dopravacz
Prvních 5 klimatizovaných jednotek řady 646 pro regionální dopravu, které jsme koupili v Německu, přijelo do Prahy. Zbývajících 7 zatím zůstane na německém území. Všechny projdou opravou a modernizací. Nový bude informační systém, Wi-Fi, elektrické zásuvky i čalounění sedadel.
České dráhy dnes přivezly do České republiky z Německa prvních pět z dvanácti jednotek Stadler GTW, které koupily od Deutsche Bahn pro provoz v Olomouckém kraji. Firma zatím připravuje vlaky k opravě a modernizaci.
„Do Prahy jsme dovezli pět kusů, sedm zatím zůstane v Německu. Aktuálně připravujeme veřejnou zakázku na provedení oprav a modernizace. Následně budou muset projít schválením k provozu v České republice,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Motorové jednotky řady 646 původně chtěl koupit RegioJet, kupcem jsou ale nakonec České dráhy. Ty je chtějí nasadit v Olomouckém kraji pro provoz na tratích Šumperk – Krnov nebo Olomouc – Šumperk přes Uničov. Deutsche Bahn má ve flotile celkem čtyřicet jednotek řady 646 se 119 sedačkami a dalším místem pro 80 stojících, v provozu jsou od roku 2001 a 2002. Vozy jsou nízkopodlažní a klimatizované, vozy pro České dráhy jezdily původně na tratích kolem Berlína, jsou opatřeny i logy VBB (Dopravní svaz Berlín – Brandenburg).
České dráhy zaplatily za vlaky 190 milionů korun bez DPH, jak uvedly na profilu zadavatele. Prodávajícím byla oficiálně nizozemská společnost Lynx. Jde o stejného obchodníka, která nabízel vozy RegioJetu.
České dráhy chtějí vlaky nasadit na tratě se začátkem příštího grafikonu. „V nejbližších týdnech vypíšeme zakázku na opravce a rádi bychom první vozidla nasadili na začátku grafikonu 2019/20,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Nový bude audiovizuální informační systém, orientační majáky pro nevidomé, Wi-Fi, elektrické zásuvky i čalounění sedadel. „Vozidla samozřejmě dostanou také nový lak,“ dodal Joklík.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat