Motorová jednotka SA109 |
Společnost GW Train Regio převezla o víkendu z polských Katovic do Volar dva motorové vozy SA109, které nasadí nejspíše na šumavské lokálky. Dopravce se k motorovým vozům vyrobeným v tomto tisíciletí dostal velmi levně: za oba dohromady zaplatil sedm milionů korun. To je cena, za kterou se běžně prodávají nové meziměstské autobusy.
Vozy ve veřejné soutěži prodával polský dopravce. I když se vlaky už nevyrábějí, jde o relativně nové stroje. Jeden je z roku 2012, druhý z roku 2005. Slezský dopravce už jednotky nepotřebuje, jsou pro něj příliš malé.
Podle člena představenstva GW Train Regio Petra Špetláka šlo o velmi výhodnou koupi, protože vozy jsou ve velmi dobrém stavu. „Provedeme drobné úpravy interiéru, ale jinak s nimi jde teoreticky hned vyjet,“ řekl Špetlák. Nejprve musí ale Drážní úřad schválit jejich provoz na české železnici.
Motorové vozy SA109 vyráběla společnost Kolzam, po jejím krachu převzala produkci společnost Fablok. Svojí velikostí jsou podobné českým regionovám, i když mají méně míst k sezení: 73. Jezdí ale rychleji, schválené jsou na stokilometrovou rychlost. Mají bezbariérové WC. Celkem se jich vyrobilo jen jedenáct kusů. Vozidla jsou nízkopodlažní. Zatím nejpravděpodobnější se jeví nasazení vozů na šumavské lokálky.
Foto: Petr Špetlák
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat