1/29/2019

Rada: Tramvaje se na Václavské náměstí vrátí nejpozději v roce 2022

dopravacz

Václavské náměstí, Praha

Na Václavském náměstí v Praze bude ve směru od Národního muzea do Vodičkovy a Jindřišské ulice postavena nová tramvajová trať. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města na svém zasedání. Projekt trati vypracuje dopravní podnik (DPP) ještě letos, stavět by se mohlo začít za dva roky. První tramvaje by okolo sochy svatého Václava mohly jezdit v roce 2022
„Zadali jsme dopravnímu podniku, aby začal projektovat studii trati od Muzea do Vodičkovy ulice podle návrhu z roku 2006,“ oznámil pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Tramvajový provoz zmizel z prostoru pod jezdeckou sochou vs. Václava v polovině prosince 1980. O dva roky později byly koleje vytrhány a jako památka po veřejné dopravě na Vaclavském náměstí zůstaly v jeho půlce historické vozy, v nichž je nyní kavárna. Ve spodní části náměstí se jako první objevila trať koňské dráhy už v září 1875. Od budovy Muzea na Můstek začala koňka jezdit až od 20. května 1884. Po šestnácti letech byla elektrifikována.
O jejich návratu se mluví několik posledních let. Projekt by mohl být hotový ještě letos. Trať se začne stavět do dvou let a první tramvaj projede kolem sochy sv. Václava v roce 2022.
Zatím není jasné, kudy přesně nové koleje povedou. Ve hře je několik variant, přičemž důležité slovo bude mít nejen Dopravní podnik, ale také Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
Mezi historickou a novou budovou Národního muzea vznikly už loni tramvajové koleje, které jsou však zcela izolované od všech ostatních tratí. Jejich napojení na stávající trať z Vinohradské a Škrétovy ulice odsouhlasilo ještě bývalé vedení města.
Nové propojení tratě z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.
Nová rada udělala první krok už koncem listopadu, když odsouhlasila přípravu rekonstrukce stropní desky stanice metra Muzeum a prověření nosnosti vestibulové desky stanice Můstek u výstupu do Vodičkovy ulice.
Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR).  Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, která zatím vede odnikud nikam.
Ke zvažovaným variantám patří i tři možné trasy k hlavního nádraží.
Zdroje:zdopravy cz, blesk cz, prazskyden.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat