dopravacz
Společnost Die Länderbahn (DLB) bude nově od prosince zajišťovat spojení na regionálních tratích na Lounsku, Chomutovsku a částečně i v Středočeském kraji.
Radní Ústeckého kraje dnes rozhodli o uzavření smlouvy s dopravcem z většiny ovládaným italskými státními drahami. V Ústeckém kraji už dopravce jezdí na několika kilometrech: mezi Varnsdorfem a Rybništěm v rámci linek Trilex.
DLB nabídla v poptávkovém řízení nejvýhodnější podmínky ze všech oslovených dopravců. Vystřídá tak od prosince České dráhy. Jde o o provoz linek U12 (Osek – Most – Louny – Rakovník), U14 (Jirkov – Chomutov – Žatec – Lužná u Rakovníka) a T7 (Chomutov – Vejprty) na deset let. Smlouva by měla být podepsána v příštích dnech.
Dopravce bude jezdit s vozidly RegioSprinter, které poskytují až 70 míst k sezení, nízkopodlažní nástup/výstup, včetně nízkopodlažní části vozidla (celá střední část mezi nástupními dveřmi), velká panoramatická okna, WC, systém pro snižování teploty (nepůjde o klimatizaci, ale větrání, podobně jako ve stejných jednotkách u GWTR), systém vytápění a audiovizuální informační systém. České dráhy dosud na těchto tratích jezdí s regionovami.
Během dvou let mají vozidla projít postupnou modernizací, dosud jezdila těsně za hranicí v Sasku. Tam ale smlouva jejich další nasazení už neumožňuje.
Modernizace bude spočívat v rekonstrukci podlahy, sedáků, čalounění a doplnění opěrek hlavy, modernizace systému pro snížení teploty, úpravě audiovizuálního systému vozidla a úpravě konfigurace vnitřního prostoru vozidla tak, aby vznikl větší víceúčelový prostor pro přepravu vozíčkářů, dětských kočárků nebo jízdních kol. Stejná vozidla budou jezdit na trase Litoměřice – Most, kterou bude zajišťovat od prosince AŽD Praha
Po RegioJetu, který převezme v Ústeckém kraji provoz na části elektrifikovaných tratích, a nově uzavřené smlouvě s AŽD Praha zbývá Ústeckému kraji doladit smlouvy s Českými drahami, které vyhrály poptávkové řízení na provoz motorových vlaků na linkách z Děčína do Liberce nebo z České Lípy do Loun.
DLB bude jezdit za 126,38 Kč za kilometr, ročně najede 1,281 milionů kilometrů. V provozu se počítá se sedmi základními vozidly, kraj požaduje ještě záložní vozidlo stejných parametrů, aby cestující v případě mimořádné události nepoznali rozdíl ve kvalitě. Podmínkou je plná integrace do systému Doprava Ústeckého kraje a integrace do Pražské integrované dopravy a chystaného státního jednotného tarifu.
Zdroj: zdopravy cz
Žádné komentáře:
Okomentovat