dopravacz
Slibované nasazení modernějších nízkopodlažních motorových vozů na linku S34 se nekoná. I když společnost KŽC Doprava měla už od začátku roku jezdit na lince S34 z Masarykova nádraží do Čakovic s novými motorovými vozy z produkce ŽOS Zvolen, vlaky dosud nejsou ani v Česku a nemají ani potřebné schválení pro provoz. Smlouva uzavřená bez výběrového řízení navíc nepočítá s žádnými sankcemi za to, že vlaky ještě nejezdí.
K nasazení nových vlaků se zavázala společnost KŽC Doprava v roce 2017, kdy s Ropidem podepsala novou desetiletou smlouvu s cenou přes 180 korun za každý ujetý kilometr. Teď se dopravce nemá k jakémukoliv vysvětlení, proč motorové jednotky řady 813, které znají cestující hlavně ze slovenských železnic, nevyjely. „Nesouhlasím v tuto chvíli s rozhovorem,“ uvedl jednatel firmy KŽC Doprava Bohumil Augusta na dotaz, proč nesplnil podmínku smlouvy.
Na trase tak dál jezdí přes třicet let staré motorové vozy řady 810. Ropid dal KŽC Doprava na nasazování těchto vozů výjimku do konce března letošního roku. „Podle smlouvy může dopravce do 31.3.2019 nasazovat i řadu 810 a to v případě v prodlení dodání vozidel zaviněného výrobcem. Přesně to se stalo, proto ROPID akceptuje vozidla 810, platí však sníženou kompenzaci odpovídající těmto vozům. Zároveň však máme zájem, aby se nová vozidla objevila v Praze co nejdříve, ideálně již v lednu 2019,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
KŽC Doprava tak dostává za provoz vlaků to samé, co inkasovala v loňském roce, tedy zhruba sto korun za kilometr. Smlouva ale paradoxně neobsahuje žádné penále za nenasazení slibovaného vozidla, které jsou přitom ve veřejné dopravě běžné. Pokud by ale dlouhodobě požadavek na vozidla společnost KŽC Doprava neplnila, může dojít k ukončení smlouvy. Pokuty ve smlouvě se týkají jen například toho, zda jsou ve ve vlaku vyvěšeny přepravní podmínky Pražské integrované dopravy, hlášení stanic nebo čistoty.
Na lince S34 budou jezdit dva motorové vozy řady 813. Jeden je už vyrobený, druhý se dokončuje. Výrobce ale musí ještě zajistit jeho schválení v Česku, to by ale mělo být už spíše formalitou, protože má potřebná povolení k provozu na Slovensku. Vlaky budou jezdit v nátěru Pražské integrované dopravy.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat