který prodloužil trať z Dejvické do Motola o stanice: Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nový úsek stál cca 20 miliard korun.
Zdroj: dpp cz
Žádné komentáře:
Okomentovat