Jihočeskému kraji se začínají rýsovat dopravci, kteří budou od příštího jízdního řádu zajišťovat regionální železniční linky. Po neúspěchu soutěží se kraj rozhodl pro přímé zadání, termín pro podání nabídek uplynul v polovině prosince. Deníku Zdopravy.cz potvrdily bez podrobností zájem České dráhy a Leo Express.
Kraj aktuálně rozhoduje o třech souborech: elektrické a motorové trakci a trati Tábor – Bechyně, která je unikátní stejnosměrnou napájecí soustavou s napětím 1500 V. „ Podali jsme tři nabídky na všechny tři soubory,“ sdělila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Leo Express potvrdil jednu nabídku, kterou nechce blíže komentovat. „Zároveň čekáme na výsledek jednání na Zlínsku, o čemž jsme informovali zástupce Jihočeského kraje,“ doplnil mluvčí Emil Sedlařík. Naznačil tak, že se firma Leoše Novotného uchází na jihu Čech o provoz v motorové trakci.
Ve Zlínském kraji je totiž společnost ve hře jako poskytovatel motoráků pro Arrivu. Zastupitelé Zlínského kraje ale rozhodnutí koncem loňského roku odložili, k železniční dopravní obslužnosti se chtějí vrátit v pondělí. V jižních Čechách se má dosavadním vývojem zabývat rada kraje 10. ledna. Mluvčí kraje Radek Šíma do té doby nechce žádné informace sdělovat.
Vypadá to nicméně, že jediná konkurence v podobě Leo Expressu se Českým drahám rýsuje v motorové trakci. Leo Express už dovezl do České republiky patnáct motoráků Alstom Lint, které dosud jezdily pro Transdev na tratích Harz-Elbe Express. Část z nich už má téměř jisté nasazení v Pardubickém kraji, zbytek může zamířit na východ Moravy či na jih Čech.
Jihočeský kraj předpokládá v motorové trakci výkony 1,7 milionu vlakových kilometrů ročně, smlouvu chce uzavřít na čtyři roky (do konce roku 2023) s možností prodloužení na deset let. U elektrické trakce mají výkony činit zhruba tři miliony vlakokilometrů ročně, smlouva bude rovnou na deset let. Stejně jako u Bechyňky, kde kraj požaduje elektrické vlaky. Čtvrtým jihočeským souborem jsou jindřichohradecké úzkokolejky, kde jde z logiky věci rovněž o přímé zadání, a to Jindřichohradeckým místním drahám.
Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat